Brągiel Józefa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Brągiel Józefa
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Rodzina
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Opieka społeczna
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
dziecka
(1)
dziecko
(1)
dziecko maltretowane
(1)
wykorzystanie seksualne
(1)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp Część I - Formy opieki i pomocy rodzinie Rozdział I - Instytucje uzupełniające funkcje rodziny 1. Żłobek (Alicja Kurcz) 2. Przedszkole (Alicja Kurcz) 3. Szkoła jako środowisko opiekuńczo-wychowawcze (Anna Weissbrot-Koziarska) 4. Internat i bursa (Beata Zięba-Kołodziej) 5. Animacja kulturalna i społeczno-wychowawcza (Jan Żebrowski) 6. Centrum informacji zawodowej (Beata Świątek) Rozdział II - Instytucje wsparcia 1. Powiatowe centrum pomocy rodzinie (Alicja Kurcz) 2. Ośrodek pomocy społecznej (Piotr Sikora) 3. Poradnie rodzinne (Danuta Kowalczyk) 4. Poradnie psychologiczno-pedagogiczne (Danuta Kowalczyk) Rozdział III - Instytucje interwencji kryzysowej 1. Ośrodek interwencji kryzysowej (Barbara Juszczak) 2. Dom dla matki i dziecka (Ewa Bogdańska) 3. System wsparcia osób bezdomnych (Adrian Matuszczyk) Część II - Formy opieki nad dziećmi i młodzieżą Rozdział I - Placówki wsparcia dziennego 1. Świetlica środowiskowa (Iwona Dąbrowska-Jabłońska) 2. Świetlica socjoterapeutyczna (Anna Róg) 3. Ognisko wychowawcze (Renata Stojecka-Zuber) 4. Warsztaty terapii zajęciowej (Wiesław Sikorski) Rozdział II - Rodzinne formy opieki 1. Rodzina adopcyjna (Alicja Kalus) 2. Rodzina zastępcza (Sylwia Badora) Rozdział III - Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu interwencyjnego 1. Pogotowie opiekuńcze (Józefa Brągiel) 2. Policyjna izba dziecka (Anna Wawrzczak-Gazda) Rozdział IV - Placówki opiekuńczo-wychowawcze 1. Rodzinny dom dziecka (Sylwia Badora) 2. Wioska dziecięca (Anna Róg) Rozdział V - Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu socjalizacyjnego 1. Dom dziecka (Sylwia Badora) 2. Placówka wielofunkcyjna (Barbara Czeredrecka, Anna Róg) 3. Ochotnicze hufce pracy (Anna Glińska-Lachowicz) Rozdział VI - Formy opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym i chorym 1. Ośrodki szkolno-wychowawcze (Beata Górnicka) 2. Ośrodek rehabihtacyjno-wychowawczy dla dzieci uzależnionych (Elena Karpuszenko) 3. Szkoła przyszpitalna (Jolanta Żarczyńska-Hyla) Rozdział VII - Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu resocjalizacyjnego 1. Młodzieżowy ośrodek wychowawczy (Irena Mudrecka) 2. Schronisko dla nieletnich (Irena Mudrecka) 3. Zakład poprawczy (Irena Mudrecka) 4. Rodzinny kurator sądowy (Irena Mudrecka) 5. Ośrodek rehabilitacyjno-readaptacyjny dla uzależnionych (Piotr Sasin) Część III - Formy opieki nad ludźmi starymi i niepełnosprawnymi Rozdział I - Formy kreacyjne 1. Uniwersytet trzeciego wieku (Elżbieta Trafiałek) 2. Biblioteka terapeutyczna (Monika Noszczyk) Rozdział II - Formy wsparcia i opieki 1. Ośrodki wsparcia dziennego (Piotr Sikora) 2. Dom pomocy społecznej (Piotr Sikora) 3. Hospicjum (Przemysław Kaniok) Wykaz autorów Bibliografia wybranych opracowań wydanych po 2000 roku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43380 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ; nr 237)
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Krzywdzenie dziecka i walka o jego prawo do opieki: 1. Analiza terminów - przemoc wobec dziecka, zespół maltretowanego dziecka, dziecko skrzywdzone; 2. Krzywdzenie dziecka - rys historyczny; 3. Walka o prawa dziecka na arenie międzynarodowej; 4. Walka o opiekę nad dzieckiem i jego prawa w Polsce; Rozdział 2. Rodzina - funkcje i znaczenie w rozwoju dziecka: 1. Znaczenie rodziny w rozwoju dziecka; 2. Funkcje rodziny; 3. Rodzina funkcjonalna i dysfunkcjonalna; 4. Rodzina a maltretowanie dziecka; Rozdział 3. Socjopsychologiczne uwarunkowania krzywdzenia dziecka: 1. Czynniki maltretowania dziecka tkwiące w osobie dopuszczającej się przemocy; 2. Czynniki maltretowania dziecka tkwiące w mikrosystemie; 3. Czynniki maltretowania dziecka tkwiące w ekosystemie; 4. Czynnik maltretowania dziecka tkwiący w makrosystemie; Rozdział 4. Reakcje dziecka na doświadczaną krzywdę: 1. Radzenie sobie z traumatycznie doświadczoną krzywdą; 2. Czynniki wpływające na różnice w rozwoju dziecka krzywdzonego; Rozdział 5. Dziecko zaniedbane: 1. Definicja i objawy zaniedbania dziecka; 2. Charakterystyka dziecka zaniedbanego; 3. Zaniedbujący rodzice; Rozdział 6. Dziecko fizycznie maltretowane: 1. Definicja i objawy fizycznego maltretowania dziecka; 2. Zmiany w zachowaniu dziecka fizycznie maltretowanego; 3. Rodzice fizycznie maltretujący dziecko; Rozdział 7. Dziecko emocjonalnie krzywdzone: 1. Definicja i objawy emocjonalnego krzywdzenia; 2. Charakterystyka dziecka krzywdzonego emocjonalnie; 3. Rodzice znęcający się emocjonalnie nad swoim dzieckiem; Rozdział 8. Nadużycia seksualne wobec dzieci: 1. Definicja i objawy nadużyć seksualnych wobec dzieci; 2. Charakterystyka dzieci, które doświadczyły nadużycia seksualnego; 3. Rodzice a nadużycie seksualne wobec dzieci; Rozdział 9. Przeciwdziałanie krzywdzeniu dziecka w rodzinie: 1. Działanie interwencyjne; 2. Działanie terapeutyczno-lecznicze; 3. Profilaktyka; Bibliografia; Summary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40103, W.40208, W.40105, W.40104 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41851 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42837 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Rodzina a rozwój jednostki; 2. Rodzina a społeczeństwo; 3. Dlaczego pedagogika rodziny?; Rozdział 1. Polimorficzność i komplementarność badań nad współczesną rodziną: 1. Wieloaspektowość życia rodziny i teorie analizy jej funkcjonowania; 2. Polimorfizm w pedagogicznym pojmowaniu rodziny; 3. Przesłanki i konsekwencje dl apedagogicznych analiz; 4. Komplementarność w analizie życia rodzinnego - ujęcie nauk społecznych; Rozdział 2. Rodzina jako grupa i instytucja opiekuńczo-wychowawcza: 1. Rodzina jako podmiot przemian społecznych; 2. Rodzina jako grupa pierwotna a wychowanie; 3. Rodzina jako instytucja wychowania naturalnego; 4. Funkcje rodziny a wychowanie; 5. Zagadnienie stosunku wychowawczego w rodzinie; 6. Rodzina jako składnik systemu wychowawczego; 7. Problematyka i składniki pomiaru środowiska rodzinnego; 8. Uwagi dyskusyjne; Rozdział 3. Wychowanie rodzinne przedmiotem pedagogicznej refleksji: 1. Potrzeba zwrotu ku człowiekowi i rodzinie; 2. Pedagogika rodziny kręgu nauk o rodzinie; 3. Wychowanie rodzinne - szeroki kontekst refleksji i badań pedagogicznych; 4. Wychowanie w rodzinie - między autokracją a wychowaniem, socjalizacją i enkulturacją; Rozdział 4. Więzi społeczne w rodzinie: 1. Pojęcie i typy więzi rodzinnej; 2. Przeobrażenia rodziny i więzi rodzinnych; 3. Rola więzi rodzinnej w życiu członków rodziny; Rozdział 5. Rodzina o skumulowanych czynnikach patogennych: 1. Zjawisko patologii i dewiacji w życiu rodziny; 2. Uwarunkowania społeczno-kulturowe dewiacyjnych i alternatywnych form życia rodzinnego; 3. Dziecko w rodzinie funkcjonalnej i dysfunkcjonalnej; 4. Subiektywne i obiektywne czynniki trwałości rodziny i małżeństwa; 5. Rodzina a promocja zdrowia; 6. Rodziny w kryzysie: typologie i terapia; Rozdział 6. Próba pedagogicznej typologizacji rodzin: 1. Podstawy określenia poziomu wychowania w rodzinie; 2. Rodziny o różnym poziomie funkcjonowania wychowawczego; 3. Przykład rodziny normalnej ( wychowawczo ); 4. Przykład rodziny niewydolnej; 5. Przykład rodziny patologicznej; 6. Przykład rodziny jeszcze wydolnej ( wychowawczo ); 7. Przykład rodziny wzorowej; 8. Uwagi końcowe; Rozdział 7. Rodzina a start społeczny i edukacyjny młodych pokoleń: 1. Społeczno-pedagogiczna problematyka startu życiowego dzieci i młodzieży; 2. Dynamika badanych ciągów rodzinnych a start oświatowy dzieci i młodzieży; 3. Bliskie i dalsze uwarunkowania startu edukacyjnego młodzieży; 4. Rodzina a osiągnięcia szkolne dzieci i młodzieży; 5. Rodzina a orientacje życiowe młodzieży; 6. Wnioski końcowe; Rozdział 8. Integracja i syntonia w relacji rodzina-szkoła: 1. Relacje rodzina-szkoła w kontekście oczekiwanych zmian edukacyjnych; 2. Potrzeba pedagogicznej refleksji; 3. Zagadnienie integracji oddziaływań pedagogicznych rodziny i szkoły - sprawy dyskusyjne; 4. Powiązania opiekuńczo-wychowawcze rodziny i szkoły; 5. Potrzeba przemian w stosunkach rodziny i szkoły; 6. Trójpodmiotowy model stosunków rodziny i szkoły; 7. Podstawowe poziomy współpracy trójpodmiotowo-partnerskiej; 8. Dodatek - Gogacz M., Podstawy i cechy relacji pedagogicznej między rodziną i szkołą; Rozdział 9. Funkcja opiekuńcza współczesnej rodziny polskiej: 1. Podstawowe i pochodne funkcje rodziny; 2. Funkcja opiekuńcza rodziny; 3. Zasadniczy sens opieki w rodzinie; 4. Zagadnienie opieki wychowawczej w rodzinie; 5. Problematyka badawcza w zakresie funkcji opiekuńczej; 6. Główne dyrektywy badań empirycznych; Rozdział 10. Zagadnienia przemocy wobec dziecka w rodzinie: 1. Przemoc i jej przejawy; 2. Przyczyny stosowania przemocy wobec dziecka; 3. Interwencja, terapia, profilaktyka; Rozdział 11. Warunki wychowawcze bliźniąt w rodzinie: 1. Wprowadzenie; 2. Dotychczasowe wyniki badań nad bliźniętami; 3. Problematyka i techniki własnych badań empirycznych; 4. Wynik badań; Rozdział 12. Dziecko w rodzinie ryzyka - zagrożenia socjalne: 1. Rodzina składnikiem społeczeństwa ryzyka; 2. Obszary wsparcia społecznego rodzin polskich; 3. Rodzina i społeczeństwo; 4. Program i formy wspomagania socjalnego; 5. Kierunki wspomagania pedagogicznego rodziny; 6. Pułapki w obszarze pomocy społecznej; 7. Co na to polityka rodzinna?; Rozdział 13. Kultura pedagogiczna rodziców jako czynnik stymulacji rozwoju i wychowania młodego pokolenia: 1. Wprowadzenie; 2. Pojęcie i elementy wzorca kultury pedagogicznej społeczeństwa; 3. Treści wzorca kultury pedagogicznej społeczeństwa; 4. Niektóre problemy dyskusyjne i badawcze; 5. Wzorzec stosunku opiekuńczo-wychowawczego w rodzinie - przesłanki teoretyczne; 6. Wzorce opieki i wychowania rodzinnego; 7. Formy kształtowania kultury pedagogicznej rodziców; Dodatek: A) Kluczowe terminy pedagogiki kultury; B) Portret rodziny w pigułce; Bibliografia; Indeks rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39747, W.39748 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Rodzina a rozwój jednostki; 2. Rodzina a społeczeństwo; 3. Dlaczego pedagogika rodziny?; Rozdział 1. Polimorficzność i komplementarność badań nad współczesną rodziną: 1. Wieloaspektowość życia rodziny i teorie analizy jej funkcjonowania; 2. Polimorfizm w pedagogicznym pojmowaniu rodziny; 3. Przesłanki i konsekwencje dl apedagogicznych analiz; 4. Komplementarność w analizie życia rodzinnego - ujęcie nauk społecznych; Rozdział 2. Rodzina jako grupa i instytucja opiekuńczo-wychowawcza: 1. Rodzina jako podmiot przemian społecznych; 2. Rodzina jako grupa pierwotna a wychowanie; 3. Rodzina jako instytucja wychowania naturalnego; 4. Funkcje rodziny a wychowanie; 5. Zagadnienie stosunku wychowawczego w rodzinie; 6. Rodzina jako składnik systemu wychowawczego; 7. Problematyka i składniki pomiaru środowiska rodzinnego; 8. Uwagi dyskusyjne; Rozdział 3. Wychowanie rodzinne przedmiotem pedagogicznej refleksji: 1. Potrzeba zwrotu ku człowiekowi i rodzinie; 2. Pedagogika rodziny kręgu nauk o rodzinie; 3. Wychowanie rodzinne - szeroki kontekst refleksji i badań pedagogicznych; 4. Wychowanie w rodzinie - między autokracją a wychowaniem, socjalizacją i enkulturacją; Rozdział 4. Więzi społeczne w rodzinie: 1. Pojęcie i typy więzi rodzinnej; 2. Przeobrażenia rodziny i więzi rodzinnych; 3. Rola więzi rodzinnej w życiu członków rodziny; Rozdział 5. Rodzina o skumulowanych czynnikach patogennych: 1. Zjawisko patologii i dewiacji w życiu rodziny; 2. Uwarunkowania społeczno-kulturowe dewiacyjnych i alternatywnych form życia rodzinnego; 3. Dziecko w rodzinie funkcjonalnej i dysfunkcjonalnej; 4. Subiektywne i obiektywne czynniki trwałości rodziny i małżeństwa; 5. Rodzina a promocja zdrowia; 6. Rodziny w kryzysie: typologie i terapia; Rozdział 6. Próba pedagogicznej typologizacji rodzin: 1. Podstawy określenia poziomu wychowania w rodzinie; 2. Rodziny o różnym poziomie funkcjonowania wychowawczego; 3. Przykład rodziny normalnej ( wychowawczo ); 4. Przykład rodziny niewydolnej; 5. Przykład rodziny patologicznej; 6. Przykład rodziny jeszcze wydolnej ( wychowawczo ); 7. Przykład rodziny wzorowej; 8. Uwagi końcowe; Rozdział 7. Rodzina a start społeczny i edukacyjny młodych pokoleń: 1. Społeczno-pedagogiczna problematyka startu życiowego dzieci i młodzieży; 2. Dynamika badanych ciągów rodzinnych a start oświatowy dzieci i młodzieży; 3. Bliskie i dalsze uwarunkowania startu edukacyjnego młodzieży; 4. Rodzina a osiągnięcia szkolne dzieci i młodzieży; 5. Rodzina a orientacje życiowe młodzieży; 6. Wnioski końcowe; Rozdział 8. Integracja i syntonia w relacji rodzina-szkoła: 1. Relacje rodzina-szkoła w kontekście oczekiwanych zmian edukacyjnych; 2. Potrzeba pedagogicznej refleksji; 3. Zagadnienie integracji oddziaływań pedagogicznych rodziny i szkoły - sprawy dyskusyjne; 4. Powiązania opiekuńczo-wychowawcze rodziny i szkoły; 5. Potrzeba przemian w stosunkach rodziny i szkoły; 6. Trójpodmiotowy model stosunków rodziny i szkoły; 7. Podstawowe poziomy współpracy trójpodmiotowo-partnerskiej; 8. Dodatek - Gogacz M., Podstawy i cechy relacji pedagogicznej między rodziną i szkołą; Rozdział 9. Funkcja opiekuńcza współczesnej rodziny polskiej: 1. Podstawowe i pochodne funkcje rodziny; 2. Funkcja opiekuńcza rodziny; 3. Zasadniczy sens opieki w rodzinie; 4. Zagadnienie opieki wychowawczej w rodzinie; 5. Problematyka badawcza w zakresie funkcji opiekuńczej; 6. Główne dyrektywy badań empirycznych; Rozdział 10. Zagadnienia przemocy wobec dziecka w rodzinie: 1. Przemoc i jej przejawy; 2. Przyczyny stosowania przemocy wobec dziecka; 3. Interwencja, terapia, profilaktyka; Rozdział 11. Warunki wychowawcze bliźniąt w rodzinie: 1. Wprowadzenie; 2. Dotychczasowe wyniki badań nad bliźniętami; 3. Problematyka i techniki własnych badań empirycznych; 4. Wynik badań; Rozdział 12. Dziecko w rodzinie ryzyka - zagrożenia socjalne: 1. Rodzina składnikiem społeczeństwa ryzyka; 2. Obszary wsparcia społecznego rodzin polskich; 3. Rodzina i społeczeństwo; 4. Program i formy wspomagania socjalnego; 5. Kierunki wspomagania pedagogicznego rodziny; 6. Pułapki w obszarze pomocy społecznej; 7. Co na to polityka rodzinna?; Rozdział 13. Kultura pedagogiczna rodziców jako czynnik stymulacji rozwoju i wychowania młodego pokolenia: 1. Wprowadzenie; 2. Pojęcie i elementy wzorca kultury pedagogicznej społeczeństwa; 3. Treści wzorca kultury pedagogicznej społeczeństwa; 4. Niektóre problemy dyskusyjne i badawcze; 5. Wzorzec stosunku opiekuńczo-wychowawczego w rodzinie - przesłanki teoretyczne; 6. Wzorce opieki i wychowania rodzinnego; 7. Formy kształtowania kultury pedagogicznej rodziców; Dodatek: A) Kluczowe terminy pedagogiki kultury; B) Portret rodziny w pigułce; Bibliografia; Indeks rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41165 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej