Pedagogika specjalna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(124)
Forma i typ
Książki
(123)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Filmy i seriale
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(119)
tylko na miejscu
(5)
nieokreślona
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(122)
Czytelnia
(5)
Autor
Stankowski Adam
(13)
Pańczyk Jan
(10)
Pilecki Jan
(7)
Pilecka Władysława
(6)
Kosakowski Czesław
(5)
Doroszewska Janina
(4)
Krause Amadeusz
(4)
Tomasik Ewa
(4)
Chodkowska Maria
(3)
Sowa Józef
(3)
Szumski Grzegorz
(3)
Vítková Marie
(3)
Bartnikowska Urszula
(2)
Bartoňová Miroslava
(2)
Brauner Alfred
(2)
Brauner Francoise
(2)
Chrzanowska Iwona
(2)
Dryżałowska Grażyna
(2)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(2)
Gałkowski Tadeusz
(2)
Głodkowska Joanna
(2)
Palak Zofia
(2)
Smith Deborah Deutsch
(2)
Sękowska Zofia
(2)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(2)
Baczała Ditta
(1)
Badora Sylwia
(1)
Baker Bruce L
(1)
Balukiewicz Małgorzata
(1)
Baran Jolanta
(1)
Biel-Ziółek Katarzyna
(1)
Bielska-Łach Monika
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Binnebesel Józef
(1)
Brightman Alan J
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Byers Richard
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Błeszyński Jacek J
(1)
Dobrołowicz Witold
(1)
Doroszuk Joanna
(1)
Dudek Mieczysław
(1)
Dycht Marzena
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Flanczewska-Wolny Maria
(1)
Francis-Williams Jessie
(1)
Frąckiewicz Lucyna
(1)
Furtak Dominika
(1)
Gabryś Katarzyna
(1)
Gamulczak Franciszek
(1)
Gietko Marian
(1)
Grabowska Natalia
(1)
Grzegorzewska Maria
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Haring Norris G
(1)
Hulek Aleksander
(1)
Jastrzębska-Gzella Hanna
(1)
Jodłowska Bogusława
(1)
Karwowski Maciej
(1)
Kirejczyk Kazimierz
(1)
Klaro-Celej Lidia
(1)
Konieczny Henryk
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(1)
Kulbaka Jacek
(1)
Kuleta-Hulboj Magdalena
(1)
Kurzeja Anna
(1)
Kwiatkowska Małgorzata
(1)
Lechta Viktor
(1)
Lipkowski Otton
(1)
Lorek Eugeniusz Maria
(1)
Lubińska-Kościółek Elżbieta
(1)
Maciarz Aleksandra
(1)
Maciejewski Piotr
(1)
Madziara Aneta
(1)
Mauersberg Stanisław
(1)
Mikrut Adam
(1)
Mitchell David
(1)
Moczia Krystyna
(1)
Mossakowska Lidia
(1)
Nadachewicz Katarzyna
(1)
Nartowska Hanna
(1)
Naumiuk Agnieszka
(1)
Nurowski Eugeniusz
(1)
Obuchowska Irena
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Olszewski Sławomir
(1)
Oszustowicz Barbara
(1)
Ošlejšková Hana
(1)
Pankowska Krystyna
(1)
Pawlik Sabina
(1)
Piekut-Brodzka Danuta M
(1)
Piwowarski Janusz
(1)
Plutecka Katarzyna
(1)
Przybyliński Sławomir
(1)
Puszczewicz Barbara
(1)
Rakowska Alicja
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(28)
2000 - 2009
(51)
1990 - 1999
(29)
1980 - 1989
(10)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(124)
Język
polski
(124)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy specjalni
(2)
Socjolodzy
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Pedagogika specjalna
(124)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
124 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43631 (1 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43638 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43632 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43035 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42489, W.41953, W.42266, W.42265 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41527, W.42180 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42112, W.42194 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39239, W.39238, W.39586, W.39585, W.39240 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. Pr.41070 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp Część pierwsza Miejsce dziecka upośledzonego umysłowo w szkole masowej Charakterystyka upośledzenia umysłowego Najczęściej spotykane przyczyny trudności w uczeniu się Zaburzenia rozwoju ruchowego Zaburzenia spostrzeżeń wzrokowych Zaburzenia spostrzeżeń słuchowych Zaburzenia rozwoju mowy Edukacja dzieci z niepełnosprawnością w szkole masowej Teoretyczne założenia i warunki dobrej integracji Zasady pracy pedagogicznej z uczniem z niepełnosprawnością Moje refleksje związane z pracą w klasie integracyjnej Rola pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej Ocenianie uczniów z niepełnosprawnością Dostosowanie wymagań edukacyjnych Praca w grupach Część druga Organizowanie i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej we współczesnej szkole Organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole Część trzecia Rewalidacja indywidualna jako forma wspierająca kształcenie dziecka z niepełnosprawnością w szkole masowej Rewalidacja indywidualna – jej cele i zadania Ramowy program rewalidacji indywidualnej Wskazówki do pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością podczas zajęć rewalidacji indywidualnej Przykładowy program terapii logopedycznej Przykładowy program terapii manualnej Przykładowy program fizjoterapii dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych Wybrane metody najczęściej stosowane w fizjoterapii Słów kilka o zajęciach socjoterapii Przykładowe scenariusze gier o podłożu socjoterapeutycznym Część czwarta Przykładowe ćwiczenia wykorzystywane na zajęciach rewalidacji indywidualnej zgodnie z ramowym programem rewalidacji Przykłady ćwiczeń według ramowego programu rewalidacji Przykładowe konspekty zajęć rewalidacji Część piąta Zakres czynności i uprawnienia pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej Pedagog specjalny w klasie integracyjnej Część szósta Przykładowe opracowania niezbędne w pracy pedagoga specjalnego Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (wersja I) Dokumentacja przebiegu nauczania ucznia niepełnosprawnego – indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (wersja II) Karta obserwacji ucznia Bilans wiadomości i umiejętności ucznia z niepełnosprawnością Standardy wymagań i treści nauczania dla ucznia klasy I Przykładowy rozkład materiału dla uczniów klasy I i IV Schemat tabeli – dzienny plan dydaktyczno-wychowawczy dla uczniów klasy I Przykładowy dzienny plan dydaktyczno-wychowawczy (rozkład materiału) dla uczniów klasy I Schemat tabeli – plan dydaktyczno-wychowawczy (rozkład materiału) dla uczniów klasy IV Tygodniowy rozkład materiału dla uczniów klasy IV z języka polskiego, matematyki i przyrody Schemat konspektu Przykładowe opracowanie konspektów w klasach I–III Edukacja wczesnoszkolna – konspekt lekcji przeprowadzonej w klasie I integracyjnej Edukacja wczesnoszkolna – konspekt lekcji przeprowadzonej w klasie II integracyjnej Edukacja wczesnoszkolna – konspekt lekcji przeprowadzonej w klasie III integracyjnej Przykładowe oceny opisowe Część siódma Opis i analiza przypadku – uczeń z niepełnosprawnością Dziecko z zespołem Aspergera w klasie integracyjnej Start szkolny dziecka z zespołem Downa w klasie integracyjnej Wpływ sytuacji rodzinnej na funkcjonowanie ucznia niedowidzącego w klasie integracyjnej i przyczyny jego trudności edukacyjnych Biografia szkolna uczennicy z niepełnosprawnością na poziomie szkoły podstawowej Część ósma Wybrane programy wspomagające rozwój uczniów Czym tak naprawdę jest nadpobudliwość? Program wspomagający rozwój uczniów: „Słyszę ciszę” – uspokajanie i koncentracja Program rewalidacji dla ucznia z niepełnosprawnością sprzężoną Program rewalidacji dla ucznia z obustronnym niedosłuchem Najważniejsze akty prawne dotyczące kształcenia uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43751, W.43754, W.43753, W.43752, W.43755 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42530, W.42851, W.42532, W.42531 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; Nr 70)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz.43068 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43762 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Wstęp 1 . Zmysł wzroku – stymulacja percepcji i funkcji wzrokowych 1.1. Co jest w domu? – zestaw do wyszukiwania przedmiotów 1.2. Kolorowe jajka – układanie pomponów w wytłoczkach 1.3. Kostka emocji 1.4. Świat w butelce – butelki sensoryczne 1.5. Zestaw obrazków – kalambury 2 . Zmysł słuchu – stymulacja percepcji i funkcji słuchowych 2.1. Duży kij deszczowy 2.2. Mały kij deszczowy 2.3. Grzechotki 2.4. Grzechotki niespodzianki 3 . Zmysł dotyku – stymulacja systemu dotykowego 3.1. Listwa sensoryczna 3.2. Memory dotykowe 3.3. Obraz sensoryczny 3.4. Skarpetki sensoryczne 3.5. Szorstkie liczby 3.6. Woreczki sensoryczne 4 . Motoryka mała – doskonalenie sprawności palców i dłoni 4.1. Karty pracy do grafomotoryki 4.2. Kolorowe dłonie – wzorniki i gumki do wkładania na palce 4.3. Przewlekanki 4.4. Wieszamy pranie – suszarka z akcesoriami 4.5. Wypełnij – karty pracy z pustymi miejscami 4.6. Zakręć mnie – listwa z korkami do zakręcania 4.7. Zaplatana deska – deska z gwoździami do zaplatanek 5 . Pomoce do stymulacji polisensorycznej 5.1. Bluza sensoryczna 5.2. Rozpoznaj zapach – pojemniki zapachowe 5.3. Sakiewki obciążeniowe 5.4. Story Cubes – kostki do tworzenia historii 5.5. Tablica manipulacyjna 5.6. Układanka twarzy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44119 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 332)
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Genez kształcenia zintegrowanego i jej znaczenie dla kształtowania kompetencji uczniów klas początkowych. Adam Mikrut: 1. Z tradycji nauczania całościowego; 2. Rodzime koncepcje wczesnoszkolnego nauczania zintegrowanego; 3. Kształcenie zintegrowane dzisiaj - rozumienie pojęcie i implikacje metodyczne; 4. Metoda ośrodków pracy w świetle założeń kształcenia zintegrowanego; Rozdział 2. Biopsychospołeczna koncepcja niepełnosprawności i jej znaczenie dla funkcjonowania dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Janina Wyczesany: 1. Biopsychospołeczna koncepcja niepełnosprawności i jej znaczenie dla edukacji dziecka; 2. Rola edukacji szkolnej w kształtowaniu kompetencji uczniów; 3. Kompetencje nauczyciela w kształceniu dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Rozdział 3. Model pomocy dzieciom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w nowoczesnej koncepcji kształcenia: 1. Pomoc specjalna uczniom niepełnosprawnym w praktyce szkolnej. Ewa Dyduch; 2. Wykorzystanie ćwiczeń z kinezjologii edukacyjnej w kształceniu zintegrowanym dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Celestyna Grzywniak; Rozdział 4. Pedagogiczna interpretacja wybranych koncepcji programowych: 1. Nowa koncepcja programu nauczania niesłyszących w pierwszym etapie edukacji. Marzena Klaczak; 2. Opanowanie przez uczniów klas początkowych szkoły specjalnej pojęcia liczby naturalnej. Grażyna Tkaczyk; Rozdział 5. Ocena opisowa w edukacji uczniów klas początkowych. Janina Wyczesany: 1. Funkcje i formy ocen szkolnych; 2. Ocena opisowa w praktyce szkolnej uczniów klas początkowych; Aneks ( Obraz metody " Ośrodków pracy " z punktu widzenia jej wartości usprawniających; Fragment świadectwa ukończenia klasy I; Karta do oceny opisowej za I semestr w klasie pierwszej; List do uczennicy; Analiza postępów nauczania i wychowania; Arkusz obserwacyjny ucznia klasy I szkoły specjalnej dla dzieci z upośledzeniem umysłowym lekkiego stopnia )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41266, W.41092, W.41152, W.41153 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40209, W.40700, W.40701 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Tożsamość pedagogiki specjalnej jako nauki; 1. Istota pedagogiki specjalnej; 2. Status teoretyczny pedagogiki specjalnej jako nauki; 3. Terminologia w pedagogice specjalnej; 4. Podstawowe pojęcia związane z pedagogiką specjalną; 5. Zapamiętaj; 6. Poćwicz; 7. Przeczytaj; Rozdział 2. Systematyka w pedagogice specjalnej; 1. Przegląd dotychczasowych stanowisk; 2. Współcześnie wyróżniane subdyscypliny pedagogiki specjalnej; 3. Zapamiętaj; 4. Poćwicz; 5. Przeczytaj; Rozdział 3. Pedagogika specjalna w perspektywie historycznej; 1. Stosunek społeczeństw do osób niepełnosprawnych na przestrzeni dziejów; 2. Tradycje polskiej pedagogiki specjalnej; 3. Zapamiętaj; 4. Poćwicz; 5. Przeczytaj; Rozdział 4. Kształcenie specjalne; 1. Istota kształcenia specjalnego; 2. Specjalne potrzeby edukacyjne; 3. Problematyka diagnozy pedagogicznej; 4. Cele i zadania kształcenia specjalnego; 5. Współczesne przemiany kształcenia specjalnego; 6. Kierunki oddziaływań rehabilitacyjnych; 7. Działania terapeutyczne; 8. Zapamiętaj; 9. Poćwicz; 10. Przeczytaj; Rozdział 5. Człowiek z niepełnosprawnością; 1. Pojęcie niepełnosprawności; 2. Proces przystosowywania się do niepełnosprawności; 3. Złożona sytuacja człowieka z niepełnosprawnością; 4. Zapamiętaj; 5. Poćwicz; 6. Przeczytaj; Bibliografia; Spis tabel i schematów; Aneks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42896, W.43046, W.42895, W.43045 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42393 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43308 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej