Język
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Dostępność
dostępne
(11)
Placówka
Wypożyczalnia
(11)
Autor
Hedstrom Gun-Britt
(3)
Lundberg Ingvar
(3)
Torneus Margit
(3)
Schaff Adam
(2)
Baczyńska Halina
(1)
Bokus Barbara
(1)
Dobosiewicz S
(1)
Haman Maciej
(1)
Kurcz Ida
(1)
Michalik Mirosław
(1)
Rieznikow Ł. O
(1)
Tokarski J
(1)
Wieczorkiewicz B
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(5)
1960 - 1969
(3)
1950 - 1959
(1)
1940 - 1949
(1)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Język
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
11 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8535 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Język - Poznanie - Komunikacja / red. serii Barbara Bokus ; T. 2)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38758, W.38757 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20065 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Autor
Forma i typ
Streszczenie: Wstęp: Co psychologia i psycholingwistyka może wnieść do nauczania języków obcych?; Część 1. Przedmiot i historia psycholingwistyki: 1. Przedmiot psycholingwistyki; 2. Rozróżnianie terminologiczne: język a mowa; kompetencja a realizacja językowa; wiedza językowa; 3. Historia badań psycholingwistycznych; 3.1. Okres pierwszy: lata pięćdziesiąte; 3.2. Okres drugi: lata sześćdziesiąte; 3.3. Okres trzeci: współczesny; Część 2. Biologiczne i społeczne uwarunkowania języka: 1. Neurofizjologiczne podstawy języka; 2. Filogeneza języka; 3. Język ludzki a język zwierząt; 4. Produkcja i percepcja mowy; 4.1. Artykulacja dźwięków mowy; 4.2. Percepcja mowy; 4.3. Motoryczna teoria percepcji mowy; 5. Społeczne podstawy języka; 5.1. Filogeneza; 5.2. Ontogeneza; 5.3. Aspekty teoretyczne; 6. Rozwój języka u dziecka; 6.1. Język a inne funkcje poznawcze dziecka; 6.2. Prawidłowości rozwoju języka w aspekcie porównawczym; Część 3. Rozważania nad językiem w jego funkcji reprezentatywnej: 1. Składniki kompetencji językowej; 2. Wiedza językowa a wiedza o świecie; 3. Rola słownika umysłowego; 4. Języka a procesy percepcyjno-wyobrażeniowe; 5. Język a pamięć; 6. Język a pojęcia; 7. Determinizm językowy czy determinizm poznawczy; 8. Język a świadomość; Część 4. Rozważania nad językiem w jego funkcji komunikacyjnej: 1. Kompetencja komunikacyjna; 1.1. Wypowiedzi i akty mowy; 1.2. Dyskurs; 1.3. Odmiany i warianty językowe; 1.4. Style osobiste; `2. Rozumienie i produkowanie dyskursu; 2.1. Dyskurs a tekst; 2.2. Badania nad dyskursem konwersacyjnym; 2.2.1. Główne prawidłowości dyskursu konwersacyjnego w aspekcie społecznym; 2.2.2. Prawidłowości dyskursu konwersacyjnego w aspekcie informacyjnym; 2.3. Badania nad dyskursem testowym; 2.3.1. Struktura tekstu; 2.3.2. Funkcja pragmatyczna dyskursu tekstowego; 3. Psychologiczna problematyka czytania; 3.1. Charakterystyka procesu czytania; 3.2. Psychologiczny model procesu czytania; 3.3. Różnice indywidualne w szybkości i efektywności czytania; 3.4. Studia porównawcze nad czytaniem; Część 5. Psychologiczna problematyka dwujęzyczności: 1. Dwujęzyczność; postawienie problemu; 1.1. Psycholingwistyczne i neurolingwistyczne badania nad dwujęzycznością czystą i mieszaną; 1.2. Badania rozwojowe nad dwujęzycznością; 2. Submersja: dwujęzyczność zubożająca; 3. Immersja: dwujęzyczność pożądana; 4. Porównanie submersji z immersją; 5. Zdolności językowe i inne różnice indywidualne; 6. Motywacja do nauki języka drugiego; 7. Postawy wobec języka i grupy językowej; Zakończenie; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37860, W.38355 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 439)
Streszczenie: Wprowadzenie; Rozdział 1. Definicje językowo-kulturowe; 1. Leksykalne definicje pojęć; 1.1. Leksykalne definicje żywiołów; 1.2. Leksykalne definicje ZIEMI; 1.3. Leksykalne definicje WODY; 1.4. Leksykalne definicje OGNIA; 1.5. Leksykalne definicje POWIETRZA; 2. Związki frazeologiczne jako element współtworzący definicje jązykowo-kulturowe; 2.1. Językowo-kulturowy obraz żywiołów w związkach frazeologicznych - analiza pragmalingwistyczna; 2.2. Językowo-kulturowy obraz ZIEMI w ustabilizowanych połączeniach wyrazowych; 2.3. Językowo-kulturowy obraz WODY w ustabilizowanych połączeniach wyrazowych; 2.4. Językowo-kulturowy obraz OGNIA w ustabilizowanych połączeniach wyrazowych; 2.5. Językowo-kulturowy obraz POWIETRZA w ustabilizowanych połączeniach wyrazowych; 3. Synonimy i antonimy pierwszych elementów świata; 3.1. Synonimy i antonimy ZIEMI; 3.2. Synonimy i antonimy WODY; 3.3. Synonimy i antonimy OGNIA; 3.4. Synonimy i antonimy POWIETRZA; 4. Przysłowia jako element współtworzący definicje językowo-kulturowe; 4.1. Przysłowia jako elementy weryfikujące cechy znaczeniowe wyrazów; 4.2. Ewaluatywna funkcja przysłów; 4.3. Przysłowia w ujęciu lingwoedukacyjnym; 4.4. Kategoryzacja jako sposób eksplikowania znaczeń wyrazów w tekstach kultury; 4.5. Językowo-kulturowy obraz żywiołów w przysłowiach - analiza pragmalingwistyczna; 5. Językowo-kulturowy obraz żywiołów w literaturze dla dzieci; 5.1. Kulturotwórczy aspekt literatury dla dzieci; 5.2. Językowo-kulturowy obraz żywiołów w literaturze dziecięcej - analiza pragmalingwistyczna; 6. Językowo-kulturowy obraz żywiołów w literaturze pięknej; 6.1. Akumulatywna funkcja literatury; 6.2. Językowo-kulturowy obraz żywiołów w literaturze pięknej - analiza pragmalingwistyczna; 7. Definicja językowo-kulturowa ZIEMI; 8. Definicja językowo-kulturowa WODY; 9. Definicja językowo-kulturowa OGNIA; 10. Definicja językowo-kulturowa POWIETRZA; Rozdział 3. Definicje językowo-kulturowe w diagnozowaniu kompetencji zaburzonej; 1. Lingwistyczna kompetencja zaburzona w ujęciu lingwoedukacyjnym; 2. Definicja i definiowanie w ujęciu lingwoedukacyjnym. Metoda diagnozy kompetencji lingwistycznej ucznia; 3. Kompetencja lingwistyczna dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 3.1. Diagnozowanie kompetencji lingwistycznej dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 3.2. Definicje językowo-kulturowe żywiołów u dzieci upośledzonych w stopniu lekkim - analiza; 4. Kompetencja lingwistyczna dzieci dotkniętych porażeniem mózgowym lub innymi schorzeniami narządu ruchu; 4.1. Diagnozowanie kompetencji lingwistycznej dzieci dotkniętych mózgowym porażeniem oraz innymi schorzeniami narządu ruchu; 4.2. Definicje językowo-kulturowe badanych pojęć dzieci dotkniętych mózgowym porażeniem lub innymi schorzeniami narządu ruchu - analiza; Rozdział 3. Kompetencja językowo-kulturowa uczniów szkół specjalnych; 1. Definicje językowo-kulturowe żywiołów u uczniów upośledzonych w stopniu lekkim -wnioski; 1.1. Poziom rozumienia pojęć przez uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 1.2. Rodzaje definicji używanych przez uczniów upośledzonych umysłowo podczas definiowania żywiołów; 1.3. Poziom wiedzy semantycznej uczniów upośledzonych umysłowo - kompetencja językowo-kulturowa; 1.4. Struktura błędów w definicjach żywiołów autorstwa uczniów upośledzonych umysłowo; 2. Łączne definicje językowo-kulturowe żywiołów u uczniów upośledzonych umysłowo; 2.1. Całościowa definicja językowo-kulturowa ZIEMI autorstwa uczniów upośledzonych umysłowo; 2.2. Całościowa definicja językowo-kulturowa WODY autorstwa uczniów upośledzonych umysłowo; 2.3. Całościowa definicja językowo-kulturowa OGNIA autorstwa uczniów upośledzonych umysłowo; 2.4. Całościowa definicja językowo-kulturowa POWIETRZA autorstwa uczniów upośledzonych umysłowo; 3. Kategorie konceptualizacyjne u uczniów upośledzonych dotkniętych; 4. Definicje językowo-kulturowe żywiołów u uczniów dotkniętych mózgowym porażeniem lub innymi schorzeniami narządu ruchu - wnioski; 4.1. Poziom rozumienia pojęć przez uczniów dotkniętych mózgowym porażeniem dziecięcym lub innymi schorzeniami narządu ruchu; 4.2. Rodzaje definicji używanych przez uczniów dotkniętych mózgowym porażeniem lub innymi schorzeniami narządu ruchu podczas definiowania żywiołów; 4.3. Poziom wiedzy semantycznej uczniów dotkniętych mózgowym porażeniem lub innymi schorzeniami narządu ruchu - kompetencja językowo-kulturowa; 4.4. Struktura błędów w definicjach żywiołów autorstwa uczniów dotkniętych mózgowym porażeniem lub innymi schorzeniami narządu ruchu; 5. Łączne definicje językowo-kulturowe żywiołów u uczniów dotkniętych mózgowym porażeniem lub innymi dysfunkcjami narządu ruchu; 5.1. Całośiowan definicja językowo-kulturowa ZIEMI autorstwa uczniów dotkniętych mózgowym porażeniem lub innymi dysfunkcjami narządu ruchu; 5.2. Całośiowan definicja językowo-kulturowa WODY autorstwa uczniów dotkniętych mózgowym porażeniem lub innymi dysfunkcjami narządu ruchu; 5.3. Całośiowan definicja językowo-kulturowa OGNIA autorstwa uczniów dotkniętych mózgowym porażeniem lub innymi dysfunkcjami narządu ruchu; 5.4. Całośiowan definicja językowo-kulturowa POWIETRZA autorstwa uczniów dotkniętych mózgowym porażeniem lub innymi dysfunkcjami narządu ruchu; 6. Kategorie konceptualizacyjne u uczniów dotkniętych mózgowym porażeniem lub innymi dysfunkcjami narządu ruchu; Zakończenie; Wykaz skrótów; Bibliografia; Spis tabel i wykresów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41841, W.41840, W.42534, W.41842, W.42533, W.41843 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2314, 2212 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Język a poznanie / Adam Schaff. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1964. - 275, [3] s. ; 20 cm.
Autor
Forma i typ
Temat
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4627 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Autor
Forma i typ
Temat
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13062, 13061, 13057, 13063 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36830 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9549 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37343, W.37226 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej