Socrates
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Jodłowska Bogusława
(2)
Brzozowska Anna
(1)
Flanczewska-Wolny Maria
(1)
Jarosławski Jan
(1)
Labriola Antonio
(1)
Orlański Mieczysław
(1)
Ryłko Zdzisław
(1)
Sieroszewska Barbara
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
1960 - 1969
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Socrates
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; Część I. Człowiek i Logos. Z podstaw sokratejskiej antropologii pedagogicznej: Rozdział I. Problem i metoda: 1. Problemy; 2. Kwestia źródeł i rekonstrukcji pedagogicznej myśli Sokratesa; Rozdział II. Filozoficzne źródła pedagogiki sokratejskiej: 1. Życie Sokratesa - ewolucja umysłu i ducha wychowawczego; 2. Sokrates i presokratycy - u początków pedagogiki; 3. Sokrates i sofiści - spór o filozofię człowieka. Sokratejski przewrót na tradycyjnej skali wartości; Rozdział III. Sokrates i pytanie o jakość życia: 1. Jakość życia ideą kierunkową wychowania sokratejskiego; 2. Sokrates, czyli jakość życia ważniejsza od ciągłości tylko biologicznej egzystencji; 3. Gnothi seauton - sokratejskie wezwanie do troski o poznanie siebie; Rozdział IV. Pytanie o wychowanie i sokratejską pedagogikę: 1. Jak możliwe jest wychowanie?; 2. Parabola jaskini: sens i znaczenie wychowania; 3. Ewolucja istoty pojęcia paidagogos; Rozdział V. Kto (co) więzi potencjał ludzki? Rozważania z perspektywy antropologii sokratejskiej: 1. Potencjalność ludzka w ujęciu antropologii sokratejskiej; 2. Trudny uczeń "produktem" pedagogiki opartej na reprodukcji i transmisji wiedzy. Prawo odpłaty; 3. Pedagogika sokratejska szansą wyeliminowania problemu "trudnego ucznia"; Część II. Logos jako Dialogos Pedagogika sokratejska - metodologia procesu wychowania: Rozdział VI. Wartości i cele sokratejskiej pedagogiki: 1. Mądrość jako wartość i cel pedagogiki sokratejskiej; 2. Prawda, dobro, piękno jako wartości i bliższe cele wychowania sokratejskiego; 3. Sokratejskie poszukiwanie "trwałego kodu moralnego"; 4. O sokratejskiej bezinteresowności i miłości pedagogicznej; Rozdział VII. Treści wychowania sokratejskiego: 1. Treści wychowania są "pokarmem duszy" - rozważania w kontekście sporu Sokratesa z sofistami w Gorgiaszu Platona; 2. Definiowanie pojęć; 3. Problemy wiedzy i niewiedzy. Teoria koherencji wiedzy; Rozdział VIII. Proces sokratejskiego wychowania - pytanie o dialog i metodę: 1. Ontologiczna koncepcja sokratejskiego dialogu; 2. Pytanie o metodę nauczania/wychowania; 3. Elenktyka i majeutyka a problem sokratejskich pytań - praktyczny wymiar mądrości sokratejskiego wychowania; 4. Dialog sokratyczny czy dogmatyczny? Analiza dialogu lekcyjnego; Część III. Plus ratio quam vis Pedagogika sokratejska w XXI wieku: Rozdział IX. Sokratejski nauczyciel - intelektualista a człowiek duchowy: 1. Kiedy nauczyciel może być promotorem kultury wrogości?; 2. Wychowanie sokratejskie a badania "nowego paradygmatu"; 3. Sokrates, action research i idea ucznia jako badacza; 4. Sokratejski nauczyciel jako badacz; Rozdział X. Pedagogika sokratejska - Uniwersytet - Europa w XXI wieku: 1. Sokrates a wychowanie w warunkach zróżnicowania kulturowego Europy; 2. Powrót do Sokratesa to powrót do antropologii (pedagogicznej) postrzegającej człowieka w perspektywie mądrości; 3. Współczesny uniwersytet sokratejską agorą - w trosce o mądrość nauczyciela; Bibliografia; Indeks nazwisk; Aneks; Załącznik 1. Platon Menon (fragment); Załącznik 2. Rodzaje pytań sokratejskich według K. Sośnickiego; Załącznik 3. Dialog lekcyjny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43459, W.43460, W.43458, W.43457, W.43870, W.43448 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowo-Dydaktyczne Kolegium Nauczycielskiego w GliwicachIntegracja - Nauczyciel - Wychowanie / red. Janina Wyczesany ; T. 4)
Streszczenie: Wstęp; Spis treści (Contents); Słowo wstępne (Introduction); Część (Part) I. Mądrość i wychowanie. Wybrane problemy pedagogiki sokratejskiej (Wisdom and Education. Selected Problems of Socratic Pedagogy); Bogusława Jodłowska. Pedagogika sokratejska szansą odbudowania duchowości współczesnego człowieka (Socratic Pedagogy as an Opportunity of Recreating Human Spirituality); Bogusława Jodłowska. Sokrates i pedagogika (Socrates and Education); Bogusława Jodłowska. Kategoria mądrości w wychowaniu sokratejskim. W kręgu elenktyki i majeutyki refleksyjnej (The Issue of Wisdom in Socratic Pedagogy. Reflexive Approach in Maieutic and Elenctic Method); Bogusława Jodłowska. Wprowadzenie do teorii refleksji. Od filozofii sokratejskiej do pedagogiki (Introduction to the Reflection Theory. From Socratic Philosophy to Education); Część (Part) II. Z kulturowych podstaw wychowania (Cultural Foundations of Education); Anna Fitak. Kultura w pracy pedagoga (Role of Culture in the Work of Educator); Anna Fitak. Miejsce kultury w praktyce pedagogicznej (Culture in Educational Practice); Anna Fitak. Innowacje z pogranicza kultury i pedagogiki (New Ideas Which Combine the Fields of Culture and Education); Gabriela Machaczek. Sztuka i jej implikacje pedagogiczne - w ujęciu laureatów literackiej Nagrody Nobla oraz w koncepcji Jana Pawła II (Art and Its Pedagogical Implications - According to Nobel Prize Laureates in Literature and Concepts of John Paul II); Adam Mikrut. Agresja na ekranie a agresja widzów (Aggression on the Screen and Aggression of Viewers); Część (Part) III. Pedagog - niepełnosprawność - rodzina - różne problemy i konteksty (Educator - Disability - Family - Various Problems and Contexts); Anna Suchoń. Pedagog specjalny w pracy z uczniem z głębszą niepełnosprawnością intelektualną - kilka uwag na podstawie badań własnych (Special Education Teacher of Students with Severe Intellectual Disability - Basic Remarks According to the Author's Research); Ewa Jodłowska. Pedagog wobec dewiacyjnych zachowań współczesnej młodzieży (Educator Towards Deviant Behaviours of Young People); Krzysztof Jaworski. Refleksyjny nauczyciel wobec sytuacji antynomii szkolnych (Reflexive Teacher Facing School Antinomies); Maria Borczykowska-Rzepka, Jadwiga Jośko, Janusz Kasperczyk. Poczucie satysfakcji z życia matek dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym ważnym obszarem oddziaływań psychopedagogicznych (Life Satisfaction of Mothers Whose Children Suffer from Infantile Cerebral Palsy Significant Field of Psycho-Pedagogical Influences); Agnieszka Kwitok. Przemoc w rodzinie jako symptom patologizacji stosunków międzyludzkich (Family Violence as a Symptom of Pathological Changes in Human Relations); Część (Part) IV. Recenzje (Reviews); Piotr Majewicz. Zofia Dołęga. Psychologiczne podstawy i społeczny aspekt wychowania integrującego (Zofia Dołęga - Psychological Background and Social Aspect of Education for Integration); Bogusława Jodłowska. Maria Czerepaniak-Walczak. Pedagogika emancypacyjna. Rozwój świadomości krytycznej człowieka (Maria Czerepaniak-Walczak - Education for Emancipation Development of Human Critical Awareness); Bogusława Jodłowska. Zdrowie psychiczne uczniów - różne konteksty i odniesienia. Pod redakcją Zofii Dołęgi i Marii John-Borys (Mental Health of Students - Various Contexts and References. Edited by Zofia Dołęga and Maria John-Borys); Maria Flanczewska-Wolny. Aniela Korzon i Katarzyna Plutecka. Kształcenie zintegrowane uczniów niesłyszących w teorii i praktyce edukacyjnej (Aniela Korzon and Katarzyna Plutecka - Integral Education of Deaf Students in Theory and Practice)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43374, W.43372, W.43373, W.43589 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4146 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej