Balejko Antoni
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(13)
Forma i typ
Książki
(13)
Dostępność
dostępne
(13)
Placówka
Wypożyczalnia
(13)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Balejko Antoni
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(10)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Temat
Mowa
(7)
Dziecko
(3)
Pisanie
(3)
Afazja
(2)
Czytanie
(2)
Jąkanie
(2)
Wymowa
(2)
Balejko, Antoni (1935- )
(1)
Dyslalia
(1)
Jąkanie się
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Testy
(1)
Wady mowy
(1)
Zaburzenia mowy a upośledzenie umysłowe
(1)
czytanie
(1)
13 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Logopeda Radzi)
Forma i typ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9325 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42261 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Streszczenie: Bałejko A.: Słowo wstępne; 1. Dąmbska M.: Układ nerwowy jako morfologiczne podłoże funkcji mowy i jej zaburzeń; 2. Kądzielawa D.: Neuropsychologiczna charakterystyka afazji i metody jej diagnozowania; 3. Łojek-Osiejuk E.: Główne szkoły w terapii chorych z afazją; 4. Ulatowska H., Sadowska M.: Dyskurs w badaniach i terapii osób z afazją; 5. Chapman S. B., Levin H., Harward H.: Long - term recovery of discourse, cognitive and psychosocial abilities in pediatric head injury: a case ilustration. Długoterminowy powrót dyskursu przy usprawianiu zdolności poznawczych i psychospołecznych umiejętności dzieci po urazach głowy: ( Historia przypadku ) - (w języku angielskim; streszczenie po polsku - MK); 6. Łojek-Osiejuk E.: Badanie zaburzeń językowych po uszkodzeniach prawej półkuli mózgu; 7. Piekarska Abou-hilal B.: Rysunek w diagnozie i terapii chorych z afazją; 8. Binkiewicz H.: Refleksje i odczucia chorego z afazją; 9. Pąchalska M.: Życzenia okolicznościowe i wiersze
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39035, W.39036, W.39037, W.39038, W.39039 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36824 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Streszczenie: Wprowadzenie; Przedmowa do wydania II; 1. Wady mowy z jakimi najczęściej spotykają się nauczyciele; 1.1. Opóźnianie rozwoju mowy; 1.2. Objawy prostego i globalnego opóźnienia rozwoju mowy; 1.3. Przyczyny; 1.4. Postępowanie; 1.4.1. Dyslalia; 1.4.1.1. Przyczyny dyslalii; 1.4.2. Jąkanie; 1.4.3. Reedukacja jąkających się; 1.4.3.1. Zaburzenia mowy spowodowane uszkodzeniem słuchu; 1.4.4. Wady mowy a upośledzenie umysłowe; 1.5. Rodzice winni uchwycić właściwy moment, aby rozwijać mowę dziecka; 1.6. Dlaczego rodzice boją się psychologa?; 1.7. Zdrowie dziecka; 1.8. Rozwój psychoruchowy; 1.9. Wiedza psychologiczna; 1.9.1. Afazja; 1.10. Co to jest afazja?; 1.11. Przyczyna afazji; 1.12. Język to okno (...); 1.13. Jak pomoc choremu z afazją; 2. Potrzeba wczesnego badania i oceny rozwoju mowy; 3. Jak rodzice i nauczyciele mają postępować z dzieckiem z wadą wymowy; 4. Budowa kwestionariusza i jego zastosowanie; 4.1. Karta mowy i karta ćwiczeń logopedycznych; 4.2. Przebieg badań; 4.3. Obserwacja w czasie badania; 4.4. Próby artykulacyjne; 4.5. Wykorzystanie kwestionariusza; 4.6. Wykorzystanie kwestionariusza do usprawnienia analizy głosek; 4.7. Wydzielenie samogłosek na początku wyrazu; 4.8. Wydzielenie spółgłosek na początku wyrazu; 4.9. Wykorzystanie kwestionariusza obrazkowego do ćwiczeń syntezy słuchowej; 4.9.1. Wykorzystanie kwestionariusza do terapii logopedycznej z dziećmi mającymi wady słuchu; 4.9.2. Wykorzystanie kwestionariusza przez nauczycieli; 5. Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne; 5.1. Ćwiczenia usprawniające wargi i policzki; 5.2. Ćwiczenia usprawniające język; 5.3. Ćwiczenia usprawniające podniebienie miękkie; 5.4. Ćwiczenia szczęki dolnej; 5.5. Ćwiczenie oddechowe; 5.6. Propozycje Ćwiczeń oddechowych; 5.7. Schorzenia układu oddechowego; 5.8. Niewłaściwie nawyki oddychania; 5.9. Znaczenie ćwiczeń oddechowych; 6. Ćwiczenia słuchowe; 7. Ocena badanego dziecka; 7.1. Wskazania i prognozy; Uwagi końcowe; Bibliografia; Kwestionariusz obrazkowy; Karta mowy dziecka; Karta ćwiczeń logopedycznych; Pomoce logopedyczne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37262 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Jak usuwać wady wymowy : porady dla nauczycieli i rodziców = Kwestionariusz obrazkowy do badania mowy i prowadzenia terapii logopedycznej / Antoni Balejko. - Wyd.3 popr. i uzupeł. o głosy czytelników i kolorowy kwestionariusz mowy. - Białystok : Cop. Antoni Balejko, 1994. - 96 [28] s. ; 21 cm.
Forma i typ
Temat
Streszczenie: Wprowadzenie; Przedmowa do wydania II; 1. Wady mowy z jakimi najczęściej spotykają się nauczyciele; 1.1. Opóźnianie rozwoju mowy; 1.2. Objawy prostego i globalnego opóźnienia rozwoju mowy; 1.3. Przyczyny; 1.4. Postępowanie; 1.4.1. Dyslalia; 1.4.1.1. Przyczyny dyslalii; 1.4.2. Jąkanie; 1.4.3. Reedukacja jąkających się; 1.4.3.1. Zaburzenia mowy spowodowane uszkodzeniem słuchu; 1.4.4. Wady mowy a upośledzenie umysłowe; 1.5. Rodzice winni uchwycić właściwy moment, aby rozwijać mowę dziecka; 1.6. Dlaczego rodzice boją się psychologa?; 1.7. Zdrowie dziecka; 1.8. Rozwój psychoruchowy; 1.9. Wiedza psychologiczna; 1.9.1. Afazja; 1.10. Co to jest afazja?; 1.11. Przyczyna afazji; 1.12. Język to okno (...); 1.13. Jak pomoc choremu z afazją; 2. Potrzeba wczesnego badania i oceny rozwoju mowy; 3. Jak rodzice i nauczyciele mają postępować z dzieckiem z wadą wymowy; 4. Budowa kwestionariusza i jego zastosowanie; 4.1. Karta mowy i karta ćwiczeń logopedycznych; 4.2. Przebieg badań; 4.3. Obserwacja w czasie badania; 4.4. Próby artykulacyjne; 4.5. Wykorzystanie kwestionariusza; 4.6. Wykorzystanie kwestionariusza do usprawnienia analizy głosek; 4.7. Wydzielenie samogłosek na początku wyrazu; 4.8. Wydzielenie spółgłosek na początku wyrazu; 4.9. Wykorzystanie kwestionariusza obrazkowego do ćwiczeń syntezy słuchowej; 4.9.1. Wykorzystanie kwestionariusza do terapii logopedycznej z dziećmi mającymi wady słuchu; 4.9.2. Wykorzystanie kwestionariusza przez nauczycieli; 5. Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne; 5.1. Ćwiczenia usprawniające wargi i policzki; 5.2. Ćwiczenia usprawniające język; 5.3. Ćwiczenia usprawniające podniebienie miękkie; 5.4. Ćwiczenia szczęki dolnej; 5.5. Ćwiczenie oddechowe; 5.6. Propozycje Ćwiczeń oddechowych; 5.7. Schorzenia układu oddechowego; 5.8. Niewłaściwie nawyki oddychania; 5.9. Znaczenie ćwiczeń oddechowych; 6. Ćwiczenia słuchowe; 7. Ocena badanego dziecka; 7.1. Wskazania i prognozy; Uwagi końcowe; Bibliografia; Kwestionariusz obrazkowy; Karta mowy dziecka; Karta ćwiczeń logopedycznych; Pomoce logopedyczne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40351 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39749 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39750 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na k. tytuł.: Psychiologii[!]. Wydano staraniem Podyplomowego Studium Terapii Pedagogicznej na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42121 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42301, W.42300 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38577, W.38579, W.38578 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9326 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kpl.: 12 części1. Balejko A.: Uczymy się ojczystej mowy: porady dla nauczycieli i rodziców 2. Kwestionariusz obrazkowy: do badania mowy i prowadzenia terapii logopedycznej 3. Lizak logopedyczny: uczymy się wymawiać nowe głoski w połączeniu z samogłoskami 4. Schemat utrwalenia nowo wprowadzonych głosek 5. Układanki dwusylabowe : uzupełnienia ćwiczeń (zabaw) podanych w książkach w serii: "Logopeda radzi", "Jak usuwać wady wymowy" : dla dzieci w wieku od 5 lat: część A i B 6. Karta mowy dziecka 7. Dyplom 8. Cyfry, znaki i słowa 9. Szacowna stara szafa 10. Zabawna lodówko - zamrażarka 11. Zeszyt 1 Ćwiczymy mówienie, czytanie i pisanie 12. Zeszyt 2: Usprawnianie mówienia, czytania i pisania: materiały pomocnicze (ćwiczenia) dla rodziców, nauczycieli przed szkoli, nauczanie początkowego, szkół specjalnych oraz dla logopedów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9462 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej