stosunki interpersonalne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(32)
Forma i typ
Książki
(32)
Dostępność
dostępne
(31)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(32)
Autor
Faber Adele
(3)
Kacmajor Magdalena
(3)
Mazlish Elaine
(3)
Rumatowska Beata
(3)
Grzesiuk Lidia
(2)
Kacmajor Anna
(2)
Leary Mark
(2)
Pielok Cecylia
(2)
Sekuła Bogdan
(2)
Alberti Robert
(1)
Andrusiewicz Piotr
(1)
Czarnecka Barbara
(1)
Czarnecka Wiesława
(1)
Dryll Elżbieta
(1)
Dąbrowska-Bąk Maria
(1)
Emmons Michael
(1)
Ernst Ken
(1)
Fisher Roger
(1)
Gajda Janusz
(1)
Gęsicki Janusz
(1)
Hare Beverley
(1)
Johnson David W
(1)
Karkowska Magda
(1)
Komar Witold
(1)
Kosińska Ewa
(1)
Kotusuiewicz Anna Alicja
(1)
Koć-Seniuch Genowefa
(1)
Król-Fijewska Maria
(1)
Littauer Florence
(1)
Michalski Maciej Adam
(1)
Mysłakowski Zygmunt
(1)
Niciak Iwona
(1)
Niebrzydowski Leon
(1)
Niemiec Jerzy
(1)
Nowicka-Kozioł Maria
(1)
Nęcka Edward
(1)
Rząca Robert A
(1)
Siuta Jerzy
(1)
Stankowski Adam
(1)
Stephan Cookie W
(1)
Stephan Walter G
(1)
Szóstak Andrzej
(1)
Troczynski Józef
(1)
Trzebińska Ewa
(1)
Ury William
(1)
Wiśniewski Andrzej
(1)
Łęcki Krzysztof
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(25)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(1)
Kraj wydania
Polska
(32)
Język
polski
(32)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
stosunki interpersonalne
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
32 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; Część 1. Koncentracja na własnej osobie i/lub partnerze komunikacji interpersonalnej: Rozdział 1. Partnerski i niepartnerski styl komunikacji interpersonalnej; Rozdział 2. Czynniki sytuacyjne a partnerski i niepartnerski styl komunikacji interpersonalnej; Rozdział 3. Osobowościowe korelaty stylów komunikacji interpersonalnej; Rozdział 4. Efektywność stylów komunikacji interpersonalnej; Część 2. Komunikowanie ustosunkowań emocjonalnych: Rozdział 1. Nadawanie komunikatów relacyjnych; Rozdział 2. Potwierdzanie odbioru komunikatów relacyjnych i ujawnianie własnego " ja "; Rozdział 3. Definiowanie relacji interpersonalnych; Część 3. Neurolingwistyczne programowanie: Rozdział 1. Modalność wiodącego i dominującego systemu reprezentacji a typ zachowań komunikacyjnych; Rozdział 2. Zachowania komunikacyjne dzieci i ich rodziców; Rozdział 3. Dyskusja wyników. Uwagi końcowe; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38405, W.38407, W.38408, W.38406, W.38409 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Streszczenie: Wprowadzenie; 1. Jak rozróżnić zachowania asertywne, agresywne i nieasertywne?; 2. Zmiana, czyli podjęcie ryzyka; 3. Odpowiedzialność i obwinianie; 4. Mowa ciała; 5. Komunikaty nastawione na nadawcę; 6. Komplementy to podarunki; 7. Wartości i przekonania; 8. Proszenie i odmawianie; 9. Nasze prawa; 10. Poczucie własnej wartości; 11. Rozmowa ze sobą; 12. Świadomość własnych uczuć; 13. Przekonanie o własnej bezsilności - syndrom ofiary; 14. Umysł kluczem do zmiany; 15. Dokąd teraz?; O autorce; Polecane lektury
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39623, W.39622, W.39621 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Podaj dłoń / David W. Johnson ; tł. Barbara Czarnecka. - Wyd. 2. - Warszawa : Instytut Psychologii Zdrowia; Polskie Towarzystwo Psychologiczne, 1992. - 221 s., [11] k. arkuszy ; 24 cm.
(Profilaktyka i promocja zdrowia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37757 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Szkoła a system społeczny; 1.1. Mechanizmy funkcjonowania szkoły; 2. Przemoc w szkole w perspektywie pedagogiki krytycznej; 2.1. Geneza pedagogiki krytycznej; 2.2. Zjawisko przemocy w edukacji szkolnej; 3. Jak można badać przemoc w szkole; 3.1. Dwie perspektywy w naukach społecznych; 3.2. Podejście fenomenologiczne; 3.3. Etnografia jako metoda ilustrująca podejście humanistyczne w naukach społecznych; 3.3.1. Próba uzasadnienia zastosowania metody; 3.3.2. Opis jako kategoria centralna w metodzie etnograficznej; 3.3.3. Procedura badań etnograficznych; 3.3.4. Zastosowanie etnografii w szkole; 4. Przemoc w szkole średniej w perspektywie funkcjonalnej. Casus nr 1; 4.1. Opis szkoły z perspektywy badacza; 4.1.1. Przestrzeń fizyczna; 4.1.2. Oferta programowa, kulturalna i społeczna; 4.1.3. Nauczyciele i uczniowie w procesie wzajemnych interakcji; 4.2. Obraz szkoły w świadomości uczniów; 4.2.1. Hierarchia; 4.2.2. Konflikt; 4.2.3. Kontrola i ocena; 4.2.4. Poczucie uprzedmiotowienia; 4.2.5. Schematyczność i nuda; 4.2.6. Przymus i bierność; 4.2.7. Wsparcie lub izolacja; 4.2.8. Propozycje i oczekiwania; 5. Przemoc w szkole średniej w perspektywie pedagoga krytycznego. Casus nr 2; 5.1. Egzemplifikacja przemocy na podstawie obserwacji i uczniowskiego " mappingu "; 5.2. Egzemplifikacja przemocy na podstawie wywiadów; Zakończenie; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40589, W.40677, W.37961, W.37962 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40270 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39735 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Trening asertywności: scenariusz i wykłady / Maria Król-Fijewska. - Warszawa : Instytut Psychologii Zdrowia; Polskie Towarzystwo Psychologiczne, 1993. - 150 s. ; 21 cm.
Streszczenie: Wstęp; 1. Teoria i praktyka treningu asertywności; 2. Scenariusz treningu asertywności; 2.1. Część pierwsza - dwa dni; 2.2. Część druga - jeden dzień; 2.3. Część trzecia - jeden dzień; 3. Opis wybranych prac indywidualnych; 4. Załączniki:; 4.1. Załącznik 1 - Mapa Asertywności; 4.2. Załącznik 2 - Zestaw tekstów anty- i pro-asertywnych; 4.3. Załącznik 3 - Pięć praw Fensterheima; 5. Koncepcja zachowań asertywnych. Wykłady; 5.1. Asertywnosć i asertywne zachowanie; 5.2. Obrona swoich praw; 5.3. Obrona swoich praw w sytuacjach społecznych; 5.4. Inicjatywa w kontaktach towarzyskich; 5.5. Asertywne przyjmowanie ocen; 5.6. Reagowanie na krytykę i atak; 5.7. Wyrażanie uczuć pozytywnych; 5.8. Zakłopotanie; 5.9. Wyrażanie uczuć negatywnych; 5.10. Wyrażanie własnych opinii i przekonań; 5.11. Asertywny monolog wewnętrzny; 5.12. Poczucie winy i krzywdy - wewnętrzne przeszkody w przyjmowaniu postawy człowieka dorosłego; 5.13. Asertywność w kontakcie z samym sobą; 4. Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37760, W.37818, W.37820, W.37819 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40944 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40197 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37932 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40804 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Od autora; 1. Szkoła współżycia; 2. Akumulacja doświadczenia życiowego przez obcowanie bezpośrednie; 3. Zagadanienia kontaktu; 4. Obcowanie z dzieckiem; 5. Czego dziecko najbardziej oczekuje od wychowawcy; 5.1. Potrzeba powodzeń; 5.2. Potrzeba uznania; 5.3. Potrzeba zrozumienia; 6. Czarny pan ( ze wspomnień ); 7. Takt i nietakt w obcowaniu; 8. O okrucieństwie; 9. O dobroci bezinteresownej; 10. Sądy pochopne i uprzedzenia; 10.1. Powściągliwość i pochopność w wydawaniu sądów; 11. O powodzeniu " od podszewki "; 12. Sztuka rozmowy; 13. Umiejętność różnienia się - o tolerancji; 14. Poniewieranie cudzym czasem; 15. Obcowanie pośrednie - za pomocą słowa; 15.1. Słowo i wspólnota; 15.2. Rzecz o funkcji twórczej słowa; 15.3. Myślenie i język; 15.4. Pamięć kolektywna; 15.5. Wolność słowa a wolność wypowiadania się; 15.6. Czym grozi nieposzanowanie; 16. Obcowanie za pośrednictwem książki; 16.1. W kręgu aluzji i niedopowiedzeń; 16.2. Książka o tematyce naukowej; 16.3. Utwór artystyczny; 17. Doświadczenia potoczne, naukowe i światopoglądowe; 18. Groteska i jej granice; 18.1. Widzenie groteskowe; 18.2. Granice huministyczne groteski; 19. W pustyni czy w społeczności; 20. Ludzie luźni i więź społeczna; 21. O istocie zespołu; 22. O sztuce współżycia w granicach podstawowych wartości społecznych; 22.1. Dodatkowe wartości społeczne; 23. Konstrukcyjne i destrukcyjne momenty w budowaniu życia codziennego; 23.1. O radości pracy twórczej ( " Myśli wybrane " Ludwika Hirszfelda ); 24. Fragmenty o obcowaniu; 25. Paradoks wychowania; 26. Rodowód społeczny wartości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40330, 23710, 23711 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40128, W.40129, W.40595 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.35727, W.35726 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40523, W.40524, W.40525 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38645, W.38771, W.38770, W.38644 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39554 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Źródła Współczesnej Psychologii / red nauk. Jerzy Siuta ; II)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41150 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41116, W.41115, W.41114, W.41113 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40698, W.40742, W.40697 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej