Kisiel Bożena
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Kisiel Bożena
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Metoda Sherborne
(2)
Sherborne, Weronika (1922-1990)
(2)
Zespół Downa
(2)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Słowo wstępne; Część 1. Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne: 1. Ruch jako czynnik rozwoju i środek terapii; 1.1. Znaczenie ruchu w życiu człowieka; 2.1. Kategorie ruchu w metodzie Ruchu Rozwijającego; 3.1. Obserwacja i analiza ruchu; 4.1. Rola ruchu i kontaktu fizycznego we wspomaganiu rozwoju i terapii dziecka; 2. Geneza metody Ruchu Rozwijającego; 2.1. Rudolf Laban i jego szkoła; 2.2. Gimnastyka twórcza ( ekspresyjna ) Rudolfa Labana; 2.3. Weronika Sherborne - życie i działalność; 2.4. Założenia i metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne; 2.5. Stosowanie metody Weroniki Sherborne w Polsce; 3. Organizacja zajęć stymulująco-terapeutycznych według metody Weroniki Sherborne; 3.1. Program zajęć i ich planowanie; 3.2. Organizacja ćwiczeń i grup zajęciowych; 3.3. Przygotowywanie terapeutów do prowadzenia zajęć; 3.4. " Korzyści " wynikające ze stosowania metody Weroniki Sherborne; 4. Ćwiczenia stosowane w metodzie Weroniki Sherborne; 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała; 4.3. Ćwiczenia pozwalające zdobyć pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa w otoczeniu; 4.4. Ćwiczenia ułatwiające nawiązanie kontaktu i współpracy z partnerem i grupą; 4.5. Ćwiczenia twórcze; 5. Zakres zastosowań metody Weroniki Sherborne; 5.1. Wprowadzenie; 5.2. Zastosowanie metody Weroniki Sherborne w pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo; 5.3. Metoda Weroniki Sherborne w terapii dzieci jąkających się; 5.4. Metody Weronii Sherborne w pracy z dziećmi z nadpobudliwością ruchową; 5.5. Zastosowanie metody Weroniki Sherborne w psychoterapii grupowej dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi; 5.6. Udział młodzieży w pracy z dziećmi z wykorzystaniem metody Weroniki Sherborne; Część 2. Efektywność metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne: 1. Badania nad efektywnością metody Weroniki Sherborne prowadzone w Wielkiej Brytanii; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Wpływ metody Weroniki Sherborne na rozwój poznawczy uczniów w młodszym wieku szkolnym ( badania P. Sharpe, 1979 ); 1.3. Wartość metody Weronii Sherborne w opinii studentów i nauczycieli ( badania M. Kirby, 1984 ); 1.4. Wpływ metody Weroniki Sherborne na niektóre aspekty funkcjonowania w klasie szkolnej dzieci głębiej upośledzonych umysłowo ( badania C. Hill, 1986 ); 2. Badania nad efektywnością metody Weroniki Sherborne prowadzone w Polsce; 2.1. Efektywność metody Weroniki Sherborne we wspomaganiu rozwoju małych dzieci z domu dziecka ( badania E. Lubianiec, 1991 ); 2.2. Wykorzystanie metody Weroniki Sherborne w terapii dzieci z zespołem Downa ( badania M. Lisieckiej, 1991 ); Aneksy: 1. Wykaz filmów wideo na temat metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne; 2. Wykaz sposobów oceny skuteczności metody Weroniki Sherborne; 2.1. Weronika Sherborne: Ocena Ruchu; 2.2. Cyndi Hill: Arkusz Obserwacji Zachowania; 2.3. Marta Bogdanowicz, Ewa Lubianiec: Skala Obserwacji Zachowania ( SOZ ); 2.3.1. Skale Obserwacji Zachowania; 2.3.2. Arkusz Zapisu Obserwacji; 2.3.3. Profil Zachowania; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42594 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Słowo wstępne; Część 1. Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne: 1. Ruch jako czynnik rozwoju i środek terapii; 1.1. Znaczenie ruchu w życiu człowieka; 2.1. Kategorie ruchu w metodzie Ruchu Rozwijającego; 3.1. Obserwacja i analiza ruchu; 4.1. Rola ruchu i kontaktu fizycznego we wspomaganiu rozwoju i terapii dziecka; 2. Geneza metody Ruchu Rozwijającego; 2.1. Rudolf Laban i jego szkoła; 2.2. Gimnastyka twórcza ( ekspresyjna ) Rudolfa Labana; 2.3. Weronika Sherborne - życie i działalność; 2.4. Założenia i metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne; 2.5. Stosowanie metody Weroniki Sherborne w Polsce; 3. Organizacja zajęć stymulująco-terapeutycznych według metody Weroniki Sherborne; 3.1. Program zajęć i ich planowanie; 3.2. Organizacja ćwiczeń i grup zajęciowych; 3.3. Przygotowywanie terapeutów do prowadzenia zajęć; 3.4. " Korzyści " wynikające ze stosowania metody Weroniki Sherborne; 4. Ćwiczenia stosowane w metodzie Weroniki Sherborne; 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała; 4.3. Ćwiczenia pozwalające zdobyć pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa w otoczeniu; 4.4. Ćwiczenia ułatwiające nawiązanie kontaktu i współpracy z partnerem i grupą; 4.5. Ćwiczenia twórcze; 5. Zakres zastosowań metody Weroniki Sherborne; 5.1. Wprowadzenie; 5.2. Zastosowanie metody Weroniki Sherborne w pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo; 5.3. Metoda Weroniki Sherborne w terapii dzieci jąkających się; 5.4. Metody Weronii Sherborne w pracy z dziećmi z nadpobudliwością ruchową; 5.5. Zastosowanie metody Weroniki Sherborne w psychoterapii grupowej dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi; 5.6. Udział młodzieży w pracy z dziećmi z wykorzystaniem metody Weroniki Sherborne; Część 2. Efektywność metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne: 1. Badania nad efektywnością metody Weroniki Sherborne prowadzone w Wielkiej Brytanii; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Wpływ metody Weroniki Sherborne na rozwój poznawczy uczniów w młodszym wieku szkolnym ( badania P. Sharpe, 1979 ); 1.3. Wartość metody Weronii Sherborne w opinii studentów i nauczycieli ( badania M. Kirby, 1984 ); 1.4. Wpływ metody Weroniki Sherborne na niektóre aspekty funkcjonowania w klasie szkolnej dzieci głębiej upośledzonych umysłowo ( badania C. Hill, 1986 ); 2. Badania nad efektywnością metody Weroniki Sherborne prowadzone w Polsce; 2.1. Efektywność metody Weroniki Sherborne we wspomaganiu rozwoju małych dzieci z domu dziecka ( badania E. Lubianiec, 1991 ); 2.2. Wykorzystanie metody Weroniki Sherborne w terapii dzieci z zespołem Downa ( badania M. Lisieckiej, 1991 ); Aneksy: 1. Wykaz filmów wideo na temat metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne; 2. Wykaz sposobów oceny skuteczności metody Weroniki Sherborne; 2.1. Weronika Sherborne: Ocena Ruchu; 2.2. Cyndi Hill: Arkusz Obserwacji Zachowania; 2.3. Marta Bogdanowicz, Ewa Lubianiec: Skala Obserwacji Zachowania ( SOZ ); 2.3.1. Skale Obserwacji Zachowania; 2.3.2. Arkusz Zapisu Obserwacji; 2.3.3. Profil Zachowania; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38372, W.38374, W.37215, W.37217, W.37216 (5 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej