Bokus Barbara
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Bokus Barbara
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Dziecko
(1)
Język
(1)
aktywność dziecka
(1)
dziecko
(1)
dziecko- interakcje społ
(1)
narracja
(1)
narracja monologowa
(1)
opowiadanie
(1)
rozmowa
(1)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; Rozdział 1. Przegląd badań nad interakcjami z udziałem małych dzieci. Sformułowanie podstawowych pytań badawczych pracy: 1. Założenia badawczy w pracach nad rozwojem społecznym dzieci; 2. Wprowadzenie w problematykę interakcji społecznych dziecko-dorosły i dziecko-dziecko; 3. Problematyka interakcji dziecko-dziecko w świetle wybranej literatury. (Trzy kierunki poszukiwań badawczych w pracach nad interakcjami dziecko-dziecko); 3.1. Z badań nad kontaktami społecznymi dziecko-rówieśnicy; 3.2. Z badań nad zachowaniami społecznymi małych dzieci; 3.3. Aktualny stan badań nad interakcjami społecznymi dziecko-dziecko; 4. Podstawowe ramy pojęciowe pracy; 5. W jaki sposób małe dzieci nawiązują interakcje społeczne ze swoimi rówieśnikami? - otwarte pytanie badawcze; 6. Podstawowe pytania badawcze pracy; Rozdział 2. Badania eksploracyjne. (Obserwacja swobodnej aktywności dzieci w sytuacji potencjalnej interakcji dziecko-rówieśnik): 1. Opis badań. Osoby badane. Metoda organizacji badań; 2. Analiza strumień swobodnej aktywności dwojga dzieci - potencjalnych uczestników interakcji społecznej. (Opis metody analizy); 3. Ogólna charakterystyka relacji dziecko-dziecko w sytuacji swobodnej aktywności dzieci. (Ocena poziomu współzależności strumieni zachowań dzieci w diadzie); 4. Zachowania społecznie ukierunkowane pochodzące od dzieci w sytuacji swobodnej aktywności dziecko-rówieśnik; 5. Interakcje rówieśnicze dziecko-dziecko. Charakterystyka zachowań społecznie ukierunkowanych tworzących łańcuchy interakcyjne dziecko-dziecko; 6. Proces nawiązywania interakcji społecznych przez dzieci 3-5 letnie w sytuacji swobodnej aktywności dziecko-dziecko; 6.1. Zachowania społecznie ukierunkowane otwierające łańcuchy interakcyjne dziecko-dziecko; 6.2. Inicjowanie różnego typu interakcji rówieśniczych. Charakterystyka wypowiedzi otwierających interakcje dziecko-dziecko; 6.3. Analiza struktury procesu nawiązywania interakcji dziecko-dziecko; 6.4. Analiza sposobów włączania przez dziecko rówieśnika do własnej aktywności przedmiotowej; 6.4.1. Analiza wypowiedzi otwierających interakcje AWł; 6.4.2. Wypowiedzi wskazujące lub opisujące pole działania dziecka - inicjatora interakcji a przygotowania do zainicjowania interakcji AWł; Rozdział 3. Eksperyment. W jaki sposób małe dzieci radzą sobie z inicjowaniem interakcji typu AWł w sytuacji zadaniowej?; 1. Opis badań eksperymentalnych; 1.1. Hipotezy badawcze. Podstawowe zmienne; 1.2. Osoby badane; 1.3. Miejsce badania; 1.4. Przebieg badań; 2. Wyniki badań; 2.1. Pole działania przypisywane przez dziecko sobie i innym. (W jaki sposób małe dziecko postrzega własne pole aktywności i pole partnera w sytuacji dziecko-dziecko?); 2.1.1. Niewerbalna prezentacja przez dziecko pola działania (własnego, partnera, wspólnego pola dzieci); 2.1.2. Werbalna prezentacja przez dziecko pola działania (własnego, partnera, wspólnego pola dzieci); 2.2. Zróżnicowanie percepcji przez dziecko układu pól - własnego i partnera, jako pola wspólnego, jako dwóch pól izolowanych; 2.3. Inicjowanie interakcji AWł przez dzieci 3-5 letnie w sytuacji zadaniowej.(Użycie języka przez małe dziecko w procesie nawiązywania interakcji z rówieśnikami); Rozdział 4. Dyskusja i interpretacja wyników: 1. Podsumowanie ważniejszych wyników badań. Interakcje dziecko-dziecko: ich nawiązywanie (inicjowanie); 2. Próba wyjaśnienia ważniejszych wyników badań. Uwarunkowania użycia języka przez małe dziecko w procesie nawiązywania interakcji z rówieśnikiem; 2.1. Zróżnicowanie wypowiedzi otwierających interakcje typu AWł - analiza sytuacji zadaniowej dziecka - inicjatora interakcji; 2.1.1. Dziecko inicjujące interakcję AWł próbuje ukierunkować uwagę partnera na własną linię działania; 2.1.2. Dziecko inicjujące interakcję AWł próbuje zainteresować partnera własną linia działania; 2.1.3. Dziecko inicjujące interakcję AWł próbuje zapewnić dominację swej linii działania w przebiegu interakcji z rówieśnikiem; 2.2. Dlaczego partner przyłącza się do linii działania dziecka - inicjatora interakcji AWł?; 3. Hipotetyczny model nawiązywania się interakcji dziecko-dziecko; 3.1. Nawiązywanie interakcji społecznych przez małe dziecko - akt czy proces?; 3.2. Czasowo-przestrzenna struktura czynności nawiązywania interakcji dziecko-dziecko; 4. Percepcja przestrzeni przez dziecko w roli podmiotu działania; 5. Uwagi końcowe; Załączniki (Plan pokoju zabawowego z badań obserwacyjnych; Plan dużej Sali przedszkolnej i pokoju zabawowego z badań eksperymentalnych; Pozycje wyjściowe dzieci i kierunek ich przemieszczania się w przestrzeni w wyniku działań eksperymentatora w toku badań uzupełniających eksperyment podstawowy - MK); Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36790, W.32628 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Język - Poznanie - Komunikacja / red. serii Barbara Bokus ; T. 1)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38759 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Język - Poznanie - Komunikacja / red. serii Barbara Bokus ; T. 2)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38758, W.38757 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej