metoda dobrego startu
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Bogdanowicz Marta
(2)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
metoda dobrego startu
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Teoretyczne podstawy integracji percepcyjno-motorycznej: 1. Pojęcie integracji percepcyjno-motorycznej; 2. Wielomodalny charakter rzeczywistości; 3. Jedność percepcji i motoryki w ujęciu teorii regulacji i informacji; 3.1. Jedność percepcji i motoryki w regulowaniu stosunków z otoczeniem; 3.2. Percepcja i motoryka w ujęciu teorii informacji; 3.3. Biologiczne kodowanie informacji; 3.4. Psychologiczne kodowanie informacji; 4. Neurofizjologiczne podłoże integracji percepcyjno-motorycznej; 5. Rozwój integracji percepcyjno-motorycznej; 5.1. Filogenetyczny rozwój integracji percepcyjno-motorycznej; 5.2. Ontogenetyczny rozwój integracji percepcyjno-motorycznej; Rozdział 2. Integracja percepcyjno-motoryczna a czynność czytania i pisania: 1. Mówienie, czytanie i pisanie jako formy komunikacji językowej; 2. Neurocybernetyczne modele czynności mowy: mówienia, czytania i pisania; 3. Zaburzenia integracji percepcyjno-motorycznej a specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; 4. Ocena integracji funkcji percepcyjno-motorycznych w diagnostyce dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu; Rozdział 3. Metody diagnozy integracji percepcyjno-motorycznej: ocena integracji intrasensorycznej (intra): 1. Badania integracji intrasensorycznej; 2. Test uczenia się wzrokowo-słuchowego "Chińskie Litery" M. Monroe; 2.1. Omówienie metody; 2.2. Instrukcja do metody; 3. Próba Reprodukcji Rytmu ("Zkouška Reprodukce Rytmu") Z. Žlaba; 3.1. Omówienie metody; 3.2. Instrukcja do metody; 4. Próby Integracji Wzrokowo-Słuchowo-Ruchowej (Próby I) M. Bogdanowicz; 4.1. Omówienie metody; 4.2. Instrukcja do metody; Rozdział 4. Metody diagnozy integracji percepcyjno-motorycznej: ocena integracji intersensorycznej (inter): 1. Badania integracji inetrsensorycznej; 2. Test Audiowizualnej Integracji (Auditory - Visual Integration Test) H. Bircha i L. Belmonta; 2.1. Omówienie metody; 2.2. Instrukcja do metody; 3. Wzrokowo-Słuchowy Test Powtarzania Cyfr (The Visual - Aural Digit Span Test - VADS Test) E. Koppitz; 3.1. Omówienie metody; 3.2. Instrukcja do metody; 4. Próby transformacji - Próby "T" M. Bogdanowicz; 4.1. Omówienie metody; 4.2. Instrukacja do metody; 5. Diagnoza integracji percepcyjno-motorycznej i profil wyników; Rozdział 5. Metody angażujące integrację percepcyjno-motoryczną w dydaktyce i terapii: 1. Uczenie się i nauczanie oparte na integracji funkcji percepcyjno-motorycznych; 2. Terapia zaburzeń integracji percepcyjno-motorycznej; 2.1. Rehabilitacja psychomotoryczna w przypadkach parcjalnych zaburzeń rozwoju psychoruchowego; 2.2. Podejście metodologiczne uwzględniające integrację percepcyjno-motoryczną w terapii pedagogicznej; 2.2.1. Podejście wzrokowo-słuchowo-kinestetyczno-dotykowe (VAKT); 2.2.2. Podejście wzrokowo-słuchowo-kinestetyczne (VAK); 2.2.3. Podejście wzrokowo-słuchowe (VA); 3. Stymulowanie rozwoju i korekcji zaburzeń integracji percepcyjno-motorycznej metodą dobrego startu; 3.1. Metoda Bon Départ T. Bugnet w rehabilitacji psychomotorycznej; 3.2. Metoda dobrego startu a integracja percepcyjno-motoryczna; Rozdział 6. Badania longitudinalne nad integracją percepcyjno-motoryczną i jej związkiem z czynnością czytania: 1. Przedmiot i cele badań nad integracją percepcyjno-motoryczną (1981-1990); 2. Organizacja badań (1981-1990); 3. Metody badań; 4. Pierwszy etap badań; A. Organizacja I etapu badań, charakterystyka badanej grupy i metody badań; B. Poziom czytania uczniów klas "0"; B1. Tempo czytania; B2. Technika czytania; B3. Rozumienie czytanego tekstu; B4. Podsumowanie; C. Poziom rozwoju funkcji percepcyjnych i motorycznych a sprawność czytania; C1. Poziom percepcji wzrokowej a sprawność czytania; C2. Poziom percepcji słuchowej a sprawność czytania; C3. Poziom motoryki a sprawność czytania; C4. Poziom lateralizacji a sprawność czytania; D. Współwystępowanie zaburzeń funkcji percepcyjno-motorycznych a czytanie; E. Integracja funkcji percepcyjno-motorycznych a sprawność czytania; E1. Trafność teoretyczna metod badających integrację; E2. Wartość metod badających integrację percepcyjno-motoryczną w diagnozie trudności w czytaniu; 5. Drugi etap badań; A. Cele i organizacja badań katamnestycznych w klasie IV; B. Sprawność czytania w klasach "0" i IV; C. Poziom rozwoju funkcji percepcyjno-motorycznych w klasach "0" i IV; D. Poziom rozwoju integracji percepcyjno-motorycznej w klasach "0" i IV; E. Podsumowanie badań katamnestycznych; 6. Trzeci etap badań; A. Metoda dobrego startu jako metoda usprawniania integracji percepcyjno-motorycznej - założenia i cele eksperymentu; B. Organizacja eksperymentu oraz charakterystyka grup badawczych; C. Efektywność metody dobrego startu w stymulowaniu rozwoju integracji percepcyjno-motorycznej; D. Wpływ metody dobrego startu na poziom czytania; 7. Czwarty etap badań; A. Organizacja badań katamnestycznych w klasie VIII; B. Poziom czytania; C. Poziom pisania; D. Ocena funkcji percepcyjno-motorycznych oraz ich integracji; E. Podsumowanie badań katamnestycznych; 8. Dyskusja wyników; Bibliografia; Aneks: 1. Diagnoza integracji percepcyjno-motorycznej (IP-M) - arkusze badania i profil wyników; 2. Próby czytania dla dzieci 6-, 7-letnich z klas "0" M. Bogdanowicz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39861, W.39558 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Teoretyczne podstawy integracji percepcyjno-motorycznej: 1. Pojęcie integracji percepcyjno-motorycznej; 2. Wielomodalny charakter rzeczywistości; 3. Jedność percepcji i motoryki w ujęciu teorii regulacji i informacji; 3.1. Jedność percepcji i motoryki w regulowaniu stosunków z otoczeniem; 3.2. Percepcja i motoryka w ujęciu teorii informacji; 3.3. Biologiczne kodowanie informacji; 3.4. Psychologiczne kodowanie informacji; 4. Neurofizjologiczne podłoże integracji percepcyjno-motorycznej; 5. Rozwój integracji percepcyjno-motorycznej; 5.1. Filogenetyczny rozwój integracji percepcyjno-motorycznej; 5.2. Ontogenetyczny rozwój integracji percepcyjno-motorycznej; Rozdział 2. Integracja percepcyjno-motoryczna a czynność czytania i pisania: 1. Mówienie, czytanie i pisanie jako formy komunikacji językowej; 2. Neurocybernetyczne modele czynności mowy: mówienia, czytania i pisania; 3. Zaburzenia integracji percepcyjno-motorycznej a specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; 4. Ocena integracji funkcji percepcyjno-motorycznych w diagnostyce dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu; Rozdział 3. Metody diagnozy integracji percepcyjno-motorycznej: ocena integracji intrasensorycznej (intra): 1. Badania integracji intrasensorycznej; 2. Test uczenia się wzrokowo-słuchowego "Chińskie Litery" M. Monroe; 2.1. Omówienie metody; 2.2. Instrukcja do metody; 3. Próba Reprodukcji Rytmu ("Zkouška Reprodukce Rytmu") Z. Žlaba; 3.1. Omówienie metody; 3.2. Instrukcja do metody; 4. Próby Integracji Wzrokowo-Słuchowo-Ruchowej (Próby I) M. Bogdanowicz; 4.1. Omówienie metody; 4.2. Instrukcja do metody; Rozdział 4. Metody diagnozy integracji percepcyjno-motorycznej: ocena integracji intersensorycznej (inter): 1. Badania integracji inetrsensorycznej; 2. Test Audiowizualnej Integracji (Auditory - Visual Integration Test) H. Bircha i L. Belmonta; 2.1. Omówienie metody; 2.2. Instrukcja do metody; 3. Wzrokowo-Słuchowy Test Powtarzania Cyfr (The Visual - Aural Digit Span Test - VADS Test) E. Koppitz; 3.1. Omówienie metody; 3.2. Instrukcja do metody; 4. Próby transformacji - Próby "T" M. Bogdanowicz; 4.1. Omówienie metody; 4.2. Instrukacja do metody; 5. Diagnoza integracji percepcyjno-motorycznej i profil wyników; Rozdział 5. Metody angażujące integrację percepcyjno-motoryczną w dydaktyce i terapii: 1. Uczenie się i nauczanie oparte na integracji funkcji percepcyjno-motorycznych; 2. Terapia zaburzeń integracji percepcyjno-motorycznej; 2.1. Rehabilitacja psychomotoryczna w przypadkach parcjalnych zaburzeń rozwoju psychoruchowego; 2.2. Podejście metodologiczne uwzględniające integrację percepcyjno-motoryczną w terapii pedagogicznej; 2.2.1. Podejście wzrokowo-słuchowo-kinestetyczno-dotykowe (VAKT); 2.2.2. Podejście wzrokowo-słuchowo-kinestetyczne (VAK); 2.2.3. Podejście wzrokowo-słuchowe (VA); 3. Stymulowanie rozwoju i korekcji zaburzeń integracji percepcyjno-motorycznej metodą dobrego startu; 3.1. Metoda Bon Départ T. Bugnet w rehabilitacji psychomotorycznej; 3.2. Metoda dobrego startu a integracja percepcyjno-motoryczna; Rozdział 6. Badania longitudinalne nad integracją percepcyjno-motoryczną i jej związkiem z czynnością czytania: 1. Przedmiot i cele badań nad integracją percepcyjno-motoryczną (1981-1990); 2. Organizacja badań (1981-1990); 3. Metody badań; 4. Pierwszy etap badań; A. Organizacja I etapu badań, charakterystyka badanej grupy i metody badań; B. Poziom czytania uczniów klas "0"; B1. Tempo czytania; B2. Technika czytania; B3. Rozumienie czytanego tekstu; B4. Podsumowanie; C. Poziom rozwoju funkcji percepcyjnych i motorycznych a sprawność czytania; C1. Poziom percepcji wzrokowej a sprawność czytania; C2. Poziom percepcji słuchowej a sprawność czytania; C3. Poziom motoryki a sprawność czytania; C4. Poziom lateralizacji a sprawność czytania; D. Współwystępowanie zaburzeń funkcji percepcyjno-motorycznych a czytanie; E. Integracja funkcji percepcyjno-motorycznych a sprawność czytania; E1. Trafność teoretyczna metod badających integrację; E2. Wartość metod badających integrację percepcyjno-motoryczną w diagnozie trudności w czytaniu; 5. Drugi etap badań; A. Cele i organizacja badań katamnestycznych w klasie IV; B. Sprawność czytania w klasach "0" i IV; C. Poziom rozwoju funkcji percepcyjno-motorycznych w klasach "0" i IV; D. Poziom rozwoju integracji percepcyjno-motorycznej w klasach "0" i IV; E. Podsumowanie badań katamnestycznych; 6. Trzeci etap badań; A. Metoda dobrego startu jako metoda usprawniania integracji percepcyjno-motorycznej - założenia i cele eksperymentu; B. Organizacja eksperymentu oraz charakterystyka grup badawczych; C. Efektywność metody dobrego startu w stymulowaniu rozwoju integracji percepcyjno-motorycznej; D. Wpływ metody dobrego startu na poziom czytania; 7. Czwarty etap badań; A. Organizacja badań katamnestycznych w klasie VIII; B. Poziom czytania; C. Poziom pisania; D. Ocena funkcji percepcyjno-motorycznych oraz ich integracji; E. Podsumowanie badań katamnestycznych; 8. Dyskusja wyników; Bibliografia; Aneks: 1. Diagnoza integracji percepcyjno-motorycznej (IP-M) - arkusze badania i profil wyników; 2. Próby czytania dla dzieci 6-, 7-letnich z klas "0" M. Bogdanowicz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40897, W.41659 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej