Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(31)
Forma i typ
Książki
(30)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
dostępne
(30)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(31)
Autor
Mihilewicz Stanisława
(5)
Kulesza Ewa Maria
(4)
Lewandowska Kinga
(3)
Kaja Barbara
(2)
Pisula Ewa
(2)
Schopler Eric
(2)
Bashford Ann
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Franczyk Anna
(1)
Hulek Aleksander
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jodłowska Bogusława
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Landrus Rhoda
(1)
Lansing Margaret D
(1)
Marcus Lee M
(1)
Mesibov Gary
(1)
Młynarska Małgorzata
(1)
Parys Katarzyna
(1)
Pecyna Maria Bogumiła s
(1)
Piszczek Maria
(1)
Reichler Robert Jay
(1)
Rola Jarosław
(1)
Sadowska Ludwika
(1)
Samaluk Andrzej
(1)
Schaffer Bruce
(1)
Twardowski Andrzej
(1)
Zalewska Marina
(1)
Zasępa Ewa
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(2)
1970 - 1979
(1)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(31)
Temat
Dziecko
(14)
Dziecko upośledzone umysłowo
(14)
Dziecko upośledzone
(10)
Dziecko autystyczne
(4)
Dziecko chore
(4)
Dziecko niedosłyszące
(4)
Autyzm
(3)
Dziecko niewidome
(3)
Gry i zabawy
(3)
Muzykoterapia
(3)
Psychoterapia
(3)
dziecko upośledzone umysłowo
(3)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko upośledzone fizycznie
(2)
Komputery
(2)
Nadpobudliwość psychoruchowa
(2)
Osobowość
(2)
Piaget, Jean
(2)
Porażenie mózgowe dziecięce
(2)
Zespół Downa
(2)
autyzm
(2)
dyskalkulia
(2)
dziecko
(2)
Agresja (psychol.)
(1)
Choroba Aspergera
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Dziecko upośledzone umysowo
(1)
Dziecko upośledzone umysłowo a rodzina
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Emocje
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Montessori, Maria
(1)
Mowa
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia rozwojowe
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Resocjalizacja
(1)
Retta, zespół
(1)
Samobójstwo
(1)
Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć
(1)
Testy
(1)
Układ nerwowy
(1)
Zaburzenia psychomotoryczne
(1)
agresja (psychol.)
(1)
czas wolny
(1)
dziecko upośledzone
(1)
elektroencefalografia
(1)
elektrofizjologia
(1)
gry edukacyjne
(1)
gry i zabawy
(1)
kształcenie integracyjne
(1)
mózg
(1)
neuropsychologia
(1)
ocena opisowa
(1)
pedagogika majeutyczna
(1)
stres
(1)
testy
(1)
wychowanie
(1)
wychowanie przedszkolne
(1)
31 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42117 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Uwarunkowsnia sukcesu edukacyjnego w pracy z osobami o specjalnych potrzebach edukacyjnych; 1.1. Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych - uczeń. Charakterystyka możliwości rozwojowych; 1.1.1. Charakterystyka możliwości rozwojowych dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim na etapie szkoły podstawowej. Sprawozdanie z badań; 1.1.2. Charakterystyka możliwości rozwojowych dzieci z trudnościami w uczeniu się ze szkół ogólnodostępnych na etapie szkoły podstawowej. Sprawozdanie z badań; 1.2. Kształcenie uczniów upośledzonych umysłowo w Polsce; 1.2.1. Kształcenie uczniów o specjalnych ptrzebach edukacyjnych w nowej sytuacji oświatowej; 1.2.2. Klasyfikowanie i promowanie uczniów upośledzonych umysłowo w polskim systemie oświatowym; 1.3. Osiągnięcia szkolne - efekt pracy nauczyciela i uczniów. Przegląd stanu badań nad zagadnieniem; Rozdział 2. Metodologiczne podstawy badań własnych; 2.1. Problematyka badawcza; 2.2. Cele i hipotezy badawcze; 2.3. Teren i grupa badawcza; 2.4. Narzędzia wykorzystane do badań; Rozdział 3. Analiza wyników badań własnych; 3.1. Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych z klas I-III w sytuacji szkolnej; 3.1.1. Poziom wiadomości i umiejętności szkolnych uczniów klas I-III szkół podstawowych specjalnych dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim i szkół ogólnodostępnych; 3.1.2. Poziom przystosowania szkolnego uczniów klas I-III szkół podstawowych specjalnych dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim i uczniów szkół ogólnodostępnych na podstawie Kwestionariusza CBI E. S. Schaefera i M. A. Aaronsona; 3.2. Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych z klas IV-VI w sytuacji szkolnej; 3.2.1. Poziom osiągnięć szkolnych z języka polskiego i matematyki uczniów klas IV-VI szkół podstawowych specjalnych dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim i uczniów ze szkół ogólnodostępnych; 3.2.2. Poziom przystosowania szkolnego uczniów klas IV-VI szkół podstawowych specjalnych dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim i uczniów szkół ogólnodostępnych. Na podstawie Kwestionariusza CBI E. Schaefera i M. Aaronsona; Weryfikacja hipotez; Wnioski z badań; Zakończenie; Bibliografia; Aneks ( 1. Ramowy plan nauczania szkoły podstawowej dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. Klasy I-VIII - tygodniowe liczby godzin; Ramowy plan nauczania dla sześcioletniej szkoły specjalnej dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41380 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; Wstęp; 1. Problemy rozwoju mowy u dzieci upośledzonych umysłowo na tle zespołu Downa; 2. Ogólny opis metody psychostymulacyjnej ( wątek logopedyczny ); 3. Przebieg terapii logopedycznej Piotra. Skrócone scenariusze sesji logopedycznych; 4. Opis dwóch pierwszych lat terapii logopedycznej Piotra; 5. Dalszy ciąg terapii Piotra; 6. Wnioski końcowe; Spis podstawowych technik, ćwiczeń i zabaw metody psychostymulacyjnej, zastosowanych w terapii Piotra; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41529, W.41094 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Rozwój dzieci upośledzonych umysłowo a proces kształtowania się działalności przedmiotowo-zabawowej: 1. Koncepcja działalności w świetle społecznej psychologii poznawczej; 1.1. Struktura działalności; 1.2. Operacyjny aspekt dziecięcej działalności; 1.3. Komunikacyjny aspekt dziecięcej działalności; 1.4. Zaburzenia w rozwoju komunikacji a poznawanie świata; 1.5. Rola mowy w działaniu; 2. Kształtowanie przedmiotowo-zabawowej działalności dziecka; 2.1. Możliwości wspomagania dziecięcej aktywności - wybrane koncepcje; 2.2. Kształtowanie przedmiotowo-zabawowej działalności u dzieci upośledzonych umysłowo - teoretyczne i metodyczne aspekty; Rozdział 2. Metodologia badań własnych: 1. Cel badań, hipotezy, metody, osoby badane; 2. Procedura badawcza; 2.1. Etap diagnostyczny; 2.2. Etap eksperymentalny; Rozdział 3. Przedmiotowo-zabawowa działalność dzieci lekko upośledzonych umysłowo w młodszym wieku przedszkolnym - badania własne: 1. Ogólna charakterystyka operacyjnego i komunikacyjnego aspektu czynności samoobsługowych i swobodnej zabawy trzyletnich dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim ); 2. Czynności przedmiotowe niepełnosprawnych umysłowo przedszkolaków ( 1. seria ); 2.1. Operacyjny aspekt czynności przedmiotowych z zabawkami dydaktycznymi; 2.2. Mowa i jej funkcja w procesie wykonywania zadań; 2.3. Komunikacyjny aspekt czynności przedmiotowych trzyletnich dzieci z niepełnosprawnością umysłową; 3. Podsumowanie; 4. Charakterystyka czynności przedmiotowo-zabawowych dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim ( 2. seria ); 4.1. Specyfika operacyjnego aspekt czynności przedmiotowo-zabawowych; 4.2. Komunikacyjny aspekt czynności przedmiotowo-zabawowych; Rozdział 4. Wspomaganie przedmiotowo-zabawowej działalności dzieci lekko upośledzonych umysłowo w wieku przedszkolnym: 1. Model pracy rozwijającej dziecięcą działalność; 2. Wpływ systemu pracy korekcyjnej na kształtowanie się czynności przedmiotowych u dzieci niepełnosprawnych umysłowo w młodszej grupie przedszkolnej ( 1. seria ); 2.1. Operacyjny aspekt czynności przedmiotowych badanych dzieci przed i po realizacji eksperymentu; 2.2. Czynności komunikacyjne badanych dzieci przed i po nauczaniu; 3. Wpływ systemu pracy korekcyjnej na rozwój czynności przedmiotowo-zabawowych dzieci niepełnosprawnych intelektualnie ( 2. seria ); 3.1. Operacyjny aspekt czynności przedmiotowo-zabawowych dzieci lekko upośledzonych umysłowo w wieku przedszkolnym - porównanie; 3.2. Czynności komunikacyjne w zabawie tematycznej dzieci niepełnosprawnych umysłowo w wieku przedszkolnym - porównanie; Synteza pracy i postulaty dla praktyki; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42198 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Rozwój dzieci upośledzonych umysłowo a proces kształtowania się działalności przedmiotowo-zabawowej: 1. Koncepcja działalności w świetle społecznej psychologii poznawczej; 1.1. Struktura działalności; 1.2. Operacyjny aspekt dziecięcej działalności; 1.3. Komunikacyjny aspekt dziecięcej działalności; 1.4. Zaburzenia w rozwoju komunikacji a poznawanie świata; 1.5. Rola mowy w działaniu; 2. Kształtowanie przedmiotowo-zabawowej działalności dziecka; 2.1. Możliwości wspomagania dziecięcej aktywności - wybrane koncepcje; 2.2. Kształtowanie przedmiotowo-zabawowej działalności u dzieci upośledzonych umysłowo - teoretyczne i metodyczne aspekty; Rozdział 2. Metodologia badań własnych: 1. Cel badań, hipotezy, metody, osoby badane; 2. Procedura badawcza; 2.1. Etap diagnostyczny; 2.2. Etap eksperymentalny; Rozdział 3. Przedmiotowo-zabawowa działalność dzieci lekko upośledzonych umysłowo w młodszym wieku przedszkolnym - badania własne: 1. Ogólna charakterystyka operacyjnego i komunikacyjnego aspektu czynności samoobsługowych i swobodnej zabawy trzyletnich dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim ); 2. Czynności przedmiotowe niepełnosprawnych umysłowo przedszkolaków ( 1. seria ); 2.1. Operacyjny aspekt czynności przedmiotowych z zabawkami dydaktycznymi; 2.2. Mowa i jej funkcja w procesie wykonywania zadań; 2.3. Komunikacyjny aspekt czynności przedmiotowych trzyletnich dzieci z niepełnosprawnością umysłową; 3. Podsumowanie; 4. Charakterystyka czynności przedmiotowo-zabawowych dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim ( 2. seria ); 4.1. Specyfika operacyjnego aspekt czynności przedmiotowo-zabawowych; 4.2. Komunikacyjny aspekt czynności przedmiotowo-zabawowych; Rozdział 4. Wspomaganie przedmiotowo-zabawowej działalności dzieci lekko upośledzonych umysłowo w wieku przedszkolnym: 1. Model pracy rozwijającej dziecięcą działalność; 2. Wpływ systemu pracy korekcyjnej na kształtowanie się czynności przedmiotowych u dzieci niepełnosprawnych umysłowo w młodszej grupie przedszkolnej ( 1. seria ); 2.1. Operacyjny aspekt czynności przedmiotowych badanych dzieci przed i po realizacji eksperymentu; 2.2. Czynności komunikacyjne badanych dzieci przed i po nauczaniu; 3. Wpływ systemu pracy korekcyjnej na rozwój czynności przedmiotowo-zabawowych dzieci niepełnosprawnych intelektualnie ( 2. seria ); 3.1. Operacyjny aspekt czynności przedmiotowo-zabawowych dzieci lekko upośledzonych umysłowo w wieku przedszkolnym - porównanie; 3.2. Czynności komunikacyjne w zabawie tematycznej dzieci niepełnosprawnych umysłowo w wieku przedszkolnym - porównanie; Synteza pracy i postulaty dla praktyki; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41185, W.41493, W.41184 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42132 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41073 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
DVD
W koszyku
Materiał niniejszej płyty jest uzupełnieniem książki Kingi Lewandowskiej pt. "Muzykoterapia dziecięca"
Czas trwania: 1:30:32
Streszczenie: Warsztat 1 (38 min.):
Streszczenie: 1. Prezentacja instrumentów perkusyjnych;
Streszczenie: 2. Śpiewne powitanie muzyczne;
Streszczenie: 3. Słuchanie muzyki medytacyjnej;
Streszczenie: 4. Improwizacje muzyczno-ruchowe
Streszczenie: 5. Swobodne akompaniowanie do muzyki;
Streszczenie: 6. Improwizowane dyrygowanie zespołem perkusyjnym. Gra muzyczna pt. " Muzyka u zegarmistrza ". Leczenie pieśnią;
Streszczenie: Warsztat 2 (52 min.):
Streszczenie: 1. Prezentacja instrumentów perkusyjnych. Powitanie rytmiczne - tworzenie gestodźwięków;
Streszczenie: 2. Improwizowanie kroków w ciszy. Tworzenie akompaniamentu rytmicznego;
Streszczenie: 3. Układy muzyczno-ruchowe do muzyki dziecięcej;
Streszczenie: 4. Zespołowe prezentacje opracowanych układów;
Streszczenie: 5. Gra muzyczna pt. " Muzyka u zegarmistrza ";
Streszczenie: 6. Nauka improwizowanego dyrygowania;
Streszczenie: 7. Słuchanie odgłosów natury;
Streszczenie: 8. Improwizacja instrumentalna pod kierunkiem dyrygenta
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/CD/131 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41654, W.42537, W.42338 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41289, W.42536 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Podziękowanie; Wstęp; 1. Dziecko - przemoc - wychowanie: 1.1. Bińczycka J.: Dziecko w kręgu wychowania rygorystycznego; 1.2. Syrek E.: Wychowanie zdrowotne jako problem pedagogiczny; 1.3. Wyczesany J.: Poczucie osamotnienia u młodzieży szkolnej; 1.4. Pilecka B.: Profilaktyka samobójstw w kontekście procesu wychowawczego; 1.5. Jodłowska B.: Filozoficzne przesłanki pedagogiki majeutycznej; 1.6. Farnicka M.: Źródła wychowania. Analiza czynników wynikających ze wzorców i wymagań kulturowych; 2. Dylematy wychowania: 2.1. Dołęga Z.: O relacji przywiązania; 2.2. Borecka-Biernat D.: Osobowościowe i wychowawcze czynniki warunkujące agresję fizyczną młodzieży w społecznej sytuacji trudnej; 2.3. Ledwoch B.: Specyfika zaburzeń emocjonalnych u dzieci z dysleksją rozwojową a proces wychowania; 2.4. Magdzicka E.: Dziecko w relacjach z dorosłymi; 2.5. Kowalska-Wojtysiak M.: Syndrom nieadekwatnych osiągnięć ( SNO ) uczniów w świetle S. B. Rimm; 2.6. Miłkowska-Olejniczak G.: Rola środowiska w zapobieganiu demoralizacji dzieci i młodzieży; 3. Nauczyciel - wychowanie - prawa dziecka: 3.1. Bieńkowska I.: Kary i nagrody stosowane przez nauczycieli wobec dzieci w młodszym wieku szkolnym; 3.2. Trojanowska E.: Rola oceny opisowej w procesie kształtowania u ucznia w młodszym wieku szkolnym obrazu własnej wartości; 3.3. Grabowska K.: Postawy młodzieży wobec miłości i seksu; 3.4. Sasin P.: Używanie środków uzależniających przez młodzież szkolną w woj. opolskim w latach 1995-1999; 3.5. Chodorowska M.: Prawa dziecka-ucznia jednym z podstawowych komponentów wychowania podmiotowego; 3.6. Nowak A.: Sytuacja prawna dziecka małoletniego; 4. Dziecko - wartości - czas wolny: 4.1. Jodłowska B.: Pedagogika czasu wolnego - utopia czy konieczność; 4.2. Dziad A.: Dziecko niepełnosprawne intelektualnie i jego świat wartości w czasie wolnym; 4.3. Chełstowski K.: Wartości a wychowanie dziecka niepełnosprawnego intelektualnie; *** Wyczesany J., Flanczewska M.: Kolegium Nauczycielskie w Gliwicach - doświadczenia i plany rozwojowe w dziesiątym roku istnienia; Noty o autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41241, W.41018, W.41248, W.41246, W.41022, W.41244, W.41243, W.41249, W.41250, W.41247, W.41020, W.41245, 40961, W.41242, W.41021, W.41019 (16 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41859 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej