Nauczyciele
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(126)
Forma i typ
Książki
(126)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(113)
tylko na miejscu
(8)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(118)
Czytelnia
(1)
Pracownia cymeliów
(7)
Autor
Krawcewicz Stanisław
(8)
Szuścik Urszula
(4)
Kozłowski Józef
(3)
Mink Joanna
(3)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(3)
Woskowski Jan
(3)
Dobrowolski Stanisław
(2)
Hamer Hanna
(2)
Iwanowski Wojciech
(2)
Kuźma Józef
(2)
Kwiatkowska Henryka
(2)
Morbitzer Janusz
(2)
Okoń Wincenty
(2)
Pituła Beata
(2)
Schaefer Klaus
(2)
Wójcik Tadeusz
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Banach Czesław
(1)
Bandura L
(1)
Bednarz Jan
(1)
Bidakowski Kazimierz
(1)
Bielski Janusz
(1)
Bordzoł Piotr
(1)
Bortnowski Stanisław
(1)
Brzezińska Renata
(1)
Caverni Jean Paul
(1)
Chmiel Teresa Bogusława
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Chętkowski Dariusz
(1)
Daszykowska Jadwiga
(1)
Day Christopher
(1)
Dutka Janusz
(1)
Dziduszko Karrol
(1)
Fenstermacher Gary D
(1)
Ferenz Krystyna
(1)
Filipowicz Franciszek
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Garstka Tomasz
(1)
Gogol-Drożniakiewicz Barbara
(1)
Grochmal-Bach Bożena
(1)
Gruszczyńska Zofia
(1)
Grześ Bolesław
(1)
Głogowska Renata
(1)
Hulek Aleksander
(1)
Jagieła Jarosław
(1)
Janowska Janina
(1)
Janowski Andrzej
(1)
Jodłowska Bogusława
(1)
Juszczyk Stanisław
(1)
Kaczmarek Stefan
(1)
Kaczor Stanisław
(1)
Kerschensteiner Georg
(1)
Kobyliński Władysław
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Korczyński Andrzej
(1)
Korniszewski Feliks
(1)
Korzeniowska Wiesława
(1)
Kossewska Joanna
(1)
Kotarski Kazimierz
(1)
Kowal Stanisław
(1)
Kończyk Romuald
(1)
Kretschmann Rudolf
(1)
Kreutz Mieczysław
(1)
Kruszewski Krzysztof
(1)
Krzychała Sławomir
(1)
Kuchta Jan
(1)
Kutrowska Barbara
(1)
Kwaśnica Robert
(1)
Kwiatkowski St. i in
(1)
Kwiecińska Roma
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Lisowska Elżbieta
(1)
Lubomirska Krystyna
(1)
Maciaszek Maksymilian
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Maj Kazimierz
(1)
Marciniak Zbigniew
(1)
McEwan Elaine K
(1)
Merecz Dorota
(1)
Michalak Joanna
(1)
Michalski Jarosław
(1)
Mierzwińska-Szybka Zofia
(1)
Mieszalski Stefan
(1)
Mikołajewicz Wojciech
(1)
Mróz Anna M
(1)
Murzyn Andrzej
(1)
Noizet Georges
(1)
Nowacki Tadeusz
(1)
Nowak Jan
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Ogrodnik Joanna
(1)
Pankowska Dorota
(1)
Patri Angelo
(1)
Pereświet-Sołtan Anetta
(1)
Pilecka Władysława
(1)
Plutecka Katarzyna
(1)
Podgórksa Eugenia
(1)
Pokora Mirosław
(1)
Popiołek Michalina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(10)
1970 - 1979
(17)
1960 - 1969
(24)
1950 - 1959
(5)
1940 - 1949
(2)
1930 - 1939
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(126)
Język
polski
(126)
Odbiorca
Dyrektorzy szkół
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Nauczyciele
(126)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
126 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41625 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Funkcjonowanie społeczno-wychowawcze nauczycieli wychowania muzycznego w świetle literatury; 1.1. Role nauczyciela w środowisku szkolnym i pozaszkolnym; 1.2. Działalność społeczno-wychowawcza nauczyciela wychowania muzycznego; 1.3. Stan badań nad absolwentami kierunku wychowania muzycznego wyższych szkół pedagogicznych; 2. Losy absolwentów wychowania muzycznego wyższych szkół pedagogicznych i charakterystyka badanych nauczycieli; 2.1. Losy zawodowe absolwentów wychowania muzycznego wyższych szkół pedagogicznych; 2.2. Charakterystyka badanej populacji; 3. Studia na kierunku wychowania muzycznego wyższych szkół pedagogicznych; Uwagi wstępne; 3.1. Motywy wyboru studiów i oczekiwania wiązane z ich ukończeniem; 3.2. Przygotowanie muzyczne badanych przed podjęciem studiów i jego wpływ na ich osiągnięcia edukacyjne; 3.3. Aktywność społeczno-artystyczna podczas pobytu w uczelni; 3.4. Przydatność studiów w opinii absolwentów; 4. Działalność społeczno-wychowawcza nauczycieli wychowania muzycznego w środowisku szkolnym; Uwagi wstępne; 4.1. Funkcjonowanie w organizacjach na terenie szkoły; 4.2. Zajęcia pozalekcyjne; 4.2.1. Formy zajęć pozalekcyjnych; 4.2.2. Motywy prowadzenia zajęć pozalekcyjnych; 4.2.3. Działalność artystyczna; 4.2.3.1. Organizowanie występów zespołów na terenie szkoły; 4.2.3.2. Udział zespołów w działalności artystycznej poza szkołą; 4.2.4. Samorządność w zespołach; 4.3. Ocen działalności nauczycieli wychowania muzycznego w środowisku szkoły; 5. Działalność społeczno-wychowawcza nauczycieli wychowania muzycznego w środowisku pozaszkolnym; Uwagi wstępne; 5.1. Praca społeczno-wychowawcza w środowisku wiejskim; 5.1.1. Aktywność społeczna; 5.1.2. Działalność artystyczna; 5.2. Praca w środowisku miejskim; 5.2.1. Aktywność społeczna; 5.2.2. Działalność muzyczna; 5.3. Ocena i samoocena działalności w środowisku pozaszkolnym; 6. Czynniki determinujące działalność społeczno-wychowawczą nauczycieli wychowania muzycznego; 6.1. Warunki pracy w szkole; 6.2. Klimat społeczny środowiska pozaszkolnego; 6.3. Identyfikująca z zawodem; 6.3.1. Motywy wyboru zawodu nauczyciela; 6.3.2. Stopień identyfikacji z zawodem nauczyciela; 6.4. Zaspokajanie własnych aspiracji zawodowych i artystycznych; 7. Próba uogólnień i nowych rozwiązań; 7.1. Wnioski końcowe; 7.2. Propozycje nowych rozwiązań i dalsze problemy badawcze; Przypisy; Bibliografia; Załącznik ( Plan studiów na WSP oraz zakres godzin i praktyk z kierunku Wychowanie Muzyczne ); Wykaz tabel i rysunków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37482, W.37483, W.37481, W.37480 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1027, 1003 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Wychowawcy ; Nr 9)
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Co możesz zrobić ze sobą, żeby stać się bardziej efektywnym nauczycielem?; 1. Cele edukacji szkolnej; 2. Dwa modele nauczania; 3. Kto jest w centrum procesu nauczania?; 4. Co to jest efektywne nauczanie?; 5. Motywacja nauczyciela do pracy; 6. Kompetencje nauczyciela; 6.1. Kompetencje specjalistyczne; 6.2. Kompetencje dydaktyczne; 6.3. Kompetencje psychologiczne; 6.3.1. Pozytywne nastawienie do ludzi; 6.3.2. Umiejętność unikania najczęstszych przyczyn zakłóceń w komunikowaniu się; 6.3.3. Umiejętność prawidłowego komunikowania się; 6.3.4. Umiejętność motywowania uczniów; 6.3.5. Budowanie zgranych zespołów; 6.3.6 Elastyczność w dostosowaniu stylu kierowania uczniami do stopnia ich dojrzałości; 6.3.7. Umiejętność kontrolowania stresu; 7. Podsumowanie - rozwój osobowości nauczyciela jako podstawa efektywnej pracy z młodzieżą; Część 2. W jaki sposób efektywnie pracować z uczniami?; 1. Klimat zaufania i poczucia bezpieczeństwa; 1.1. Diagnoza klimatu bezpieczeństwa; 1.2. Diagnoza potrzeb uczniów; 2. Autoprezentacja; 2.1. Daj się poznać; 2.2. Nazywam się; 2.3. Nadaj mi imię; 2.4. Kim jestem?; 2.5. Co by było gdyby?; 2.6. Co widzę, myślę i czuję?; 2.7. Piłka i ty; 2.8. Współbrzmienie; 2.9. Krzyk; 2.10. Pierwsze wrażenie; 2.11. Chcę, żebyś wiedział o mnie, że...; 3. Struktura grupy; 3.1. Tratwa; 3.2. Zasady dyskusji; 3.3. Role społeczne; 3.4. Najlepsze przywódca; 4. Zwiększanie koncentracji uwagi; 4.1. Powtórz i dodaj; 4.2. Jaki to przymiotnik?; 4.3. Pokaż różnicę; 4.4. Czy pamiętasz?; 4.5. Wczuj się; 4.6. Bądź przedmiotem; 4.7. Skonstruuj mnie; 4.8. Jestem lustrem; 4.9. Mój kolor; 4.10. Mam wrażliwy słuch; 4.11. Twoje dłonie; 4.12. Cechy powierzchni; 4.13. Puzzle; 4.14. Czym się różnią?' 5. Stosunki nauczyciela z klasą; 5.1. Dystans; 5.2. Dobry nauczyciel; 5.3. Zły nauczyciel; 5.4. Parodie; 5.5. Czarodziejska pałeczka; 5.6. Bełkot; 5.7. Pomóż mi; 5.8. Co robić, gdy...; 5.9. Razem zrobimy to lepiej; 5.10. Jak mam was uczyć?; 5.11. Zainteresowanie; 5.12. Jaka korzyść z tej lekcji?; 5.13. Co to znaczy okazywać szacunek?; 5.14. Rachunek sumienia; 5.15. Efektywna ocena ucznia; 5.16. Praca domowa; 6. Skuteczne komunikowanie się; 6.1. Co mnie to obchodzi?; 6.2. Jeśli dobrze Cię rozumiem...; 6.3. Trudności; 6.4. Bariery; 6.5. Sedno sprawy; 6.6. Ale naprawdę chodzi mi o to, że...; 6.7. Pytanie otwarte czy zamknięte?; 6.8. Patrz mi w oczy; 6.9. Wysłannik; 6.10. Rozśmiesz mnie; 6.11. Agresywanie, ulegle czy asertywnie?; 6.12. Czy jesteś asertywny?; 6.13. Do czego mam prawo?; 6.14. W pierwszej osobie; 6.15. Dlaczego nie protestujesz?; 6.16. Zastęp negatyw pozytywem; 6.17. Otwartość; 6.18. Jedno- czy dwukierunkowo?; 7. Myślenie twórcze; 7.1. Skojarzenia; 7.2. Niezwykłe zastosowania; 7.3. Jajka; 7.4. Bajka; 7.5. Przewidywanie konsekwencji; 7.6. Banan; 7.7. Nietypowa klasyfikacja; 7.8. Zwierzak; 7.9. Woda z rzeki; 7.10. Kłamstwo; 7.11. Zobacz problem; 7.12. Poszukaj wad; 7.13. Myśl przez analogię; 7.14. Połącz inaczej; 7.15. Jak unicestwić dobry pomysł?; 7.16. Bariery twórczego myślenia; 7.17. Burza mózgów; 8. Rozwiązywanie konfliktów i negocjowanie; 8.1. Lista konfliktów między uczniami; 8.2. Lista konfliktów między nauczycielem a uczniem; 8.3. Lista konfliktów między nauczycielem a klasą; 8.4. Co przeszkadza?; 8.5. Negocjowanie nieustępliwe; 8.6. Negocjowanie uległe; 8.7. Negocjowanie skuteczne; 9. Współpraca; 9.1. Jesteś nam potrzebny, bo..; 9.2. Zgrany zespół; 9.3. Lista cech; 9.4. Wspólne opowiadanie; 9.5. Kwadraty; 10. Szanse sukcesu; 10.1. Co zależy od Ciebie?; 10.2. 33 warunki osiągania sukcesów; 10.3. Zrób coś; 11. Relaks i stres; 11.1. Co to jest stres?; 11.2. Skutki stresu; 11.3. Pomocny w nauce poziom stresu; 11.4. Jak jest ze mną?; 11.5. Podwyższanie motywacji do pokonania stresu; 11.6. Opowiedz mi o swoim sukcesie; 11.7. Walcz; 11.8. Oddychaj przeponą; 11.9. Wyłącz się; 11.10. Kolor; 11.11. Tęcza; 11.12. Punkt; 11.13. Bilans czasu; 11.4. Nie musisz być akceptowany przez wszystkich; 11.5. Wymiana informacji pozytywnych; 11.6. Trening autogenny; 11.7. Śmiech; 12. Planowanie własnego rozwoju; 12.1. Kim jestem?; 12.2. Kim chcę być?; 12.3. Co warto zrobić?; Podsumowanie; Załączniki: Nr 1. Kwestionariusz stylów uczenia się; Nr 2. Na czym polega cykl uczenia się?; Nr 3. List dyrektora szkoły do nauczycieli; Nr 4. Sprzężenie zwrotne; Nr 5. Informacje zwrotne dla nauczyciela od uczniów; Nr 6. Psychozabawa - czy jestem osobą tolerancyjną?; Nr 7. Samoocena nauczyciela po zajęciach; Nr 8. Karta oceny wystąpienia publicznego; Nr 9. Diagnoza poziomu szacunku do własnej osoby; Nr 10. Różnice między asertywnym, biernym i agresywnym komunikowaniem się; Nr 11. Role społeczne; Nr 12. Lista cech uczniów; Nr 13. Moje nastroje; Spis treści
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42098, W.42099, W.42097, W.42095 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Co możesz zrobić ze sobą, żeby stać się bardziej efektywnym nauczycielem?; 1. Cele edukacji szkolnej; 2. Dwa modele nauczania; 3. Kto jest w centrum procesu nauczania?; 4. Co to jest efektywne nauczanie?; 5. Motywacja nauczyciela do pracy; 6. Kompetencje nauczyciela; 6.1. Kompetencje specjalistyczne; 6.2. Kompetencje dydaktyczne; 6.3. Kompetencje psychologiczne; 6.3.1. Pozytywne nastawienie do ludzi; 6.3.2. Umiejętność unikania najczęstszych przyczyn zakłóceń w komunikowaniu się; 6.3.3. Umiejętność prawidłowego komunikowania się; 6.3.4. Umiejętność motywowania uczniów; 6.3.5. Budowanie zgranych zespołów; 6.3.6 Elastyczność w dostosowaniu stylu kierowania uczniami do stopnia ich dojrzałości; 6.3.7. Umiejętność kontrolowania stresu; 7. Podsumowanie - rozwój osobowości nauczyciela jako podstawa efektywnej pracy z młodzieżą; Część 2. W jaki sposób efektywnie pracować z uczniami?; 1. Klimat zaufania i poczucia bezpieczeństwa; 1.1. Diagnoza klimatu bezpieczeństwa; 1.2. Diagnoza potrzeb uczniów; 2. Autoprezentacja; 2.1. Daj się poznać; 2.2. Nazywam się; 2.3. Nadaj mi imię; 2.4. Kim jestem?; 2.5. Co by było gdyby?; 2.6. Co widzę, myślę i czuję?; 2.7. Piłka i ty; 2.8. Współbrzmienie; 2.9. Krzyk; 2.10. Pierwsze wrażenie; 2.11. Chcę, żebyś wiedział o mnie, że...; 3. Struktura grupy; 3.1. Tratwa; 3.2. Zasady dyskusji; 3.3. Role społeczne; 3.4. Najlepsze przywódca; 4. Zwiększanie koncentracji uwagi; 4.1. Powtórz i dodaj; 4.2. Jaki to przymiotnik?; 4.3. Pokaż różnicę; 4.4. Czy pamiętasz?; 4.5. Wczuj się; 4.6. Bądź przedmiotem; 4.7. Skonstruuj mnie; 4.8. Jestem lustrem; 4.9. Mój kolor; 4.10. Mam wrażliwy słuch; 4.11. Twoje dłonie; 4.12. Cechy powierzchni; 4.13. Puzzle; 4.14. Czym się różnią?' 5. Stosunki nauczyciela z klasą; 5.1. Dystans; 5.2. Dobry nauczyciel; 5.3. Zły nauczyciel; 5.4. Parodie; 5.5. Czarodziejska pałeczka; 5.6. Bełkot; 5.7. Pomóż mi; 5.8. Co robić, gdy...; 5.9. Razem zrobimy to lepiej; 5.10. Jak mam was uczyć?; 5.11. Zainteresowanie; 5.12. Jaka korzyść z tej lekcji?; 5.13. Co to znaczy okazywać szacunek?; 5.14. Rachunek sumienia; 5.15. Efektywna ocena ucznia; 5.16. Praca domowa; 6. Skuteczne komunikowanie się; 6.1. Co mnie to obchodzi?; 6.2. Jeśli dobrze Cię rozumiem...; 6.3. Trudności; 6.4. Bariery; 6.5. Sedno sprawy; 6.6. Ale naprawdę chodzi mi o to, że...; 6.7. Pytanie otwarte czy zamknięte?; 6.8. Patrz mi w oczy; 6.9. Wysłannik; 6.10. Rozśmiesz mnie; 6.11. Agresywanie, ulegle czy asertywnie?; 6.12. Czy jesteś asertywny?; 6.13. Do czego mam prawo?; 6.14. W pierwszej osobie; 6.15. Dlaczego nie protestujesz?; 6.16. Zastęp negatyw pozytywem; 6.17. Otwartość; 6.18. Jedno- czy dwukierunkowo?; 7. Myślenie twórcze; 7.1. Skojarzenia; 7.2. Niezwykłe zastosowania; 7.3. Jajka; 7.4. Bajka; 7.5. Przewidywanie konsekwencji; 7.6. Banan; 7.7. Nietypowa klasyfikacja; 7.8. Zwierzak; 7.9. Woda z rzeki; 7.10. Kłamstwo; 7.11. Zobacz problem; 7.12. Poszukaj wad; 7.13. Myśl przez analogię; 7.14. Połącz inaczej; 7.15. Jak unicestwić dobry pomysł?; 7.16. Bariery twórczego myślenia; 7.17. Burza mózgów; 8. Rozwiązywanie konfliktów i negocjowanie; 8.1. Lista konfliktów między uczniami; 8.2. Lista konfliktów między nauczycielem a uczniem; 8.3. Lista konfliktów między nauczycielem a klasą; 8.4. Co przeszkadza?; 8.5. Negocjowanie nieustępliwe; 8.6. Negocjowanie uległe; 8.7. Negocjowanie skuteczne; 9. Współpraca; 9.1. Jesteś nam potrzebny, bo..; 9.2. Zgrany zespół; 9.3. Lista cech; 9.4. Wspólne opowiadanie; 9.5. Kwadraty; 10. Szanse sukcesu; 10.1. Co zależy od Ciebie?; 10.2. 33 warunki osiągania sukcesów; 10.3. Zrób coś; 11. Relaks i stres; 11.1. Co to jest stres?; 11.2. Skutki stresu; 11.3. Pomocny w nauce poziom stresu; 11.4. Jak jest ze mną?; 11.5. Podwyższanie motywacji do pokonania stresu; 11.6. Opowiedz mi o swoim sukcesie; 11.7. Walcz; 11.8. Oddychaj przeponą; 11.9. Wyłącz się; 11.10. Kolor; 11.11. Tęcza; 11.12. Punkt; 11.13. Bilans czasu; 11.4. Nie musisz być akceptowany przez wszystkich; 11.5. Wymiana informacji pozytywnych; 11.6. Trening autogenny; 11.7. Śmiech; 12. Planowanie własnego rozwoju; 12.1. Kim jestem?; 12.2. Kim chcę być?; 12.3. Co warto zrobić?; Podsumowanie; Załączniki: Nr 1. Kwestionariusz stylów uczenia się; Nr 2. Na czym polega cykl uczenia się?; Nr 3. List dyrektora szkoły do nauczycieli; Nr 4. Sprzężenie zwrotne; Nr 5. Informacje zwrotne dla nauczyciela od uczniów; Nr 6. Psychozabawa - czy jestem osobą tolerancyjną?; Nr 7. Samoocena nauczyciela po zajęciach; Nr 8. Karta oceny wystąpienia publicznego; Nr 9. Diagnoza poziomu szacunku do własnej osoby; Nr 10. Różnice między asertywnym, biernym i agresywnym komunikowaniem się; Nr 11. Role społeczne; Nr 12. Lista cech uczniów; Nr 13. Moje nastroje; Spis treści
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37968, W.37967 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37005, W.37008, W.37006, W.37004, W.37007, W.36832 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23752 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26545 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; Rozdział 1. Trzy prawa komunikacji, czyli jak nauczyciel " A " porozumiewa się z uczniem " B "; Rozdział 2. Pasywność, czyli co się stało, gdy uczeń " B " przestał przekazywać informacje o sobie; Rozdział 3. Gry psychologiczne, czyli pułapki komunikacyjne nauczyciela " A " i ucznia " B "; Rozdział 4. Błędy komunikacji, czyli co psuje porozumienie między nauczycielem " A " i uczniem " B "; Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41533, W.41532 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41323 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26983 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rozprawy Habilitacyjne / Uniwersytet Jagielloński ; Nr 155)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42887 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W prezentowanym tomie, zatytułowanym "Osobowość, kompetencje, powinności nauczyciela i wychowawcy" zostały opublikowane referaty uczestników konferencji pogrupowane w trzech rozdziałach: I, Osobowość i kompetencje nauczyciela, II. Zadania i powinności nauczyciela i wychowawcy, III. Nauczyciel wychowania fizycznego wobec wyzwań współczesności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44131 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. p997 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29590, 29589 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pracownia cymeliów
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Sp.17929 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.32722, W.32721, W.32720 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.29566, W.29565, 29564 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Rozdział 1. Teoretyczne wprowadzenie do problematyki stresu 1.1. Wybrane koncepcje stresu 1.1.1. Koncepcje biologiczne 1.1.2. Koncepcje medyczne 1.1.3. Koncepcje psychologiczne 1.2. Definicje stresu 1.3. Źródła stresu 1.4. Czy Polacy są zestresowani? 1.5. Stres w środowisku pracy 1.6. Następstwa stresu 1.7. Odporność na stres 1.8. Radzenie sobie ze stresem 1.9. Syndrom wypalenia zawodowego Rozdział 2. Stres i wypalenie zawodowe nauczycieli w literaturze przedmiotu 2.1. Stres nauczycielski 2.2. Stresory w pracy pedagogicznej 2.3. Wypalenie się zawodowe nauczycieli Rozdział 3. Podstawy metodologiczne własnych badań 3.1. Przedmiot i cel badań 3.2. Problemy badawcze 3.3. Zmienne zależne i niezależne oraz ich wskaźniki 3.4. Metoda badań 3.5. Organizacja badań Rozdział 4. Opis wyników badań – źródła nauczycielskiego stresu i wypalenie się zawodowe U2007 4.1. Poziom nauczycielskiego stresu U2007 4.2. Czynniki stresogenne w ocenie nauczycieli U2007 4.2.1. Poczucie braku wewnętrznych nagród U2007 4.2.2. Uciążliwości fizyczne źródłem nauczycielskiego stresu 4.2.3. Poczucie psychicznego obciążenia pracą zawodową 4.2.4. Uciążliwości związane z pełnieniem funkcji dydaktycznej i wychowawczej jako stresor zawodowy 4.2.5. Zachowania uczniów generujące stres 4.2.6. Sytuacje konfliktowe jako źródło stresu zawodowego nauczycieli 4.2.7. Stres zagrożenia 4.2.8. Presja czasu jako stresor w pracy pedagogicznej 4.2.9. Presja odpowiedzialności 4.2.10. Brak wsparcia społecznego 4.3. Wypalenie się zawodowe w percepcji pedagogów Rozdział 5. Konsekwencje stresu i sposoby radzenia sobie ze stresem Praktyczne wnioski 5.1. Następstwa stresu dostrzegane przez badanych nauczycieli 5.2. Sposoby przezwyciężania stresu 5.3. Podsumowanie wyników badań 5.4. Praktyczne wnioski. Zapobieganie skutkom stresu w pracy edukacyjnej nauczycieli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43934 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23536 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej