Brzezińska Anna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Dostępność
dostępne
(8)
Placówka
Wypożyczalnia
(8)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Brzezińska Anna
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Temat
Dziecko
(4)
dziecko
(3)
Piaget, teoria
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wygotski, teoria
(1)
Wygotskiego, teoria
(1)
czytanie
(1)
dziecko a społeczeństwo -relacje
(1)
ekspresja werbalna
(1)
matka
(1)
pisanie
(1)
środowisko dziecka
(1)
8 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie - Anna Brzezińska; Część 1. Umiejętność czytania i pisania - warunki jej rozwoju i kształcenia: 1. Brzezińska A.: Właściwości dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym a uczenie się czytania i pisania; 1.1. Doświadczenie dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym; 1.2. Procesy emocjonalno-motywacyjne oraz orientacyjno-poznawcze; 1.3. Poziom rozwoju mowy dzieci na przełomie wieku przedszkolnego i młodszego szkolnego; 2. Brzezińska A.: Gotowość do czytania i pisania i jej rozwój w wieku przedszkolnym; 2.1. Wąskie i szerokie ujęcie umiejętności czytania i pisania; 2.2. Gotowość do czytania i pisania; 3. Burtowy M.: Założenia i treści dotyczące przygotowywania dzieci do nauki czytania i pisania w przedszkolu; 4. Burtowy M.: Analiza treści programowych przewidzianych do realizacji w grupie dzieci 6-letnich w zakresie elementarnej nauki czytania oraz przygotowania do pisania; 5. Burtowy M.: Ciągłość procesu wychowawczo-dydaktycznego na poziomie wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego w zakresie nauki czytania i pisania; 5.1. Wprowadzenie; 5.2. Psychopedagogiczne podstawy ciągłości procesu wychowawczo-dydaktycznego na poziomie wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego; 5.3. Elementarna nauka czytania i pisania na poziomie wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego w kontekście ciągłości procesu wychowawczo-dydaktycznego; 6. Burtowy M.: Etapy działań wychowawczo-dydaktycznych w zakresie przygotowania dziecka w wieku przedszkolnym do nauki czytania i pisania; 7. Brzezińska A.: Kształtowanie i doskonalenie umiejętności czytania i pisania w klasach I-III; 7.1. Zasady kształtowania umiejętności czytania i pisania - rola nauczyciela; 7.2. Cele kształcenia w zakresie techniki czytania i pisania; 7.3. Cele kształcenia w zakresie umiejętności czytania ze zrozumieniem; 7.4. Cele kształcenia w zakresie umiejętności czytania krytycznego i twórczego; Część 2. Z badań nad rozwojem i kształtowaniem gotowości oraz umiejętności czytania i pisania u dzieci: 1. Brzezińska A., Frąckowiak H., Późniak A.: Formy ekspresji u dzieci w wieku 3-6 lat; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Problemy i metody badań; 1.3. Wyniki; 1.3.1. Formy ekspresji werbalnej i niewerbalnej u dzieci w wieku przedszkolnym; 1.3.2. Właściwości ekspresji werbalnej u dzieci 3-6 letnich; 1.4 Wnioski; 1.5. Załączniki: nr 1: Metody badania ekspresji u dzieci w wieku 3-6 lat; nr 2:Plan rozmowy z dzieckiem - badanie form ekspresji werbalnej u dzieci w wieku 3-6 lat (oprac. Halina Frąckowiak); 2. Brzezińska A.: Poziom i struktura gotowości do czytania i pisania u dzieci 4-7 letnich; 2.1. Wprowadzenie; 2.2. Problem i metoda badań; 2.3. Analiza wyników; 2.3.1. Wiek dziecka i pochodzenie środowiskowe jako czynniki różnicujące poziom gotowości do czytania i pisania; 2.3.2. Poziom gotowości do czytania i pisania w badanych grupach wiekowych; 2.3.3. Zakres różnic intergrupowych; 2.3.4. Struktura gotowości do czytania i pisania u dzieci 4-7 letnich; 2.4. Wnioski; 3. Brzezińska A., Krzyżostaniak T., Płócienniczak-Radolak M.: Rozwijanie gotowości do czytania i pisania u dzieci 6-letnich; 3.1. Wprowadzenie; 3.2. Problem i metoda badań; 3.3. Wyniki badań; 3.3.1. Poziom gotowości do czytania i pisania w badaniach początkowych; 3.3.2. Zmiany poziomu gotowości do czytania i pisania; 3.3.3. Struktura gotowości do czytani i pisania; 3.4. Wnioski; 3.5. Załączniki: nr 1: Metody badania gotowości do czytania i pisania oraz kryteria oceny (oprac. Anna Brzezińska); 4. Brzezińska A., Pietura M., Duszyńska Ł., Gramza Z., Jakubowska H.: Przygotowanie do czytania i pisania dzieci 6- i 7-letnich objętych różnymi formami opieki przedszkolnej w środowisku miejskim i wiejskim; 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Założenia badań nad poziomem przygotowania dzieci do nauki oraz doskonalenia czytania i pisania w klasie I; 4.3. Wyniki badań; 4.3.1. Zakres różnic w poziomie rozwoju badanych umiejętności dzieci; 4.3.2. Związek gotowości do czytania i pisania z poziomem zmian umiejętności czytania i pisania w klasie I; 4.3.3. Gotowość dzieci 6-letnich do czytania i pisania (z oddziału i ogniska przedszkolnego); 4.4. Wnioski; 4.5. Załączniki: nr 1: Metody badania umiejętności czytania i pisania oraz kryteria oceny (oprac. Anna Brzezińska, Łucja Duszyńska, Maria Pietura); nr 2: Metody badania gotowości do czytania i pisania oraz kryteria oceny; 5. Brzezińska A., Chmielewska K., Samul B.: Rozwijanie ekspresji werbalnej u uczniów klasy II i jej wpływ na poziom osiągnięć szkolnych; 5.1. Wprowadzenie; 5.2. Problematyka i metoda badań; 5.3. Wyniki badań; 5.3.1. Poziom badanych właściwości dzieci w badaniach początkowych; 5.3.2. Zmiany w poziomie rozwoju badanych właściwości dzieci; 5.3.3. Związek umiejętności językowych z osiągnięciami szkolnymi dzieci; 5.4. Wnioski; 5.5. Załączniki:nr 1: Metody badania ekspresji językowej oraz kryteria oceny (oprac. Bożena Samul, Jadwiga Stępak); nr 2: Skale szacunkowe do oceny ekspresji werbalnej i plastycznej dzieci (wykorzystane w badaniach B. Samul, J. Stępak, M. Ziółkowskiej); 6. Brzezińska A., Ziółkowska M.: Doskonalenie umiejętności czytania u uczniów klasy II; 6.1. Wprowadzenie; 6.2. Problem i metoda badań; 6.3. Analiza wyników; 6.3.1. Poziom umiejętności czytania w badaniach początkowych; 6.3.2. Ocena wpływu pomiaru początkowego; 6.3.3. Ocena skuteczności działalności nauczyciela; 6.4. Wnioski; 6.5. Załączniki: nr 1: Metody badawcze oraz kryteria oceny wynikówdotyczących umiejętności czytania (oprac. A. Brzezińska i M. Ziółkowska); nr 2: Skale szacunkowe do oceny wypowiedzi dzieci w zadaniu "Twórczy stosunek do tekstu"; 7. Brzezińska A., Grajek K., Stąpek J.: Twórcze ekspresja werbalna w obrębie mowy a poziom opanowania umiejętności czytania i pisania u uczniów klas I-III; 7.1. Wprowadzenie; 7.2. Problem i metoda badań; 7.3. Analiza wyników; 7.3.1. Poziom badanych umiejętności u uczniów klas I-III; 7.3.2. Struktura badanych umiejętności u uczniów klas I-III; 7.3.3. Zmiany poziomu badanych umiejętności u uczniów klasy III; 7.4. Wnioski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.34876, W.34874, W.34875, W.34878, W.34877 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Podziękowania; Wprowadzenie - Anna Brzezińska, Grzegorz Lutomski; 1. Shotter J.: Psychologia Wygotskiego: wspólna aktywność w strefie rozwoju; 2. Hinde R., Stevenson-Hinde J.: Związki interpersonalne a rozwój dziecka; 3. Schaffer R.: Społeczny kontekst rozwoju psychologicznego; 4. Schaffer R.: Wczesny rozwój społeczny; 5. Schaffer R.: Wzajemność kontroli we wczesnym dzieciństwie; 6. Schaffer R.: Epizody wspólnego zaangażowania jako kontekst rozwoju poznawczego; 7 .Klein P.: Całościowa ocena i interwencja w okresie niemowlęctwa i wczesnego dzieciństwa; 8. Brown A., Ferrara R.: Poznawanie stref najbliższego rozwoju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38298, W.38451, W.38122, W.38297, W.38450 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Podziękowania; Wprowadzenie - Anna Brzezińska, Tomasz Czub, Grzegorz Lutmoski, Błażej Smykowski; 1. Wygotski L.: Wczesne dzieciństwo; 2. Wygotski L.: Kryzys siódmego roku życia; 3. Wygotski L.: Zabawa i jej rola w rozwoju psychicznym dziecka; 4. Schaffer R.: Przyswajanie zasad dialogu; 5. Schieffelin B., Ochs E.: Socjalizacja języka; 6. Schaffer R.: Rozwój języka w kontekście; 7. Musatti T.: Zdolności do komunikacji i reprezentacji we wczesnej zabawie społecznej; 8. Winnicott D.: Bawienie się. Rozważania teoretyczne; 9. Erikson E.: Zabawa i aktualność; 10. Czub T.: Proces bawienia się i jego właściwości terapeutyczne; 11. Bradley B.: Dzieciństwo jako raj
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38763, W.40724, W.38531, W.38762 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Podziękowania; Wprowadzenie - Anna Brzezińska, Grzegorz Lutomski, Błażej Smykowski; 1. Cole M.: Strefa najbliższego rozwoju: tam, gdzie kultura i poznanie współtworzą się wzajemnie; 2. Bornstein M.: Pomiędzy opiekunami a ich potomstwem: dwa rodzaje interakcji i ich konsekwencje dla rozwoju poznawczego; 3. Bornstein M.: Międzykulturowe porównanie w badaniach nad rozwojem: aktywność i interakcje japońskich i amerykańskich niemowląt oraz ich matek. Co wiemy, co chcemy wiedzieć i dlaczego chcemy wiedzieć; 4. Musatti T.: Wczesne relacje rówieśnicze według Piageta i Wygotskiego; 5. Forman E., Cazden C.: Myśl Wygotskiego a edukacja: wartości poznawcze współpracy z rówieśnikami; 6. Tudge J., Rogoff B.: Wpływ rówieśników na rozwój poznawczy - podejście Piageta i Wygotskiego; 7. Wood D.: Społeczne interakcje jako tutoring ( w tym podrozdział: tutoring a głuchota ); 8. Smykowski B.: Specyficzne potrzeby edukacyjne człowieka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38452, W.38461 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp (A. Brzezińska, M. Burtowy); Część 1. Tendencje rozwojowe wychowania przedszkolnego w Polsce: 1. Tendencje rozwojowe wychowania przedszkolnego w Polsce (od okresu międzywojennego do czasów współczesnych) (M. Burtowy); 2. Założenia i treści współczesnego systemu wychowania przedszkolnego (M. Burtowy); Część 2. Wybrane zagadnienia teoretyczne pedagogiki przedszkolnej: 1. Procesy dojrzewania i uczenia się a rozwój dziecka (A. Brzezińska); 2. Prawidłowości rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym (A. Brzezińska); 3. Aktywność zabawowa i jej znaczenie dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym (A. Brzezińska); 4. Rola rodziny i przedszkola w zaspokajaniu potrzeb dziecka i kształtowanie jego dojrzałości szkolnej (A. Brzezińska); 5. Psychologiczne postawy ciągłości procesu wychowawczo-dydaktycznego na poziomie wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego (M. Burtowy); Część 3. Problemy elementarnej nauki czytania i przygotowania do pisania na poziomie wychowania przedszkolnego: 1. Wąskie i szerokie ujęcie umiejętności czytania i pisania (A. Brzezińska); 2. Założenia i treści przygotowania dzieci do nauki czytania i pisania w przedszkolu (M. Burtowy); 3. Analiza treści programowych elementarnej nauki czytania i przygotowania do pisania dzieci 6-letnich (M. Burtowy); 4. Gotowość dziecka w wieku przedszkolnym do czytania i pisania (A. Brzezińska); 5. Ciągłość procesu wychowawczo-dydaktycznego w zakresie elementarnej nauki czytania i pisania na poziomie wychowanie przedszkolnego i nauczania początkowego (M. Burtowy); 6. Etapy działań wychowawczo-dydaktycznych w przygotowaniu dziecka w wieku przedszkolnym do nauki czytania i pisania (M. Burtowy); Część 4. Kształtowanie podstawowych pojęć matematycznych w przedszkolu w kontekście założeń i treści reformy nauczania matematyki w niższych klasach szkoły podstawowej: 1. Założenia i treści reformy nauczania matematyki na poziomie wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego (M. Burtowy); 2. Psychopedagogiczne podstawy ciągłości i kształtowania podstawowych pojęć matematycznych w przedszkolu i w klasie I szkoły podstawowej (M. Burtowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.33575, W.36733 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41991 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42379 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42459 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej