zaburzenia zachowania
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Dostępność
dostępne
(9)
Placówka
Wypożyczalnia
(9)
Autor
Konopnicki Jan
(2)
Gaś Zbigniew
(1)
Klimasiński Krzysztof
(1)
Kozak Stanisław
(1)
Popielarska Aniela
(1)
Popielarska Maria
(1)
Tomaszewski Tadeusz
(1)
Urban Bronisław
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
1960 - 1969
(2)
1950 - 1959
(1)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
zaburzenia zachowania
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
9 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Część 1. Wybrane zagadnienia profilaktyki uzależnień: 1. Definicje i cele profilaktyki uzależnień; 2. Poziomy profilaktyki; 3. Rodzaje programów i działań profilaktycznych; 4. Kierunki zmian w działaniach profilaktycznych; 5. Program wczesnej interwencji; Część 2. Letni obóz terapeutyczny, jako forma profilaktyki drugorzędowej: 1. Podstawy teoretyczne; 2. Ogólna koncepcja " Letniego Obozu Terapeutycznego "; 3. Dobór uczestników obozu; 4. Badanie skuteczności pracy terapeutyczno-rehabilitacyjnej; 5. Jak nie należy organizować obozu; 6. Zakończenie; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39228, W.39230, W.39229 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Część pierwsza. Psychopatologia: 1.1. Zagadnienia ogólne; teoretyczne problemy psychopatologii i psychologii klinicznej; a ) Norma a patologia; 1.2. Klasyfikacja zaburzeń zachowania; etiologia; diagnoza nozologiczna i psychologiczna; 1.3. Etiologia nieograniczonych zaburzeń zachowania; 1.3.1. Uczenie ( się ), warunkowanie; 1.3.2. Mechanizmy obronne; 1.4. Zaburzenia zachowania, w których uczenie ( się ) jest ważnym czynnikiem etiologicznym; 1.4.1. Nerwice i zaburzenia odpowiadające nerwicom w klasyfikacjach DSM-III-R i DSM-IV; a ) Nerwicy; b ) Zaburzenia odpowiadające nerwicom w klasyfikacjach DSM-III-R i DSM-IV; c ) Terminy używane w ogólnych rozważaniach psychologicznych, związane z pojęciem nerwicy, na przykład " osobowość neurotyczna ", " nerwicowy styl życia ", " rozwój nerwicowy "; 1.4.2. Zaburzenia psychosomatyczne i psychoeuroimmunologia; a ) Zaburzenia psychosomatyczne; b ) Psychoeuroimmunologia; 1.4.3. Zaburzenia seksualne; a ) Zagadnienia ogólne; b ) Dysfunkcje ( zakłócenia zachowań seksualnych ); c ) Patologiczne formy życia seksualnego; 1.4.4. Uzależnienia; a ) Zagadnienia ogólne; psychologiczne i fizjologiczne mechanizmy uzależnień; b ) Nikotyna; c ) Alkohol; d ) Zaburzenia wywołane przewlekłym alkoholizmem ( psychozy alkoholowe ); e ) Narkotyki ( opiaty ); f ) Inne środki psychoaktywne; g ) " Słabe " środki psychoaktywne - kofeina, teina; h ) Pracohollizm i inne zachowania określane jako " uzależnienia "; 1.4.5. Nieorganiczne ( wyuczone ) obniżenie sprawności poznawczej ( kulturowo-rodzinne upośledzenie umysłowe ); 1.4.6. Zaburzenia odżywiania się ( eating disorders ); a ) Jadłowstręt psychiczny ( anorexia nervosa ); b ) Bulimia; 1.5. Zaburzenie organiczne; 1.5.1. Zespół psychoorganiczny; 1.5.2. Psychozy organiczne; 1.5.3. Ogniskowe uszkodzenia CSN; 1.5.4. Upośledzenie umysłowe o etiologii organicznej ( oligofrenia ); 1.5.5. Padaczki ( epilepsja ); 1.6. Schizofrenie, paranoje i zaburzenia afektywne ( depresje ); 1.6.1. Zagadnienia ogólne; 1.6.2. Schizofrenie; 1.6.3. Paranoje; 1.6.4. Zaburzenia afektywne ( depresje ); 1.7. Zaburzenia osobowości; 1.7.1. Zagadnienia ogólne; 1.7.2. Socjopatie i psychopatie; 1.7.3. Inne zaburzenia osobowości; 1.8. Rozwojowe zaburzenia zachowania ( u dzieci i młodzieży ); 1.8.1. Zagadnienia ogólne; 1.8.2. Zaburzenia nabywania umiejętności szkolnych; 1.8.3. Zaburzenia rozwoju mowy i języka; 1.8.4. Nadpobudliwość psychoruchowa; 1.8.5. Zaburzenia emocjonalne ( nerwice szkolne ); 1.8.6. Autyzm dziecięcy; Część druga. Praktyczna psychologia kliniczna: Wprowadzenie; 2.1. Somatoterapia zaburzeń zachowania; 2.2. Diagnoza psychologiczna; badania psychologiczne; 2.3. Niepsychometryczne metody badania pacjentów; 2.3.1. Wywiad kliniczny; 2.3.2. Metody projekcyjne; 2.3.3. Inne niepsychometryczne metody uzyskiwania informacji o pacjentach ( eksperyment patopsychologiczny, obserwacja ); 2.4. Metody psychometryczne w psychologii klinicznej; 2.4.1. Testy sprawności poznawczej ( testy inteligencji ); 2.4.2. Testy osobowości; 2.5. Psychoterapia; 2.5.1. Zagadnienia ogólne; podstawy teoretyczne; szkolenie psychoterapeutów; 2.5.2. Szkoły psychoterapeutyczne i ujęcie eklektyczne; a ) Uwagi ogólne; b ) Terapia psychoanalityczna; c ) Terapia behawioralna i terapia poznawcza; d ) Terapia humanistyczna; e ) Terapia systemowa; f ) Inne kierunki psychoterapii; 2.5.3. Psychoterapia grupowa; 2.5.4. Badania nad psychoterapią; 2.6. Inne ( oprócz psychoterapii ) działania zawodowe psychologa-klinicysty; 2.6.1. Poradnictwo; 2.6.2. Rehabilitacja osób niepełnosprawnych; Bibliografia; Słownik
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40767, W.40766, W.40893 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; Rozdział 1. Metody pracy i problem; Rozdział 2. Rozwojowość zaburzeń w zachowaniu się; Rozdział 3. Przyczyny zaburzeń a manifestacje; Rozdział 4. Profilaktyka i diagnostyka zaburzeń; Rozdział 5. Wnioski organizacyjne i pedagogiczne; Dodatek ( Testy, Zadania diagnostyczne, Instrukcje do zadań diagnostycznych, Instrukcje do zadań cichego czytania ze zrozumieniem, Test niewerbalny ); Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6126, W.6128, 6125 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; Rozdział 1. Metody pracy i problem; Rozdział 2. Rozwojowość zaburzeń w zachowaniu się; Rozdział 3. Przyczyny zaburzeń a manifestacje; Rozdział 4. Profilaktyka i diagnostyka zaburzeń; Rozdział 5. Wnioski organizacyjne i pedagogiczne; Dodatek ( Testy, Zadania diagnostyczne, Instrukcje do zadań diagnostycznych, Instrukcje do zadań cichego czytania ze zrozumieniem, Test niewerbalny ); Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17884, 231 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Część pierwsza - ogólna: Rozdział 1. Zjawisko " sieroctwa społecznego " - sposoby zapobiegania i łagodzenia jego skutków; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Rozmiary " sieroctwa społecznego " w domach małego dziecka i domach dziecka w Polsce; 1.3. Działalność ośrodków adopcyjno-opiekuńczych przywracających " dziecku sierocemu " rodzinę; Rozdział 2. Zakłócenia funkcjonalne i strukturalne rodziny głównym źródłem " sieroctwa społecznego "; 2.1. Pojęcie i rola rodziny w rozwoju osobowości dziecka; 2.2. Stosunki uczuciowe między członkami rodziny a integracja bądź dezintegracja rodziny; 2.3. Skutki rozłąki dziecka z matką; 2.4. Następstwa nieobecności ojca w rodzinie i jej wpływ na rozwój psychiczny i społeczny dziecka; Rozdział 3. Przystosowanie domowe i szkolne " dzieci sierocych "; 3.1. Pojęcie przystosowania się i niedostosowania społecznego w literaturze przedmiotu; 3.2. Najczęściej występujące formy zaburzonego zachowania się " dzieci sierocych "; 3.3 Niektóre czynnik wpływające na przystosowanie domowe i szkolne oraz niedostosowanie społeczne dzieci z domów dziecka; Część druga - szczegółowa: Rozdział 1. Problematyka badań własnych; 1.1. Problematyka i cele badawcze; 1.2. Opis metod i organizacji badań; 1.3. Charakterystyka badanych grup; Rozdział 2. Postawy dzieci z domów dziecka wobec członków rodziny; 2.1. Wprowadzenie; 2.2. Postawy dzieci wobec rodziców w świetle FRI oraz zestawu niedokończonych zadań; 2.3. Postawy dzieci wobec rodzeństwa w świetle FRI oraz niedokończonych zadań; 2.4. Analiza uzyskanych danych z rysunku L. Cormana odzwierciedlających przeżycia dziecka; Rozdział 3. Psychologiczna analiza zachowania się " dzieci sierocych " w środowisku szkolnym; 3.1. Wprowadzenie; 3.2. Postawy dzieci wobec nauczycieli; 3.3. Postawy dzieci wobec kolegów; 3.4. Opóźnienia wychowanków w nauce szkolnej; 3.5. Przystosowanie się dzieci do szkoły w świetle kwestionariusza CBI Schaefera; 3.6. Opinia nauczycieli o zachowaniu się dzieci w szkole; Rozdział 4. Psychologiczna analiza zachowania się dzieci w domach dziecka; 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Problemy życia uczuciowego " dzieci sierocych "; 4.3. Postawy dzieci z placówek wobec kolegów; 4.4. Opinie wychowawców na temat zachowaniasię dzieci w placówkach; 4.5. Kadra wychowawców, nagrody i kary stosowane w domach dziecka; 4.6. Postawy dzieci wobec domów dziecka; Próba syntezy i wnioski ogólne; Aneks ( Wywiad psychologiczny [z wychowawcami i rodzicami]; Obrazki z testu FRI; Karta zapisu wyników FRI; Tabele wyników FRI; Test L. Cormana - rysunki; " Dokończ te zdania tak szybko, jak możesz. Napisz, co ci przyjdzie na myśl " - test; Kwestionariusz zachowania się dziecka w przedszkolu i szkole [E. S. Schaefera] - MK ); Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36719, W.36720, 33853 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40466, W.40467 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.4019 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Uniwersytetu JagiellońskiegoPrace Pedagogiczne ; Z.28)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40978, W.41030 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rocznik Naukowo-Dydaktyczny / Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej ; Z.175)
Streszczenie: Wstęp; I. Prace rewalidacyjne z upośledzonymi umysłowo ( wybrane zagadnienia ): 1. A. Mikrut. Aktywność społeczna osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim - warunkowania i przejawy; 2. S. Olszewski. Poziom samooceny i samoakceptacji uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, a ich pozycja socjometryczna w zespole klasowym; 3. D. Łakomy, M. Trojańska. Próba stymulacji rozwoju sprawności manualnej dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w oparciu o zajęcia muzyczno-ruchowe; 4. A. Pękała, J. Wyczesany. Rola i znaczenie muzyki w pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo w stopniu lekkim klas I-III; 5. K. Parys. Wpływ pytań na czas uczenia się tekstów przez dzieci upośledzone umysłowo w stopniu lekkim; 6. M. Konarska. Redagowanie listów przez uczniów klas VIII lekko upośledzonych umysłowo; 7. E. Minczakiewicz. Emotywna funkcja komunikacyjna u dzieci głębiej upośledzonych umysłowo; 8. D. Wolska. Poziom funkcjonowania społecznego osób dorosłych upośledzonych umysłowo w świetle badań Zmodyfikowaną Skalą Przystosowania Społecznego R. McConkeya; II. Wybrane zagadnienia z rewalidacji głuchych: 1. G. Gunia. Proces adaptacji dzieci z wadą słuchu w toku rewalidacji instytucjonalnej; 2. M. Klaczak, M. Szymańska. Przyczyny rekwalifikacji dzieci niedosłyszących i ich sytuacja w szkole dla głuchych; 3. D. Kornaś. Zabawy dzieci głuchych na terenie przedszkola masowego; 4. A. Rakowska. Rozumienie stosunków określanych za pomocą przyimków przez dzieci niesłyszące; III. Wybrane aspekty społecznego funkcjonowania dzieci i młodzieży: 1. T. Oleńska-Pawlak. Percepcja środowiska rodzinnego i szkolnego przez dzieci przewlekle chore i kalekie; 2. P. Majewicz. Próba wykorzystania socjoterapii w korekcji zaburzeń zachowania dzieci w młodszym wieku szkolnym; 4. J. Pilecki, Z. Gruntkowski. Preferowane wartości oraz umiejętności społeczne młodzieży niewidomej i widzącej; 5. B. Grochmal-Bach, D. Łakomy, M. Trojańska. Poglądy stuedntów na stres i wartości życia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38499, W.39437, W.38308, W.38310, W.38498, W.38496, W.39913, W.38497, W.39439, W.39438, W.38309 (11 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej