Frątczak Jan
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Frątczak Jan
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
1990 - 1999
(5)
1970 - 1979
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
literatura dziecięca polska
(2)
przyroda
(2)
wychowanie przedszkolne
(2)
edukacja szkolna
(1)
gry i zabawy ruchowe
(1)
inscenizacje
(1)
komunikacja drogowa
(1)
nauczanie początkowe
(1)
nauczyciel
(1)
nauczyciele
(1)
nuty
(1)
obyczaje
(1)
pedagogika porównawcza
(1)
rodzina
(1)
uroczystości rodzinne
(1)
wiersze okolicznościowe
(1)
wycieczki szkolne
(1)
wypadki drogowe
(1)
święta
(1)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; I. Stan bezpieczeństwa dzieci w wieku 7-14 lat w Polsce i innych krajach; II. Psychiczne i fizyczne cechy i osobowości dziecka w wieku wczesnoszkolnym a jego uczestnictwo w ruchu drogowym; III. Podstawowe założenia edukacji komunikacyjno-drogowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym; 1. Podstawowe nazwy i ich pojęcia; 2. Przesłanki edukacji komunikacyjno-drogowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym; 3. Cele edukacji komunikacyjno-drogowej uczniów klas I-III; 4. Zasady edukacji; 5. Treści edukacji komunikacyjno-drogowej w programach nauczania klas I-III korelacja międzyprzedmiotowa; IV. Środki realizacji treści edukacji komunikacyjno-drogowej w klasach I-III; 1. Formy edukacji; 1.1. Formy pracy nauczyciela i ucznia; A. Zabawy; A1) Pojęcie, znaczenie, zasady i warunki stosowania; A2) Zabawy ruchowe przygotowujące dzieci do roli pieszego; A3) Zabawy ruchowe przygotowujące dzieci do roli pasażerów; A4) Zabawy ruchowe i ćwiczenia przygotowujące do jazdy rowerem; B. Spacer i wycieczka; B1) Pojęcie, znaczenie, zasady i warunki; B2) Tematyka wycieczki i spacerów; B3) Przykłady zadań do rozwiązywania na wycieczkach lub spacerach; B4) Bezpieczeństwo dzieci w czasie wycieczek i spacerów; C. Spotkania; D. Inscenizacja; E. Konkurs; 1.2. Formy organizacyjne; 2. Metody edukacji komunikacyjno-drogowej uczniów klas I-III; 3. Środki edukacji; 3.1. Pojęcie i klasyfikacja; 3.2. Tekst literacki; A. Wiersze - znaczenie i wykorzystanie; B1) Tematyka wierszy; a) Jakie są drogi?; b) Jak i gdzie bezpiecznie przechodzić przez jezdnię?; c) Jak przechodzić przez skrzyżowanie dróg?; d) Jak chodzić po drodze bez chodników ( szosa )?; e) Jak zachować się na przystanku tramwajowym lub autobusowym?; f) Jak zachować się na przejeździe kolejowym?; g) Jak zachować się na drodze wobec jej użytkowników?; h) Jak jeździć na rowerze?; i) Jakie są przyczyny wypadków drogowych i jak ich uniknąć?; B. Teksty i opisy; B1) Świetlny sygnalizator drogowy; B2) Policjant kierujący ruchem drogowym; B3) Zachowanie się w tramwaju i autobusie; C. Zagadki; C1) Znaczenie i wykorzystanie; C2) Typy zagadek i ich tematyka; a) Zagadki - teksty z lukami; a1) Pionowe znaki drogowe; a2) Sygnały świetlne i osoby regulacja ruchem; a3) Poziome znaki drogowe; a4) Zasady zachowania się pieszych; b) Zagadki - teksty bez luk; b1) Pionowe znaki drogowe; b2) Zasady zachowania się pieszych; b3) Droga i jej urządzenia; b4) Pojazdy; D. Testy; D1) Testy do badania sprawności psychicznej dziecka jako uczestnika ruchu drogowego; D2) Testy - doświadczenia sprawdzające sprawność psychofizyczną dziecka; D3) Testy do badania wiadomości uczniów z zakresu przepisów o ruchu drogowym; D4) Testy do badania postaw uczniów; V. Planowanie zajęć edukacji komunikacyjno-drogowej; 1. Planowanie roczne; 2. Planowanie zajęć lekcyjnych; 3. Przykłady konspektów lekcyjnych - klasa III; 3.1. Język polski; 3.2. Środowisko społeczno-przyrodnicze; 3.3. Technika; 3.4. Kultura fizyczna; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38685, W.38684 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kącik przyrody w wychowaniu przedszkolnym / Jan Frątczak, Emilia Frątczak. - Wyd.2 popr. i rozsz. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1991. - 327 s.{4] k. tabl. : rys. ; 20 cm.
(Biblioteka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola)
Streszczenie: Przedmowa do wydania drugiegoWstęp; I. Znaczenie i podstawowe przesłanki urządzenia dydaktycznego " kącika przyrody "; 1. Co to jest przyroda?; 2. Poznawanie przyrody przez dzieci w wieku przedszkolnym; 3. Pojecie dydaktyczne " kącika przyrody "; 4. Ogólne zasady poznawania przyrody; 5. Podstawowe zasady organizowania dydaktycznego " kącika przyrody "; 6. Podstawowe wskazówki urządzania i wyposażania dydaktycznego " kącika przyrody "; 7. Stałe i zmienne elementy dydaktycznego " kącika przyrody "; 8. Formy i metody pracy z dziećmi w dydaktycznym " kąciku przyrody "; 9. Wystawy w dydaktycznym " kąciku przyrody "; 10. Dydaktyczny " kącik przyrody " a " kącik pedagogiczny " dla rodziców; II. Dydaktyczny " kącik przyrody " w budynku przedszkolnym. Ogólne wyposażenie " kącika "; 1. Podstawowe urządzenia " kącika "; 2. Środki dydaktyczne; III. Dydaktyczny " kącik przyrody ożywionej "; 1. Ogród - najbliższy teren przedszkola; 2. Hodowle - uprawa roślin i chów zwierząt; 3. Uprawa roślin; 3.1. Morfologia i ekologia roślin; 3.2. Uprawa roślin lądowych; 3.3. Sposoby poznawania niektórych zjawisk życia roślin lądowych; 3.4. Hodowla roślin wodnych; 4. Chów i budowa zwierząt - znaczenie i sposoby; 4.1. Stosunek ludzi dorosłych do zwierząt a wychowanie dzieci; 4.2. Choroby odzwierzęce; 4.3. Dobór zwierząt do hodowli; 4.4. Ogólne wskazania metodyczne uczestnictwa dzieci w hodowli zwierząt; 4.5. Co i jak obserwować w " kąciku zwierząt "; 4.6. Klasyfikacja zwierząt; 4.7. Hodowla zwierząt wodnych; 4.8. Hodowla zwierząt lądowych; 4. Dydaktyczny " kącik przyrody nieożywionej "; 1. Wyposażenie " kącika przyrody nieożywionej "; 2. Metodyka realizacji treści przyrody nieożywionej w " kąciku przyrody "; 5. Dydaktyczny " kącik przyrody " poza budynkiem przedszkolnym; 1. Uprawa roślin; 2. Hodowla zwierząt; 3. " Kącik przyrody nieożywionej "; Wykaz instytucji, które mogą udzielić porad i innej pomocy; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37133, W.37135, W.37134 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola)
Streszczenie: Przedmowa do wydania drugiegoWstęp; I. Znaczenie i podstawowe przesłanki urządzenia dydaktycznego " kącika przyrody "; 1. Co to jest przyroda?; 2. Poznawanie przyrody przez dzieci w wieku przedszkolnym; 3. Pojecie dydaktyczne " kącika przyrody "; 4. Ogólne zasady poznawania przyrody; 5. Podstawowe zasady organizowania dydaktycznego " kącika przyrody "; 6. Podstawowe wskazówki urządzania i wyposażania dydaktycznego " kącika przyrody "; 7. Stałe i zmienne elementy dydaktycznego " kącika przyrody "; 8. Formy i metody pracy z dziećmi w dydaktycznym " kąciku przyrody "; 9. Wystawy w dydaktycznym " kąciku przyrody "; 10. Dydaktyczny " kącik przyrody " a " kącik pedagogiczny " dla rodziców; II. Dydaktyczny " kącik przyrody " w budynku przedszkolnym. Ogólne wyposażenie " kącika "; 1. Podstawowe urządzenia " kącika "; 2. Środki dydaktyczne; III. Dydaktyczny " kącik przyrody ożywionej "; 1. Ogród - najbliższy teren przedszkola; 2. Hodowle - uprawa roślin i chów zwierząt; 3. Uprawa roślin; 3.1. Morfologia i ekologia roślin; 3.2. Uprawa roślin lądowych; 3.3. Sposoby poznawania niektórych zjawisk życia roślin lądowych; 3.4. Hodowla roślin wodnych; 4. Chów i budowa zwierząt - znaczenie i sposoby; 4.1. Stosunek ludzi dorosłych do zwierząt a wychowanie dzieci; 4.2. Choroby odzwierzęce; 4.3. Dobór zwierząt do hodowli; 4.4. Ogólne wskazania metodyczne uczestnictwa dzieci w hodowli zwierząt; 4.5. Co i jak obserwować w " kąciku zwierząt "; 4.6. Klasyfikacja zwierząt; 4.7. Hodowla zwierząt wodnych; 4.8. Hodowla zwierząt lądowych; 4. Dydaktyczny " kącik przyrody nieożywionej "; 1. Wyposażenie " kącika przyrody nieożywionej "; 2. Metodyka realizacji treści przyrody nieożywionej w " kąciku przyrody "; 5. Dydaktyczny " kącik przyrody " poza budynkiem przedszkolnym; 1. Uprawa roślin; 2. Hodowla zwierząt; 3. " Kącik przyrody nieożywionej "; Wykaz instytucji, które mogą udzielić porad i innej pomocy; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.32356 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38864, W.38865 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej