psychologia osobowości
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Autor
Gałdowa Anna
(2)
Gasiul Henryk
(1)
Gerstmann Stanisław
(1)
Goleman Daniel
(1)
Jankowski Andrzej
(1)
Maurer Alicja
(1)
Pilecka Władysława
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(4)
1960 - 1969
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
psychologia osobowości
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40917 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38187 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Analiza " ja " w kategoriach ego: 1. S. Freud jako prekursor psychologii ego; 2. Ego jako centralna i autonomiczna struktura; Rozdział 2. " Ja " jako rezultat wykorzystania możliwości własnego rozwoju: 1. Self jako cel rozwoju w interpretacji C. Junga; 2. Identyfikacja z realnym self w ujęciu E. Fromma; 3. Realny self jako cel rozwoju w interpretacji K. Horney; Rozdział 3. Interpretacja " ja " w kategoriach dynamizmu: 1. Self-system jako dynamizm w teorii H. S. Sullivana; 2. Self-sentyment jako dynamizm - teoria R. Cattella; Rozdział 4. " Ja " jako efekt symbolizacji doświadczeń i interpretacji percepcji: 1. Koncepcja self w ujęciu P. Lecky'ego; 2. Symboliczny self w teorii A. Angyala; 3. Self fenomenologiczny w interpretacji W. Combra i D. Snygga; 4. Propozycja teoretyczna C. Rogersa; Rozdział 5. " Ja " jako struktura poznawcza: 1. Konstrukt ja w koncepcji G. A. Kelly; 2. Hierarchiczne i asocjacyjne modele self; 3. Self a kontekst sytuacyjny w interpretacji R. F. Baumeistera i D. M. Tice; 4. " Ja " jako struktura poznawcza w interpretacji polskich autorów; 4.1. Propozycja teoretyczna J. Kozienickiego; 4.2. Struktura ja w koncepcji W. Łukaszewskiego; 4.3. Interpretacja " ja " w koncepcji J. Reykowskiego; 4.4. Sposoby interpretacji " ja " w teorii Z. Zaborowskiego; Rozdział 6. " Ja " jako interakcja społeczna - pojęcie, rozwój, patologia: 1. " Ja " w interpretacji interakcjonizmu symbolicznego; 1.1. Odzwierciedlony self w koncepcji C. H. Cooleya; 1.2. " Ja " i " mnie " w koncepcji G. H. Meada; 1.3. Interpretacja " ja " w teorii W. Jamesa; 1.4. Rozwój self według teorii J. M. Baldwina; 2. Analiza " ja " w kategoriach interacji ja aktualnego z ja symbolicznym - koncepcja H. J. Hermana; 3. " Ja " a sytuacja społeczna - możliwości interpretacji; Rozdział 7. " Ja " jako podmiot i " ja " jako przedmiot - sposoby analizy wzajemnych relacji: 1. Problem celowości uwzględniania " ja " podmiotowego w psychologii; 1.1. Podstawowe właściwości określające podmiotowość " ja " i sprawczość zachowań; 1.2. Wybór sposobu istnienia jako wskaźnik podmiotowości " ja " - interpretacja L. Binswangera; 1.3. Twórczy self w teorii A. Adlera; 2. Podstawowe interpretacje relacji ja podmiot - ja przedmiot; 2.1. Próba analizy relacji podmiot - przedmiot w kategoriach intencjonalnej teorii świadomości - propozycja P. Koestenbauma; 2.2. Wyjaśnienia w kategoriach różnic pomiędzy ego i self; 2.3. Pojęcie proprium jako forma rozwiązania - propozycja G. Allporta; 2.4. Interpretacja relacji podmiot - przedmiot przez R. Maya; 2.5. Wyjaśnienia w kategoriach wiedzy i schematu poznawczego; 2.6. Relacja podmiot - przedmiot w interpretacji A. Blasiego; Rozdział 8. Rozwój " ja " jako proces realizacji dyspozycji na przestrzeni życia: 1. Rozwój i patologia ego w teorii E. Eriksona; 2. Analiza rozwoju potencjału " ja " według koncepcji Ch. Buhler; Rozdział 9. Rozwój " ja " jako rezultat jakości interakcji - interpretacja w ramach teorii relacji z obiektem: 1. Rozwój i patologia ego w interpretacji teorii relacji z obiektem; 1.1. Rozwój i patologia ego według koncepcji W. R. Fairbarina; 1.2. Rozwój i patologia ego według teorii O. Kernberga; 2. Rozwój i patologia self w interpretacji teorii relacji z obiektem; 2.1. Interpretacja rozwoju i patologii self w teorii D. Winnicotta; 2.2. Rozwój i patologia self w interpretacji H. Koguta; Rozdział 10. Modele rozwoju " ja " oparte na podejściu poznawczym i interakcyjnym: 1. Modele strukturalno-rozwojowe; 2. Interpretacja poznawczo-rozwojowa; 3. Społeczno-poznawcza interpretacja rozwoju " ja "; Rozdział 11. Integracyjne modele rozwoju " ja ": 1. Rozwój " ja " w interpretacji M. Chłopkiewicza; 2. Analiza rozwoju ego w interpretacji J. Loevinger; 3. Integracyjny model rozwoju " ja " w interpretacji G. G. Norma; Rozdział 12. Analiza różnych oblicz " ja " w kategoriach osoby - propozycja własna: 1. Dominujące oblicze " ja " w psychologii; 2. Osoba jako kategoria scalająca zmienność oblicz " ja "; Rozdział 13. Podstawowe zasady i mechanizmy rozwoju oraz patologii " ja " w świetle koncepcji osoby: 1. Modele interpretacji rozwoju i patologii " ja "; 2. Ogólne zasady i warunki rozwoju " ja "; 3. Podstawowe warunki i mechanizmy rozwoju osoby; Bibliografia; Summary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37325, W.37362 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.15278 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40187 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rocznik Naukowo-Dydaktyczny / Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji NarodowejPrace Psychologiczne ; Z. 205)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40563 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej