Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(139)
Forma i typ
Książki
(139)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(130)
tylko na miejscu
(4)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(134)
Pracownia cymeliów
(4)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(8)
Szuścik Urszula
(8)
Adamek Irena
(5)
Cywińska Barbara Elżbieta
(4)
Janicka-Panek Teresa
(4)
Lorek Maria
(4)
Więckowski Ryszard
(4)
Zielkowska Lidia
(4)
Świętek Wacława
(4)
Laskowska Regina
(3)
Lenartowska Krystyna
(3)
Mikrut Adam
(3)
Moroz Henryk
(3)
Wyczesany Janina
(3)
Zborowski Jan
(3)
Badura-Strzelczyk Gabriela
(2)
Dudek Edmund
(2)
Hessen Sergiusz
(2)
Hytkowska-Fąfara Jolanta
(2)
Maćkowiak Antoni
(2)
Popek Stanisław
(2)
Puślecki Władysław
(2)
Radwiłowicz Maria
(2)
Rocławski Bronisław
(2)
Stucki Edmund
(2)
Tkaczyk Grażyna
(2)
Wlaźnik Kazimiera
(2)
Wołoszyn Stefan
(2)
Wąsiński Arkadiusz
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Śliwerski Bogusław
(2)
Śliwierski Bogusław
(2)
Awgulowa Janina
(1)
Bider Katarzyna
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Binkowska-Wójcik Wiesława
(1)
Boguszewska Anna
(1)
Brown Sam Ed
(1)
Burzyńska Halina
(1)
Bzowska Lucyna
(1)
Chodoń Irena
(1)
Chymuk Maria
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Czudek-Ślęczka Sonia
(1)
Dobosz Krystyna
(1)
Dobrowolska Danuta
(1)
Dobrowolska-Bogusławska Hanna
(1)
Duszyńska Grażyna
(1)
Dylak Stanisława
(1)
Długosz Janina
(1)
Falski Marian
(1)
Fido-Drużyńska Elżbieta
(1)
Frindt Maria
(1)
Frątczak Emilia
(1)
Frątczak Jan
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Galant Józef
(1)
Gayówna D
(1)
Gierada-Podgajna Halina
(1)
Gniewkowski Wacław
(1)
Gnoińska H
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(1)
Guz Sabina
(1)
Górecka-Płoska Alina
(1)
Jakubiec Sylwia
(1)
Jednoralska Joanna
(1)
Jedut Anna
(1)
Jeleńska Ludwika
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kalicka Katarzyna
(1)
Kapica Gabriela
(1)
Karpińska Krystyna
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kawka Maciej
(1)
Kida Jan
(1)
Kochan-Wójcik Marta
(1)
Kojs Wojciech
(1)
Korolczuk Renata
(1)
Korzeniewski Bohdan
(1)
Kowaliszyn Krystyna
(1)
Kownacka Renata
(1)
Kołodziejczyk Halina
(1)
Kościowa Maria
(1)
Krasoń Katarzyna
(1)
Krzyżewska Jadwiga
(1)
Kujawiński Jerzy
(1)
Kula Anna
(1)
Kutzner Janina
(1)
Libonn Jula
(1)
Liebertz Charmaine
(1)
Makarewicz Jolanta
(1)
Meissner A
(1)
Michejda-Kowalska Krystyna
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Mineyko Barbara
(1)
Morawska Zofia
(1)
Mrożkiewicz J
(1)
Musioł Marcin
(1)
Nehring Alicja
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(67)
1980 - 1989
(16)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(7)
1950 - 1959
(7)
1940 - 1949
(1)
1930 - 1939
(1)
1920 - 1929
(1)
1860 - 1869
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(139)
Język
polski
(139)
Temat
nauczanie początkowe
(66)
Nauczanie początkowe
(62)
Wychowanie przedszkolne
(15)
Nauczanie zintegrowane
(13)
matematyka
(13)
język polski
(11)
Dziecko
(10)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
nauczanie zintegrowane
(6)
czytanie
(5)
dziecko
(5)
elementarz polski
(5)
wychowanie
(5)
Matematyka
(4)
Pisanie
(4)
gry i zabawy umysłowe
(4)
pisanie
(4)
środowisko
(4)
Decroly'ego, metoda
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Gry i zabawy
(3)
Język polski
(3)
Metoda Ośrodków Pracy
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Poznanie
(3)
Sztuka
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
dziecko upośledzone umysłowo
(3)
jezyk polski
(3)
klasy autorskie
(3)
pomoce naukowe
(3)
szkolnictwo podstawowe
(3)
środki dydaktyczne
(3)
Czytanie
(2)
Dydaktyka
(2)
Kreatywność
(2)
Metody nauczania
(2)
Montessori, Maria
(2)
Nauczyciele
(2)
Praca uczniów
(2)
lektura szkolna
(2)
literatura dziecięca
(2)
program nauczania
(2)
przyroda
(2)
wychowanie przedszkolne
(2)
środowisko człowieka
(2)
Biologia
(1)
Brzechwa, Jan
(1)
Czytelnictwo dziecięce
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Feinet, Celestyn (1896-1966)
(1)
Film oświatowy
(1)
Freinet, Celestyn
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry planszowe
(1)
Insceniazacja
(1)
Inscenizaca
(1)
Kodaly'a, metoda
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Metodyka nauczania początkowego
(1)
Muzyka
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie muzyki
(1)
Nauczanie poczatkowe
(1)
Nauczanie wychowania fizycznego
(1)
Nauczenie muzyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Niepowodzenia szkolne -zapobieganie i zwalczanie
(1)
Oceny szkolne
(1)
Oryl, Mieczysław (1929-)
(1)
Osobowość
(1)
Pedagogika
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Pomoce naukowe
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Pory roku
(1)
Przedszkola
(1)
Steiner, Rudolf
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo podstawowe specjalne
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Technika
(1)
Tuwim, Julian
(1)
Uczniowie
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie fizyczne i kultura fizyczna
(1)
Wychowanie plastyczne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wycinanki
(1)
arytmetyka
(1)
diagnoza pedagogiczna
(1)
drama
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
139 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
([Seria "Z Chłopkiem"])
Streszczenie: Wprowadzenie; Rozdział 1. Gry i zabawy kształcące; Rozdział 2. Zabawy integrujące; Rozdział 3. Psychodramy; Rozdział 4. Ciagi lekcyjne dnia; Rozdział 5. Adaptacja scenicza lektur szkolnych; Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37621, W.31319, W.31322, 31325, W.31328, 31326, 31327, 31324, W.31321, 31323, W.31320 (11 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18541 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9274, W.41911, W.p9275 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9534 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.34438, W.34437, W.34436, W.34439, W.34440 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31317, 31309, W.31311, W.31313, 31316, W.31310, 31315, 31314, W.31312, W.31318 (10 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 5)
Streszczenie: Wprowadzenie POGLĄDY I DOŚWIADCZENIA POLSKICH NAUCZYCIELI-WYCHOWAWCÓW Lidia Wollman Jak przygotować uczniów do uczenia się przez całe życie? Wyzwania dla szkoły i nauczyciela Arkadiusz Wąsiński Strategie myślenia projektującego w pracy dydaktycznej nauczyciela jako czynnik wyzwalający kreatywność poznawczą ucznia Grażyna Rura (Nie)gotowość szkoły na przyjęcie najmłodszego ucznia. Refleksje z badań Jadwiga Oleksy Podręcznik w pracy domowej uczniów na szczeblu kształcenia zintegrowanego – duży problem w edukacji małego dziecka Sposoby zapobiegania i przeciwdziałania niepowodzeniom szkolnym – w opinii nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej POGLĄDY I DOŚWIADCZENIA NAUCZYCIELI EDUKACJI PRZED- I WCZESNOSZKOLNEJ W CZECHACH I NA SŁOWACJI Radmila Burkovičová Działania nauczyciela przedszkolnego wspomagające rozwój dzieci w wieku przedszkolnym Marie Švrčková Role učitele v rozvoji a hodnocení kvality počáteční čtenářské gramotnosti žáků primární školy 161 Soňa Kariková Psychologické aspekty učiteliek primárneho vzdelávania v Slovenskej republike Simoneta Babiaková Príprava a riadenie edukačného procesu na primárnom stupni školy Slovensko-česko-poľské výskumné zistenia Bronislava Kasáčová Učiteľ – projektant a realizátor výučby alebo diagnostyk dieťaťa v ranej edukácii Potreba profesijných štandardov, alebo pedagogická idealizácia Alena Doušková Skúsenostné učenie a edukačné aktivity v materskej škole Mariana Cabanová Vzdelávanie dieťaťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami a profesijné činnosti učiteľa v podmienkach primárneho vzdelávania POSTRZEGANIE EDUKACJI MAŁEGO DZIECKA PRZEZ STUDENTÓW – PRZYSZŁYCH NAUCZYCIELI Małgorzata Zalewska-Bujak Nauczyciel – jego rola i zadania w opinii studentów pierwszego roku kierunków pedagogicznych Ewa Ogrodzka-Mazur Wychowanie międzykulturowe małego dziecka w opinii studentów – przyszłych nauczycieli Renata Raszka Rozwijanie myślenia matematycznego dziecka w przekonaniach nauczycieli i kandydatów na nauczycieli Elżbieta Marek Umiejętności językowe i matematyczne studentów pedagogiki wczesnoszkolnej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach – Filia w Piotrkowie Trybunalskim
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.43886 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41290 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41345 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40371, W.37830, W.p9079, W.37831, W.37829 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Miejsce metodyki wychowania i nauczania dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w pedagogice specjalnej; Rozdział 2. Podstawowe założenia pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole podstawowej specjalnej dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 1. Cele i zadania szkoły specjalnej; 2. Plan i programy nauczania w szkole podstawowej dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 3. Organizacja pracy dydaktyczno-wychowawczej w klasach I-IV szkoły podstawowej dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Rozdział 3. Metoda ośrodków pracy Marii Grzegorzewskiej. Rys historyczny i stan aktualny; 1. Metoda Decroly'ego jako pierwowzór metody ośrodków pracy; 2. Ewolucja metody Decroly'ego w warunkach polskiego szkolnictwa specjalnego; 3. Etapy dydaktyczne w metodzie ośrodków pracy; 4. Planowanie pracy w klasach początkowych; Rozdział 4. Początkowa nauka czytania i pisania uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 1. Metody nauki czytania i pisania - krótki rys historyczny; 2. Okres przygotowawczy do nauki czytania i pisania; 3. Okres czytania i pisania bez znajomości liter; 4. Okres analizy i syntezy; Rozdział 5. Matematyka w metodzie ośrodków pracy; 1. Możliwości poznawcze i specyficzne trudności uczniów; 2. Analiza programu nauczania matematyki klas początkowych, minimum programowe; 3. Kształtowanie pojęcia liczby i działania arytmetycznego; 4. Rozwiązywanie zadań tekstowychw klasach I-IV; 5. Geometryczne doświadczenia uczniów; 6. Rola gier i zabaw w nauczaniu matematyki; Rozdział 6. Muzyka w metodzie ośrodków pracy; 1. Funkcje i zadania muzyki; 2. Treści naucznia muzyki; 3. Metody, formy i środki dydaktyczne; Rozdział 7. Plastyka w metodzie ośrodków pracy; 1. Cele i zadania plastyki; 2. Treści programowe; 3. Technika i środki dydaktyczne; 4. Ocenianie prac plastycznych; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40546, W.40547, W.40892 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Miejsce metodyki wychowania i nauczania dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w pedagogice specjalnej; Rozdział 2. Podstawowe założenia pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole podstawowej specjalnej dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 1. Cele i zadania szkoły specjalnej; 2. Plan i programy nauczania w szkole podstawowej dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 3. Organizacja pracy dydaktyczno-wychowawczej w klasach I-IV szkoły podstawowej dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Rozdział 3. Metoda ośrodków pracy Marii Grzegorzewskiej. Rys historyczny i stan aktualny; 1. Metoda Decroly'ego jako pierwowzór metody ośrodków pracy; 2. Ewolucja metody Decroly'ego w warunkach polskiego szkolnictwa specjalnego; 3. Etapy dydaktyczne w metodzie ośrodków pracy; 4. Planowanie pracy w klasach początkowych; Rozdział 4. Początkowa nauka czytania i pisania uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 1. Metody nauki czytania i pisania - krótki rys historyczny; 2. Okres przygotowawczy do nauki czytania i pisania; 3. Okres czytania i pisania bez znajomości liter; 4. Okres analizy i syntezy; Rozdział 5. Matematyka w metodzie ośrodków pracy; 1. Możliwości poznawcze i specyficzne trudności uczniów; 2. Analiza programu nauczania matematyki klas początkowych, minimum programowe; 3. Kształtowanie pojęcia liczby i działania arytmetycznego; 4. Rozwiązywanie zadań tekstowychw klasach I-IV; 5. Geometryczne doświadczenia uczniów; 6. Rola gier i zabaw w nauczaniu matematyki; Rozdział 6. Muzyka w metodzie ośrodków pracy; 1. Funkcje i zadania muzyki; 2. Treści naucznia muzyki; 3. Metody, formy i środki dydaktyczne; Rozdział 7. Plastyka w metodzie ośrodków pracy; 1. Cele i zadania plastyki; 2. Treści programowe; 3. Technika i środki dydaktyczne; 4. Ocenianie prac plastycznych; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39897, W.39896, W.39895, W.39893, W.39894 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Miejsce metodyki wychowania i nauczania dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w pedagogice specjalnej; Rozdział 2. Podstawowe założenia pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole podstawowej specjalnej dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 1. Cele i zadania szkoły specjalnej; 2. Plan i programy nauczania w szkole podstawowej dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 3. Organizacja pracy dydaktyczno-wychowawczej w klasach I-IV szkoły podstawowej dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Rozdział 3. Metoda ośrodków pracy Marii Grzegorzewskiej. Rys historyczny i stan aktualny; 1. Metoda Decroly'ego jako pierwowzór metody ośrodków pracy; 2. Ewolucja metody Decroly'ego w warunkach polskiego szkolnictwa specjalnego; 3. Etapy dydaktyczne w metodzie ośrodków pracy; 4. Planowanie pracy w klasach początkowych; Rozdział 4. Początkowa nauka czytania i pisania uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 1. Metody nauki czytania i pisania - krótki rys historyczny; 2. Okres przygotowawczy do nauki czytania i pisania; 3. Okres czytania i pisania bez znajomości liter; 4. Okres analizy i syntezy; Rozdział 5. Matematyka w metodzie ośrodków pracy; 1. Możliwości poznawcze i specyficzne trudności uczniów; 2. Analiza programu nauczania matematyki klas początkowych, minimum programowe; 3. Kształtowanie pojęcia liczby i działania arytmetycznego; 4. Rozwiązywanie zadań tekstowychw klasach I-IV; 5. Geometryczne doświadczenia uczniów; 6. Rola gier i zabaw w nauczaniu matematyki; Rozdział 6. Muzyka w metodzie ośrodków pracy; 1. Funkcje i zadania muzyki; 2. Treści naucznia muzyki; 3. Metody, formy i środki dydaktyczne; Rozdział 7. Plastyka w metodzie ośrodków pracy; 1. Cele i zadania plastyki; 2. Treści programowe; 3. Technika i środki dydaktyczne; 4. Ocenianie prac plastycznych; Bibliografia
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; nr 996)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.35915 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Krótka charakterystyka rozwoju psychofizycznego dziecka w młodszym wieku szkolnym; 2. Metoda poznawania uczniów w klasach początkowych; 3. Umiejętności i wiadomości uczniów w zakresie edukacji polonistycznej i matematycznej w toku 3-letniego kształcenia; 4. Propozycje narzędzi sprawdzających umiejętności i wiadomości uczniów w zakresie języka polskiego i matematyki; 5. Karta informacyjna obejmująca rozwój osobowości i postępów w nauce - propozycja; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9430, W.p9428, W.p9420, W.p9419, W.p9418, W.p9421, W.p9429 (7 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
([Seria "Z Chłopkiem"])
Streszczenie: Wstęp; Część pierwsza. Praca domowa ucznia klas początkowych w świetle literatury i wyników własnych badań: I. Podstawy teoretyczne pracy domowej ucznia; 1. Terminologia problemu; 2. Praca domowa ucznia w zwięzłym ujęciu historycznym; 3. Praca domowa ucznia jako problem badawczy w polskiej literaturze pedagogicznej; 4. Praca domowa ucznia klas początkowych w polskiej literaturze pedagogicznej; 4.1. Badania nad pracą domową ucznia; 4.2. Teoretyczna analiza problematyki pracy domowej ucznia; 4.3. Cele pracy domowej ucznia; 5. Praca domowa ucznia klas początkowych w powojennych programach nauczania początkowego; II. Przygotowanie uczniów do wykonywania pracy domowej; 1. Wprowadzenie; 2. Psychodydaktyczne podstawy nauczania początkowego; 2.1. Ogólna charakterystyka młodszego wieku szkolnego; 2.2. Rozwój sfery poznawczej; 2.3. Rozwój sfery społecznej; 2.4. Rozwój sfery fizyczno-ruchowej; III. Badania własne nad pracą domową ucznia klas początkowych; IV. Badania diagnostyczne; 1. Cele i problemy badań; 2. Teren i zakres badań; 3. Wyniki badań i ich interpretacja; 4. Możliwości samodzielnego wykonywania pracy domowej przez uczniów w świetle psychologii młodszego wieku szkolnego i własnych badań diagnostycznych; V. Badania eksperymentalne; 1. Problematyka badań eksperymentalnych; 2. Wyniki badań eksperymentalnych; 3. Wyniki badań socjologicznych; Część druga. Próby doskonalenia pracy lekcyjno-domowej ucznia: I. Propozycje doskonalenia pracy domowej zasygnalizowane w literaturze pedagogicznej; II. Próby doskonalenia pracy lekcyjno-domowej; 1. Wprowadzenie; 2. Problemy doskonalenia pracy lekcyjno-domowej ucznia; 3. Podstawowe tezy związane z doskonaleniem pracy lekcyjno-domowej ucznia; 4. Twórcza aktywność prospołeczna dziecka w pracy lekcyjno-domowej; 5. Konstruowanie modelu metodycznego pracy lekcyjno domowej sprzyjającego stymulacji twórczej aktywności prospołecznej; 5.1. Pojęcie modelu pracy lekcyjno-domowej; 5.2. Opis modelu pracy lekcyjno-domowej stymulującej twórczą aktywność prospołeczną; 6. Podsumowanie; III. Analiza nauczania rozwijającego w pracy lekcyjno-domowej twórczą aktywność prospołeczną uczniów; 1. Modele pracy lekcyjno-domowej; 1.1. Eksperymentalny model pracy lekcyjno-domowej; 1.2. Kontrolny model pracy lekcyjno-domowej; 1.3. Porównanie modeli; 2. Planowanie pracy lekcyjno-domowej; 2.1. Teoretyczne podstawy planowania dydaktyczno-wychowawczego; 2.2. Diagnozowanie potrzeb i oczekiwań najbliższego otoczenia społecznego; 2.3. Analiza planu pracy lekcyjno-domowej; 3. Przebieg pracy lekcyjno-domowej w klasach eksperymentalnych i kontrolnych; 3.1. Przygotowanie zajęć; 3.2. Prezentacja i porównanie zajęć; 3.3. Uogólnienia; IV. Wnioski i postulaty praktyczne; 1. Wnioski wynikające z badań diagnostycznych; 2. Wnioski wynikające z badań eksperymentalnych; 3. Zalecenia metodyczne adresowane do nauczycieli; Zakończenie; Bibliografia; Spis załączników ( 1. Narzędzia badań diagnostycznych: Scheduła obserwacji pracy lekcyjno-domowej; Kwestionariusz ankiety nr 1 skierowanej do nauczycieli w celu rozpoznania sytuacji w zakresie planowania, realizacji i kontroli pracy domowej uczniów klas początkowych; Kwestionariusz ankiety nr 2 skierowanej do nauczycieli w celu określenia ich pedagogicznej aktywności samokształcenia; Kwestionariusz ankiety nr 3 skierowanej do nauczycieli w celu określenia ich wiedzy o pracy domowej ucznia; Kwestionariusz wywiadu nr 4 przeprowadzonego z rodzicami uczniów objętymi badaniami; Kwestionariusz wywiadu nr 5 przeprowadzonego z uczniami objętymi badaniami; 2. Narzędzie badań eksperymentalnych [przykłady znaczeń]: 7. Narzędzia badawcze sprawdzające odtwórczą aktywność prospołeczną opartą na rozwiązaniu bezproblemowych zadań programowych w powiązaniu z zaspokajaniem potrzeb cudzych na poziomie projekcyjnej realizacji; 8. Narzędzie badawcze sprawdzające twórczą aktywność prospołeczną opartą ba rozwiązywaniu problemowych zadań programowych w powiązaniu z zaspokajaniem potrzeb cudzych na poziomie projekcyjnej realizacji; 9. Narzędzie badawcze sprawdzające twórczą aktywność prospołeczną opartą na rozwiązaniu problemowych zadań pozaprogramowych w powiązaniu z zaspokajanie potrzeb cudzych na poziomie projekcyjnej realizacji; 3. Wyniki badań diagnostycznych: 10. Zestawienie zbiorcze wartości współczynników siły związku rp Persona oraz ich interpretacja należnościowa i istotnościowa ( poziom pracy domowej uczniów kals I-III i jego determinanty ); Załączniki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37128, W.37129 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43563 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36667, W.36668, W.36666 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 4)
Streszczenie: WprowadzenieU2007 WSPOMAGANIE ROZWOJU I UCZENIA SIĘ MAŁEGO DZIECKA Anna Mikler-Chwastek Wspomaganie rozwoju dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym Zasady, szanse i trudnościU2007 U2007 Katarzyna Nadrowska Pięciolatki w cieniu sześciolatków czy sześciolatki w cieniu pięciolatków – zagrożenia rozwoju starszych przedszkolakówU2007 Agnieszka Olechowska Współcześnie stosowane metody pomocy dzieciom z trudnościami rozwojowymi. Doniesienie z ogólnopolskich badań sondażowychU2007 U2007U2007 Zofia Remiszewska Dwie edukacje małego dzieckaU2007 Marzena Żółcik Potrzeba wyróżniania sukcesów szkolnych uczniów z trudnościami w uczeniu sięU2007 U2007 Michaela Vaňová Rozvíjanie sociálnych zručností žiakov mladšieho školského vekuU2007 Mateusz Warchał Psychoedukacja jako forma wspierania rozwoju ucznia niedostosowanego społecznie – ujęcie systemoweU2007 U2007 Joanna Skibska Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową i deficytem uwagi – najważniejsze problemy oraz sposoby postępowaniaU2007 KONTEKSTY WYCHOWAWCZE – KU PEDAGOGICE WSPÓŁBYCIA Gabriela Kapica Edukacyjne bariery kreatywności młodszych uczniówU2007 U2007 Urszula Szuścik Sztuka i twórczość dziecka w kontekście jego rozwoju i wychowania estetycznegoU2007 Mirosława Zalewska-Pawlak Radość dzieciństwa zagrożona – problemy wczesnej edukacji estetycznejU2007 U2007 Współbycie interpersonalne dzieci i dorosłych jako fenomen i zadania edukacji Bliżej pedagogiki współbyciaU2007 U2007 Hana Lukášová Możliwości i zagrożenia dla jakości życia dzieci na etapie edukacji wczesnoszkolnejU2007 U2007 Barbara Chojnacka-Synaszko Rodzice dzieci w młodszym wieku szkolnym w roli (nie)wymagających odbiorców informacji o uczniowskich osiągnięciach szkolnychU2007 U2007Kinga Kuszak Językowy obraz współczesnej rodziny – na przykładzie wypowiedzi uczniów w młodszym wieku szkolnymU2007 U2007 Małgorzata Bortliczek Od edukacji dorosłych do kreowania potrzeb dziecka – świat potrzeb dziecka w językowym obrazie reklamU2007 U2007 Jitka Oravcová Úloha modelov a vzorov v procese výchovyU2007 Natalia Maria Ruman Wychowanie religijne w edukacji małego dzieckaU2007 U2007
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43892 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 3)
Streszczenie: Wprowadzenie NOWE KONTEKSTY EDUKACJI MAŁEGO DZIECKA Iwona Samborska Przemiana dzieciństwa jako wyznacznik przemian edukacyjnych Iwona Czaja-Chudyba Nieobecna praktyka – o wykorzystaniu strategii rozwijających krytyczną refleksję w edukacji wczesnoszkolnej Sonia Czudek-Ślęczka, Arkadiusz Wąsiński Opieka wnuków nad dziadkami w przestrzeni wspólnoty rodzinnej Tatiana Kłosińska Problemy wczesnej edukacji medialnej Małgorzata Zalewska-Bujak Wychowanie dla bezpieczeństwa we współczesnym społeczeństwie – wybrane dylematy i zagrożenia Katarzyna Wojciechowska Bezpieczeństwo w życiu przedszkolaka – komunikat z badań Beata Kozieł Zjawisko krzywdzenia dzieci – próba analizy wybranych raportów DOŚWIADCZENIA EDUKACJI PRZED- I WCZESNOSZKOLNEJ W CZECHACH I NA SŁOWACJI Radmila Burkovičová The current nature of children's education in Czech pre-schools Alexandra Tomášová Školní vzdělávací program a plán autoevaluace mateřské školy Alena Douškova Potreby detí a špecifické mikroprostredie materskej školy v Slovensko Soňa Kariková Školská spôsobilost' – podmienka pre zvládnutie roly školáka POGLĄDY I DOŚWIADCZENIA DOTYCZĄCE EDUKACJI MAŁYCH DZIECI W POLSCE Anna Buła Wspieranie samodzielności myślowej uczniów klas początkowych w praktyce szkolnej Renata Reclik Wspieranie aktywności matematycznej dzieci w młodszym wieku szkolnym Monika Wiśniewska-Kin Myślenie metaforyczne dzieci w wieku wczesnoszkolnym – niewykorzystane i zaniedbane możliwości, zanikająca szansa… Jolanta Bonar Zadania edukacyjne jako czynnik wspierający rozwój dzieci w młodszym wieku szkolnym Bożena Grzeszkiewicz Rozwój emocjonalno-społeczny dzieci w wieku przedszkolnym Aleksandra Skowrońska Potrzeba kształtowania kompetencji społeczno-emocjonalnych małego dziecka Barbara Chojnacka-Synaszko Dzieci w młodszym wieku szkolnym wobec oferty zagospodarowania czasu wolnego w placówkach świetlicowych Jacek Stelmach Zachowania ryzykowne małych dzieci jako przejaw socjopatologii rodziny na pograniczu polsko-czeskim
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.43885 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej