metoda baśniowych spotkań
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Głodkowska Joanna
(1)
Rok wydania
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
metoda baśniowych spotkań
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
1 wynik Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Psychologiczne i metodyczne aspekty edukacji matematycznej dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim: 1.1. Dojrzałość szkolna czy wrażliwość edukacyjna ucznia szkoły specjalnej - krótka historia koncepcji psychologicznych i pedagogicznych; 1.2. Sytuacja dzieci rozpoczynających naukę w szkole specjalnej ( dzieci kierowane bezpośrednio i porażką w szkole ogólnodostępnej ); 1.3. Charakterystyka upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim - ważniejsze poglądy i przegląd badań; 1.4. Zdolności matematyczne w świetle wybranych teorii psychologicznych; 1.5. Specjalna edukacja matematyczna dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim - zarys stanowisk; 1.6. Prawidłowości kształtowania podstawowych pojęć matematycznych i wiedza matematyczna ucznia klasy pierwszej szkoły specjalnej; 1.7. Warunki osiągnięć w uczeniu się matematyki dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Rozdział 2. Teoretyczne i metodologiczne podstawy badań własnych: 2.1. Wrażliwość edukacyjna - prezentacja własnego modelu; 2.1.1. Zarysy wrażliwości edukacyjnej uczniów szkoły specjalnej; 2.1.2. Wrażliwość edukacyjna uczniów klasy pierwszej szkoły specjalnej w kontekście metody ośrodków pracy; 2.2. Podstawy teoretyczne i metodyczne zajęć korekcyjno-usprawniających " metodą baśniowych spotkań "; 2.2.1. Baśniowe spotkania - metoda bliska myślom, uczuciom i aktywności dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; 2.2.2. Profil rozwojowy klasy pierwszej w budowaniu programu wspomagającego wrażliwość edukacyjną; 2.2.3. Metodyczne wskazania do prowadzenia zajęć w kręgu baśni; 2.3. Cele badań, założenia koncepcyjne i hipotezy; 2.4. Charakterystyka badanych zmiennych i ich wskaźników; 2.5. Procedura i etapy badań; 2.6. Metody i techniki w przyjętych zakresach badawczych; 2.6.1. Metoda obserwacyjna - " Arkusz obserwacyjny oceny zachowania ucznia szkoły specjalnej "; 2.6.2. Metoda pomiaru dydaktycznego - " Zestaw wzorców czynności matematycznych ucznia klasy pierwszej szkoły specjalnej "; 2.6.3. Eksperyment pedagogiczny; 2.6.4. Metoda indywidualnego przypadku; 2.6.5. Metoda analizy profilowej; 2.6.6. Metody statystyczne; 2.7. Kryteria doboru próby i jej charakterystyka; Rozdział 3. Dziecko rozpoczynające naukę w szkole specjalnej - badania własne: 3.1. Informacje o uczniach rozpoczynających naukę w szkole specjalnej; 3.1.1. Dotychczasowe formy opieki i wychowania; 3.1.2. Poziom rozwoju umysłowego; 3.1.3. Rozpoznanie etiologiczne; 3.1.4. Poziom rozwoju fizycznego; 3.2. Środowisko rodzinne dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 3.2.1. Stan rodziny uczniów klasy pierwszej szkoły specjalnej; 3.2.2. Stan domowej opieki wychowawczej nad dzieckiem; 3.2.3. Stanowisko rodziców wobec uczęszczania dziecka do szkoły specjalnej; 3.2.4. Wykształcenie i zatrudnienie rodziców; 3.2.5. Zaburzenia życia rodzinnego; 3.3. Podsumowanie; Rozdział 4. Wrażliwość edukacyjna a zasób doświadczeń matematycznych uczniów klasy pierwszej szkoły specjalnej: 4.1. Wyniki badań własnych w przyjętych zakresach wrażliwości edukacyjnej; 4.1.1. Ogólna wrażliwość edukacyjna; 4.1.2. Sytuacyjna wrażliwość edukacyjna - uczeń klasy pierwszej w procesie dydaktyczno-wychowawczym; 4.1.3. Zadaniowa wrażliwość edukacyjna; 4.2. Analiza czynnikowa wrażliwości edukacyjnej; 4.3. Profilowa prezentacja wrażliwości edukacyjnej uczniów klasy pierwszej szkoły specjalnej dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 4.4. Wrażliwość edukacyjna jako wyznacznik osiągnięć matematycznych; 4.5. Podsumowanie; Rozdział 5. Skuteczność " metody baśniowych spotkań " w świetle wyników eksperymentu: 5.1. Rola " metody baśniowych spotkań " w procesie wspomagania wrażliwości edukacyjnej dzieci upośledzonych umysłowo; 5.2. " Metoda baśniowych spotkań " w kształtowaniu podstaw wiedzy matematycznej; 5.3. Podsumowanie; Wnioski z badań; Wykaz literatury; Wykaz tabel, wykresów, diagramów i schematów; Załączniki: 1. Przykładowe scenariusze " baśniowych spotkań "; 2. Psychopedagogiczne portrety uczniów klasy pierwszej szkoły specjalnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40180, W.39834, W.39835, W.40178, W.40179, W.39833, W.39945 (7 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej