Książki
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(18613)
Forma i typ
Książki
(18613)
Publikacje naukowe
(62)
Pliki i bazy danych
(58)
Audiobooki
(57)
Filmy i seriale
(26)
Publikacje dydaktyczne
(17)
Publikacje fachowe
(14)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Proza
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(16319)
tylko na miejscu
(1799)
nieokreślona
(388)
wypożyczone
(55)
Placówka
Wypożyczalnia
(16761)
Czytelnia
(209)
Pracownia cymeliów
(1591)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Bogdanowicz Marta
(36)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Korczak Janusz
(22)
Tuwim Julian
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Klemensiewicz Zenon
(17)
Kochanowski Jan
(17)
Rok wydania
2020 - 2024
(45)
2010 - 2019
(501)
2000 - 2009
(1781)
1990 - 1999
(2395)
1980 - 1989
(3152)
1970 - 1979
(1881)
1960 - 1969
(4030)
1950 - 1959
(2309)
1940 - 1949
(1122)
1930 - 1939
(622)
1920 - 1929
(386)
1910 - 1919
(78)
1900 - 1909
(111)
1890 - 1899
(42)
1880 - 1889
(11)
1870 - 1879
(3)
1860 - 1869
(15)
1850 - 1859
(2)
1840 - 1849
(1)
1800 - 1809
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(115)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(18603)
Niemcy
(3)
Rosja
(3)
Francja
(2)
Czechy
(1)
Język
polski
(18608)
angielski
(2)
czeski
(1)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(19)
Szkoły wyższe
(10)
Rodzice
(8)
Pedagodzy
(7)
Psycholodzy
(7)
Pedagodzy specjalni
(4)
Przedszkola
(4)
Dyrektorzy szkół
(2)
Dzieci
(2)
Studenci
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Arteterapeuci
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Inspektorzy ochrony danych
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Rehabilitanci
(1)
Socjolodzy
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Wychowawcy
(1)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(467)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(276)
Nauczanie
(272)
nauczanie początkowe
(258)
dziecko
(242)
Język polski
(230)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(183)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(134)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Sztuka
(128)
Nauczyciele
(126)
Powieść francuska
(124)
Niepełnosprawni
(123)
Pedagogika specjalna
(123)
Prus, Bolesław
(123)
Wychowanie przedszkolne
(121)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(114)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
Literatura dziecięca polska
(107)
wychowanie
(107)
Rodzina
(102)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(92)
Mickiewicz, Adam
(91)
Literatura
(90)
nauczanie
(89)
Fizyka
(85)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
Osobowość
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
pisanie
(79)
Historia
(77)
Oświata
(76)
Psychoterapia
(75)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
Czytanie
(72)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
młodzież
(71)
nauczanie zintegrowane
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Uczenie się
(69)
Muzyka
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Gry i zabawy
(67)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Młodzież szkolna
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Pisanie
(61)
Wojsko
(61)
Nauka
(60)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(58)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Gry edukacyjne
(54)
Gry i zabawy ruchowe
(53)
Psychologia społeczna
(53)
szkolnictwo
(53)
Niemcy
(52)
Rosja
(52)
Temat: czas
2001-
(22)
1901-2000
(6)
1989-2000
(4)
1801-1900
(2)
1701-1800
(1)
Gatunek
Opracowanie
(24)
Praca zbiorowa
(20)
Podręcznik
(19)
Monografia
(13)
Poradnik
(11)
Publikacje naukowe
(7)
Raport z badań
(7)
Scenariusz zajęć
(6)
Karty pracy ucznia
(3)
Debata
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Arkusz obserwacji
(1)
Komentarz
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Pamiętniki angielskie
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca dyplomowa
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(1)
Program nauczania
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(74)
Socjologia i społeczeństwo
(35)
Psychologia
(28)
Językoznawstwo
(7)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(7)
Nauka i badania
(6)
Kultura i sztuka
(4)
Medycyna i zdrowie
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Historia
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Filozofia i etyka
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Biologia
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Matematyka
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
18613 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pisarzy Polskich i Obcych / red. Kazimierz Budzyk ; 22)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19798 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pracownia cymeliów
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Sp.1669 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Adamczyk M. J.: Pedagogika porównawcza jako dyscyplina wiedzy: a) Geneza, cele i zakres przedmiotu; b) Głównekoncepcje, kierunki i metody badań; c) Znaczenie dla współczesnej edukacji; Szkolnictwo wobec zachodzących zmian, wyzwań i zagrożeń; Węzłowe problemy edykacyjne współczesnego świata; Ważniejsze międzynarodowe organizacje, stowarzyszenia, ośrodki i wydawnictwa ciągłe: a) Organizacje i stowarzyszenia; b) Ośrodki badawcze, dokumentacji naukowej, statystycznej i informacji; c) Wydawnictwa ciągłe; Unia Europejska: a) Powstanie, cele i państwa członkowskie; b) Główne organy Unii i dokumenty dotyczące edukacji; c) Priorytety, standardy i programy edukacyjne; Upowszechnianie kształcenia ponadpodstawowego i jego konsekwencje; Reformy programowe w szkołach podstawowych i średnich: a) Cele kstzałcenia a dylematy doboru treści programowych; b)Tendencje reform programowych; c) Profile i warianty kształcenia a treści nauczania; d) Podstawy programowe i kryteria ich obudowy; e) Bloki programowe, ich rodzaje i kryteria doboru; Nauczyciel i jego zawód: a) Współczesne priorytety i orientacje w kształceniu naucyczycieli; b) Rekrutacja; c) Organizacja kształcenia; d) Zatrudnienie i stabilizacja zawodowa; e) Obowiązki i uprawnienia służbowe; f) Dokształcenie i doskonalenie zawodowe; Obowiązki i przymus szkoły; Szkolnictwo w USA: a) Tradycje, b) Zarządzanie i finansowanie; c) Organizacja szkolnictwa; d) Specyficzne cechy szkolnictwa USA i jego problemy; e) Próba oceny; Współczesne uniwersytety i wyższe szkoły techniczne: a) Uniwesytety; b) Wyższe szkoły techniczne; Rekrutacja kandydatów do szkół średnich i wyższych: a) Różnice w organizacji kształcenia i kryteriach selekcji kandydatów; b) Rekrutacja do szkół średnich I i II stopnia; c) Nabór do szkół wyższych; Praktyczne kształcenie i przygotowanie zawodowe: a) Współczesne tendencje w kształceniu zawodowym; b) Rola parametrów i standardów technicznych; c) Praktyki; d) Korporacje zawodowe; e) Kształcenie praktyczne a przekwalifikowanie zawodowe; f) Kursy przekwalifikujące do zawodu; Wychowanie obywatelskie w szkołach Polski i wybranych krajów; Nauczanie języków obcych w szkołach średnich; Ocena a motywowanie uczniów (studentów) do nauki; Konflikty młodzieżowe w szkołach wybranych krajów rozwiniętych i metoda ich rozwiązywania; Internaty szkół średnich i domy akademickie; Stypendia i pomoc socjalna dla studentów: a) Rodzaje świadczeń i warunki ich przyznawania; b) Stypendia jako instrument motywowania do nauki i promowania wyróżniających dokonań studenta; c) Pomoc socjalno-bytowa; Ładyżyński A.: Systemy edukacji krajów rozwiniętych i ich cechy: a) Kraje członkowskie Unii Europejskiej; b) Problemy występujące w szkolnictwie europejskim; c) Systemy edukacyjne państw pozaeuropejskich; Szkolnictwo kanadyjskie: a) Uwarunkowania funkcjonowania systemu oświatowego w Kanadzie; b) Szkoły elemantarne i średnie; c) Szkolnictwo wyższe; d) Problemy kanadyjskiej pedagogii; Koncepcje szkoły przyszłości: a) Krytyka współczesnej szkoły; b) Wizje szkoły przyszłości i ich ogólne założenia; c) Szkoły alternatywne; d) Krytyka szkół alternatywnych; Szkolnictwo holenderskie i jego tradycje: a) Z przeszłości szkolnictwa; b) Stan obecny; c) Szkolnictwo wyższe; d) Zarządzanie; e) Finansowanie oświaty; f) Organizacje wspierające; Kstzałcenie zawodowe i jego przeobrażenia: a) Współczesne trendy w kształceniu zawodowym; b) Przykłady organizacji szkolnictwa zawodowego w poszczególnych krajach; Szkoły zawodowe w Republice Federalnej Niemiec; Szkoły niepubliczne: a) Kraje Europy Zachodniej; b) Liczba placówek i finansowanie sektora szkolnictwa prywatnego; c) Kontrola i nadzór władz publicznych nad szkolnictwem prywatnym; e) Szkoły niepubliczne w Polsce; Nauczanie religii w szkołach publicznych; Orientacja szkolna i zawodowa; Selekcja i kształcenie uczniów zdolnych; Wybrane zagadnienia oświaty dorosłych; Nauczanie integracyjne; Edukacja interkulturowa w szkołach wybranych krajów rozwiniętych: a) Adaptacja imigrantów w kraju nowego osiedlenia; b) Rola języka w utrzymaniu tożsamości etnicznej; c) Znaczenie wyznania religijnego; d) Przykłady edukacji wielokulturowej w poszczególnych krajach; e) Problemy związane z edukacją wielokuturową; Opieka nad dzieckiem osieroconym w wybranych krajach; Wychowanie prorodzinne i seksualne w programach szkolnych: a) Programy i ich promotorzy; b) Istota edukacji seksualnej; c) Założenia wychowania prorodzinnego; d) Przykłady rozwiązań w poszczególnych krajach; Studia na uczelni wyższej w Stanach Zjednoczonych; W poszukiwaniu optymalnych rozwiązań organizacyjnych i programowych; Tabele i wykazy; Podstawowa literatura do egzaminu; Proponowane pytania egzaminacyjne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40252 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34528, 34529 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Część I. Starość jako potencjał Maria Braun-Gałkowska Ludzie starzy bywają różni Stanisława Steuden Mądrość jako efekt integracji doświadczeń życiowych Część II. Edukacja w okresie późnej dorosłości – teoria i praktyka Monika Dorota Adamczyk Edukacja w okresie późnej dorosłości jako forma uczestnictwa społecznego osób starszych Małgorzata Stanowska Rola uniwersytetów trzeciego wieku w edukacji osób starszych Małgorzata Stanowska Międzynarodowe Stowarzyszenie Uniwersytetów Trzeciego Wieku (AIUTA) Monika Dorota Adamczyk Przygotowanie do emerytury w opinii uczestników badania BALL– Be Active through Lifelong Learning Część III. Uniwersytety trzeciego wieku na świecie Gunhild Hammarström Attracting New Categories of Students to Uppsala U3A Lin Yuanhe Understanding the Third Age Students in the New Generation Morag Tamisari A New Lease of Life in the U3A in the UK Nadezda Hrapkova Older Students in Universities. Learning Needs, Motivation, Barriers and Requirements Część IV. Uniwersytety trzeciego wieku – doświadczenia polskie Wiesława Borczyk Kierunki działalności Ogólnopolskiej Federacji Stowarzyszeń Uniwersytetów Trzeciego Wieku w Polsce – nowe wyzwania Ilona Skibińska-Fabrowska Edukacja ekonomiczna seniorów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43904 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9373 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: I. W kręgu cech " osobnych " literatury dla młodego odbiorcy: 1. Literatura " czwarta ", " osobna ", a może inaczej?; 2. O niektórych kategoriach i funkcjach literatury " osobnej "; 3. Aktywizująca funkcja literatury " czwartej "; 4. Książki na zamówienie - o teleologiczności literatury dla młodego odbiorcy; 5. Komizm - kategoria na wskroś paidialna; II. Kłopoty z genologią: 1. Genologia " osobna " - jej związek z poetyką odbioru; 2. Kołysanka - poezja wczesnego dzieciństwa; 3. Wiersze zagadkowe - w nurcie zabawy i dydaktyki; 4. Gdybanka - rzecz nie tylko o wyobraźni; 5. Wiersze inspirowane folklorem dziecięcym; 6. Baśń z perspektywy szkolnej; Nota wydawnicza; Indeks nazwisk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41950, W.41767 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43809 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Cele edukacji; 1.1. Ogólne cele kształcenia; 1.2. Heterogenne i podmiotowe cele kształcenia; 1.3. Cele operacyjne; 1.3.1. Procedura wyprowadzania celów operacyjnych; 1.3.2. Rozpoznawanie poprawnie sformułowanych celów operacyjnych; 1.4. Walory i mankamenty operacjonalizacji; 2. Treści kształcenia; 2.1. Rodzaje wiedzy; 2.2. Treści kształcenia; 2.3. Treści jawne i ukryte; 2.4. Treści kształcenia w perspektywie indywidualizacji; 2.5. Plany i programy nauczania; 3. Teoria wielostronnego kształcenia a modele lekcji; 3.1. Teoria wielostronnego kształcenia; 3.2. Modele lekcji; 4. Metody nauczania i wychowania; 4.1. Klasyfikacja metod nauczania; 4.2. Metody wspierania edukacyjnego; 4.3. Metody wychowania; 5. Zasady nauczania; 5.1. Pojęcie zasady; 5.2. Geneza zasad nauczania i wychowania; 5.3. Klasyfikacja zasad; 6. Formy organizacyjne; 6.1. Formy organizacji kształcenia; 6.2. Lekcja jako podstawowa forma kształcenia; 6.3. Praca domowa; 7. Środki dydaktyczne; 7.1. Funkcje środków; 7.2. Klasyfikacja środków; 7.3. Komputer; 7.4. Radio i telewizja; 7.5. Podręcznik szkolny; 8. Ocena szkolna; 8.1. Podstawowe pojęcia; 8.2. Zadania oceny; 8.3. Obserwacja ucznia podstawą dobrego wartościowania; 8.4. Ocena uczniów w młodszym wieku szkolnym; 8.5. Ocena opisowa i jej walory; 8.6. Od kontroli i oceny do samokontroli i samooceny; 9. Edukacja alternatywna; 9.1. Celestyn Freinet i jego koncepcja pedagogiczna; 9.2. Pedagogika Rudolfa Steinera; 9.2.1. Teoretyczne podstawy pedagogiki steinerowskiej; 9.2.2. Wychowanie religijne; 9.2.3. Program i organizacja szkoły; 9.3. Maria Montessori i jej system; 9.3.1. Psychologiczne podstawy systemu M. Montessori; 9.3.2. Warunki prawidłowego rozwoju dziecka; 9.3.3. Organizacja procesu edukacyjnego w klasach Montessori; 9.4. Edukacja alternatywna w klasach I-III; 9.4.1. Koncepcja kształcenia integralnego Marii Cackowskiej; 9.4.2. Wrocławska Szkoła Przyszłości Ryszarda Łukaszewicza; 9.4.3. Koncepcja kształcenia wyzwalającego Władysława Puśleckiego; 10. Edukacja wspierania uczniów w wieku wczesnoszkolnym; 10.1. Rozwój uczenia się dzieci w wieku wczesnoszkolnym; 10.1.1. Rozwój fizyczny; 10.1.2. Rozwój poznawczy; 10.1.3. Rozwój socjalno-emocjonalny i moralny; 10.2. Indywidualne różnice między dziećmi i dobór praktyki korzystnej rozwojowo; 10.3. Składniki praktyki korzystnej w programach nauczania dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40161, W.39663, W.39664 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 212)
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Praktyka znacząca rozwojowo: 1.1. Właściwości rozwojowe - znaczenie pojęcia; 1.2. Kształtowanie się i rozwój aktywności dziecka od urodzenia do wieku wczesnoszkolnego; 1.3. Ocena rozwojowa dzieci a programy nauczania; 1.3.1. Ocena rozwojowa dzieci w relacjach dom - przedszkole - szkoła; 1.3.2. Program nauczania i jego cechy; 1.3.3. Relacje między rozwojowym programem nauczania a systemem wychowania w domu; 1.4. Podsumowanie; Rozdział 2. Pożądane cechy interakcji dorosły - dziecko w praktyce rozwojowej; Rozdział 3. Optymalna rozwojowo praktyka do trzeciego roku życia dziecka: 3.1. Uwarunkowania rozwojowe; 3.2. Rozwój dziecka w pierwszym roku życia; 3.3. Maluchy i ich rozwój; 3.4. Podstawowe uwarunkowania optymalnej opieki nad niemowlętami i maluchami oraz ich doświadczeń; 3.5. Podsumowanie; Rozdział 4. Składniki rozwojowej praktyki dla niemowląt i maluchów: 4.1. Charakterystyka zachowań dorosłych w stosunku do niemowląt; 4.2. Omówienie praktyki rozwojowej korzystnej i niekorzystnej dla dzieci w wieku poniemowlęcym; 4.3. Korzystna rozwojowo praktyka dla trzylatków; 4.4. Podsumowanie; Rozdział 5. Optymalne doświadczenia w programach wychowania dla dzieci w wieku przedszkolnym: 5.1. Uczenie się dzieci w wieku przedszkolnym; 5.2. Zintegrowane składniki praktyki korzystnej i niekorzystnej dla dzieci w wieku przedszkolnym; 5.3. Zmiany i wyzwania okresu przejściowego; 5.4. Podsumowanie; Rozdział 6. Korzystna rozwojowo praktyka dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym: 6.1. Rozwój i uczenie się dzieci w wieku wczesnoszkolnym; 6.1.1. Rozwój fizyczny; 6.1.2. Rozwój poznawczy; 6.1.3. Rozwój socjalno-emocjonalny i moralny; 6.2. Indywidualne różnice między dziećmi i dobór praktyki korzystnej rozwojowo; 6.3. Składniki praktyki korzystnej i niekorzystnej w programach nauczania dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym; 6.4. Podsumowanie; Rozdział 7. Popularyzacja praktyki rozwojowej w wychowaniu małego dziecka: 7.1. Świadomość wychowawcza rodziców; 7.2. Odpowiedzialność nauczycieli za poziom praktyki rozwojowej; 7.3. Rola nadzoru pedagogicznego w zakresie praktyki rozwojowej; 7.4. Strategie informacyjne o odpowiedniej praktyce rozwojowej; 7.5. Podsumowanie; Zakończenie; Zestaw prac popularno-naukowych dla rodziców i wychowawców przedszkoli (żłobków) i nauczycieli klas I-III o tematyce gier i zabaw, gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej, wychowania estetycznego; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39019, W.39309 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40391 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Nauczenie problemu w rozwijaniu aktywności dziecka; 1.1. Pojecie problemu; 1.2. Rodzaje problemów; 1.3. Usytuowanie rozwiązania problemów w kształceniu dzieci; 1.4. Aktywność dziecka warunkiem efektywności jego uczenia się; 2. Teoretyczne podstawy rozwiązywania problemów przez dzieci; 2.1. Rozwiązywanie problemów dynamicznym procesem uczenia się; 2.2. Rola zadań problemowych; 2.3. Pojęcie wiedzy u dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 3. Czynniki warunkujące uczenie się dzieci; 3.1. Konstruowanie wiedzy przez dzieci; 3.1.1. Czynności (działalność) jako wartość w opinii dziecka; 3.1.2. Zachęcanie do podejmowania decyzji; 3.1.3. Zespołowe rozwiązywanie zadań; 3.2. Negatywne skutki uczenia się pamięciowego; 3.3. Rozwiązywanie problemu jako aktywny proces; 3.4. Rola nauczyciela w organizowaniu strategii rozwiązywania problemu; 4. Rozwiązywanie problemów w procesie kształcenia dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 4.1. Przygotowanie się nauczyciela do rozwiązywania problemów; 4.2. Dobór odpowiednich problemów; 4.3. Stworzenie warunków do rozwiązywania problemów; 4.4. Stosowane techniki rozwiązywania problemów; 4.5. Strategia postępowania w sytuacji problemowej; 5. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli w przedszkolu; 5.1. Rodzaje działalności dzieci podczas rozwiązywania problemów; 5.2. Planowanie zajęć; 5.3. Ranga edukacji przedszkolnej; 6. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli klas I-III szkoły podstawowej; 6.1. Wskazówki dla nauczycieli klasy pierwszej; 6.1.1. Obserwacje dzieci; 6.1.2. Plany lekcyjne; 6.2. Wskazówki dla nauczycieli klasy drugiej; 6.2.1. Plany lekcyjne - indywidualizowanie uczenia się; 6.3. Wskazówki dla nauczycieli klasy trzeciej; Zakończenie; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40827 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Nauczenie problemu w rozwijaniu aktywności dziecka; 1.1. Pojecie problemu; 1.2. Rodzaje problemów; 1.3. Usytuowanie rozwiązania problemów w kształceniu dzieci; 1.4. Aktywność dziecka warunkiem efektywności jego uczenia się; 2. Teoretyczne podstawy rozwiązywania problemów przez dzieci; 2.1. Rozwiązywanie problemów dynamicznym procesem uczenia się; 2.2. Rola zadań problemowych; 2.3. Pojęcie wiedzy u dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 3. Czynniki warunkujące uczenie się dzieci; 3.1. Konstruowanie wiedzy przez dzieci; 3.1.1. Czynności (działalność) jako wartość w opinii dziecka; 3.1.2. Zachęcanie do podejmowania decyzji; 3.1.3. Zespołowe rozwiązywanie zadań; 3.2. Negatywne skutki uczenia się pamięciowego; 3.3. Rozwiązywanie problemu jako aktywny proces; 3.4. Rola nauczyciela w organizowaniu strategii rozwiązywania problemu; 4. Rozwiązywanie problemów w procesie kształcenia dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 4.1. Przygotowanie się nauczyciela do rozwiązywania problemów; 4.2. Dobór odpowiednich problemów; 4.3. Stworzenie warunków do rozwiązywania problemów; 4.4. Stosowane techniki rozwiązywania problemów; 4.5. Strategia postępowania w sytuacji problemowej; 5. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli w przedszkolu; 5.1. Rodzaje działalności dzieci podczas rozwiązywania problemów; 5.2. Planowanie zajęć; 5.3. Ranga edukacji przedszkolnej; 6. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli klas I-III szkoły podstawowej; 6.1. Wskazówki dla nauczycieli klasy pierwszej; 6.1.1. Obserwacje dzieci; 6.1.2. Plany lekcyjne; 6.2. Wskazówki dla nauczycieli klasy drugiej; 6.2.1. Plany lekcyjne - indywidualizowanie uczenia się; 6.3. Wskazówki dla nauczycieli klasy trzeciej; Zakończenie; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38557, W.38558, W.38560, W.38559, W.38561 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Nauczenie problemu w rozwijaniu aktywności dziecka; 1.1. Pojecie problemu; 1.2. Rodzaje problemów; 1.3. Usytuowanie rozwiązania problemów w kształceniu dzieci; 1.4. Aktywność dziecka warunkiem efektywności jego uczenia się; 2. Teoretyczne podstawy rozwiązywania problemów przez dzieci; 2.1. Rozwiązywanie problemów dynamicznym procesem uczenia się; 2.2. Rola zadań problemowych; 2.3. Pojęcie wiedzy u dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 3. Czynniki warunkujące uczenie się dzieci; 3.1. Konstruowanie wiedzy przez dzieci; 3.1.1. Czynności (działalność) jako wartość w opinii dziecka; 3.1.2. Zachęcanie do podejmowania decyzji; 3.1.3. Zespołowe rozwiązywanie zadań; 3.2. Negatywne skutki uczenia się pamięciowego; 3.3. Rozwiązywanie problemu jako aktywny proces; 3.4. Rola nauczyciela w organizowaniu strategii rozwiązywania problemu; 4. Rozwiązywanie problemów w procesie kształcenia dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 4.1. Przygotowanie się nauczyciela do rozwiązywania problemów; 4.2. Dobór odpowiednich problemów; 4.3. Stworzenie warunków do rozwiązywania problemów; 4.4. Stosowane techniki rozwiązywania problemów; 4.5. Strategia postępowania w sytuacji problemowej; 5. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli w przedszkolu; 5.1. Rodzaje działalności dzieci podczas rozwiązywania problemów; 5.2. Planowanie zajęć; 5.3. Ranga edukacji przedszkolnej; 6. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli klas I-III szkoły podstawowej; 6.1. Wskazówki dla nauczycieli klasy pierwszej; 6.1.1. Obserwacje dzieci; 6.1.2. Plany lekcyjne; 6.2. Wskazówki dla nauczycieli klasy drugiej; 6.2.1. Plany lekcyjne - indywidualizowanie uczenia się; 6.3. Wskazówki dla nauczycieli klasy trzeciej; Zakończenie; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39321 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Część I. Teoretyczne podstawy konstruowania programów: 1. Podstawy teoretyczne planowania pracy lekcyjnej; 1.1. Planowanie tradycyjne i nowoczesne; 1.2. Nauczyciel jako twórca planów i programów edukacyjnych; 1.3. Projektowanie programu działania; 2. Konstruowanie szkolnego programu; 2.1. Zarys koncepcji konstruowania programu; 2.2. Wybór struktury; 2.3. Procedura konstruowania programu; 3. Obszary i cele edukacyjne; 3.1. Ustalenia w odniesieniu do koherentności elementów programu; 3.2. Cele szczegółowe - materiał kształcenia - standardy wynikowe; 4. Organizacja materiału kształcenia, ocena i ewaluacja; 4.1. Wiedza uprzednia ucznia i jej miejsce w doborze materiału; 4.2. Ocenianie i ewaluacja; 4.3.. Przykłady strategii dydaktycznych - procedury osiągania celów; Część II. Praktyczne podstawy konstruowania programów: 1. Program zintegrowany dla sześciolatków; 2. Programy tematyczne dla przedszkoli i klas 1-III szkoły podstawowej; 2.1. Chcę żyć zdrowo; 2.2. Żyjmy zdrowo w pięknym środowisku; 2.3.. Program profilaktyczny - zapobieganie zachowaniom agresywnym; 2.4. Program edukacji regionalnej "W Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie"; 2.5.. Jak zostać przedsiębiorcą?; 2.6.. Jesteśmy w zjednoczonej Europie; 3. Projektowanie programu wychowawczego; Zakończenie; Aneks; Bibliografia; Wykorzystane programy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42242, W.42243 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. KEN w Krakowie ; Nr 102)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40392 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23851 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42874, W.42873 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42351 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41483 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej