Kościelska Małgorzata
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Dostępność
dostępne
(12)
Placówka
Wypożyczalnia
(12)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Kościelska Małgorzata
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Temat
dziecko upośledzone umysłowo
(3)
nauczanie integracyjne
(3)
psychologia kliniczna
(3)
rodzina a dziecko upośledzone umysłowo
(3)
Odpowiedzialność moralna
(2)
Przedszkola integracyjne
(2)
Ciąża
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Macierzyństwo
(1)
Niemowlę
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Rodzice
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
dziecięce porażenie mózgowe
(1)
dziecko chore
(1)
integracja
(1)
szkolnictwo specjalne
(1)
upośledzenie umysłowe
(1)
12 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Dzieci z porażeniem mózgowym: 1. Wczesne objawy i postacie mózgowego porażenia dziecięcego ( MPD ); 2. W czym może pomóc leczenie?; 3. Na czym polega rehabilitacja?; 4. Specyfika rozwoju dzieci z MPD; 5. Niektóre problemy rodziców; 6. Wspomnienia Darka o szkole; 7. Lektura uzupełniająca; 8. Zespoły działające na rzecz dzieci z porażeniem mózgowym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39559 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9323, W.p9186, W.p9324, W.p9228, W.p9227, W.p9185 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39033, W.39031, W.39032, W.39034 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39030, W.40601, W.40600 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: O autorki; 1. Subiektywny obraz upośledzenia; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Upośledzenie jako uzależnienie; 1.2.1. Przypadek Heleny; 1.3. Upośledzenie jako udaremnienie; 1.3.1. Przypadek Jarka; 1.4. Upośledzenie jako cierpienie; 1.4.1. Przypadek Kazimiery; 1.5. Upośledzone Ja. Upośledzony umysł. Upośledzone życie; 2. Rodzinny obraz upośledzenia; 2.1. Wprowadzenie; 2.2. Uczucie rodziców dzieci upośledzonych i ich ewolucja; 2.2.1. Lęk. Żałoba. Wrogość. Miłość; 2.3. Problemy wybranych członków rodzin; 2.3.1.Ojcowie. Rodzeństwo. Babcie i dziadkowie; 2.4. Strategie radzenia sobie i nieradzenia przez rodziców z traumą upośledzenia; 2.4.1. Bezpośrednie reakcje na traumę. Strategie długofalowe; 2.5. Czego potrzeba rodzinie; 3. Właściwości rozwoju dzieci z upośledzeniem umysłowym; 3.1. Wprowadzenie; 3.2. Decentracja poznawcza; 3.2.1. Decentracja poznawcza: cecha umysłu, osobowości czy wychowania. Charakterystyka badań. Wyniki badań. Interpretacja; 3.3. Umiejętności językowe; 3.3.1. Mowa a myślenie czy mowa a doświadczenie. Charakterystyka badań. Wyniki badań. Interpretacja; 3.4. Aktywność zabawowa; 3.4.1. Zabawa dziecka - w jakim stopniu zależy od dorosłego. Charakterystyka badań. Wyniki badań. Interpretacja; 3.5. Gotowość komunikacyjna; 3.5.1. Komunikowanie się - czy wyraża patologię więzi. Charakterystyka badań. Wyniki badań i interpretacje kliniczne. Wnioski; 3.6. Reprezentacja Ja - poczucie tożsamości; 3.6.1. Rozpoznanie siebie a stosunek do siebie. Charakterystyka badań. Wyniki badań. Wnioski; 3.7. Obraz własnego ciała a aktywność ruchowa; 3.7.1. Charakterystyka badań. Wyniki badań. Wnioski; 3.8. Poczucie własności; 3.8.1. Poczucie własności w przebiegu prawidłowego rozwoju. Podstawowe pojęcia i założenia badań. Poczucie własności u dzieci z upośledzeniem umysłowym. Modele rozwoju; 3.9. Podsumowanie; 4. Drogi dojścia i drogi wyjścia z upośledzenia. Próba syntezy; 4.1. Czynniki upośledzenia; 4.1.1. Czynniki biologiczne. Czynniki społeczne. Czynniki psychologiczne; 4.2. Etapy patologizacji rozwoju; 4.2.1. Etap wstępny - predykatory zaburzeń. Etap I - powstanie uszkodzenia. Etap II - negatywne sprzężenie zwrotne. Etap III - usztywnienie procesów patologicznych; 4.3. Pomóc w rozwoju osobom z upośledzeniem umysłowym i problem profilaktyki; 4.4. Terapia dzieci i rodzin; 4.4.1. Koncepcja tworzenia się upośledzenia a zasady terapii. Zależność oddziaływania terapeutycznego od fazy rozwoju dziecka i etapu patologizacji. Ukierunkowanie terapii na rozwijanie Ja. Włączenie do terapii otoczenia społecznego; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40551, W.40552, W.40553 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: O autorki; 1. Subiektywny obraz upośledzenia; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Upośledzenie jako uzależnienie; 1.2.1. Przypadek Heleny; 1.3. Upośledzenie jako udaremnienie; 1.3.1. Przypadek Jarka; 1.4. Upośledzenie jako cierpienie; 1.4.1. Przypadek Kazimiery; 1.5. Upośledzone Ja. Upośledzony umysł. Upośledzone życie; 2. Rodzinny obraz upośledzenia; 2.1. Wprowadzenie; 2.2. Uczucie rodziców dzieci upośledzonych i ich ewolucja; 2.2.1. Lęk. Żałoba. Wrogość. Miłość; 2.3. Problemy wybranych członków rodzin; 2.3.1.Ojcowie. Rodzeństwo. Babcie i dziadkowie; 2.4. Strategie radzenia sobie i nieradzenia przez rodziców z traumą upośledzenia; 2.4.1. Bezpośrednie reakcje na traumę. Strategie długofalowe; 2.5. Czego potrzeba rodzinie; 3. Właściwości rozwoju dzieci z upośledzeniem umysłowym; 3.1. Wprowadzenie; 3.2. Decentracja poznawcza; 3.2.1. Decentracja poznawcza: cecha umysłu, osobowości czy wychowania. Charakterystyka badań. Wyniki badań. Interpretacja; 3.3. Umiejętności językowe; 3.3.1. Mowa a myślenie czy mowa a doświadczenie. Charakterystyka badań. Wyniki badań. Interpretacja; 3.4. Aktywność zabawowa; 3.4.1. Zabawa dziecka - w jakim stopniu zależy od dorosłego. Charakterystyka badań. Wyniki badań. Interpretacja; 3.5. Gotowość komunikacyjna; 3.5.1. Komunikowanie się - czy wyraża patologię więzi. Charakterystyka badań. Wyniki badań i interpretacje kliniczne. Wnioski; 3.6. Reprezentacja Ja - poczucie tożsamości; 3.6.1. Rozpoznanie siebie a stosunek do siebie. Charakterystyka badań. Wyniki badań. Wnioski; 3.7. Obraz własnego ciała a aktywność ruchowa; 3.7.1. Charakterystyka badań. Wyniki badań. Wnioski; 3.8. Poczucie własności; 3.8.1. Poczucie własności w przebiegu prawidłowego rozwoju. Podstawowe pojęcia i założenia badań. Poczucie własności u dzieci z upośledzeniem umysłowym. Modele rozwoju; 3.9. Podsumowanie; 4. Drogi dojścia i drogi wyjścia z upośledzenia. Próba syntezy; 4.1. Czynniki upośledzenia; 4.1.1. Czynniki biologiczne. Czynniki społeczne. Czynniki psychologiczne; 4.2. Etapy patologizacji rozwoju; 4.2.1. Etap wstępny - predykatory zaburzeń. Etap I - powstanie uszkodzenia. Etap II - negatywne sprzężenie zwrotne. Etap III - usztywnienie procesów patologicznych; 4.3. Pomóc w rozwoju osobom z upośledzeniem umysłowym i problem profilaktyki; 4.4. Terapia dzieci i rodzin; 4.4.1. Koncepcja tworzenia się upośledzenia a zasady terapii. Zależność oddziaływania terapeutycznego od fazy rozwoju dziecka i etapu patologizacji. Ukierunkowanie terapii na rozwijanie Ja. Włączenie do terapii otoczenia społecznego; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39902, W.40021 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: O autorki; 1. Subiektywny obraz upośledzenia; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Upośledzenie jako uzależnienie; 1.2.1. Przypadek Heleny; 1.3. Upośledzenie jako udaremnienie; 1.3.1. Przypadek Jarka; 1.4. Upośledzenie jako cierpienie; 1.4.1. Przypadek Kazimiery; 1.5. Upośledzone Ja. Upośledzony umysł. Upośledzone życie; 2. Rodzinny obraz upośledzenia; 2.1. Wprowadzenie; 2.2. Uczucie rodziców dzieci upośledzonych i ich ewolucja; 2.2.1. Lęk. Żałoba. Wrogość. Miłość; 2.3. Problemy wybranych członków rodzin; 2.3.1.Ojcowie. Rodzeństwo. Babcie i dziadkowie; 2.4. Strategie radzenia sobie i nieradzenia przez rodziców z traumą upośledzenia; 2.4.1. Bezpośrednie reakcje na traumę. Strategie długofalowe; 2.5. Czego potrzeba rodzinie; 3. Właściwości rozwoju dzieci z upośledzeniem umysłowym; 3.1. Wprowadzenie; 3.2. Decentracja poznawcza; 3.2.1. Decentracja poznawcza: cecha umysłu, osobowości czy wychowania. Charakterystyka badań. Wyniki badań. Interpretacja; 3.3. Umiejętności językowe; 3.3.1. Mowa a myślenie czy mowa a doświadczenie. Charakterystyka badań. Wyniki badań. Interpretacja; 3.4. Aktywność zabawowa; 3.4.1. Zabawa dziecka - w jakim stopniu zależy od dorosłego. Charakterystyka badań. Wyniki badań. Interpretacja; 3.5. Gotowość komunikacyjna; 3.5.1. Komunikowanie się - czy wyraża patologię więzi. Charakterystyka badań. Wyniki badań i interpretacje kliniczne. Wnioski; 3.6. Reprezentacja Ja - poczucie tożsamości; 3.6.1. Rozpoznanie siebie a stosunek do siebie. Charakterystyka badań. Wyniki badań. Wnioski; 3.7. Obraz własnego ciała a aktywność ruchowa; 3.7.1. Charakterystyka badań. Wyniki badań. Wnioski; 3.8. Poczucie własności; 3.8.1. Poczucie własności w przebiegu prawidłowego rozwoju. Podstawowe pojęcia i założenia badań. Poczucie własności u dzieci z upośledzeniem umysłowym. Modele rozwoju; 3.9. Podsumowanie; 4. Drogi dojścia i drogi wyjścia z upośledzenia. Próba syntezy; 4.1. Czynniki upośledzenia; 4.1.1. Czynniki biologiczne. Czynniki społeczne. Czynniki psychologiczne; 4.2. Etapy patologizacji rozwoju; 4.2.1. Etap wstępny - predykatory zaburzeń. Etap I - powstanie uszkodzenia. Etap II - negatywne sprzężenie zwrotne. Etap III - usztywnienie procesów patologicznych; 4.3. Pomóc w rozwoju osobom z upośledzeniem umysłowym i problem profilaktyki; 4.4. Terapia dzieci i rodzin; 4.4.1. Koncepcja tworzenia się upośledzenia a zasady terapii. Zależność oddziaływania terapeutycznego od fazy rozwoju dziecka i etapu patologizacji. Ukierunkowanie terapii na rozwijanie Ja. Włączenie do terapii otoczenia społecznego; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38198, W.38196, W.38470, W.38438, W.38197 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Od autorki; Rozdział 1. O odpowiedzialności człowieka we współczesnym świecie; Rozdział 2. Między odpowiedzialnością narzuconą a dobrowolnie podjętą w różnych fazach życia; Rozdział 3. Jak się zmienia odpowiedzialność rodziców, kiedy dzieciom grozi upośledzenie rozwoju; Rozdział 4. Za co czują się odpowiedzialni rodzice dzieci chorych na nowotwory?; Rozdział 5. Anoreksja młodzieńcza. Czyj problem?; Rozdział 6. Czy rodzice mają udział w rozwoju homoseksualności u dzieci?; Rozdział 7. Czy to dobrze, jak dzieci czują się odpowiedzialne za rodziców?; Rozdział 8. Szczególne problemy rodziców adopcyjnych; Rozdział 9. Odpowiedzialność za dzieci a alkoholizm matek; Rozdział 10. Gdy w rodzinie panuje przemoc ojca...; Rozdział 11. Czyja jest odpowiedzialność, gdy syn zabija matkę?; Rozdział 12. Próba podpowiedzi, na czym polega odpowiedzialność za rozwój psychiki dziecka; Zakończenie; Rozważania wokół Dziesięciu Przykazań Wychowawczych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43422 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42349 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42616, W.39931 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40225 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Materiały do nauczania psychologii / red. Lidia Wołoszynowa ; S.IVPsychologia kliniczna i psychopedagogika specjalna ; S.IV, T. 5)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.28845, W.28844, W.28846 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej