Mowa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(109)
Forma i typ
Książki
(109)
Dostępność
dostępne
(104)
tylko na miejscu
(5)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(105)
Czytelnia
(3)
Pracownia cymeliów
(2)
Autor
Balejko Antoni
(7)
Michalak-Widera Iwona
(5)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(4)
Rocławski Bronisław
(4)
Sachajska Elżbieta
(4)
Spionek Halina
(4)
Demel Genowefa
(3)
Młynarska Małgorzata
(3)
Stecko Elżbieta
(3)
Zielińska Jolanta
(3)
Batorska Beata
(2)
Cooper Pamela J
(2)
Graban Joanna
(2)
Grabias Stanisław
(2)
Hollender Magda
(2)
Jastrzębowska Grażyna
(2)
Kozłowska Kinga
(2)
Kurzak Barbara
(2)
Lichota Edyta Joanna
(2)
Obuchowska Irena
(2)
Parol Urszula Zofia
(2)
Sawa Barbara
(2)
Sprawka Romana
(2)
Tłokiński Waldemar
(2)
Wójtowiczowa Janina
(2)
Zarębina Maria
(2)
Baczyńska Halina
(1)
Bateikaite Raimonda
(1)
Bilińska Maria
(1)
Billewicz Grażyna
(1)
Bochniarz Antoni
(1)
Bogusławski Stanisław
(1)
Brun Stefania
(1)
Chmielewska Elżbieta
(1)
Ciechanowicz Anna
(1)
Cieszyńska Jadwiga
(1)
Czaplewska Ewa
(1)
Danys Marius
(1)
Dołęga Zofia
(1)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(1)
Dyer Lara
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Federowska Wiesława
(1)
Franek Anna
(1)
Franek Tadeusz
(1)
Gawęda Kazimierz
(1)
Gałkowski Tadeusz
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Hołyńska Bożena
(1)
Jakowlew N
(1)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(1)
Jurkowski Andrzej
(1)
Kaczmarek Leon
(1)
Kordyl Zofia
(1)
Kurkowski Marek Zdzisław
(1)
Kuszewska Barbara
(1)
Lipowska Małgorzata
(1)
Lisowski Rafał
(1)
Lubovskij V. I
(1)
Masgutova Svetlana Kimovna
(1)
McMinn Jill
(1)
Mikosza Lucyna
(1)
Milewski Stanisław
(1)
Moore Brian C.J
(1)
Nawrocka Danuta
(1)
Nikolski W
(1)
Nowak Jadwiga
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Ołtuszewski Władysław
(1)
Paluch Anna
(1)
Piaget Jean
(1)
Piechowicz-Kułakowska Celina
(1)
Pini-Suchodolska Jadwiga
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria
(1)
Przybysz-Piwkowa Maria
(1)
Regner Anna
(1)
Riegel Marzena
(1)
Rodak Hanna
(1)
Skrodzka Ewa
(1)
Smereka Tomasz
(1)
Sołtys-Chmielowicz Anna
(1)
Spałek Ewa
(1)
Stopa Roman
(1)
Szczepankowski Bogdan
(1)
Szeląg Elżbieta
(1)
Szletyńska Zofia
(1)
Szletyński Henryk
(1)
Sęk Aleksander
(1)
Słodownik-Rycaj Ewa
(1)
Terlecki Tomasz
(1)
Tońska-Szyfelbein Anna
(1)
Walczowska-Dutka Maria
(1)
Waliś Robert
(1)
Wardowska Barbara
(1)
Wiśniewska Barbara
(1)
Węsierska Katarzyna
(1)
Zadrożny Beata
(1)
Zalewska Marina
(1)
Zioło Brygida
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(39)
1990 - 1999
(40)
1980 - 1989
(11)
1970 - 1979
(5)
1960 - 1969
(4)
1950 - 1959
(1)
1940 - 1949
(2)
1930 - 1939
(1)
1890 - 1899
(1)
Kraj wydania
Polska
(109)
Język
polski
(109)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Mowa
(109)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
109 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rocznik Naukowo-Dydaktyczny / Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej ; Z.144)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37491 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41714 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Streszczenie: Od Autorki; I. Jaki jest cel ćwiczeń proponowanych w poradniku?; II. Jak powinien przebiegać prawidłowy rozwój mowy u dzieci w wieku od trzeciego do szóstego roku życia?; 1. Stan rozwoju mowy dzieci 3-letnich; 2. Stan rozwoju mowy dzieci 4-letnich; 3. Stan rozwoju mowy dzieci 5-letnich; III. Jakie ćwiczenia służą wspomaganiu rozwoju mowy?; IV. O czym powinno się pamiętać podczas prowadzenia ćwiczeń wspomagających rozwój mowy?; V. Jakie są cele i sposoby prowadzenia poszczególnych rodzajów ćwiczeń?; 1. Ćwiczenia słuchowe; 1.1. Ćwiczenia słuchowe z wykorzystaniem bodźców niewerbalnych; 1.2. Ćwiczenia słuchu fonetycznego; 1.3. Ćwiczenia słuchu fonetycznego i melodii wypowiedzi; 1.3.1. Ćwiczenia iloczasu; 1.3.2. Ćwiczenia tempa wypowiedzi; 1.3.3. Ćwiczenia akcentu wypowiedzi; 1.3.4. Ćwiczenia intonacji wypowiedzi; 2. Ćwiczenia w rozumieniu konstrukcji przyimkowych; 2.1. Ćwiczenia w rozumieniu konstrukcji przyimkowych; 3. Ćwiczenia rozwijające słownictwo; 4. Ćwiczenia w budowaniu zdań i dłuższych wypowiedzi; 5. Ćwiczenia oddechowe; 6. Ćwiczenia głosowe; 7. Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego; 7.1. Ćwiczenia prawidłowego połykania; 7.2. Ćwiczenia usprawniające wargi; 7.3. Ćwiczenia żuchwy; 7.4. Ćwiczenia języka; 7.5. Ćwiczenia podniebienia miękkiego; 7.6. Ćwiczenia umiejętności świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych; 7.6.1. Uwrażliwianie miejsc artykulacji; 8. Ćwiczenia utrwalające prawidłową wymowę poszczególnych głosek; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38571, W.38572, W.38573, W.38570, W.38569 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42865, W.42977, W.42978, W.42979 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa 1. MOWA I JEJ MECHANIZMY 1.1. Mowa a język. Podstawy językowe neurologopedii 1.2. Rola mózgu w procesach nadawania i odbioru mowy 1.3. Czynności narządów mowy:: oddychanie, fonacja, artykulacja 1.4. Budowa i działanie narządu słuchu 1.5. Prawidłowy rozwój mowy dziecka 2. OGÓLNE ZASADY DIAGNOZY I TERAPII LOGOPEDYCZNEJ 2.1. Diagnoza logopedyczna 2.2. Ćwiczenia wstępne w terapii logopedycznej 2.3. Gabinet logopedyczny - warsztat pracy terapeuty 3. ZABURZENIA KOMUNIKACJI JĘZYKOWEJ U DZIECI I U OSÓB DOROSŁYCH — METODY BADANIA I ROZWIJANIA SPRAWNOŚCI JĘZYKOWEJ 3.1. Zaburzenia rozwoju mowy i języka - terminologia i kategoryzacje stosowane w krajach zachodnich 3.2. Opóźnienie rozwoju mowy 3.3. Diagnoza i terapia rozwojowych zaburzeń mowy 3.4. Zaburzenia artykulacji 3.5. Wybrane zagadnienia z patologii głosu 3.6. Usprawnianie mowy dzieci z rozszczepem podniebienia 3.7. Głos i mowa po operacji całkowitego usunięcia krtani 3.8. Mowa osób upośledzonych umysłowo i jej zaburzenia 3.9. Komunikacja językowa osób z uszkodzonym narządem słuchu 3.10. Jąkanie 3.11. Zdolności porozumiewania się w autyzmie i ich wspomaganie 3.12. Neuropsychologiczna diagnostyka afazji 3.13. Kierunki współczesnej terapii chorych z afazją 3.14. Zaburzenia mowy o typie dysartrii 3.15. Podstawy neurolingwistyki dla neurologopedów 4. SPECYFICZNE TRUDNOŚCI W CZYTANIU I PISANIU A FUNKCJE ROZWOJOWE 4.1. Diagnoza dysleksji rozwojowej 4.2. Czytanie i pisanie jako formy komunikacji językowej 5. LOGOPEDIA W DOBIE INTERNETU I TECHNIK BADAWCZYCH XXI WIEKU 5.1. Wykorzystanie programów komputerowych w profilaktyce, diagnozie i terapii logopedycznej 5.2. Nowe tendencje w terapii logopedycznej w świetle badań nad mózgiem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Cz.43708 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Czym jest mówienie?; 1. Odprężenie. Masaż. Oddychanie; a) Ćwiczenia relaksacyjne. Masaż i rozluźnianie mięśni.; b) Ćwiczenia oddechowe; 2. Ćwiczenia usprawniające motorykę narządów mowy; a ) Ćwiczenia szczęki dolnej, warg, języka i podniebienia miękkiego; b ) Ćwiczenia usprawniające motorykę ogólną ciała w połączeniu z ćwiczeniami usprawniającymi motorykę narządów mowy; 3. Aparat oddechowy i fonacyjny. Powstanie dźwięku. Rezonatory; a) Głoska. Opis artykulacyjny samogłosek ustnych; b) Oplis artykulacyjny spółgłosek: spółgłosek, spółgłosek, spółgłosek, spółgłosek, k, g, m, n; c) Ćwiczenia wyrabiające umiejętność kierowania głosu na sklepienie podniebienia twardego ( w oparciu o artykulację spółgłosek nosowych m, n, w połączeniu z samogłoskami ustnymi ); d) Artykulacja samogłosek ustnych i spółgłosek: p, b, t, d, k, g, m, n w sylabach, słowach i zdaniach; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9400, W.38575, W.38576, W.41831, W.p9401, W.38574 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Trening słuchu : ćwiczenia rozwijające percepcję słuchową u dzieci / Joanna Graban, Romana Sprawka. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2007. - 131, [4] s., [5] k. tabl. luzem : il. (w tym kolor.) ; 30 cm + 1 płyta CD.
Płyta CD: Trening słuchu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42510, W.42742 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40986 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41208 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; ROZDZIAŁ I. Wprowadzenie do teoretycznych podstaw terapii logopedycznej dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy; 1. Surdologopedia jako specjalizacja zawodowa logopedii; 2. Przedmiot badań, cele i zadania surdologopedii; 3. Podstawowe terminy i definicje; 4. Rozwój myśli surdologopedycznej w Polsce i na świecie; 4.1. Sylwetki naukowców - pionierów surdologopedii w Polsce; 5. Współczesny model organizacji opieki nad dziećmi niedosłyszącymi w Polsce; ROZDZIAŁ II. Wybrane zagadnienia z anatomii, fozjologii i patologii narządu słuchu; 1. Budowa i funkcjonowanie narządu słuchu; 2. Podstawowe wiadomości z akustyki; 3. Fizjologia przenoszenia i odbierania dźwięków; 4. Badanie słuchu; 5. Etiologia wad słuchu; 6. Charakterystyka uszkodzeń narządu słuchu; ROZDZIAŁ III. Porozumiewanie się, mowa i jej zaburzenia spowodowane wadą słuchu; 1. Zaburzenia słuchu i mowy a rozwój psychomotoryczny dziecka; 2. Trudności w opanowaniu systemu językowego przez dzieci z głuchotą prelingwalną; 2.1. Zniekształcenia systemu fonetycznego; 2.2. Stopień opanowania systemu leksykalnego; 2.3. Nieprawodłowości w opanowaniu systemu gramatycznego; 3. Porozumiewanie się osób głuchych; ROZDZIAŁ IV. Zasady i metody terapii logopedycznej dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy; 1. Zasady pracy z dzieckiem z wadą słuchu i mowy; 2. Metody terapii logopedycznej; 3. Ćwiczenia kształtujące i wspomagające rozwój mowy dziecka niesłyszącego; 3.1. Ćwiczenia oddechowe; 3.2. Ćwiczenia usprawniające motorykę narządów artykulacyjnych; 3.3. Ćwiczenia fonacyjne; 3.4. Ćwiczenia artykulacyjne; 3.5. Ćwiczenia słuchowe; 3.6. Ćwiczenia logarytmiczne; 3.7. Ćwiczenia w odczytywaniu wypowiedzi z ust.4. Teorie i metody kształtowania systemu językowego dzieci niesłyszących; ROZDZIAŁ V. Diagnoza logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy; Bibliografia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42906 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz.42907 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rodzina i Dom)
Streszczenie: Wstęp; 1. O rozwoju mowy dziecka; 2. Przyczyny opóźnień rozwoju mowy; 3. Zanim przystąpimy do zabawy; 4. Ćwiczenia dla dzieci do dwóch lat; 5. Ćwiczenia dla dzieci od dwóch do sześciu lat; Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33592, 33593 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz.39852 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Streszczenie: Wstęp Część 1 Anatomiczne, fizjologiczne i środowiskowe uwarunkowania artykulacji w świetle literatury przedmiotu 1. Przyczyny dyslalii w literaturze przedmiotu 2. Budowa i funkcjonowanie obwodowego aparatu mowy jako czynnika warunkującego prawidłową artykulację 2.1. Układ oddechowy w ocenie logopedycznej 2.2. Narząd fonacyjny 2.3. Aparat artykulacyjny w badaniu logopedycznym 2.3.1. Jamy nasady 2.3.2. Podniebienie twarde 2.3.3. Podniebienie miękkie 2.3.4. Język 2.3.5. Wargi i policzki 2.3.6. Zęby i zgryz 2.4. Wady budowy narządów nasady jako przyczyna zaburzeń artykulacjiU2009U2009 U2009U2009 2.4.1. Nieprawidłowości w budowie językaU2009U2009 U2009U2009 2.4.1.1. AnkyloglosjaU2009U2009 U2009U2009 2.4.1.2. Makroglosja i mikroglosjaU2009U2009 U2009U2009 2.4.2. Nieprawidłowości w budowie podniebienia U2009U2009 2.4.2.1. Etiologia rozszczepów podniebieniaU2009U2009 U2009U2009 2.4.2.2. Wybrane podziały rozszczepów podniebienia i ich charakterystykaU2009U2009 U2009U2009 2.4.3. Wady zgryzuU2009U2009 U2009U2009 2.4.3.1. TyłozgryzyU2009U2009 U2009U2009 2.4.3.2. PrzodozgryzyU2009U2009 U2009U2009 2.4.3.3. Zgryzy krzyżoweU2009U2009 U2009U2009 2.4.3.4. Zgryz przewieszonyU2009U2009 U2009U2009 2.4.3.5. Zgryz otwartyU2009U2009 U2009U2009 2.4.3.6. Zgryzy głębokieU2009U2009 U2009U2009 3. Czynności fizjologiczne w obrębie narządu mowy jako uwarunkowania artykulacjiU2009U2009 U2009U2009 3.1. Rozwój czynności fizjologicznych w obrębie aparatu artykulacyjnegoU2009U2009 U2009U2009 3.2. Funkcje w obrębie aparatu artykulacyjnego oceniane podczas badania logopedycznegoU2009U2009 U2009U2009 3.2.1. OdgryzanieU2009U2009 U2009U2009 3.2.2. ŻucieU2009U2009 U2009U2009 3.2.3. PołykanieU2009U2009 U2009U2009 3.3. Nieprawidłowe czynności fizjologiczne i nawyki ruchowe jako przyczyny zaburzeń artykulacjiU2009U2009 U2009U2009 3.3.1. DysfunkcjeU2009U2009 U2009U2009 3.3.1.1. Dysfunkcje wynikające z nieprawidłowego układania niemowlęcia w czasie snu i karmieniaU2009U2009 U2009U2009 3.3.1.2. Karmienie sztuczneU2009U2009 U2009U2009 3.3.1.3. Dysfunkcja połykaniaU2009U2009 U2009U2009 3.3.1.4. Dysfunkcje oddychaniaU2009U2009 U2009U2009 3.3.1.5. Dysfunkcje żuciaU2009U2009 U2009U2009 3.3.2. ParafunkcjeU2009U2009 U2009 3.3.2.1. Nawykowe ssanie smoczka, palca, innych narządów i przedmiotówU2009U2009 U2009U2009 4. Działanie i badanie obwodowego narządu słuchuU2009U2009 U2009U2009 4.1. Prawidłowa budowa i funkcjonowanie narządu słuchuU2009U2009 U2009U2009 4.2. Zaburzenia słuchuU2009U2009 U2009U2009 4.3. Przyczyny uszkodzeń słuchu U2009U2009 4.4. Rodzaje uszkodzeń słuchu U2009U2009 4.5. Konsekwencje uszkodzeń słuchu U2009U2009 4.6. Niedosłuch jako przyczyna nieprawidłowości artykulacji U2009U2009 4.7. Orientacyjne badanie słuchu U2009U2009 5. Udział ośrodkowego układu nerwowego w procesie artykulacjiU2009U2009 U2009U2009 5.1. Słuch fonematycznyU2009U2009 U2009U2009 5.1.1. Słuch fonematyczny w ocenie logopedycznejU2009U2009 U2009U2009 5.2. Kinestezja artykulacyjnaU2009U2009 U2009U2009 5.2.1. Kinestezja mowy w ocenie logopedycznejU2009U2009 U2009U2009 6. Środowiskowe uwarunkowania rozwoju wymowyU2009U2009 U2009U2009 Część 2 Metodologiczne podstawy badań własnych 1. Cel badańU2009U2009 U2009U2009U2009U2009U2009 2. Procedura i kolejność zbierania materiałuU2009U2009 U2009U2009U2009U2009U2009 3. Przebieg badańU2009U2009 U2009U2009U2009U2009U2009 4. Metoda zbierania materiału do oceny biologicznych uwarunkowań mowyU2009U2009 U2009U2009U2009U2009U2009U2009 5. Wybrane narzędzia badawcze do badania biologicznych uwarunkowań mowyU2009U2009 U2009U2009U2009U2009U2009 5.1. Badanie sprawności aparatu artykulacyjnegoU2009U2009 U2009U2009U2009U2009U2009 5.2. Badanie budowy aparatu artykulacyjnegoU2009U2009 U2009U2009U2009U2009U2009 5.3. Badanie czynności fizjologicznych w obrębie aparatu artykulacyjnegoU2009U2009 U2009U2009 5.3.1. Badanie toru oddechowegoU2009U2009 U2009U2009 5.3.2. Badanie sposobu odgryzania i żuciaU2009U2009 U2009U2009 5.3.3. Badanie sposobu połykaniaU2009U2009 U2009U2009 6. Kwestionariusz wywiadu z rodzicamiU2009U2009 U2009U2009 7. Teren badańU2009U2009 U2009U2009 8. Charakterystyka grupy badawczej na podstawie danych z ankietU2009U2009 U2009U2009 8.1. Typ rodzin i sytuacja rodzinna badanych dzieciU2009U2009 U2009U2009 8.2. Wykształcenie rodziców i sytuacja materialno-mieszkaniowa rodzin badanych dzieciU2009U2009 U2009U2009 8.3. Sytuacja opiekuńczo-wychowawcza w rodzinach badanych dzieciU2009U2009 U2009U2009108 8.4. Dane z okresu prenatalnego, porodu i okresu okołoporodowego 8.5. Dane dotyczące rozwoju dziecka w okresie niemowlęcym, poniemowlęcym i przedszkolnymU2009U2009 U2009U2009 8.6. Dane dotyczące rozwoju czynności fizjologicznych w obrębie aparatu artykulacyjnego dzieckaU2009U2009 U2009U2009 8.7. Dane dotyczące stanu zdrowia badanych dzieciU2009U2009 U2009U2009 Część 3 Prezentacja wyników badań własnych 1. Diagnoza biologicznych uwarunkowań rozwoju mowy jako przyczyn zaburzeń artykulacjiU2009U2009 U2009U2009U2009U2009 1.1. Wyniki oceny słuchu fonematycznego i kinestezji artykulacyjnejU2009U2009 U2009U2009U2009 1.2. Wyniki oceny słuchu fizycznegoU2009U2009 1.3. Wyniki badania czynności fizjologicznych w obrębie aparatu artykulacyjnegoU2009U2009 U2009U2009U2009 1.3.1. Ocena sposobu oddychaniaU2009U2009 U2009U2009U2009 1.3.2. Ocena sposobu połykaniaU2009U2009 U2009U2009U2009 1.3.3. Ocena sposobu żuciaU2009U2009 1.3.4. Ocena sposobu odgryzaniaU2009U2009 U2009U2009U2009 1.4. Wyniki badania budowy aparatu artykulacyjnegoU2009U2009 U2009U2009U2009 1.4.1. Ocena stanu zgryzuU2009U2009 U2009U2009 1.4.2. Ocena stanu zębówU2009U2009 U2009U2009 1.4.3. Ocena budowy językaU2009U2009 U2009U2009U2009 1.4.4. Ocena budowy podniebieniaU2009U2009 U2009U2009U2009 2. Diagnoza sprawności języka i warg u dzieci z zaburzeniami artykulacji z przyczyn obwodowychU2009U2009 2.1. Wyniki oceny sprawności językaU2009U2009 U2009U2009U2009 2.2. Wyniki oceny sprawności wargU2009U2009 U2009U2009 3. Wpływ wad w budowie aparatu artykulacyjnego na zaburzenia artykulacji spółgłosek u dzieciU2009U2009 U2009U2009U2009 3.1. Wady w budowie języka jako przyczyna zaburzeń artykulacji spółgłosekU2009U2009 U2009 3.1.1. Występowanie wady w budowie języka w najczęstszych zaburzeniach artykulacji spółgłosekU2009U2009 U2009 3.1.2. Występowanie określonych zaburzeń artykulacji u dzieci z wadami w budowie językaU2009U2009 U2009U2009U2009 3.2. Wady zgryzu jako przyczyna zaburzeń artykulacji spółgłosekU2009U2009 U2009U2009 3.3. Wady budowy podniebienia jako przyczyna zaburzeń artykulacji U2009U2009U2009 4. Wpływ nieprawidłowych funkcji w obrębie aparatu artykulacyjnego na zaburzenia artykulacji spółgłosekU2009U2009 U2009U2009U2009 4.1. Nieprawidłowa funkcja oddychania jako przyczyna zaburzeń artykulacji spółgłosekU2009U2009 U2009U2009U2009 4.2. Nieprawidłowa funkcja połykania jako przyczyna zaburzeń artykulacji spółgłosekU2009U2009 U2009U2009U2009 5. Wpływ zaburzeń obwodowych na sprawność języka i wargU2009U2009 U2009U2009U2009 5.1. Wpływ wad zgryzu na sprawność języka i wargU2009U2009 U2009U2009U2009 5.2. Wpływ wad budowy języka na sprawność języka i wargU2009U2009 5.3. Wpływ zaburzonych funkcji połykania i oddychania na sprawność języka i wargU2009U2009 U2009U2009U2009 Zakończenie i wnioskiU2009U2009 U2009U2009U2009 BibliografiaU2009U2009 Spis tabel, rycin i wykresówU2009U2009 U2009U2009U2009
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43700 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologiczna ; Nr 4)
Streszczenie: Słowo wstępne; 1. Myślenie i mowa - zagadnienia wprowadzające; 1.1. Próba ujęcia istoty myślenia; 1.2. Spojrzenie na psychologiczną problematykę mowy; 1.3. W poszukiwaniu " ontogenetycznego zera " myślenia; 1.4. Początki i rozwój inteligencji sensoryczno-motorycznej u dziecka; 1.5. Symbolizacja i znaczenie mowy dla psychicznego rozwoju dziecka; 1.6. Język i kulturowe zróżnicowanie warunków rozwoju intelektualnego jednostki; 2. Opanowywanie systemu językowego przez dziecko; 2.1. Wstępna faza rozwoju mowy; 2.2. Pierwsze słowa oraz narastanie słownikowego zasobu u dzieci; 2.3. Gramatyczne aspekty rozwoju mowy dziecka; 2.4. Indywidualne zróżnicowanie rozwoju mowy; 3. Jakościowe przemiany sfery językowej w związku z rozwojem poznawczym i nauczaniem; 3.1. Analiza rozwoju treści słownika dziecka; 3.2. Kilka uwag o ontogenetycznej ewolucji znaczeń słów; 3.3. O formach aktywności i sytuacyjnych sprzyjających rozwojowi mowy dzieci w wieku przedszkolnym; 3.4. Pytania i opisywanie obrazków - analiza rozwojowa wybranych rodzajów aktywności werbalnej dzieci; 3.5. Niektóre przesłanki rozwoju mowy w kontekście systematycznej nauki w szkole; 3.6. Uwagi o rozumieniu tekstów przez uczniów; 3.7. Biligwizm - przykład specjalnych warunków umysłowego rozwoju dziecka; 4. Kształtowanie się pojęć i rozwój pojęciowego poznania; 4.1. Istota pojęć; 4.2. Zarys dynamiki rozwoju myślenia pojęciowego; 4.3. Zróżnicowanie treści i rodzaju pojęć a rozwój umysłowy; 4.4. Rozwój wewnętrznych warunków kształtowania się pojęć; 5. Rozumowanie i rozwiązywanie problemów u dzieci i młodzieży; 5.1. O akceleracji rozwoju; 5.2. Nauka szkolna jako czynnik rozwoju umysłowego; 5.3. Kilka refleksji w sprawie diagnozy funkcji intelektualnych; Bibliografia; Źródła rycin; Skorowidz nazwisk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43313 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Komisji Filologicznej / Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk ; T.XV, Z.2)
Forma i typ
Temat
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz.11268 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p7664 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Streszczenie: Z recenzji; Nota autorska; Wstęp; 1. Wada - czy nie wada?; 2. Głoska to nie litera; 3. Kiedy zacząć się martwić?; 4. Nie od razu miła... mówimy poprawnie; 5. Co to jest wada wymowy?; 6. Jak pomóc - by nie szkodzić?; 7. Pomoc przez zabawę; 8. Ćwiczenia artykulacyjne; 9. Ćwiczenia oddechowe; 10. Ćwiczenia rytmu i tempa mowy; 11. Ćwiczenia słuchowe; 12. Co z jąkaniem?; 13. Logopeda radzi; 14. Prośba twojego dziecka; 15. Gdzie szukać logopedy?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9424, W.p9422, W.p9425, W.p9426, W.p9423 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38929 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39357 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42480 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej