praca domowa ucznia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Kujawiński Jerzy
(1)
Rok wydania
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
praca domowa ucznia
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
1 wynik Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
([Seria "Z Chłopkiem"])
Streszczenie: Wstęp; Część pierwsza. Praca domowa ucznia klas początkowych w świetle literatury i wyników własnych badań: I. Podstawy teoretyczne pracy domowej ucznia; 1. Terminologia problemu; 2. Praca domowa ucznia w zwięzłym ujęciu historycznym; 3. Praca domowa ucznia jako problem badawczy w polskiej literaturze pedagogicznej; 4. Praca domowa ucznia klas początkowych w polskiej literaturze pedagogicznej; 4.1. Badania nad pracą domową ucznia; 4.2. Teoretyczna analiza problematyki pracy domowej ucznia; 4.3. Cele pracy domowej ucznia; 5. Praca domowa ucznia klas początkowych w powojennych programach nauczania początkowego; II. Przygotowanie uczniów do wykonywania pracy domowej; 1. Wprowadzenie; 2. Psychodydaktyczne podstawy nauczania początkowego; 2.1. Ogólna charakterystyka młodszego wieku szkolnego; 2.2. Rozwój sfery poznawczej; 2.3. Rozwój sfery społecznej; 2.4. Rozwój sfery fizyczno-ruchowej; III. Badania własne nad pracą domową ucznia klas początkowych; IV. Badania diagnostyczne; 1. Cele i problemy badań; 2. Teren i zakres badań; 3. Wyniki badań i ich interpretacja; 4. Możliwości samodzielnego wykonywania pracy domowej przez uczniów w świetle psychologii młodszego wieku szkolnego i własnych badań diagnostycznych; V. Badania eksperymentalne; 1. Problematyka badań eksperymentalnych; 2. Wyniki badań eksperymentalnych; 3. Wyniki badań socjologicznych; Część druga. Próby doskonalenia pracy lekcyjno-domowej ucznia: I. Propozycje doskonalenia pracy domowej zasygnalizowane w literaturze pedagogicznej; II. Próby doskonalenia pracy lekcyjno-domowej; 1. Wprowadzenie; 2. Problemy doskonalenia pracy lekcyjno-domowej ucznia; 3. Podstawowe tezy związane z doskonaleniem pracy lekcyjno-domowej ucznia; 4. Twórcza aktywność prospołeczna dziecka w pracy lekcyjno-domowej; 5. Konstruowanie modelu metodycznego pracy lekcyjno domowej sprzyjającego stymulacji twórczej aktywności prospołecznej; 5.1. Pojęcie modelu pracy lekcyjno-domowej; 5.2. Opis modelu pracy lekcyjno-domowej stymulującej twórczą aktywność prospołeczną; 6. Podsumowanie; III. Analiza nauczania rozwijającego w pracy lekcyjno-domowej twórczą aktywność prospołeczną uczniów; 1. Modele pracy lekcyjno-domowej; 1.1. Eksperymentalny model pracy lekcyjno-domowej; 1.2. Kontrolny model pracy lekcyjno-domowej; 1.3. Porównanie modeli; 2. Planowanie pracy lekcyjno-domowej; 2.1. Teoretyczne podstawy planowania dydaktyczno-wychowawczego; 2.2. Diagnozowanie potrzeb i oczekiwań najbliższego otoczenia społecznego; 2.3. Analiza planu pracy lekcyjno-domowej; 3. Przebieg pracy lekcyjno-domowej w klasach eksperymentalnych i kontrolnych; 3.1. Przygotowanie zajęć; 3.2. Prezentacja i porównanie zajęć; 3.3. Uogólnienia; IV. Wnioski i postulaty praktyczne; 1. Wnioski wynikające z badań diagnostycznych; 2. Wnioski wynikające z badań eksperymentalnych; 3. Zalecenia metodyczne adresowane do nauczycieli; Zakończenie; Bibliografia; Spis załączników ( 1. Narzędzia badań diagnostycznych: Scheduła obserwacji pracy lekcyjno-domowej; Kwestionariusz ankiety nr 1 skierowanej do nauczycieli w celu rozpoznania sytuacji w zakresie planowania, realizacji i kontroli pracy domowej uczniów klas początkowych; Kwestionariusz ankiety nr 2 skierowanej do nauczycieli w celu określenia ich pedagogicznej aktywności samokształcenia; Kwestionariusz ankiety nr 3 skierowanej do nauczycieli w celu określenia ich wiedzy o pracy domowej ucznia; Kwestionariusz wywiadu nr 4 przeprowadzonego z rodzicami uczniów objętymi badaniami; Kwestionariusz wywiadu nr 5 przeprowadzonego z uczniami objętymi badaniami; 2. Narzędzie badań eksperymentalnych [przykłady znaczeń]: 7. Narzędzia badawcze sprawdzające odtwórczą aktywność prospołeczną opartą na rozwiązaniu bezproblemowych zadań programowych w powiązaniu z zaspokajaniem potrzeb cudzych na poziomie projekcyjnej realizacji; 8. Narzędzie badawcze sprawdzające twórczą aktywność prospołeczną opartą ba rozwiązywaniu problemowych zadań programowych w powiązaniu z zaspokajaniem potrzeb cudzych na poziomie projekcyjnej realizacji; 9. Narzędzie badawcze sprawdzające twórczą aktywność prospołeczną opartą na rozwiązaniu problemowych zadań pozaprogramowych w powiązaniu z zaspokajanie potrzeb cudzych na poziomie projekcyjnej realizacji; 3. Wyniki badań diagnostycznych: 10. Zestawienie zbiorcze wartości współczynników siły związku rp Persona oraz ich interpretacja należnościowa i istotnościowa ( poziom pracy domowej uczniów kals I-III i jego determinanty ); Załączniki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37128, W.37129 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej