Kowalewska Barbara
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Kowalewska Barbara
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Antropozofia
(1)
Lęk
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika
(1)
Steiner, Rudolf (1861-1925)
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
Streszczenie: Uwagi do piątego wydania; Przedmowa do pierwszego wydania; 1. Zasady praktyki wychowawczej opartej na podstawach duchowych; 2. Pomoc ze świata nocy; 3. Czy Anioł odpowiada?; 4. Pytania Strażnika na moście; 5. Gdy ciało jest dla duszy zbyt zimne; 6. Chłodna głowa i gorące serce; 7. Wychowanie moralne; 8. Postrzeganie jako proces twórczy Naśladowanie i pragnienie dobra; 9. Na tropie zmysłu życia; 10. Uwagi wstępne; 11. "Prazadowolenie"; 12. Uwagi na marginesie dotyczące trudnego tematu zmysłu życia; 13. Pozytywny, spokojny stan jawy oraz dobro jako podstawa świata; 14. Rytmy życiowe a zaufanie wobec bytu; 15. Dziecko nerwowe i niespokojne; 16. Pielęgnowanie zmysłu życia jako oswobodzenie oddechu; 17. Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: tolerancja; 18. Na tropie zmysłu dotyku; 19. Skóra jako narząd zmysłowy; 20. Uwagi dotyczące postrzegania dotykiem; 21. "Uczucie bycia przenikniętym Bogiem"; 22. Zmysł dotyku a zainteresowanie światem: różnica - rezonans - oczywistość; 23. Wiedza o człowieku a praktyka wychowawcza; 24. Co to znaczy "rozumieć..."?; 25. Stosunek do świata wyrażający miłość; 26. Bliskość a niebezpieczeństwo zranienia; 27. "Ja cielesne posiadające granice przestrzenne"; 28. Przybycie na Ziemię; 29. Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: troskliwość; 30. Tajemny uraz dziecka lękliwego; 31. Zmysły cielesne i zmysły społeczne - o lękach nabytych; 32. Dziecko lękliwe i niepewne - obserwacje; 33. Przygotowanie do snu i początek dnia; 34. Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: "pozytywne spojrzenie"; 35. Dziecko lękliwe i niepewne - dalsze obserwacje; 36. Podsumowanie: postępowanie z dziećmi niespokojnymi i lękliwymi; 37. Na tropie zmysłu ruchu oraz zmysłu równowagi; 38. Uwagi wstępne; 39. "Doznanie swobody w obszarze własnej duszy"; 40. Uczucie "autonomiczności"; 41. Ukryty kompozytor; 42. O subtelnym nastrojeniu duszy; 42. Postać duszy: postać stworzona z ruchu; 43. Zdolność do współodczuwania; 44. Niesłuszne wnioski wyciągane w utrudnionych warunkach rozwojowych; 45. Dziecko smutne i skłonne do pogrążania się w sobie: charakterystyka ukrytych zaburzeń zmysłu ruchu; 46. Podłoże: słabe naśladowanie we wczesnym dzieciństwie; 47. Muśnięte przez Anioła: nieświadome tęsknoty dziecka; 48. Postępowanie z dziećmi smutnymi i skłonnymi do pogrążania się w sobie; 49. Mowa ukształtowana - gest, który ma sens; 50. Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: siła współodczuwania; 51. Zmysł równowagi; 52. Oswobodzenie ramion i dłoni; 53. Zmysł równowagi a umiejętność wydawania sądów: 48:34; 54. Równowaga duszy a zmysł równowagi; 55. "Umiejętność chodzenia jako dar łaski": kierownicza rola zmysłu równowagi; 56. Równowaga duszy a poczucie własnej wartości; 57. Wskazówki wychowawcze w postępowaniu z dziećmi smutnymi i skłonnymi do pogrążania się w sobie; Zakończenie: pedagogika a etyka; Wykaz literatury przedmiotu; Wybór bibliografii w języku polskim; Wybór bibliografii w języku niemieckim
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43108 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
Streszczenie: Przedmowa do wydania polskiego; Słowo wstępne; 1. Ograniczenie możliwości rozwoju dziecka poprzez przemysł kulturowy; 1.1. Ćwiczenie podstawowych kompetencji w zabawie; 1.2. Zabawa a kompetencja technologiczna; 1.3. Konkurencyjność mediów posługujących się ekranem wobec zabawy; 1.4. Zagrożenie swobodnej zabawy dziecięcej przez przemysł kulturowy; 1.5. Kultura szybkostrzelna: przemoc i pośpiech w świecie, który otacza dziecko na co dzień; 1.6. Cielesne skutki kultury stresu; 2. Kultura mediów posługujących się ekranem i jej negatywny wpływ na rozwój duchowy, społeczny i cielesny dziecka; 2.1. Czy telewizja i gry komputerowe powodują zmiany w mózgu dziecka?; 2.2. Oddziaływanie telewizji i gier komputerowych na zdolności kognitywne dzieci; 2.3. Raz jeszcze: nowoczesne media elektroniczne - dobrzy czy źli budowniczy ludzkiego mózgu?; 2.4. Wykształcenie ogólne a cywilizacja techniczna; 3. Humanistyczno-estetyczny i technokratyczno-ekonomiczny model edukacji; 3.1. Tendencje w pedagogice: polityka oświatowa a historia mentalności; 3.2. Edukacja czy instrukcja?; 3.3. Wypieranie celów edukacji humanistycznejprzez technokratyczno-ekonomiczne plany oświatowe; 3.4. Mechanizacja życia codziennego dzieci "Postmodernistyczny" model edukacji w opozycji do technokracji; 4. Dzieciństwo: aspekty fizyczne i psychiczne; 4.1. Raz jeszcze: edukacja w zabawie dziecięcej; 4.2. O relacji między "centrum" (mózg) a "peryferiami" (tułów i kończyny); 4.3. Skracanie dzieciństwa na płaszczyźnie biologicznej: fenomen akceleracji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43109 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej