mózgowe porażenie dziecięce
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Dostępność
dostępne
(10)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Autor
Pilecka Władysława
(6)
Pilecki Jan
(6)
Finnie Nancie R
(1)
Jaworski Janusz
(1)
Lubicz-Rudnicka
(1)
Mazanek Ewa
(1)
Mihilewicz Stanisława
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(5)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
mózgowe porażenie dziecięce
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
10 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa do polskiego wydania; Przedmowa do wydania pierwszego; Rozdział 1. Wskazówki ogólne: 1. Pierwszy wywiad; 2. Podejście do usprawniania; 3. Wspomaganie w czynnościach życia codziennego; 4. Wady wzroku; 5. Wady słuchu; 6. Mowa; 7. Pobyt w szpitalu; 8. Wypożyczalnia zabawek; 9. Pływanie i jazda konna; 10. Służby społeczne; Rozdział 2. Problemy rodziców: 1. Problem akceptacji; 2. Przystosowanie się; 3. Wstyd, zakłopotanie i społeczna izolacja; 4. Przyjmowanie pomocy; 5. Akceptacja społeczna; 6. Pierwsze zależności; 7. Zmiana stosunku; 8. Matka jako nauczyciel; 9. Zabawa; 10. Umiejętność samoobsługi; 11. Podstawowe zasady nauczania dziecka; 12. Nie odkładaj pomocy na później!; 13. Dyscyplina; 14. Upór i napady złego humoru; 15. Kapryszenie przy jedzeniu, ćwiczenie czynności fizjologicznych, negatywizm; 16. Inne problemy zachowania; 17. Nadmierne przywiązanie; 18. Raczej zachowanie społeczne niż pouczająca rozrywka; 19. Wnioski; Rozdział 3. Ruch: 1. Podstawowe różnice między prawidłowym a nieprawidłowym rozwojem wzorców ruchowych; 2. Odchylenia od normy podczas wykonywania ruchów naturalnych; 3. Nieprawidłowe sposoby poruszania się; 4. Niezalecane metody pielęgnacji; Rozdział 4. Podstawowe zasady pielęgnacji; Rozdział 5. Spanie; Rozdział 6. Ćwiczenie czynności fizjologicznych; Rozdział 7. Kąpanie; Rozdział 8. Ubieranie; 1. Rozwój umiejętności samodzielnego ubierania się i rozbierania dziecka zdrowego; 2. Ubieranie i rozbieranie się dziecka z porażeniem mózgowym; 3. Pozycja leżąca na boku; 4. Pozycja siedząca na kolanach matki; 5. Rady, które pozwolą pokonać trudności; 6. Rady dotyczące pomocy w ubieraniu, gdy dziecko zaczyna współpracować i ubierać się samo; 7. Trudności fizyczne przy ubieraniu się i rozbieraniu; 8. Ubieranie; 9. Materiały; 10. Odpowiedni typ odzieży dla dziecka z porażeniem mózgowym; Rozdział 9. Karmienie: 1. Etapy prawidłowego rozwoju umiejętności jedzenia; 2. Karmienie dziecka z porażeniem mózgowym; 3. Pozycja karmienia; 4. Kontrolowanie funkcji ust; 5. Nadwrażliwość; 6. Ślinienie i otwarte usta; 7. Picie z butelki; 8. Karmienie łyżką; 9. Żucie; 10. Picie; 11. Picie przez rurkę; 12. Pierwsze kroki w samodzielnym jedzeniu; 13. Leczenie dentystyczne; Rozdział 10. Mowa; Rozdział 11. Sposób noszenia; Rozdział 12. Wózki i krzesła: 1. Wózki; 2. Krzesła; Rozdział 13. Hamaki, kliny i stoły pionizacyjne: 1. Hamaki; 2. Kołyska sprężynująca; 3. Kliny; 4. Stoły pionizacyjne do leżenia przodem; 5. Pomoce zewnętrzne; Rozdział 14. Pomoce do poruszania się; Rozdział 15. Podstawy chwytów i manipulacji; Rozdział 16. Zabawa: 1. Dziecko o prawidłowym rozwoju; 2. Dziecko z porażeniem mózgowym; 3. Ciężko porażone lub bardzo małe dziecko z porażeniem mózgowym; 4. Pierwsze kroki w ułatwianiu dziecku zabawy; 5. Pomaganie dziecku w używaniu rąk; 6. Dziecko średnio porażone lub taki, które zaczyna bawić się samodzielnie; 7. Małe dziecko z porażeniem mózgowym, które może poruszać się i utrzymywać równowagę; 8. Wybór zabawek; 9. Proste gry z zastosowaniem przedmiotów codziennego użytku; 10. Zabawa z dzieckiem; 11. Zabawa z dwuletnim zdrowym dzieckiem z porażeniem mózgowym; Dodatek. Wczesne stadia prawidłowego rozwoju dziecka: a) Etap pierwszy; b) Etap drugi; c) Etap trzecia; d) Etap czwarty; e) Etap piąty; Objaśnienia specjalistycznych określeń dla rodziców
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38006, W.38008, W.38007 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp - Ewa Mazanek; 1. Rodzina w procesie rewalidacji dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym: 1.1. Mazanek E.: Rola środowiska rodzinnego w usprawnianiu i wychowaniu dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym; 1.2. Nowak I.: Problemy rodziców dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym ( refleksje matki ); 1.3. Dońska-Olszko M.: Wychowanie usprawniające dzieci z mózgowymporażeniem dziecięcym w wieku szkolnym ( refleksje nauczyciela-fizjoterapeuty ); 2. Psychopedagogiczne aspekty rozwoju dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym: 2.1. Przyrowski Z.: Dysfunkcje w zakresie integracji sensorycznej i deficyty fragmentaryczne w zespole mózgowego porażenia dziecięcego; 2.2. Stecko E.: Zaburzenia mowy i metody ich wyrównywania u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 2.3. Mazanek E.: Rozwój umysłowy dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 2.4. Gujska B.: Myślenie operacyjne jako czynnik dojrzałości szkolnej dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 2.5. Przyrowski Z.: Wybrane czynniki wyznaczające sposób zachowania dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 2.6. Awdziewicz A.: Samoocena dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 3. Nauczanie dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym: 3.1. Loska M.: Dojrzałość szkolna dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 3.2. Loska M., Przybylska E.: Organizacja procesu nauczania; 3.2.1. Loska M.: Formy nauczania; 3.2.2. Przybylska E.: Programy wykorzystywane w edukacji dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 3.2.3. Przybylska E.: Sprawdzenie wiadomości i ocenianie dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 3.2.4. Przybylska E.: Pomieszczenie klasowe; 3.2.5. Loska M.: Rola nauczyciela w nauczaniu dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 3.3. Sibilska V.: Integracyjny system kształcenia i wychowania; 3.4. Przybylska E.: Nauczanie początkowe dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 3.5. Loska M.: Nauczanie dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym w wyższych klasach szkoły podstawowej; 3.6. Stąsiek K.: Wybrane aspekty szkolenia zawodowego; 4. Formy pomocy terapeutycznej dzieciom z zaburzeniami ruchowymi pochodzenia mózgowego: 4.1. Dońska-Oleszko M., Lechowicz A.: Komputerowe wspomaganie nauczania dzieci z ciężkim uszkodzeniem narządu ruchu; 4.2. Loska M.: Niewerbalne metody porozumiewania się; 4.3. Tomasik E.: Biblioterapia - nowa metoda w kształceniu i wychowaniu dzieci niepełnosprawnych; 4.4. Konaszkiewicz Z.: Muzyka w wychowaniu dziecka niepełnosprawnego; Słowniczek terminów; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39885, W.39978, W.39886, W.39887, W.39976, W.39977 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp: 1. A. Czapiga. Zastosowanie pojęcia strefy najbliższego rozowju L. S. Wygotskiego w diagnozie dzieci niepełnosprawnych umysłowo; 2. S. Mihilewicz. Problemy w rozwoju psychoruchowego dziecka z zespołem mózgowego porażenia dziecięcego ( MPD ); 3. S. Mihilewicz. Diagnoza oraz rehabilitacja dziecka z zespołem mózgowego porażenia dziecięcego ( MPD ) z głębokim uszkodzeniem słuchu; 4. S. Mihilewicz. Rysunek dziecka z zespołem mózgowego porażenia dziecięcego ( MPD ); 5. S. Mihilewicz. Działalność edukacyjna i terapeutyczna u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym ( MPD ); 6. A. Korzon. Rozwiązywanie problemów przez dzieci niesłyszące a treści programu nauczania klas początkowych; 7. A. Korzon. Zaburzenia w rozwoju dziecka niesłyszącego warunkowane etiologią głuchoty; 8. G. Gunia. Zasady pracy logopedycznej z dziećmi niesłyszącymi; 9. G. Gunia. Metody terapii logopedycznej dzieci głuchych i słabo słyszących; 10. A. Czapiga. Struktura relacji w rodzinie a funkcjonowane dzieci niepełnosprawnych umysłowo wychowywanych przez samotne matki. Wstępne doniesienia z badań; 11. P. Kwiatkowski. Skala postaw młodzieży wobec alkoholizowania się ( nowe narzędzia badawcze )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40774 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42847 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40565 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38430, W.38303, W.38304, W.38429 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40928 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39823, W.39822, W.39824 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41585, W.41586 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40155, W.39732, W.39734, W.39733 (4 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej