uwaga
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Dobrołowicz Witold
(1)
Szuman Stefan
(1)
Rok wydania
1980 - 1989
(1)
1960 - 1969
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
uwaga
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; I. Istota uwagi, jej rodzaje i właściwości: 1. Wprowadzenie; 2. Dotychczasowe koncepcje uwagi; 2.1. Koncepcja świadomościowo-wolicjonalna; 2.2. O koncepcjach neurofizjologicznych; 2.3. Koncepcja szkoły L. S. Wygotskiego; 3. Uwaga jako selekcja i ukierunkowanie czynności; 3.1. Podstawy oceny teorii uwagi; 3.2. Główne tezy dotyczące istoty uwag; 3.3. Uwaga a inne mechanizmy regulacyjne; 4. Rodzaje uwagi; 4.1. System rodzajów uwagi; 4.2. Uwaga mimowolna i dowolna; 4.3. Problem uwagi wtórnej; 4.4. Uwaga w zakresie odbioru informacji; 4.5. Uwaga umysłowa; 4.6. Uwaga ruchowa ( manipulacyjna ); 4.7. O innych rodzajach uwagi; 5. Cechy uwagi; 5.1. Zakres ( pojemność, podzielność, głębia ); 5.2. Trwałość i przerzutność; 5.3. Koncentracja; II. O niektórych metodach badania uwagi: 1. Wprowadzenie; 2. O wartości metody obserwacji; 3. Przykłady testów do badania uwagi; 4. Badanie uwagi w procesie czytania i słuchania ze zrozumieniem; 4.1. Testy luk ( wersja wzrokowa i słuchowa ); 4.2. Test cichego czytania ze zrozumieniem; 4.3. Testy czytania selektywnego; 5. Badania uwagi dzieci wstępujących do szkoły; III. O rozwoju uwagi i różnicach indywidualnych: 1. Wprowadzenie; 2. Rozwój uwagi; 2.1. O genezie uwagi. Uwaga w wieku 0-3 lata; 2.2. Uwaga dzieci przedszkolnych; 2.3. Rozwój uwagi w wieku szkolnym; 2.4. O uwadze osób dorosłych; 3. Różnice indywidualne w zakresie uwagi; 3.1. Przykład różnic mimo podobieństwa wyników testowych; 3.2. O podatności uczniów na oddziaływania wychowawcze kształtujące uwagę; 3.3. Przykład obserwacji funkcjonowania uwagi dzieci przedszkolnych; 3.4. Przykład obserwacji funkcjonowania uwagi uczniów klasy III na lekcji matematyki; 3.5. O niektórych typach osób ze względu na uwagę; 3.6. Problem uwarunkowania różnic indywidualnych; IV. O organizowaniu i kształtowaniu uwagi; 1. Wprowadzenie; 2. Organizowanie uwagi uczniów na lekcji; 2.1. Dynamika uwagi w czasie jednostki dydaktycznej; 2.2. O sterowaniu uwagą przez motywację; 2.3. Ogólne zasady sterowania uwagą; 2.4. Potrzeba autoograniczenia uwagi; 2.5. Błędy czynności jako następstwo braku uwagi; 3. Kształtowanie uwagi; 3.1. Kształtowanie uwagi w ujęciu tradycyjnym; 3.2. Ogólne tezy i postulaty; 3.3. Przykłady treningu uwagi; 3.4. Kształtowanie uwagi według metody P. J. Galpierina; V. O uwadze uczniów specjalnej troski; 1. Wprowadzenie; 2. Problem psychologii uczniów nieuważnych; 3. Problemy uwagi przy niektórych typach defektów; 3.1. Specyfika uwagi uczniów upośledzonych umysłowo; 3.2. O uwadze uczniów głuchych; 3.3. O uwadze uczniów z zaburzeniami mowy; VI. Problemy uwagi nauczyciela; 1. Wprowadzenie; 2. O niektórych wymaganiach wobec uwagi nauczyciela; 3. Różnice indywidualne; 4. Potrzeba specyficznej wiedzy i umiejętności; 5. Celowość stosowania ćwiczeń relaksująco-koncentrujących; Zakończenie; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33220 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p1495, W.p1498 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej