dziecko
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(247)
Forma i typ
Książki
(242)
Filmy i seriale
(3)
Pliki i bazy danych
(2)
Dostępność
dostępne
(239)
nieokreślona
(4)
tylko na miejscu
(2)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(245)
Pracownia cymeliów
(2)
Autor
Filipczuk Halina
(5)
Jaworska Ryszarda
(4)
Konopnicki Jan
(4)
Spionek Halina
(4)
Wołoszynowa Lidia
(4)
Baran Joanna
(3)
Brzezińska Anna
(3)
Dymara Bronisława
(3)
Gerstmann Stanisław
(3)
Kozłowska Anna
(3)
Nartowska Hanna
(3)
Piaget Jean
(3)
Piszczek Maria
(3)
Bartkowiak Zbigniew
(2)
Bińczycka Jadwiga
(2)
Blusz Krzysztof
(2)
Bogdanowicz Marta
(2)
Bono Edward de
(2)
Burch Noel
(2)
Dobson James
(2)
Faber Adele
(2)
Garnet Ewa
(2)
Gordon Thomas
(2)
Grochulska Joanna
(2)
Han-Ilgiewicz Natalia
(2)
Inhelder Barbel
(2)
Kaja Barbara
(2)
Klus-Stańska Dorota
(2)
Knill Christopher
(2)
Korczak Janusz
(2)
Kołodziej Jerzy
(2)
Kołodziej Krzysztof
(2)
Krzeska Irena
(2)
Kukołowicz Teresa
(2)
Kutzner-Kozińska Maria
(2)
Lam Władysław
(2)
Lutomski Grzegorz
(2)
Madaliński Michał
(2)
Makowski Aleksander
(2)
Mazlish Elaine
(2)
Momola Irena
(2)
Muchacka Bożena
(2)
Nowicka Marzena
(2)
Nowicka-Kozioł Maria
(2)
Okoń Wincenty
(2)
Olechnowicz Hanna
(2)
Pietruczanis Monika
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Polska Akademia Nauk. Prace Komisji Nauk Pedagogicznych
(2)
Popek Stanisław
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria
(2)
Rumatowska Beata
(2)
Schoenebeck Hubertus Von
(2)
Shugar Grace Wales
(2)
Skorny Zbigniew
(2)
Stoppard Miriam
(2)
Szafrańska-Poniewierska Dorota
(2)
Szkudlarek Tomasz
(2)
Szuman Stefan
(2)
Waszkiewicz Elżbieta
(2)
Więckowski Ryszard
(2)
Wlaźnik Kazimiera
(2)
Włodarski Ziemowit
(2)
Zagórski Stanisław
(2)
Zakrzewska Zofia
(2)
Zborowski Jan
(2)
Łobocki Mieczysław
(2)
Śliwerski Bogusław
(2)
Świerczek Małgorzata
(2)
Adamczyk-Świnicka Grażyna
(1)
Adamska-Sałaciak Arleta
(1)
Baranowicz Krystyna
(1)
Bargieł Anna
(1)
Białek Ewa
(1)
Bieleń Barbara
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Boguszewska Helena
(1)
Bokus Barbara
(1)
Boniecka Barbara
(1)
Borkowska Maria
(1)
Borysowicz Bożena
(1)
Bouvet Danielle
(1)
Breitkopf Elżbieta
(1)
Brejnak Wojciech
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Chudecki Tadeusz
(1)
Czajkowski Wojciech
(1)
Czub Tomasz
(1)
Dembińska Irena
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dmochowska Maria
(1)
Dobrowolska Barbara
(1)
Donaldson Margaret
(1)
Drewniakowa Maria
(1)
Dryll Elżbieta
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(1)
Dąbek Adam
(1)
Eckert Urszula
(1)
Ekiert-Grabowska Dorota
(1)
Elias Maurice J
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(136)
1980 - 1989
(49)
1970 - 1979
(4)
1960 - 1969
(28)
1950 - 1959
(4)
1940 - 1949
(2)
1920 - 1929
(2)
Kraj wydania
Polska
(247)
Język
polski
(247)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
dziecko
(247)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
247 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ; nr 237)
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Krzywdzenie dziecka i walka o jego prawo do opieki: 1. Analiza terminów - przemoc wobec dziecka, zespół maltretowanego dziecka, dziecko skrzywdzone; 2. Krzywdzenie dziecka - rys historyczny; 3. Walka o prawa dziecka na arenie międzynarodowej; 4. Walka o opiekę nad dzieckiem i jego prawa w Polsce; Rozdział 2. Rodzina - funkcje i znaczenie w rozwoju dziecka: 1. Znaczenie rodziny w rozwoju dziecka; 2. Funkcje rodziny; 3. Rodzina funkcjonalna i dysfunkcjonalna; 4. Rodzina a maltretowanie dziecka; Rozdział 3. Socjopsychologiczne uwarunkowania krzywdzenia dziecka: 1. Czynniki maltretowania dziecka tkwiące w osobie dopuszczającej się przemocy; 2. Czynniki maltretowania dziecka tkwiące w mikrosystemie; 3. Czynniki maltretowania dziecka tkwiące w ekosystemie; 4. Czynnik maltretowania dziecka tkwiący w makrosystemie; Rozdział 4. Reakcje dziecka na doświadczaną krzywdę: 1. Radzenie sobie z traumatycznie doświadczoną krzywdą; 2. Czynniki wpływające na różnice w rozwoju dziecka krzywdzonego; Rozdział 5. Dziecko zaniedbane: 1. Definicja i objawy zaniedbania dziecka; 2. Charakterystyka dziecka zaniedbanego; 3. Zaniedbujący rodzice; Rozdział 6. Dziecko fizycznie maltretowane: 1. Definicja i objawy fizycznego maltretowania dziecka; 2. Zmiany w zachowaniu dziecka fizycznie maltretowanego; 3. Rodzice fizycznie maltretujący dziecko; Rozdział 7. Dziecko emocjonalnie krzywdzone: 1. Definicja i objawy emocjonalnego krzywdzenia; 2. Charakterystyka dziecka krzywdzonego emocjonalnie; 3. Rodzice znęcający się emocjonalnie nad swoim dzieckiem; Rozdział 8. Nadużycia seksualne wobec dzieci: 1. Definicja i objawy nadużyć seksualnych wobec dzieci; 2. Charakterystyka dzieci, które doświadczyły nadużycia seksualnego; 3. Rodzice a nadużycie seksualne wobec dzieci; Rozdział 9. Przeciwdziałanie krzywdzeniu dziecka w rodzinie: 1. Działanie interwencyjne; 2. Działanie terapeutyczno-lecznicze; 3. Profilaktyka; Bibliografia; Summary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40103, W.40208, W.40105, W.40104 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Od autora; 1. Trzylatek przed progiem przedszkola; 2. O rozwoju i wadach mowy; 2.1. Ćwiczenie warg; 2.2. Ćwiczenie języka i warg; 3. Jak rozmawiać z dzieckiem?; 4. O kilku potrzebach psychicznych; 5. Granice dziecięcej samodzielności; 6. W co się bawić?; 7. Przed pierwszym dzwonkiem; 8. Zaraz po dzwonku; 9. Dysleksja, dysgrafia; 9.1. Objawy zaburzenia analizy i syntezy wzrokowej; 9.2. Objawy zaburzenia orientacji przestrzennej; 9.3. Objawy zaburzenia analizy i syntezy słuchowej; 9.4. Objawy zaburzeń funkcjonowania analizatora kinestetyczno-ruchowego; 9.5. Objawy zaburzenia procesu lateralizacji; 10. Czy tylko leworęczny?; 11. Matematyczny głąb; 11.1. Liczenie; 11.2. Określanie cech wielkości; 11.3. Rozpoznawanie wartości (mocy) zbioru w dowolnym układzie graficznym; 11.4. Porządkowanie według rosnących i malejących wartości; 11.5. Porządkowanie zbiorów według określonej zasady; 11.6. Równoliczebność - różnoliczność; 11.7. Ciężar i objętość; 11.8. Ćwiczenia z zastosowaniem podstawowych działań arytmetycznych (dla sześcio-, siedmiolatków); 11.9. Ćwiczenia logicznego myślenia; 11.10. Zagadki i łamigłówki matematyczno-logiczne; 11.11. Zabawy z geometrią; 12. Dlaczego kłamią?; 13. Tatuś nie zmieścił się; 14. Bić albo nie bić?; 15. Młodzież skłócona z życiem; 16. Pierwszy zawód i.. pierwszy zawód; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37155, W.37125, W.37156 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie - Anna Brzezińska; Część 1. Umiejętność czytania i pisania - warunki jej rozwoju i kształcenia: 1. Brzezińska A.: Właściwości dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym a uczenie się czytania i pisania; 1.1. Doświadczenie dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym; 1.2. Procesy emocjonalno-motywacyjne oraz orientacyjno-poznawcze; 1.3. Poziom rozwoju mowy dzieci na przełomie wieku przedszkolnego i młodszego szkolnego; 2. Brzezińska A.: Gotowość do czytania i pisania i jej rozwój w wieku przedszkolnym; 2.1. Wąskie i szerokie ujęcie umiejętności czytania i pisania; 2.2. Gotowość do czytania i pisania; 3. Burtowy M.: Założenia i treści dotyczące przygotowywania dzieci do nauki czytania i pisania w przedszkolu; 4. Burtowy M.: Analiza treści programowych przewidzianych do realizacji w grupie dzieci 6-letnich w zakresie elementarnej nauki czytania oraz przygotowania do pisania; 5. Burtowy M.: Ciągłość procesu wychowawczo-dydaktycznego na poziomie wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego w zakresie nauki czytania i pisania; 5.1. Wprowadzenie; 5.2. Psychopedagogiczne podstawy ciągłości procesu wychowawczo-dydaktycznego na poziomie wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego; 5.3. Elementarna nauka czytania i pisania na poziomie wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego w kontekście ciągłości procesu wychowawczo-dydaktycznego; 6. Burtowy M.: Etapy działań wychowawczo-dydaktycznych w zakresie przygotowania dziecka w wieku przedszkolnym do nauki czytania i pisania; 7. Brzezińska A.: Kształtowanie i doskonalenie umiejętności czytania i pisania w klasach I-III; 7.1. Zasady kształtowania umiejętności czytania i pisania - rola nauczyciela; 7.2. Cele kształcenia w zakresie techniki czytania i pisania; 7.3. Cele kształcenia w zakresie umiejętności czytania ze zrozumieniem; 7.4. Cele kształcenia w zakresie umiejętności czytania krytycznego i twórczego; Część 2. Z badań nad rozwojem i kształtowaniem gotowości oraz umiejętności czytania i pisania u dzieci: 1. Brzezińska A., Frąckowiak H., Późniak A.: Formy ekspresji u dzieci w wieku 3-6 lat; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Problemy i metody badań; 1.3. Wyniki; 1.3.1. Formy ekspresji werbalnej i niewerbalnej u dzieci w wieku przedszkolnym; 1.3.2. Właściwości ekspresji werbalnej u dzieci 3-6 letnich; 1.4 Wnioski; 1.5. Załączniki: nr 1: Metody badania ekspresji u dzieci w wieku 3-6 lat; nr 2:Plan rozmowy z dzieckiem - badanie form ekspresji werbalnej u dzieci w wieku 3-6 lat (oprac. Halina Frąckowiak); 2. Brzezińska A.: Poziom i struktura gotowości do czytania i pisania u dzieci 4-7 letnich; 2.1. Wprowadzenie; 2.2. Problem i metoda badań; 2.3. Analiza wyników; 2.3.1. Wiek dziecka i pochodzenie środowiskowe jako czynniki różnicujące poziom gotowości do czytania i pisania; 2.3.2. Poziom gotowości do czytania i pisania w badanych grupach wiekowych; 2.3.3. Zakres różnic intergrupowych; 2.3.4. Struktura gotowości do czytania i pisania u dzieci 4-7 letnich; 2.4. Wnioski; 3. Brzezińska A., Krzyżostaniak T., Płócienniczak-Radolak M.: Rozwijanie gotowości do czytania i pisania u dzieci 6-letnich; 3.1. Wprowadzenie; 3.2. Problem i metoda badań; 3.3. Wyniki badań; 3.3.1. Poziom gotowości do czytania i pisania w badaniach początkowych; 3.3.2. Zmiany poziomu gotowości do czytania i pisania; 3.3.3. Struktura gotowości do czytani i pisania; 3.4. Wnioski; 3.5. Załączniki: nr 1: Metody badania gotowości do czytania i pisania oraz kryteria oceny (oprac. Anna Brzezińska); 4. Brzezińska A., Pietura M., Duszyńska Ł., Gramza Z., Jakubowska H.: Przygotowanie do czytania i pisania dzieci 6- i 7-letnich objętych różnymi formami opieki przedszkolnej w środowisku miejskim i wiejskim; 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Założenia badań nad poziomem przygotowania dzieci do nauki oraz doskonalenia czytania i pisania w klasie I; 4.3. Wyniki badań; 4.3.1. Zakres różnic w poziomie rozwoju badanych umiejętności dzieci; 4.3.2. Związek gotowości do czytania i pisania z poziomem zmian umiejętności czytania i pisania w klasie I; 4.3.3. Gotowość dzieci 6-letnich do czytania i pisania (z oddziału i ogniska przedszkolnego); 4.4. Wnioski; 4.5. Załączniki: nr 1: Metody badania umiejętności czytania i pisania oraz kryteria oceny (oprac. Anna Brzezińska, Łucja Duszyńska, Maria Pietura); nr 2: Metody badania gotowości do czytania i pisania oraz kryteria oceny; 5. Brzezińska A., Chmielewska K., Samul B.: Rozwijanie ekspresji werbalnej u uczniów klasy II i jej wpływ na poziom osiągnięć szkolnych; 5.1. Wprowadzenie; 5.2. Problematyka i metoda badań; 5.3. Wyniki badań; 5.3.1. Poziom badanych właściwości dzieci w badaniach początkowych; 5.3.2. Zmiany w poziomie rozwoju badanych właściwości dzieci; 5.3.3. Związek umiejętności językowych z osiągnięciami szkolnymi dzieci; 5.4. Wnioski; 5.5. Załączniki:nr 1: Metody badania ekspresji językowej oraz kryteria oceny (oprac. Bożena Samul, Jadwiga Stępak); nr 2: Skale szacunkowe do oceny ekspresji werbalnej i plastycznej dzieci (wykorzystane w badaniach B. Samul, J. Stępak, M. Ziółkowskiej); 6. Brzezińska A., Ziółkowska M.: Doskonalenie umiejętności czytania u uczniów klasy II; 6.1. Wprowadzenie; 6.2. Problem i metoda badań; 6.3. Analiza wyników; 6.3.1. Poziom umiejętności czytania w badaniach początkowych; 6.3.2. Ocena wpływu pomiaru początkowego; 6.3.3. Ocena skuteczności działalności nauczyciela; 6.4. Wnioski; 6.5. Załączniki: nr 1: Metody badawcze oraz kryteria oceny wynikówdotyczących umiejętności czytania (oprac. A. Brzezińska i M. Ziółkowska); nr 2: Skale szacunkowe do oceny wypowiedzi dzieci w zadaniu "Twórczy stosunek do tekstu"; 7. Brzezińska A., Grajek K., Stąpek J.: Twórcze ekspresja werbalna w obrębie mowy a poziom opanowania umiejętności czytania i pisania u uczniów klas I-III; 7.1. Wprowadzenie; 7.2. Problem i metoda badań; 7.3. Analiza wyników; 7.3.1. Poziom badanych umiejętności u uczniów klas I-III; 7.3.2. Struktura badanych umiejętności u uczniów klas I-III; 7.3.3. Zmiany poziomu badanych umiejętności u uczniów klasy III; 7.4. Wnioski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.34876, W.34874, W.34875, W.34878, W.34877 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Podziękowania; Wprowadzenie - Anna Brzezińska, Grzegorz Lutomski; 1. Shotter J.: Psychologia Wygotskiego: wspólna aktywność w strefie rozwoju; 2. Hinde R., Stevenson-Hinde J.: Związki interpersonalne a rozwój dziecka; 3. Schaffer R.: Społeczny kontekst rozwoju psychologicznego; 4. Schaffer R.: Wczesny rozwój społeczny; 5. Schaffer R.: Wzajemność kontroli we wczesnym dzieciństwie; 6. Schaffer R.: Epizody wspólnego zaangażowania jako kontekst rozwoju poznawczego; 7 .Klein P.: Całościowa ocena i interwencja w okresie niemowlęctwa i wczesnego dzieciństwa; 8. Brown A., Ferrara R.: Poznawanie stref najbliższego rozwoju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38298, W.38451, W.38122, W.38297, W.38450 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Podziękowania; Wprowadzenie - Anna Brzezińska, Tomasz Czub, Grzegorz Lutmoski, Błażej Smykowski; 1. Wygotski L.: Wczesne dzieciństwo; 2. Wygotski L.: Kryzys siódmego roku życia; 3. Wygotski L.: Zabawa i jej rola w rozwoju psychicznym dziecka; 4. Schaffer R.: Przyswajanie zasad dialogu; 5. Schieffelin B., Ochs E.: Socjalizacja języka; 6. Schaffer R.: Rozwój języka w kontekście; 7. Musatti T.: Zdolności do komunikacji i reprezentacji we wczesnej zabawie społecznej; 8. Winnicott D.: Bawienie się. Rozważania teoretyczne; 9. Erikson E.: Zabawa i aktualność; 10. Czub T.: Proces bawienia się i jego właściwości terapeutyczne; 11. Bradley B.: Dzieciństwo jako raj
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38763, W.40724, W.38531, W.38762 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36844 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40308 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola)
Streszczenie: Od Autorki do wydania czwartego; Wstęp; 1. Gotowość do pisania w świetle rozwoju i wychowania; 1.1. Rozwój manualny dziecka w wieku przedszkolnym; 1.2. Spostrzeganie i procesy poznawcze dziecka w wieku przedszkolnym; 1.3. Rozwój graficznych spostrzeżeń dzieci a możliwości odwzorowywania; 1.4. Motywy działania dziecka; 1.5. Gotowość dziecka do nauki pisania; 2. Rola psychomotoryki w przygotowaniu do nauki pisania; 2.1. Zabawy i ćwiczenia kształtujące orientację w kierunkach przestrzennych oraz pamięć ruchową; 2.2. Rozwijanie motoryki oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej; 2.2.1. Zabawy wdrażające do gospodarowania własnymi ruchami; 2.2.2. Zabawy rozwijające wyobraźnię wzrokowo-kinestetyczną; 2.2.3. Zabawy ruchowe - zręcznościowe na odkrytym terenie; 2.2.4. Zabawy zręcznościowe w Sali; 3. Wyzyskanie działalności plastyczno-konstrukcyjnej dzieci w procesie przygotowania do nauki pisania; 3.1. Techniki przestrzenne; 3.1.1. Układanie; 3.1.2. Zabawy konstrukcyjne; 3.1.3. Wycinanie; 3.1.4. Lepienie; 3.1.5. Majsterkowanie; 3.2. Techniki płaskie; 3.2.1. Rysowanie; 3.2.2. Malowanie; 3.2.3. Dekoracyjność w twórczości plastycznej dzieci; 3.2.4. Wydzieranie; 3.2.5. Stemplowanie; 3.2.6. Wyszywanie; 4.Zabawy, gry i zadania kształtujące pojęcie symbolu graficznego; 5. Realizacja pracy nad przygotowaniem dzieci do nauki pisania i oczekiwane rezultaty; 5.1. Metody pracy z dziećmi; 5.1.1. Rola i miejsce odwzorowaniem w przygotowaniu do nauki pisania; 5.1.2. Zróżnicowanie metod postępowania w zależności od rodzaju opóźnień; 5.2. Planowanie pracy i formy organizacyjne; 5.3. Organizacja procesu przygotowania do pisania; 5.4. Oczekiwane rezultaty przygotowania dzieci do nauki pisania w aspekcie dojrzałości szkolnej; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36523, W.36747 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp do wydania pierwszego; Wprowadzenie; 1. Epidemia poczucia gorszości; 2. Wygląd: złota monet ludzkiej wartości; 3. Inteligencja: srebrna moneta ludzkiej wartości; 4. Strategie budowania poczucia własnej wartości; 5. Styl życia może być zaraźliwy; 6. Jedyne prawdziwe wartości; Epilog
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37676, W.37579, W.37580, W.37675 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36512 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(OMEGA : Biblioteka Wiedzy Współczesnej ; Nr 400)
Streszczenie: Przedmowa; Wstęp; 1. Doświadczenie szkolne; 2. Zdolność do decentracji; 3. Uczenie się języka; 4. Niepowodzenie w rozumowaniu czy niepowodzenie w zrozumieniu; 5. Co jest, a co być musi; 6. Co zostało powiedziane, a co zrozumiane; 7. Myśl wyodrębniona a wartości społeczne; 8. Dlaczego dzieci uważają, że nauka szkolna jest trudna; 9. Co może zdziałać szkoła; 10. Pragnienie nauki; 11. Umysł przyszłości; Dodatek: a) Piageta teoria rozwoju intelektualnego; b) Ogólny charakter teorii; c) Cechy adaptacji biologicznej; d) Inteligencja człowieka - przebieg rozwoju; e) Inteligencja człowieka - pojęcia teoretyczne; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.33642, 33641 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; Część 1: 1. Założenia i definicje; 2. Badania nad oczekiwaniami wobec dzieci; 3. Badania interakcji w modelu gry komunikacyjnej; 4. Wpływ oczekiwań na wzór interakcji z dzieckiem; Część 2: 1. Ogólny schemat badań; 2. Osoby badane i przebieg badań; 3. Pomiar oczekiwań; 4. Pomiar i sposób analizy wzorów interakcji; Część 3: 1. Opis wzorów interakcji; 2. Typologia wzorów interakcji; 3. Wpływ oczekiwań na właściwości wzorów interakcji; Część 4: 1. Wprowadzenie; 2. Ewolucja interakcyjnego rozumienia procesów zachodzących w rodzinie (modele systemowe); 3. Mechanizm wpływu wychowawczego w ujęciu interakcyjnym; 4. Powstawanie trudności wychowawczych; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38624, W.38622, W.38623, W.38620, W.38621 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39631, W.39632 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39982, W.39983 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom / red. serii Bronisława Dymara)
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Świat sztuki a twórcze działania dziecka: 1. Dymara B.: O człowieku trójskrzydłym; 1.1. Rozważania wstępne; 1.2. Magia liczb; 1.3. Metaforyka lotu, czyli o potrzebie rozwijania wyobraźni; 1.4. Świat zewnętrzny a świat przeżyć dziecka; 1.5. Dynamika wyobraźni, czyli jak latać bez skrzydeł?; Przypisy; Problemy - inspiracje - poszukiwania; Streszczenie; 2. Krzempek A.: Wzoru kulturowe a postawa twórcza: 2.1. Wstęp; 2.2. Człowiek wytworem, nosicielem i twórcą kultury; 2.3. Rozważania antropologów o wzorach kulturowych; 2.4. Wzory kulturowe w świetle socjologii; 2.5. W stronę sztuki przyszłości - pomiędzy wioską elektroniczną a kosmosem; Przypisy; Problemy - inspiracje - poszukiwania; Streszczenie; 3. Cibor R.: Potencjał twórczy dziecka; 3.1. Dziecko jako twórca spontaniczny; 3.2. Kryzys twórczy; 3.3. Rozwój osobowości twórczej; 3.4. Atmosfera twórczego wychowania; Przypisy; Problemy - inspiracje - poszukiwania; Streszczenie; 4. Murzyn A.: Odwaga twórcza jako podstawa wychowania i komunikacji językowej; 4.1. Wstęp; 4.2. Orientacja podmiotowa w psychologii rozwojowej a " paradoks odwagi "; 4.3. Służebna rola kultury; 4.4. Werbalizacja świata i ekspresyjny charakter działania ludzkiego; 4.5. Odwago twórcza a komunikacja językowa; 4.6. Przydatność odwagi twórczej w działalności dziecka; Przypisy; Problemy - inspiracje - poszukiwaniaStreszczenie; 5. Michałowski S.: Sztuka jako inspiracja twórcza w toku spotkań i dialogów edukacyjnych; 5.1. Rola sztuki w spotkaniach i dialogach edukacyjnych - rozważania wstępne; 5.2. Inspiracyjna i kreacyjna rola sztuki; 5.3. Spotkanie i dialog jako potrzeba współczesnego człowieka; 5.4. Metoda dzienników dialogowych w systemie edukacyjnym; 5.5. Piękno świata a dziecko jako twórca; Przypisy; Problemy - inspiracje - poszukiwania; Streszczenie; 6. Blok samokształceniowy nr 1 - czyli dla każdego coś dobrego; Część 2. Na tropach innowacyjnego uczenia się: 1. Urban-Kojs E.: W stronę osobowości twórczej; 1.1. Wstęp; 1.2. Pojęcia: twórczość, postawa twórcza, człowiek twórczy; 1.3. Twórczość pierwotna i wtórna; 1.4. Czynniki wpływające na działania twórcze uczniów; Przypisy; Problemy - inspiracje - poszukiwania; Streszczenie; 2. Oelszlaeger B.: Dziecko jako twórca w koncepcji Celestyna Freineta; 2.1. Rozważania wstępne; 2.2. Żywotność koncepcji Celestyna Freineta we współczesnej szkole; 2.3. Świat przyrody a dziecko jako twórca; 2.4. Świat sztuki a kreacyjne działania uczniów i nauczyciela; 2.5. Kilka osobliwości proponowanej koncepcji; Przypisy; Aneks nr 1 - Mój plan na miesiąc ( samokształcenie edukacyjne - MK ); Aneks nr 2 - Moje osiągnięcia w tygodniu ( karta samooceny - MK ); Aneks nr 3 - Przykłady swobodnych tekstów; 3. Uchyła-Zroski J.: Muzyka i muzykowanie; 3.1. O wybranych koncepcjach wychowania muzycznego; 3.2. Nowy program a cele wychowania muzycznego; 3.3. Kreatywność działań w muzyce; 3.4. Zintegrowana pedagogika muzyczna - uwagi końcowe; Przypisy; Literatura - co czytać?; Problemy - inspiracje - poszukiwania; Aneks - ćwiczenia z praktycznej znajomości muzyki ( - MK); Streszczenie; 4. Szuścik U.: Spotkania dzieci ze sztuką; 4.1. Wstęp; 4.2. Wyzwalanie twórczych dyspozycji dziecka poprzez łączenie plastyki z muzyką; 4.3. Tekst literacki jako inspiracje do działań twórczych; Przypisy; Problemy - inspiracje - poszukiwania; Streszczenie; 5. Dymara B.: Świat pełen poezji; 5.1. Skąd przychodzi poezja?; 5.2. Skąd biorą się tematy dziecięcych wierszy i rymowanek?; 5.3. Dlaczego piękno niejedno ma imię?; 5.4. Dlaczego niektóre słowa mają skrzydła?;5.5. Czy wiemy co jest istotą dziecięcości i paidialnego święta?; Przypisy; Problemy - inspiracje - poszukiwania; Streszczenie; 6. Blok samokształceniowy nr 2 - czyli dla każdego coś użytecznego ( dziesięć testów - każdy do jednego z rozdziałów )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42808, W.39012, W.39011 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39266, W.39058 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9309, W.p9308 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Acta Uniwersitatis Wratislaviensis ; Nr 1818)
ze wstępem Daniela Golemana autora "Inteligencji emocji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39962 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Do Czytelnika polskiego; Jak powstała ta książka; Słowo od Autorek; 1. Bracia i siostry; 2. Dopóki nie ujawni się negatywnych uczuć; 3. Ryzyko porównywania; 4. Równo znaczy mniej; 5. Dzieci grają role; 6. Kiedy dzieci się biją; 7. Pogodzić się z przeszłością
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42602 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Do Czytelnika polskiego; Jak powstała ta książka; Słowo od Autorek; 1. Bracia i siostry; 2. Dopóki nie ujawni się negatywnych uczuć; 3. Ryzyko porównywania; 4. Równo znaczy mniej; 5. Dzieci grają role; 6. Kiedy dzieci się biją; 7. Pogodzić się z przeszłością
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37586, W.37588, W.37587 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej