Książki
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(18613)
Forma i typ
Książki
(18613)
Publikacje naukowe
(62)
Pliki i bazy danych
(58)
Audiobooki
(57)
Filmy i seriale
(26)
Publikacje dydaktyczne
(17)
Publikacje fachowe
(14)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Proza
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(16319)
tylko na miejscu
(1799)
nieokreślona
(388)
wypożyczone
(55)
Placówka
Wypożyczalnia
(16761)
Czytelnia
(209)
Pracownia cymeliów
(1591)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Bogdanowicz Marta
(36)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Korczak Janusz
(22)
Tuwim Julian
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Klemensiewicz Zenon
(17)
Kochanowski Jan
(17)
Rok wydania
2020 - 2024
(45)
2010 - 2019
(501)
2000 - 2009
(1781)
1990 - 1999
(2395)
1980 - 1989
(3152)
1970 - 1979
(1881)
1960 - 1969
(4030)
1950 - 1959
(2309)
1940 - 1949
(1122)
1930 - 1939
(622)
1920 - 1929
(386)
1910 - 1919
(78)
1900 - 1909
(111)
1890 - 1899
(42)
1880 - 1889
(11)
1870 - 1879
(3)
1860 - 1869
(15)
1850 - 1859
(2)
1840 - 1849
(1)
1800 - 1809
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(115)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(18603)
Niemcy
(3)
Rosja
(3)
Francja
(2)
Czechy
(1)
Język
polski
(18608)
angielski
(2)
czeski
(1)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(19)
Szkoły wyższe
(10)
Rodzice
(8)
Pedagodzy
(7)
Psycholodzy
(7)
Pedagodzy specjalni
(4)
Przedszkola
(4)
Dyrektorzy szkół
(2)
Dzieci
(2)
Studenci
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Arteterapeuci
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Inspektorzy ochrony danych
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Rehabilitanci
(1)
Socjolodzy
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Wychowawcy
(1)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(467)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(276)
Nauczanie
(272)
nauczanie początkowe
(258)
dziecko
(242)
Język polski
(230)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(183)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(134)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Sztuka
(128)
Nauczyciele
(126)
Powieść francuska
(124)
Niepełnosprawni
(123)
Pedagogika specjalna
(123)
Prus, Bolesław
(123)
Wychowanie przedszkolne
(121)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(114)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
Literatura dziecięca polska
(107)
wychowanie
(107)
Rodzina
(102)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(92)
Mickiewicz, Adam
(91)
Literatura
(90)
nauczanie
(89)
Fizyka
(85)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
Osobowość
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
pisanie
(79)
Historia
(77)
Oświata
(76)
Psychoterapia
(75)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
Czytanie
(72)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
młodzież
(71)
nauczanie zintegrowane
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Uczenie się
(69)
Muzyka
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Gry i zabawy
(67)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Młodzież szkolna
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Pisanie
(61)
Wojsko
(61)
Nauka
(60)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(58)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Gry edukacyjne
(54)
Gry i zabawy ruchowe
(53)
Psychologia społeczna
(53)
szkolnictwo
(53)
Niemcy
(52)
Rosja
(52)
Temat: czas
2001-
(22)
1901-2000
(6)
1989-2000
(4)
1801-1900
(2)
1701-1800
(1)
Gatunek
Opracowanie
(24)
Praca zbiorowa
(20)
Podręcznik
(19)
Monografia
(13)
Poradnik
(11)
Publikacje naukowe
(7)
Raport z badań
(7)
Scenariusz zajęć
(6)
Karty pracy ucznia
(3)
Debata
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Arkusz obserwacji
(1)
Komentarz
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Pamiętniki angielskie
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca dyplomowa
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(1)
Program nauczania
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(74)
Socjologia i społeczeństwo
(35)
Psychologia
(28)
Językoznawstwo
(7)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(7)
Nauka i badania
(6)
Kultura i sztuka
(4)
Medycyna i zdrowie
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Historia
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Filozofia i etyka
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Biologia
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Matematyka
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
18613 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Varia ; 399)
Streszczenie: Słowo wstępne; Rozdział 1. Edukacja: dylematy i wyzwania: 1. U progu barier minionego okresu; 2. Edukacja wobec wyzwań aksjonormatywnego ładu społeczno-moralnego; 3. Personalistyczna wizja osoby jako podmiotu wychowania - jej prawa i wynikające stąd dyrektywy wychowawcze; 4. Prawda jako zasada życia społecznego i zadanie wychowania; 5. Wychowanie do demokracji i pluralizmu ideologiczno-politycznego; Rozdział 2. Rodzina: zagrożenia i wyzwania: 1. Proces sekularyzacji rodziny jako instytucji religijnej; 2. Rodzina na drogach odnajdywania wymiarów sacrum; 3. Znaczenie wychowania w rodzinie dla rozwoju osobowego dziecka; 4. Dziecko w zmieniającej się kulturze i w systemie wartości rodzinnych współczesnego świata; 5. Sytuacja społeczno-moralna rodziny polskiej u zarania Trzeciej Rzeczypospolitej; 6. Czasopisma młodzieżowe wobec chrześcijańskiej wizji ludzkiej płciowości; 7. Antywartości rodziny jako wyzwanie dla pedagogiki społecznej; Rozdział 3. Kultura: między sacrum i profanum: 1. Integralna wizja kultury u podstaw personalistycznego wychowania; 2. Kultura między sacrum i profanum; 3. Sekularyzacja kultury - interpretacje teoretyczne i konsekwencje praktyczne; 4. Drogi przenikania ateizmu do współczesnej kultury polskiej; 5. Przekonania religijne i kultura moralna Polaków; 6. Kultura masowa - komunikowanie masowe i jego oblicza; Nota bibliograficzna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40421, W.41481 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.41886 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40319, W.40320, W.41485, W.40321, W.41482 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37741 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32471 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dno oka / Jerzy Adamski. - Warszawa : Państwowy Instytut Wydawniczy, 1984. - 138, [2] s. ; 20 cm.
Forma i typ
Temat
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32553 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Historia literatury francuskiej : zarys / Jerzy Adamski. - Wrocław [i in.] : Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1966. - 348 s. [29] k. tabl. : faks., fot., portr. ; 21 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9790 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33628 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6418 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(OMEGA : Biblioteka Wiedzy Współczesnej ; Nr 299)
Forma i typ
Temat
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.28101 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja dostępna w wersji elektronicznej - Biblioteka Cyfrowa Politechniki Śląskiej http://delibra.bg.polsl.pl/dlibra
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pracownia cymeliów
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Sp.17054 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2229 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; Przedmowa do wydania polskiego; Część l. Podstawy porozumiewania się międzyosobowego: Rozdział 1. Procesy międzyosobowe; Rozdział 2. Porozumiewanie się a "ja"; Rozdział 3. Spostrzeganie innych; Część II. Tworzenie wiadomości i odpowiadanie na wiadomości: Rozdział 4. Język; Rozdział 5. Komunikacja niewerbalna; Rozdział 6. Słuchanie; Rozdział 7. Emocje; Część III. Aspekty relacji interpersonalnych: Rozdział 8. Dynamika relacji interpersonalnych; Rozdział 9. Intymność i dystans w relacjach; Rozdział 10. Klimat porozumiewania się; Rozdział 11. Radzenie sobie z konfliktami; Część IV. Konteksty porozumiewania się: Rozdział 12. Kultura a porozumiewanie się; Rozdział 13. Porozumiewanie się w rodzinie i w pracy; Słowniczek terminów; Bibliografia; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42006, W.41797 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; Przedmowa do wydania polskiego; Część l. Podstawy porozumiewania się międzyosobowego: Rozdział 1. Procesy międzyosobowe; Rozdział 2. Porozumiewanie się a "ja"; Rozdział 3. Spostrzeganie innych; Część II. Tworzenie wiadomości i odpowiadanie na wiadomości: Rozdział 4. Język; Rozdział 5. Komunikacja niewerbalna; Rozdział 6. Słuchanie; Rozdział 7. Emocje; Część III. Aspekty relacji interpersonalnych: Rozdział 8. Dynamika relacji interpersonalnych; Rozdział 9. Intymność i dystans w relacjach; Rozdział 10. Klimat porozumiewania się; Rozdział 11. Radzenie sobie z konfliktami; Część IV. Konteksty porozumiewania się: Rozdział 12. Kultura a porozumiewanie się; Rozdział 13. Porozumiewanie się w rodzinie i w pracy; Słowniczek terminów; Bibliografia; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42373 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Przyrodnicza / pod red. Zofia Bohuszewicz)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18362 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Przyrodnicza / pod red. Zofia Bohuszewicz)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18361 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 552 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1660 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa do drugiego wydania polskiego; Słowo wstępne; Przedmowa; Wprowadzenie. Udział psychologii w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych; Część historyczna: Rozdział I. Dydaktyka tradycyjna i jej podstawy psychologiczne; 1. "Zasada poglądowości" jako podstawa dydaktyki tradycyjnej; 2. Psychologiczne podstawy dydaktyki tradycyjnej; 3. Krytyka dydaktyki tradycyjnej; Dzieła cytowane; Rozdział II. Dydaktyka szkoły aktywnej; 1. W. A. Lay: Dydaktyka oparta na "podstawowej reakcji psychologicznej" (wrażenie - opracowanie - wyrażenie); Dzieła cytowane; 2. J. Dewey i E. Clapárede: Dwie dydaktyki oparte na "instrumentalnej interpretacji myślenia"; Dzieła cytowane; 3. G. Kerchensteiner: Dydaktyka dyscypliny umysłowej; Dzieła cytowane; Część psychologiczna: Rozdział III. Obraz i operacja; 1. Co stanowi podstawowy element myślenia: obraz czy operacja?; 2. Funkcja obrazu w myśleniu operacyjnym; 3. Obrazy i operacje jako formy interioryzowania działań; 4. Aktywność umysłowa ucznia w szkole tradycyjnej rozpatrywana z punktu widzenia teorii interioryzacji; Rozdział IV. Nawyk i operacja; 1. Struktura reakcji nabywanych w szkole tradycyjnej; 2. Nawyk odnoszący się do działań na symbolach a operacja; 3. Operacja a współpraca uczniów; Rozdział V. Badanie, problemy i tworzenie operacji; 1. Badanie jako punkt wyjścia dla tworzenia operacji; 2. Kierowanie badaniami za pomocą problemu; Rozdział VI. Asymilacja; 1. Problem przyswajania sobie wiedzy a asymilacja sensoryczno-motoryczna; 2. Rozwój asymilacji; 3. Ogólna definicja procesu asymilacji; Dzieła cytowane; Część dydaktyczna: Rozdział VII. Tworzenie operacji poprzez badania prowadzone przez ucznia; 1. Nauczanie powinno umożliwiać uczniowi wykonywanie operacji; 2. Poglądowy wykład nauczyciela w nauczaniu tradycyjnym; 3. Tradycyjna maieutyka a badania prowadzone przez ucznia; Rozdział VIII. Problem jako projekt działania; 1. Problem jako projekt działania efektywnego; 2. Problem jako projekt działania praktycznego; 3. Działanie rzeczywiste i działanie fikcyjne; 4. Przebieg jednostki lekcyjnej uwzględniającej badania prowadzone przez ucznia; Rozdział IX. Kilka uwag na temat badań prowadzonych przez uczniów w zakresie nauczania przedmiotów przyrodniczych, geografii, historii i języka ojczystego; 1. Badanie procesów w naukach ścisłych; 2. Badanie w nauczaniu historii i geografii; 3. Kontrast jako środek dydaktyczny w nauczaniu języka ojczystego; Rozdział X. Współpraca uczniów i "ćwiczenie operacyjne"; 1. Dyskusja ogólna i praca zespołów uczniowskich; 2. Dydaktyczna funkcja "ćwiczenia operacyjnego"; 3. Ćwiczenie operacyjne wymaga powiązania operacji bezpośredniej z operacją odwrotną; 4. Ćwiczenie operacyjne wymaga powiązania z łącznością składania operacji; 5. Porównywanie operacji i pojęć bliskoznacznych; 6. Uwagi na temat asymilowania form przestrzennych oraz nauczania rysunku; 7. Proces stopniowego interioryzowania operacji; Dzieła cytowane; Część eksperymentalna: Rozdział XI. Eksperyment dydaktyczny nad wprowadzeniem obliczania obwodu i pola powierzchni prostokąta: myśli przewodnie; 1. Zasady dydaktyczne eksperymentu; 2. Materiał nauczania objęty eksperymentem; 3. Ogólna koncepcja eksperymentu; 4. Warunki szkolne w każdej z obu klas eksperymentalnych; 5. Badania wstępne; Rozdział XII. Lekcje prowadzone według zasad dydaktyki ("Klasa nowa"); 1. Lekcja pierwsza: Obwód prostokąta; 2. Lekcja druga: Porównywanie pól powierzchni za pomocą "kwadratu pomiarowego" (efektywne wykonywanie operacji mierzenia); 3. Lekcja trzecia: Podział prostokąta na pasy i kwadraty i mnożenie liczby kwadratów, zawartych w każdym pasie, przez liczbę pasów (wykrycie mnożenia, ćwiczenie operacyjne); 4. Lekcja czwarta: Obliczanie powierzchni prostokąta (przedstawienie graficzne operacji bezpośredniej); 5. Lekcja piąta: Konkretne przygotowanie asymetrycznego rozwiązywanie operacji odwrotnych); 6. Lekcja szósta: Graficzne przedstawienie operacji odwrotnej; 7. Lekcja siódma: Powtarzanie trzech operacji; Rozdział XIII. Lekcje przeprowadzane według zasad dydaktyki tradycyjnej; 1. Lekcja pierwsza: Obwód prostokąta; 2. Lekcja druga: Jednostki służące do mierzenia powierzchni; 3. Lekcja trzecia: Obliczanie pola powierzchni prostokąta; 4. Lekcja czwarta: Działanie odwrotne; 5. Lekcja piąta: Powtórzenie trzech operacji; Rozdział XIV. Wyniki i charakterystyka eksperymentu; 1. Badania końcowe i ocena prac; 2. Ogólne wyniki eksperymentu; 3. Szczegółowe porównanie i omówienie wyników eksperymentu; 4. Wnioski: Psychologiczna i pedagogiczna interpretacja eksperymentu; Dzieła cytowane
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.853, 227, 861, 855, 857 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa do drugiego wydania polskiego; Słowo wstępne; Przedmowa; Wprowadzenie. Udział psychologii w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych; Część historyczna: Rozdział I. Dydaktyka tradycyjna i jej podstawy psychologiczne; 1. "Zasada poglądowości" jako podstawa dydaktyki tradycyjnej; 2. Psychologiczne podstawy dydaktyki tradycyjnej; 3. Krytyka dydaktyki tradycyjnej; Dzieła cytowane; Rozdział II. Dydaktyka szkoły aktywnej; 1. W. A. Lay: Dydaktyka oparta na "podstawowej reakcji psychologicznej" (wrażenie - opracowanie - wyrażenie); Dzieła cytowane; 2. J. Dewey i E. Clapárede: Dwie dydaktyki oparte na "instrumentalnej interpretacji myślenia"; Dzieła cytowane; 3. G. Kerchensteiner: Dydaktyka dyscypliny umysłowej; Dzieła cytowane; Część psychologiczna: Rozdział III. Obraz i operacja; 1. Co stanowi podstawowy element myślenia: obraz czy operacja?; 2. Funkcja obrazu w myśleniu operacyjnym; 3. Obrazy i operacje jako formy interioryzowania działań; 4. Aktywność umysłowa ucznia w szkole tradycyjnej rozpatrywana z punktu widzenia teorii interioryzacji; Rozdział IV. Nawyk i operacja; 1. Struktura reakcji nabywanych w szkole tradycyjnej; 2. Nawyk odnoszący się do działań na symbolach a operacja; 3. Operacja a współpraca uczniów; Rozdział V. Badanie, problemy i tworzenie operacji; 1. Badanie jako punkt wyjścia dla tworzenia operacji; 2. Kierowanie badaniami za pomocą problemu; Rozdział VI. Asymilacja; 1. Problem przyswajania sobie wiedzy a asymilacja sensoryczno-motoryczna; 2. Rozwój asymilacji; 3. Ogólna definicja procesu asymilacji; Dzieła cytowane; Część dydaktyczna: Rozdział VII. Tworzenie operacji poprzez badania prowadzone przez ucznia; 1. Nauczanie powinno umożliwiać uczniowi wykonywanie operacji; 2. Poglądowy wykład nauczyciela w nauczaniu tradycyjnym; 3. Tradycyjna maieutyka a badania prowadzone przez ucznia; Rozdział VIII. Problem jako projekt działania; 1. Problem jako projekt działania efektywnego; 2. Problem jako projekt działania praktycznego; 3. Działanie rzeczywiste i działanie fikcyjne; 4. Przebieg jednostki lekcyjnej uwzględniającej badania prowadzone przez ucznia; Rozdział IX. Kilka uwag na temat badań prowadzonych przez uczniów w zakresie nauczania przedmiotów przyrodniczych, geografii, historii i języka ojczystego; 1. Badanie procesów w naukach ścisłych; 2. Badanie w nauczaniu historii i geografii; 3. Kontrast jako środek dydaktyczny w nauczaniu języka ojczystego; Rozdział X. Współpraca uczniów i "ćwiczenie operacyjne"; 1. Dyskusja ogólna i praca zespołów uczniowskich; 2. Dydaktyczna funkcja "ćwiczenia operacyjnego"; 3. Ćwiczenie operacyjne wymaga powiązania operacji bezpośredniej z operacją odwrotną; 4. Ćwiczenie operacyjne wymaga powiązania z łącznością składania operacji; 5. Porównywanie operacji i pojęć bliskoznacznych; 6. Uwagi na temat asymilowania form przestrzennych oraz nauczania rysunku; 7. Proces stopniowego interioryzowania operacji; Dzieła cytowane; Część eksperymentalna: Rozdział XI. Eksperyment dydaktyczny nad wprowadzeniem obliczania obwodu i pola powierzchni prostokąta: myśli przewodnie; 1. Zasady dydaktyczne eksperymentu; 2. Materiał nauczania objęty eksperymentem; 3. Ogólna koncepcja eksperymentu; 4. Warunki szkolne w każdej z obu klas eksperymentalnych; 5. Badania wstępne; Rozdział XII. Lekcje prowadzone według zasad dydaktyki ("Klasa nowa"); 1. Lekcja pierwsza: Obwód prostokąta; 2. Lekcja druga: Porównywanie pól powierzchni za pomocą "kwadratu pomiarowego" (efektywne wykonywanie operacji mierzenia); 3. Lekcja trzecia: Podział prostokąta na pasy i kwadraty i mnożenie liczby kwadratów, zawartych w każdym pasie, przez liczbę pasów (wykrycie mnożenia, ćwiczenie operacyjne); 4. Lekcja czwarta: Obliczanie powierzchni prostokąta (przedstawienie graficzne operacji bezpośredniej); 5. Lekcja piąta: Konkretne przygotowanie asymetrycznego rozwiązywanie operacji odwrotnych); 6. Lekcja szósta: Graficzne przedstawienie operacji odwrotnej; 7. Lekcja siódma: Powtarzanie trzech operacji; Rozdział XIII. Lekcje przeprowadzane według zasad dydaktyki tradycyjnej; 1. Lekcja pierwsza: Obwód prostokąta; 2. Lekcja druga: Jednostki służące do mierzenia powierzchni; 3. Lekcja trzecia: Obliczanie pola powierzchni prostokąta; 4. Lekcja czwarta: Działanie odwrotne; 5. Lekcja piąta: Powtórzenie trzech operacji; Rozdział XIV. Wyniki i charakterystyka eksperymentu; 1. Badania końcowe i ocena prac; 2. Ogólne wyniki eksperymentu; 3. Szczegółowe porównanie i omówienie wyników eksperymentu; 4. Wnioski: Psychologiczna i pedagogiczna interpretacja eksperymentu; Dzieła cytowane
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.31358, W.31359 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej