Sherborne, Weronika (1922-1990)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Bogdanowicz Marta
(2)
Kisiel Bożena
(2)
Przasnyska Maria
(2)
Rok wydania
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Sherborne, Weronika (1922-1990)
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Słowo wstępne; Część 1. Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne: 1. Ruch jako czynnik rozwoju i środek terapii; 1.1. Znaczenie ruchu w życiu człowieka; 2.1. Kategorie ruchu w metodzie Ruchu Rozwijającego; 3.1. Obserwacja i analiza ruchu; 4.1. Rola ruchu i kontaktu fizycznego we wspomaganiu rozwoju i terapii dziecka; 2. Geneza metody Ruchu Rozwijającego; 2.1. Rudolf Laban i jego szkoła; 2.2. Gimnastyka twórcza ( ekspresyjna ) Rudolfa Labana; 2.3. Weronika Sherborne - życie i działalność; 2.4. Założenia i metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne; 2.5. Stosowanie metody Weroniki Sherborne w Polsce; 3. Organizacja zajęć stymulująco-terapeutycznych według metody Weroniki Sherborne; 3.1. Program zajęć i ich planowanie; 3.2. Organizacja ćwiczeń i grup zajęciowych; 3.3. Przygotowywanie terapeutów do prowadzenia zajęć; 3.4. " Korzyści " wynikające ze stosowania metody Weroniki Sherborne; 4. Ćwiczenia stosowane w metodzie Weroniki Sherborne; 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała; 4.3. Ćwiczenia pozwalające zdobyć pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa w otoczeniu; 4.4. Ćwiczenia ułatwiające nawiązanie kontaktu i współpracy z partnerem i grupą; 4.5. Ćwiczenia twórcze; 5. Zakres zastosowań metody Weroniki Sherborne; 5.1. Wprowadzenie; 5.2. Zastosowanie metody Weroniki Sherborne w pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo; 5.3. Metoda Weroniki Sherborne w terapii dzieci jąkających się; 5.4. Metody Weronii Sherborne w pracy z dziećmi z nadpobudliwością ruchową; 5.5. Zastosowanie metody Weroniki Sherborne w psychoterapii grupowej dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi; 5.6. Udział młodzieży w pracy z dziećmi z wykorzystaniem metody Weroniki Sherborne; Część 2. Efektywność metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne: 1. Badania nad efektywnością metody Weroniki Sherborne prowadzone w Wielkiej Brytanii; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Wpływ metody Weroniki Sherborne na rozwój poznawczy uczniów w młodszym wieku szkolnym ( badania P. Sharpe, 1979 ); 1.3. Wartość metody Weronii Sherborne w opinii studentów i nauczycieli ( badania M. Kirby, 1984 ); 1.4. Wpływ metody Weroniki Sherborne na niektóre aspekty funkcjonowania w klasie szkolnej dzieci głębiej upośledzonych umysłowo ( badania C. Hill, 1986 ); 2. Badania nad efektywnością metody Weroniki Sherborne prowadzone w Polsce; 2.1. Efektywność metody Weroniki Sherborne we wspomaganiu rozwoju małych dzieci z domu dziecka ( badania E. Lubianiec, 1991 ); 2.2. Wykorzystanie metody Weroniki Sherborne w terapii dzieci z zespołem Downa ( badania M. Lisieckiej, 1991 ); Aneksy: 1. Wykaz filmów wideo na temat metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne; 2. Wykaz sposobów oceny skuteczności metody Weroniki Sherborne; 2.1. Weronika Sherborne: Ocena Ruchu; 2.2. Cyndi Hill: Arkusz Obserwacji Zachowania; 2.3. Marta Bogdanowicz, Ewa Lubianiec: Skala Obserwacji Zachowania ( SOZ ); 2.3.1. Skale Obserwacji Zachowania; 2.3.2. Arkusz Zapisu Obserwacji; 2.3.3. Profil Zachowania; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42594 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Słowo wstępne; Część 1. Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne: 1. Ruch jako czynnik rozwoju i środek terapii; 1.1. Znaczenie ruchu w życiu człowieka; 2.1. Kategorie ruchu w metodzie Ruchu Rozwijającego; 3.1. Obserwacja i analiza ruchu; 4.1. Rola ruchu i kontaktu fizycznego we wspomaganiu rozwoju i terapii dziecka; 2. Geneza metody Ruchu Rozwijającego; 2.1. Rudolf Laban i jego szkoła; 2.2. Gimnastyka twórcza ( ekspresyjna ) Rudolfa Labana; 2.3. Weronika Sherborne - życie i działalność; 2.4. Założenia i metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne; 2.5. Stosowanie metody Weroniki Sherborne w Polsce; 3. Organizacja zajęć stymulująco-terapeutycznych według metody Weroniki Sherborne; 3.1. Program zajęć i ich planowanie; 3.2. Organizacja ćwiczeń i grup zajęciowych; 3.3. Przygotowywanie terapeutów do prowadzenia zajęć; 3.4. " Korzyści " wynikające ze stosowania metody Weroniki Sherborne; 4. Ćwiczenia stosowane w metodzie Weroniki Sherborne; 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała; 4.3. Ćwiczenia pozwalające zdobyć pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa w otoczeniu; 4.4. Ćwiczenia ułatwiające nawiązanie kontaktu i współpracy z partnerem i grupą; 4.5. Ćwiczenia twórcze; 5. Zakres zastosowań metody Weroniki Sherborne; 5.1. Wprowadzenie; 5.2. Zastosowanie metody Weroniki Sherborne w pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo; 5.3. Metoda Weroniki Sherborne w terapii dzieci jąkających się; 5.4. Metody Weronii Sherborne w pracy z dziećmi z nadpobudliwością ruchową; 5.5. Zastosowanie metody Weroniki Sherborne w psychoterapii grupowej dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi; 5.6. Udział młodzieży w pracy z dziećmi z wykorzystaniem metody Weroniki Sherborne; Część 2. Efektywność metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne: 1. Badania nad efektywnością metody Weroniki Sherborne prowadzone w Wielkiej Brytanii; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Wpływ metody Weroniki Sherborne na rozwój poznawczy uczniów w młodszym wieku szkolnym ( badania P. Sharpe, 1979 ); 1.3. Wartość metody Weronii Sherborne w opinii studentów i nauczycieli ( badania M. Kirby, 1984 ); 1.4. Wpływ metody Weroniki Sherborne na niektóre aspekty funkcjonowania w klasie szkolnej dzieci głębiej upośledzonych umysłowo ( badania C. Hill, 1986 ); 2. Badania nad efektywnością metody Weroniki Sherborne prowadzone w Polsce; 2.1. Efektywność metody Weroniki Sherborne we wspomaganiu rozwoju małych dzieci z domu dziecka ( badania E. Lubianiec, 1991 ); 2.2. Wykorzystanie metody Weroniki Sherborne w terapii dzieci z zespołem Downa ( badania M. Lisieckiej, 1991 ); Aneksy: 1. Wykaz filmów wideo na temat metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne; 2. Wykaz sposobów oceny skuteczności metody Weroniki Sherborne; 2.1. Weronika Sherborne: Ocena Ruchu; 2.2. Cyndi Hill: Arkusz Obserwacji Zachowania; 2.3. Marta Bogdanowicz, Ewa Lubianiec: Skala Obserwacji Zachowania ( SOZ ); 2.3.1. Skale Obserwacji Zachowania; 2.3.2. Arkusz Zapisu Obserwacji; 2.3.3. Profil Zachowania; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38372, W.38374, W.37215, W.37217, W.37216 (5 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej