Dziecko niepełnosprawne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(93)
Forma i typ
Książki
(92)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(91)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(93)
Autor
Dykcik Władysław
(5)
Grzyb Barbara
(3)
Klinik Anna
(3)
Kowalska Gabriela
(3)
Stankowski Adam
(3)
Szczygieł Beata
(3)
Bidziński Karol
(2)
Bogdanowicz Marta
(2)
Chrzanowska Iwona
(2)
H.R.H. Księżna Yorku
(2)
Karásková Vlasta
(2)
Kisiel Bożena
(2)
Knill Christopher
(2)
Korzeniewska Ewa
(2)
Kowalczyk Magdalena
(2)
Naprawa Renata
(2)
Pennock Keith
(2)
Pisula Ewa
(2)
Piszczek Maria
(2)
Przasnyska Maria
(2)
Rottermund Jerzy
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Urban Andrzej
(2)
Vítková Marie
(2)
Winczura Barbara
(2)
Zabłocki Kazimierz Jacek
(2)
Abramowska Barbara
(1)
Babiarz Mirosław Z
(1)
Baran Jolanta
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bartoňová Miroslava
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Brejnak Wojciech
(1)
Bryndal Agnieszka
(1)
Brzezińska Anna Izabela
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Cytowska Beata
(1)
Czarkowska Lidia
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Feder Aleksandra
(1)
Florek Anna
(1)
Fröhlich Andreas
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Giermakowska Alicja
(1)
Gilleti Benji
(1)
Grochmal-Bach Bożena
(1)
Grycman Magdalena
(1)
Guzy Anna
(1)
Halbig Johannes
(1)
Hulek Aleksander
(1)
Hundertmarck Gisela
(1)
Jakoniuk-Diallo Anna
(1)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(1)
Jaworska Andrea
(1)
Kaczan Teresa
(1)
Kaniok Przemysław Eugeniusz
(1)
Kastory-Bronowska Monika
(1)
Kielin Jacek
(1)
Kohut Dorota
(1)
Komorska Marta
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Kossewska Joanna
(1)
Kowalak Czesław
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Kubiak Hanna
(1)
Kurpas Donata
(1)
Kędra Edyta
(1)
Lechowicz Anna
(1)
Lechta Viktor
(1)
Liberska Hanna
(1)
Lis-Kujawski Andrzej
(1)
Lizoń-Szłapowska Dorota
(1)
Loska Magdalena
(1)
Masiak Elżbieta
(1)
Mikrut Adam
(1)
Namińska Renata
(1)
Nieścierowicz Anna
(1)
Nordoff Paul
(1)
Nowicki Janusz
(1)
Obuchowska Irena
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Ohme Małgorzata
(1)
Olszewski Sławomir
(1)
Ossowski Roman
(1)
Oszustowicz Barbara
(1)
Ošlejšková Hana
(1)
Pakuła Zofia
(1)
Pawlik Sabina
(1)
Pańczyk Jan
(1)
Pietrzkiewicz Małgorzata
(1)
Pilecka Władysława
(1)
Pilecki Jan
(1)
Raszewska Maria
(1)
Račková Oľga
(1)
Robbins Clive
(1)
Rożnowska Krystyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(46)
1990 - 1999
(15)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(93)
Język
polski
(93)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
93 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: [ Wyd. 1, 1997 r. ]: Wstęp; Informacja o autorach; Część 1. Wprowadzenie w przedmiot pedagogiki specjalnej jako nauk ( Władysław Dykcik ): 1. Podstawowe pojęcia - pedagogika specjalna, norma, normalność, niepełnosprawność, upośledzenie, dysfunkcjonalność, kalectwo, inwalidztwo, wyrównywanie szans; 2. Pedagogika specjalna jako teoria i praktyka; 2.1. Miejsce pedagogiki specjalnej w systemie nauk o człowieku; 2.2. Pedagogika specjalna w systemie nauk pedagogicznych; 2.3. Tożsamość pojęciowo-naukowa i nowe paradygmaty; 2.4. Wielokontekstowość, interdyscyplinarność i integracyjność teorii i praktyki; 2.5. Humanizm treści, działań i efektów specjalnej edukacji oraz samopomocy; 2.6. Upodmiotowienie i obiektywizacja niepełnosprawności podstawą życiowej normalizacji; 3. Historyczno-kulturowe i społeczne uwarunkowania opieki edukacji, rehabilitacji oraz wartościowania życia osób niepełnosprawnych; 3.1. Zmiana tradycji kulturowej dotyczącej osób niepełnosprawnych, ich roli i miejsca w społeczeństwie polskim; 3.2. Problemy edukacji i integracji niepełnosprawnych ze społeczeństwem w perspektywie światowej i europejskiej; 3.3. Standardowe zasady wyrównywania szans osób niepełnosprawnych opracowane i przyjęte przez ONZ; 3.4. Aktywność lokalnych środowisk osób niepełnosprawnych szansą na integrację i życiowe ukierunkowanie; 4. Wspólczesne cele rozwoju pedagogiki specjlanej i edukacji; 4.1. Nowe typy i kategorie racjonalności założeń teorii i praktyki edukacyjnej; 4.2. Problemy medyczne, psychologiczne, społeczne i zawodowe osób niepełnosprawnych; 4.3. Zagadnienia metodologiczne: procedury i metody badawcze; 5. Stare i nowe orientacje programowo-badawcze; Część 2. Tendencje rozwojowe pedagogiki specjalnej w zakresie opieki, edukacji i rehabilitacji: a) Zakres u przedmiot zainteresowań pedagogiki specjalnej ( Władysław Dykcik ); 1. Indywidualne i społeczne potrzeby, cele i zadania; 2. Specyfika programowo-metodyczna; 3. Podstawowe zasady edukacji i rewalidacji osób niepelnosprawnych w systemowym układzie ich potrzeb życiowych i społecznego wsparcia; b) Formy postępowania terapeutyczno-wychowawczego ( Władysław Dykcik ); 1. Wczesna, rozwinięta diagnoza i interwencja; 2. Wielostronna stymulacja i uaktywnianie; 3. Usprawnianie; 4. Korektura ( korekcja, korygowanie ); 5. Kompensacja; 6. Indywidualizacja; 7. Profilaktyka, prewencja; 8. Wspieranie i wspomaganie; Bibliografia; c) Pedagogika specjalna w Polsce u progu XXI wieku ( Jan Pańczyk ); 1. Rozwój pedagogiki specjlanej; 2. Dokonania w latach 1970-1996; 3. Współpraca z instytucjami krajowymi i zagranicznymi; 4. Stan polskiej pedagogiki specjalnej w końcu XX wieku; 5. Komu służy polska pedagogika specjalna?; 6. Słabości systemu kształcenia specjalnego; 7. Oczekiwania i perspektywy; Bibliografia; d) Kształcenie pedagogów specjalnych ( Jan Pańczyk ); 1. Wprowadzenie; 2. Osobowość pedagogów specjalnych; 3. Studia w ramach kierunku studiów pedagogika specjalna; 4. Studia poza kierunkiem studiów pedagogika specjalna; e) Zakres studiów na kierunku pedagogika specjlna ( Jan Pańczyk ); Część 3. Szczegółowe dziedziny pedagogiki specjalnej: a) Pedagogika osób z lekkim uposledzeniem umysłowym ( Janina Wyczesana ); b) Pedagogika osób z umiarkowanym, znacznym i głębokim upośledzeniem umyslowym ( Jolanta Lausch-Żuk ); c) Pedagogika niesłyszących i niedosłyszących - surdopedagogika ( Urszula Eckert ); d) Pdagogika niewidomych i niedowidzących ( Roman Ossowski ); e) Pedagogika dzieci głuchoniewidomych ( Tadeusz Majewski ); f) Pedagogika osób niesprawnych ruchowo ( Barbara Szychowiak ); g) Pedagogika terapeutyczna dzieci przewlekle chorych ( Aleksandra Maciarz ); h) Pedagogika osób odmiennych somatycznie ( Barbara Jugowar ); i) Pedagogika osób z trudnościami w uczeniu się ( Władysław Pilecka ); j) Pedagogika osób z zaburzeniami mowy - logopedia ( Elżbieta Minczakiewicz ); k) Pedagogika dzieci z autyzmem i zespołami psychozopodobnymi ( Joanna Kruk-Lasocka ); l) Pedagogika osób ze sprzężonymi upośledzeniami ( Andrzej Twardowski ); ł) Pdagogika osób niedostowanych społecznie ( Bronisław Urban ); m) Pedagogiczne problemy funkcjonowania i opieki osób w starszym wieku ( Stanisław Kowalik ); n) Pedagogika dzieci zdolnych i uzdolnionych ( Eugeniusz Piotrowski ); Część 4. Wspólne problemy specjalnej opieki, edukacji i społecznego wsparcia: a) Problemy rehabilitacji i pomocy niepełnosprawnym w domu rodzinnym, przedszkolu i szkole ( Halina Borzyszkowska ); b) Problemy autonomii i integracji społecznej osób niepełnosprawnych w środowisku życia ( Władysław Dykcik ); c) Problemy poradictwa w procesie rewalidacji osób niepełnosprawnych ( Franciszek Wojciechowski ); d) Problemy rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych ( Tadeusz Majewski ); e) Problemy terapii przez twórczość ( Andrzej Wojciechowski ); f) Problemy podkultur młodzieżowych ( Teresa Sołtysiak ); g) Andragogika specjalna ( Jerzy Stochmiałek ); Część 5. Informacja o sytuacji prawnej dzieci niepełnosprawnych i ich rodzin w Polsce: a) Prawa dzieci niepełnosprawnych i rodzin je wychowujących ( Urszula Bielak ); 1. Podstawy prawne funkcjonowania systemu kształcenia specjalnego w Polsce; 2. Podstawy prane systemu funkcjonowania opieki zdrowotnej wobec dzieci niepełnosprawnych; 3. Podstawy prawne zawierające przepisy wspomagające rodziny wychowujące dzieci niepełnosprawne; 4. Pomoc społeczna dla rodzin wychowujących dzieci niepelnosprawne; 5. Zatrudneinie i rehabilitacja zawodowa osób niepełnosprawnych; 6. Ulgi podatkowe i komunikacyjne; Aneks. Instytucje rządowe, organizache pozarządowe i stowarzyszenia działające na rzecz osób niepełnosprawnych ( Piotr Potejko )
Streszczenie: [Wyd.2 poszerz. i uaktual., 2001 i Wyd. 3, 2002]: Wstęp; Informacja o autorach; Część 1. Wprowadzenie w przedmiot pedagogiki specjalnej jako nauk ( Władysław Dykcik ): 1. Podstawowe pojęcia - pedagogika specjalna, norma, normalność, niepełnosprawność, upośledzenie, dysfunkcjonalność, kalectwo, inwalidztwo, wyrównywanie szans; 2. Pedagogika specjalna jako teoria i praktyka; 2.1. Miejsce pedagogiki specjalnej w systemie nauk o człowieku; 2.2. Pedagogika specjalna w systemie nauk pedagogicznych; 2.3. Tożsamość pojęciowo-naukowa i nowe paradygmaty; 2.4. Wielokontekstowość, interdyscyplinarność i integracyjność teorii i praktyki; 2.5. Humanizm treści, działań i efektów specjalnej edukacji oraz samopomocy; 2.6. Upodmiotowienie i obiektywizacja niepełnosprawności podstawą życiowej normalizacji; 3. Historyczno-kulturowe i społeczne uwarunkowania opieki edukacji, rehabilitacji oraz wartościowania życia osób niepełnosprawnych; 3.1. Zmiana tradycji kulturowej dotyczącej osób niepełnosprawnych, ich roli i miejsca w społeczeństwie polskim; 3.2. Problemy edukacji i integracji niepełnosprawnych ze społeczeństwem w perspektywie światowej i europejskiej; 3.3. Standardowe zasady wyrównywania szans osób niepełnosprawnych opracowane i przyjęte przez ONZ; 3.4. Aktywność lokalnych środowisk osób niepełnosprawnych szansą na integrację i życiowe ukierunkowanie; 4. Wspólczesne cele rozwoju pedagogiki specjlanej i edukacji; 4.1. Nowe typy i kategorie racjonalności założeń teorii i praktyki edukacyjnej; 4.2. Problemy medyczne, psychologiczne, społeczne i zawodowe osób niepełnosprawnych; 4.3. Zagadnienia metodologiczne: procedury i metody badawcze; 5. Stare i nowe orientacje programowo-badawcze pedagogiki specjalnej wynikające z jej społecznego zaangażowania; Część 2. Tendencje rozwojowe pedagogiki specjalnej w zakresie opieki, edukacji i rehabilitacji: a) Zakres u przedmiot zainteresowań pedagogiki specjalnej ( Władysław Dykcik ); 1. Indywidualne i społeczne potrzeby, cele i zadania; 2. Specyfika programowo-metodyczna; 3. Podstawowe zasady edukacji i rewalidacji osób niepelnosprawnych w systemowym układzie ich potrzeb życiowych i społecznego wsparcia; b) Formy postępowania terapeutyczno-wychowawczego ( Władysław Dykcik ); 1. Wczesna, rozwinięta diagnoza i interwencja; 2. Wielostronna stymulacja i uaktywnianie; 3. Usprawnianie; 4. Korektura ( korekcja, korygowanie ); 5. Kompensacja; 6. Indywidualizacja; 7. Profilaktyka i prewencja; 8. Wspieranie i wspomaganie; Bibliografia; c) Pedagogika specjalna w Polsce u progu XXI wieku ( Jan Pańczyk ); 1. Rozwój pedagogiki specjlanej; 2. Dokonania w latach 1970-1996; 3. Współpraca z instytucjami krajowymi i zagranicznymi; 4. Stan polskiej pedagogiki specjalnej w końcu XX wieku; 5. Komu służy polska pedagogika specjalna?; 6. Słabości systemu kształcenia specjalnego; 7. Oczekiwania i perspektywy; Bibliografia; d) Kształcenie pedagogów specjalnych ( Jan Pańczyk ); 1. Wprowadzenie; 2. Osobowość pedagogów specjalnych; 3. Studia w ramach kierunku studiów pedagogika specjalna; 4. Studia poza kierunkiem studiów pedagogika specjalna; e) Zakres studiów na kierunku pedagogika specjlna ( Jan Pańczyk ); f) Kształcenie specjalne w polsce w końcu XX wieku; Część 3. Szczegółowe dziedziny pedagogiki specjalnej: a) Pedagogika osób z lekkim uposledzeniem umysłowym ( Janina Wyczesana ); b) Pedagogika osób z umiarkowanym, znacznym i głębokim upośledzeniem umyslowym ( Jolanta Lausch-Żuk ); c) Pedagogika niesłyszących i niedosłyszących - surdopedagogika ( Urszula Eckert ); d) Pdagogika niewidomych i niedowidzących ( Roman Ossowski ); e) Pedagogika dzieci głuchoniewidomych ( Tadeusz Majewski ); f) Pedagogika osób niesprawnością ruchową ( Barbara Szychowiak ); g) Pedagogika terapeutyczna dzieci przewlekle chorych ( Aleksandra Maciarz ); h) Pedagogika osób odmiennych somatycznie ( Barbara Jugowar ); i) Pedagogika osób z trudnościami w uczeniu się ( Władysław Pilecka ); j) Pedagogika osób z zaburzeniami mowy - logopedia ( Elżbieta Minczakiewicz ); k) Pedagogika dzieci z autyzmem i zespołami psychozopodobnymi ( Joanna Kruk-Lasocka ); l) Pedagogika osób ze sprzężonymi upośledzeniami ( Andrzej Twardowski ); ł) Pdagogika osób niedostowanych społecznie ( Bronisław Urban ); m) Pedagogiczne problemy funkcjonowania i opieki osób w starszym wieku ( Stanisław Kowalik ); n) Pedagogika dzieci zdolnych i uzdolnionych ( Eugeniusz Piotrowski ); Część 4. Wspólne problemy specjalnej opieki, edukacji i społecznego wsparcia: a) Problemy rehabilitacji i pomocy niepełnosprawnym w domu rodzinnym, przedszkolu i szkole ( Halina Borzyszkowska ); b) Problemy autonomii i integracji społecznej osób niepełnosprawnych w środowisku życia ( Władysław Dykcik ); c) Problemy poradictwa w procesie rewalidacji osób niepełnosprawnych ( Franciszek Wojciechowski ); d) Problemy rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych ( Tadeusz Majewski ); e) Problemy podkultur młodzieżowych ( Teresa Sołtysiak ); f) Andragogika specjalna ( Jerzy Stochmiałek ); Aneks ( Piotr Potejko ): a) Instytucje rządowe, organizache pozarządowe i stowarzyszenia działające na rzecz osób niepełnosprawnych; b) Niepełnosprawni. Podstawowe uprawnienia i ulgi ( stan prawny na dzień 1 stycznia 2000 r. - MK )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41545 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: [ Wyd. 1, 1997 r. ]: Wstęp; Informacja o autorach; Część 1. Wprowadzenie w przedmiot pedagogiki specjalnej jako nauk ( Władysław Dykcik ): 1. Podstawowe pojęcia - pedagogika specjalna, norma, normalność, niepełnosprawność, upośledzenie, dysfunkcjonalność, kalectwo, inwalidztwo, wyrównywanie szans; 2. Pedagogika specjalna jako teoria i praktyka; 2.1. Miejsce pedagogiki specjalnej w systemie nauk o człowieku; 2.2. Pedagogika specjalna w systemie nauk pedagogicznych; 2.3. Tożsamość pojęciowo-naukowa i nowe paradygmaty; 2.4. Wielokontekstowość, interdyscyplinarność i integracyjność teorii i praktyki; 2.5. Humanizm treści, działań i efektów specjalnej edukacji oraz samopomocy; 2.6. Upodmiotowienie i obiektywizacja niepełnosprawności podstawą życiowej normalizacji; 3. Historyczno-kulturowe i społeczne uwarunkowania opieki edukacji, rehabilitacji oraz wartościowania życia osób niepełnosprawnych; 3.1. Zmiana tradycji kulturowej dotyczącej osób niepełnosprawnych, ich roli i miejsca w społeczeństwie polskim; 3.2. Problemy edukacji i integracji niepełnosprawnych ze społeczeństwem w perspektywie światowej i europejskiej; 3.3. Standardowe zasady wyrównywania szans osób niepełnosprawnych opracowane i przyjęte przez ONZ; 3.4. Aktywność lokalnych środowisk osób niepełnosprawnych szansą na integrację i życiowe ukierunkowanie; 4. Wspólczesne cele rozwoju pedagogiki specjlanej i edukacji; 4.1. Nowe typy i kategorie racjonalności założeń teorii i praktyki edukacyjnej; 4.2. Problemy medyczne, psychologiczne, społeczne i zawodowe osób niepełnosprawnych; 4.3. Zagadnienia metodologiczne: procedury i metody badawcze; 5. Stare i nowe orientacje programowo-badawcze; Część 2. Tendencje rozwojowe pedagogiki specjalnej w zakresie opieki, edukacji i rehabilitacji: a) Zakres u przedmiot zainteresowań pedagogiki specjalnej ( Władysław Dykcik ); 1. Indywidualne i społeczne potrzeby, cele i zadania; 2. Specyfika programowo-metodyczna; 3. Podstawowe zasady edukacji i rewalidacji osób niepelnosprawnych w systemowym układzie ich potrzeb życiowych i społecznego wsparcia; b) Formy postępowania terapeutyczno-wychowawczego ( Władysław Dykcik ); 1. Wczesna, rozwinięta diagnoza i interwencja; 2. Wielostronna stymulacja i uaktywnianie; 3. Usprawnianie; 4. Korektura ( korekcja, korygowanie ); 5. Kompensacja; 6. Indywidualizacja; 7. Profilaktyka, prewencja; 8. Wspieranie i wspomaganie; Bibliografia; c) Pedagogika specjalna w Polsce u progu XXI wieku ( Jan Pańczyk ); 1. Rozwój pedagogiki specjlanej; 2. Dokonania w latach 1970-1996; 3. Współpraca z instytucjami krajowymi i zagranicznymi; 4. Stan polskiej pedagogiki specjalnej w końcu XX wieku; 5. Komu służy polska pedagogika specjalna?; 6. Słabości systemu kształcenia specjalnego; 7. Oczekiwania i perspektywy; Bibliografia; d) Kształcenie pedagogów specjalnych ( Jan Pańczyk ); 1. Wprowadzenie; 2. Osobowość pedagogów specjalnych; 3. Studia w ramach kierunku studiów pedagogika specjalna; 4. Studia poza kierunkiem studiów pedagogika specjalna; e) Zakres studiów na kierunku pedagogika specjlna ( Jan Pańczyk ); Część 3. Szczegółowe dziedziny pedagogiki specjalnej: a) Pedagogika osób z lekkim uposledzeniem umysłowym ( Janina Wyczesana ); b) Pedagogika osób z umiarkowanym, znacznym i głębokim upośledzeniem umyslowym ( Jolanta Lausch-Żuk ); c) Pedagogika niesłyszących i niedosłyszących - surdopedagogika ( Urszula Eckert ); d) Pdagogika niewidomych i niedowidzących ( Roman Ossowski ); e) Pedagogika dzieci głuchoniewidomych ( Tadeusz Majewski ); f) Pedagogika osób niesprawnych ruchowo ( Barbara Szychowiak ); g) Pedagogika terapeutyczna dzieci przewlekle chorych ( Aleksandra Maciarz ); h) Pedagogika osób odmiennych somatycznie ( Barbara Jugowar ); i) Pedagogika osób z trudnościami w uczeniu się ( Władysław Pilecka ); j) Pedagogika osób z zaburzeniami mowy - logopedia ( Elżbieta Minczakiewicz ); k) Pedagogika dzieci z autyzmem i zespołami psychozopodobnymi ( Joanna Kruk-Lasocka ); l) Pedagogika osób ze sprzężonymi upośledzeniami ( Andrzej Twardowski ); ł) Pdagogika osób niedostowanych społecznie ( Bronisław Urban ); m) Pedagogiczne problemy funkcjonowania i opieki osób w starszym wieku ( Stanisław Kowalik ); n) Pedagogika dzieci zdolnych i uzdolnionych ( Eugeniusz Piotrowski ); Część 4. Wspólne problemy specjalnej opieki, edukacji i społecznego wsparcia: a) Problemy rehabilitacji i pomocy niepełnosprawnym w domu rodzinnym, przedszkolu i szkole ( Halina Borzyszkowska ); b) Problemy autonomii i integracji społecznej osób niepełnosprawnych w środowisku życia ( Władysław Dykcik ); c) Problemy poradictwa w procesie rewalidacji osób niepełnosprawnych ( Franciszek Wojciechowski ); d) Problemy rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych ( Tadeusz Majewski ); e) Problemy terapii przez twórczość ( Andrzej Wojciechowski ); f) Problemy podkultur młodzieżowych ( Teresa Sołtysiak ); g) Andragogika specjalna ( Jerzy Stochmiałek ); Część 5. Informacja o sytuacji prawnej dzieci niepełnosprawnych i ich rodzin w Polsce: a) Prawa dzieci niepełnosprawnych i rodzin je wychowujących ( Urszula Bielak ); 1. Podstawy prawne funkcjonowania systemu kształcenia specjalnego w Polsce; 2. Podstawy prane systemu funkcjonowania opieki zdrowotnej wobec dzieci niepełnosprawnych; 3. Podstawy prawne zawierające przepisy wspomagające rodziny wychowujące dzieci niepełnosprawne; 4. Pomoc społeczna dla rodzin wychowujących dzieci niepelnosprawne; 5. Zatrudneinie i rehabilitacja zawodowa osób niepełnosprawnych; 6. Ulgi podatkowe i komunikacyjne; Aneks. Instytucje rządowe, organizache pozarządowe i stowarzyszenia działające na rzecz osób niepełnosprawnych ( Piotr Potejko )
Streszczenie: [Wyd.2 poszerz. i uaktual., 2001 i Wyd. 3, 2002]: Wstęp; Informacja o autorach; Część 1. Wprowadzenie w przedmiot pedagogiki specjalnej jako nauk ( Władysław Dykcik ): 1. Podstawowe pojęcia - pedagogika specjalna, norma, normalność, niepełnosprawność, upośledzenie, dysfunkcjonalność, kalectwo, inwalidztwo, wyrównywanie szans; 2. Pedagogika specjalna jako teoria i praktyka; 2.1. Miejsce pedagogiki specjalnej w systemie nauk o człowieku; 2.2. Pedagogika specjalna w systemie nauk pedagogicznych; 2.3. Tożsamość pojęciowo-naukowa i nowe paradygmaty; 2.4. Wielokontekstowość, interdyscyplinarność i integracyjność teorii i praktyki; 2.5. Humanizm treści, działań i efektów specjalnej edukacji oraz samopomocy; 2.6. Upodmiotowienie i obiektywizacja niepełnosprawności podstawą życiowej normalizacji; 3. Historyczno-kulturowe i społeczne uwarunkowania opieki edukacji, rehabilitacji oraz wartościowania życia osób niepełnosprawnych; 3.1. Zmiana tradycji kulturowej dotyczącej osób niepełnosprawnych, ich roli i miejsca w społeczeństwie polskim; 3.2. Problemy edukacji i integracji niepełnosprawnych ze społeczeństwem w perspektywie światowej i europejskiej; 3.3. Standardowe zasady wyrównywania szans osób niepełnosprawnych opracowane i przyjęte przez ONZ; 3.4. Aktywność lokalnych środowisk osób niepełnosprawnych szansą na integrację i życiowe ukierunkowanie; 4. Wspólczesne cele rozwoju pedagogiki specjlanej i edukacji; 4.1. Nowe typy i kategorie racjonalności założeń teorii i praktyki edukacyjnej; 4.2. Problemy medyczne, psychologiczne, społeczne i zawodowe osób niepełnosprawnych; 4.3. Zagadnienia metodologiczne: procedury i metody badawcze; 5. Stare i nowe orientacje programowo-badawcze pedagogiki specjalnej wynikające z jej społecznego zaangażowania; Część 2. Tendencje rozwojowe pedagogiki specjalnej w zakresie opieki, edukacji i rehabilitacji: a) Zakres u przedmiot zainteresowań pedagogiki specjalnej ( Władysław Dykcik ); 1. Indywidualne i społeczne potrzeby, cele i zadania; 2. Specyfika programowo-metodyczna; 3. Podstawowe zasady edukacji i rewalidacji osób niepelnosprawnych w systemowym układzie ich potrzeb życiowych i społecznego wsparcia; b) Formy postępowania terapeutyczno-wychowawczego ( Władysław Dykcik ); 1. Wczesna, rozwinięta diagnoza i interwencja; 2. Wielostronna stymulacja i uaktywnianie; 3. Usprawnianie; 4. Korektura ( korekcja, korygowanie ); 5. Kompensacja; 6. Indywidualizacja; 7. Profilaktyka i prewencja; 8. Wspieranie i wspomaganie; Bibliografia; c) Pedagogika specjalna w Polsce u progu XXI wieku ( Jan Pańczyk ); 1. Rozwój pedagogiki specjlanej; 2. Dokonania w latach 1970-1996; 3. Współpraca z instytucjami krajowymi i zagranicznymi; 4. Stan polskiej pedagogiki specjalnej w końcu XX wieku; 5. Komu służy polska pedagogika specjalna?; 6. Słabości systemu kształcenia specjalnego; 7. Oczekiwania i perspektywy; Bibliografia; d) Kształcenie pedagogów specjalnych ( Jan Pańczyk ); 1. Wprowadzenie; 2. Osobowość pedagogów specjalnych; 3. Studia w ramach kierunku studiów pedagogika specjalna; 4. Studia poza kierunkiem studiów pedagogika specjalna; e) Zakres studiów na kierunku pedagogika specjlna ( Jan Pańczyk ); f) Kształcenie specjalne w polsce w końcu XX wieku; Część 3. Szczegółowe dziedziny pedagogiki specjalnej: a) Pedagogika osób z lekkim uposledzeniem umysłowym ( Janina Wyczesana ); b) Pedagogika osób z umiarkowanym, znacznym i głębokim upośledzeniem umyslowym ( Jolanta Lausch-Żuk ); c) Pedagogika niesłyszących i niedosłyszących - surdopedagogika ( Urszula Eckert ); d) Pdagogika niewidomych i niedowidzących ( Roman Ossowski ); e) Pedagogika dzieci głuchoniewidomych ( Tadeusz Majewski ); f) Pedagogika osób niesprawnością ruchową ( Barbara Szychowiak ); g) Pedagogika terapeutyczna dzieci przewlekle chorych ( Aleksandra Maciarz ); h) Pedagogika osób odmiennych somatycznie ( Barbara Jugowar ); i) Pedagogika osób z trudnościami w uczeniu się ( Władysław Pilecka ); j) Pedagogika osób z zaburzeniami mowy - logopedia ( Elżbieta Minczakiewicz ); k) Pedagogika dzieci z autyzmem i zespołami psychozopodobnymi ( Joanna Kruk-Lasocka ); l) Pedagogika osób ze sprzężonymi upośledzeniami ( Andrzej Twardowski ); ł) Pdagogika osób niedostowanych społecznie ( Bronisław Urban ); m) Pedagogiczne problemy funkcjonowania i opieki osób w starszym wieku ( Stanisław Kowalik ); n) Pedagogika dzieci zdolnych i uzdolnionych ( Eugeniusz Piotrowski ); Część 4. Wspólne problemy specjalnej opieki, edukacji i społecznego wsparcia: a) Problemy rehabilitacji i pomocy niepełnosprawnym w domu rodzinnym, przedszkolu i szkole ( Halina Borzyszkowska ); b) Problemy autonomii i integracji społecznej osób niepełnosprawnych w środowisku życia ( Władysław Dykcik ); c) Problemy poradictwa w procesie rewalidacji osób niepełnosprawnych ( Franciszek Wojciechowski ); d) Problemy rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych ( Tadeusz Majewski ); e) Problemy podkultur młodzieżowych ( Teresa Sołtysiak ); f) Andragogika specjalna ( Jerzy Stochmiałek ); Aneks ( Piotr Potejko ): a) Instytucje rządowe, organizache pozarządowe i stowarzyszenia działające na rzecz osób niepełnosprawnych; b) Niepełnosprawni. Podstawowe uprawnienia i ulgi ( stan prawny na dzień 1 stycznia 2000 r. - MK )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41683 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42922, W.42921 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa do wydania polskiego Danuta Kopeć Na początek: pedagogika – w pełni bazalnie Andreas Fröhlich Rozdział 1 W tobie ja Miriam Weisz Rozdział 2 Poznawanie własnego ciała Helga Schlichting Rozdział 3 Treści kształcenia a głęboka niepełnosprawność – proces planowania zajęć Sören Bauersfeld Rozdział 4 Przekazywanie wartości osobom z głęboką wieloraką niepełnosprawnością – rozważania na temat wychowania bazalnego Lars Mohr Rozdział 5 Podmiot szczególny i wartościowy – zajęcia w grupie heterogenicznej Angela Simon Rozdział 6 Wiktor – niewidome dziecko odkrywa świat Heike Schäfer Rozdział 7 Ambitne treści edukacyjne na zajęciach z uczniami z głęboką wieloraką niepełnosprawnością – opis doświadczeń Sabine Knoblauch Rozdział 8 Poznawanie świata: „Jedzie pociąg z daleka…” Marion Wieczorek Rozdział 9 Kto tu kogo wychowuje? Lilli Pohl Rozdział 10 Szum lasu Andreas Fröhlich Rozdział 11 „Parostatkiem w wielki rejs” Annette Damag Rozdział 12 Propozycje kształcenia dla dorosłych z głęboką niepełnosprawnością realizowane w ich miejscu zamieszkania Kathirn Mohr Na koniec: jeszcze raz bazalnie Andreas Fröhlich
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43785, W.43784 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T. 5)
Wstęp także ang.
Streszczenie: Wstęp (Zenon Gajdzica, Jerzy Rottermund, Anna Klinik); Introduction (Zenon Gajdzica, Jerzy Rottermund, Anna Klinik); Część I. Wokół problematyki kompetencji pedagoga specjalnego: 1. Anna Gajdzica. Kompetencje nauczyciela we współczesnej szkole; 2. Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk. Współczesne wyzwania w kształceniu pedagogów; 3. Małgorzata Balukiewicz. Zasoby kadrowe szkolnictwa specjalnego - potrzeby i możliwości; 4. Lucia Pitoňáková. Akademickie przygotowanie pedagogów specjalnych do edukacji uczniów z głębszym upośledzeniem umysłowym w Słowacji; 5. Stanislava Mandzáková. Analiza stylu pracy nauczyciela specjalnej szkoły podstawowej (na przykładzie nauczania w wariancie B); 6. Danuta Bulanda. Bezradność nauczycieli wobec uczniów sprawiających trudności dydaktyczno-wychowawcze (oczyma praktyka); Część II. Komunikacyjne aspekty pracy z dzieckiem niepełnosprawnym: 1. Joanna Belzyt. Kontakt i komunikacja z osobami niepełnosprawnymi; 2. Izabela Bieńkowska. Wybrane problemy językowe i komunikacyjne dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w klasach integracyjnych; 3. Eva Zezulková. Wykorzystanie synergetycznej terapii odruchowej podczas reedukacji dyslalii; 4. Katarzyna Plutecka. Rzeczywistość edukacyjna uzdolnionego ucznia z wadą słuchu; Część III. Organizacyjne konteksty kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 1. Mariusz Garbiec. System kształcenia uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w Polsce i wybranych krajach Unii Europejskiej; 2. Zenon Gajdzica. Organizacja kształcenia integracyjnego w Polsce na tle wybranych rozwiązań europejskich; 3. Jolanta Baran. Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną i poczuciem sieroctwa duchowego w systemie szkolnym; 4. Beata Cytowska. Realizacja założeń integracji przedszkolnej a zaspokajanie potrzeb i dostrzeganie możliwości dzieci w wieku od 3 do 10 lat; 5. Kateřina Vitásková. Fenomen integracji odwrotnej; 6. Renata Kovářová. Integracja uczniów ze specyficznymi zaburzeniami uczenia się
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42890 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p10019 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43863, W.43862 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wiotkość dziecka - wybrane obszary / Gabriela Kowalska, Milena Kowalska ; Wsparcie społeczne dziecka ze sprzężonymi zaburzeniami rozwoju i jego rodziny - wybrane obszary / Agnieszka Kwitok ; Dotyk w terapii dziecka ze sprzężonymi zaburzeniami rozwoju / Alina Stosor ; Praca logopedyczna z dzieckiem ze sprzężonymi zaburzeniami / Aleksandra Karlik. Funkcjonowanie dziecka objętego wczesnym wspomaganiem rozwoju we współczesnej przestrzeni edukacyjnej w przedszkolu i szkole - ujęcie ogólne / Agnieszka Kwitok ; Dziecko z niepełnosprawnością sprzężoną w aspekcie hospitalizacji - uwarunkowania indywidualne i społeczne / Justyna Ryszewska-Banko. Metody pracy z dzieckiem ujawniającym sprzężone zaburzenia rozwoju / Barbara Grzyb, Danuta Szeligiewicz-Urban ; Kolegium Nauk Społecznych i Filologii Obcych Politechniki Śląskiej Gliwice, Wyższa Szkoła Humanitas Sosnowiec. Zaburzenia procesów sensorycznych - wybrane obszary / Barbara Grzyb ; Programy autorskie w pracy nauczyciela prowadzącego zajęcia z uczniem o sprzężonych zaburzeniach rozwoju / Barbara Grzyb, Marta Ir ; Poradnictwo specjalistyczne dla rodzin wychowujących dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną - ogólne ujęcie problematyki / Agnieszka Kwitok ; Egzemplifikacja pracy nauczyciela w aspekcie programowania i dokumentacji / Barbara Grzyb, Monika Morgała ; Uszkodzenia wzroku - terapia i wspomaganie rozowju dziecka ze sprzężoną niepełnosprawnością / Dariusz Dziuba ; Spastyczność w kontekście możliwości funkcjonalnych dziecka - ujęcie ogólne / Gabriela Kowalska, Tomasz Kowalski ; Są dzieci z niepełnosprawnością słuchu, jak je diagnozować i wspomagać / Agata Tańska ; Opis wybranych metod wspomagających rozwój dziecka / Aleksandra Doktorowicz ; Sprzężone zaburzenia rozwojowe - ujęcie definicyjne Barbara Grzyb ; Motoryczne możliwości dzieci ze sprzężonymi zaburzeniami rozwoju / Agnieszka Szewczyk. Dziecko ze sprzężonymi zaburzeniami rozwoju w świetle aktów prawnych w obszarze edukacji / Agnieszka Kwitok ; Rola literatury faktu w procesie rehabilitacyjnym / Katarzyna Braszczok ; Wybrane zaburzenia neurologiczne - ujęcie ogólne / Barbara Grzyb, Gabriela Kowalska ; Terapia, rewalidacja i wychowanie dzieci ze sprzężonymi zaburzeniami rozwoju w aspekcie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych / Barbara Grzyb
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43872 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43565 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43813 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42516 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37005, W.37008, W.37006, W.37004, W.37007, W.36832 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40407, W.37322, W.37324, W.37323, W.37378, W.37379 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43270 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk Wprowadzenie Monika Gołubiew-Konieczna Integracja w edukacji – ewaluacja założeń integracyjnych w praktyce szkolnej Marzanna Farnicka Diagnoza i jej społeczno-kulturowe uwarunkowania Część I. Doświadczenia pedagogów i nauczycieli związane z prointegracyjną edukacją osób z niepełnosprawnością Anna Smoleń Sytuacja osób niepełnosprawnych w środowisku małego miasta Barbara Trela Integracja – zderzenie idei z realiami pracy początkującego nauczyciela Aneta Broczkowska Edukacja integracyjna w oczach młodego pedagoga Katarzyna Jackowiak Dziecko z ADHD w przedszkolu publicznym Małgorzata Skalska Kiedy integracja płynie prosto z serca? Katarzyna Domagała Oblicza integracji w rozważaniach nauczyciela wspomagającego Natalia Szkirpan Dylematy związane z edukacją osób z niepełnosprawnością intelektualną Justyna Brzeźniak Naznaczeni czy akceptowani? Agnieszka Woźniak Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej Wacław Fecko Kształcenie uczniów z defi cytami w oddziałach specjalnych i ogólnodostępnych w szkole ponadgimnazjalnej Robert Hawrylak Integracja czy normalność? Magdalena Królak Integracja uczestników warsztatu terapii zajęciowej poprzez rehabilitację zawodową Część II. Prointegracyjne bajki terapeutyczne dla wszystkich Agnieszka Klucznik Bajki Niebieską pisane Anioł Curraçao Bajka o Samotności Bajki dla Serca Bajka o Rzeczach Bajka o Kluczach Bajki Klejące Bajka o Kapciuszku Kuchniowa Bajeczka Jak powstała Przyjaźń Bajka o Łące
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43771 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43071, W.43070 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp Robert Śmigiel, Izabela Łaczmańska Rozdział I Podstawowa wiedza do zrozumienia chorób genetycznych 1. Definicja, podział i etiologia zaburzeń rozwojowychU2007 U2007U2007 2. Dysmorfologia w diagnostyce zaburzeń rozwojowychU2007 U2007U2007 3. Profilaktyka wad rozwojowychU2007 U2007 4. Badania genetyczne w diagnostyce zaburzeń rozwoju z uwzględnieniem diagnostyki prenatalnejU2007 U2007 Teresa Kaczan, Robert Śmigiel Rozdział II Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem Downa 1. Zespół Downa – etiologia, charakterystyka, rozwójU2007 U2007U2007 2. Wczesna rehabilitacja i jej znaczenie u dzieci z zespołem DownaU2007 U2007U2007 3. Rozwój mowy u dzieci z zespołem DownaU2007 U2007U2007 Teresa Kaczan, Robert Śmigiel, Małgorzata Michalska-Idaszek Rozdział III Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem Pradera–Williego 1. Zespół Pradera–Williego – etiologia, charakterystyka, rozwójU2007 U2007U2007 2. Rola wczesnej interwencji w leczeniu zespołu Pradera–WilliegoU2007 U2007U2007 3. Wczesna opieka logopedyczna i jej znaczenie dla rozwoju funkcji oralnychU2007 U2007U200771 Teresa Kaczan, Robert Śmigiel Rozdział IV Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem CHARGE 1. Zespół CHARGE – etiologia, charakterystyka i rozwójU2007 U2007U2007 2. Opieka logopedyczna w zespole u dzieci z chorobą CHARGEU2007 U2007 Teresa Kaczan, Robert Śmigiel Rozdział V Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem Freemana–SheldonaU2007 U2007U2007 1. Zespół Freemana–Sheldona – etiologia, charakterystyka, rozwójU2007 U2007U2007 2. Zastosowanie neurorozwojowej terapii ustno-twarzowej Castillo Moralesa u dzieci z zespołem Freemana–SheldonaU2007 U2007 3. Ćwiczenia schematu ciała w połączeniu z orientacją w przestrzeni dla dzieci z zespołem Freemana–SheldonaU2007 Teresa Kaczan, Robert Śmigiel Rozdział VI Dzieci z wadami ciała modzelowatego – wspieranie rozwoju w pierwszych latach życia 1. Podstawy embriologiczne i patogenetyczne rozwoju ciała modzelowategoU2007 U2007 2. Wybrane zespoły dysmorficzne w przebiegu których występuje brak lub niedorozwój ciała modzelowategoU2007 U2007 3. Rola ergoterapii u dzieci z wadami ciała modzelowatego i innymi chorobami genetycznymiU2007 U2007 4. Zastosowanie motoryki precyzyjnej do stymulowania rozwoju psychomotorycznego dzieckaU2007 U2007 Teresa Kaczan, Robert Śmigiel, Aleksandra Surowiec Rozdział VII Dzieci z zespołem malformacji Dandy’ego–WalkeraU2007 U2007 1. Podział, przyczyny i objawy zespołu Dandy’ego–WalkeraU2007 U2007 2. Rozwój psychomotoryczny oraz metody wspierające rozwój dzieci z zespołem Dandy’ego–WalkeraU2007 U2007 Elżbieta Bogacz Rozdział VIII Ręka, myślenie i mowa – rozwój psychoruchowy i poznawczy a kształtowanie mowy dziecka w odniesieniu do dzieci z chorobami genetycznymiU2007 U2007 Katarzyna Błasiak – mama Jakuba, neurologopeda Rozdział IX Rola rodzica w wychowaniu i edukacji dziecka z rzadką chorobą genetyczną na przykładzie aktywności rodziców Jakuba – chłopca z rzadkim zespołem dysmorficznymU2007 U2007 PodsumowanieU2007 Małgorzata Łukaszewska Załącznik Rodzicielskie niepokoje Poradnik dla rodziców dzieci z grupy ryzykaU2007 U2007
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43803 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43379, W.43378 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42388, W.42071, W.42391, W.42070, W.42125, W.42072, W.42392 (7 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42126, W.42389 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej