psychologia kliniczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(13)
Forma i typ
Książki
(13)
Dostępność
dostępne
(13)
Placówka
Wypożyczalnia
(13)
Autor
Kościelska Małgorzata
(3)
Pecyna Maria Bogumiła s
(3)
Wołoszynowa Lidia
(2)
Czubalski
(1)
Heszen-Niejodek Irena
(1)
Jarosz Marek
(1)
Klimasiński Krzysztof
(1)
Paluchowski W. J
(1)
Waligóra Bogusław
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(3)
1960 - 1969
(2)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
psychologia kliniczna
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
13 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36653 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Część ogólna: I. Przedmiot i zadania psychologii; 1. Przedmiot psychologii; 2. Działy psychologii; 3. Psychologia kliniczna i zagadnienie zaburzeń przystosowania; 4. Psychologia lekarska jako zastosowanie psychologii w pracy zawodowej lekarza oraz jako wyodrębniający się dział wiedzy; II. Procesy poznawcze i sprawność umysłowa; 5. Ogólna charakterystyka i sprawność umysłowa; 6. Spostrzeżeniowe poznanie rzeczywistości; 7. Określenie pamięci; 8. Zapamiętywanie; 9. Uczenie się jako zapamiętywanie zorganizowane; 10. Przypominanie i rozpoznawanie; 11. Zniekształcenie materiału zapamiętanego; 12. Zapominanie a hamowanie retroaktywne; 13. Myślenie i jego rodzaje; 14. Fazy myślenie problemowego i operacje myślowe; 15. Niektóre czynniki wpływające na treść i przebieg myślenia; 16. Zdolność logicznego myślenia a inteligencja; 17. Zastosowanie posiadanej wiedzy i doświadczenia do rozwiązywania nowych zadań; 18. Inteligencja jako złożona, wieloczynnikowa sprawność umysłowa; 19. Uwaga jako ukierunkowanie czynności poznawcze; III. Procesy emocjonalno-motywacyjne; 20. Cechy i rodzaje emocji; 21. Fizjologiczne przejawy emocji; 22. Motywacyjna funkcja emocji a potrzeby; 23. Rodzaje potrzeb; IV. Osobowość; 24. Wprowadzenie; 25. Tradycyjne a współczesne ujęcie osobowości ( uwagi wstępne ); 26. Poglądy, przekonania, postawy; 27. O funkcjonowaniu osobowości ( pytania naprowadzające ); 28. Nadrzędne mechanizmy integracji i kontroli działania; 29. Regulacyjne funkcje osobowości; 30. Zagadnienie typologii osobowości; V. Rozwój psychiczny. Maria Teresa Nowakowska; 31. Ogólna charakterystyka rozwoju psychicznego człowieka; 32. Czynniki kształtujące rozwój psychiczny człowieka; 33. Okresy rozwoju psychicznego; 34. Rozwój osobowości; 35. Osobowość niedojrzała; 36. Osobowość w okresie inwolucji; VI. Niektóre metody badań psychologicznych. Marek Jarosz i Helena Sęk; 37. Wprowadzenie; 38. Diagnoza psychologiczna; 39. Rozmowa psychologiczna; 40. Wywiad; 41. Obserwacja; 42. Testy stosowane w medycynie a testy psychologiczne; 43. Cechy testów psychologicznych oraz ich zalety i ograniczenia; 44. Niektóre testy psychologiczne stosowane w praktyce klinicznej; 45. Eksperyment kliniczny; 46. Inne metody badań psychologicznych; VII. Sytuacje trudne oraz ich wpływ na stan psychiczny; 47. Wyjaśnienia terminologiczne; 48. Rodzaje sytuacji trudnych; 49. Sytuacje konfliktowe; 50. Sytuacje frustrujące; 51. Bezpośrednie następstwa udaremnienia dążeń ( frustracji ); 52. Mechanizmy obronne osobowości; 53. Odległe następstwa sytuacji trudnych; 54. Uraz psychiczny jako szczególna postać sytuacji trudnej; VIII. Odporność psychiczna; 55. Określenie odporności psychicznej: odporność na stresor a odporność na stres; 56. Podstawowe uwarunkowania odporności psychicznej; 57. Czynniki obniżające odporność psychiczną; 58. Czynniki kształtujące i podwyższające odporność psychiczną; IX. Psychologia małej grupy. Marian Łysiał; 59. Informacje wstępne; 60. Konformizm w grupach; 61. Klimat grupy; 62. Komunikacja w grupach; 63. Rola grupy w dążeniu do zmiany zachowania jednostki; 64. Socjometria, jej technika badawcza i zastosowanie w pracy lekarskiej; X. Nerwice oraz trwałe zaburzenia przystosowania; 65. Określenie i przyczyny zaburzenia nerwic; 66. Nerwice a choroby psychiczne; 67. Nerwice a drobne nieprawidłowości czynności psychicznych występujące u człowieka zdrowego; 68. Występowanie i przebieg nerwic; 69. Niektóre postacie nerwic; 70. Psychopatie i charakteropatie jako trwałe zaburzenia; XI. Zaburzenia psychosomatyczne; 71. Ogólna charakterystyka zaburzeń psychosomatycznych; 72. Podział zaburzeń psychosomatycznych; 73. Rola czynników sytuacyjnych i emocji w etiopatogenezie zaburzeń psychosomatycznych; 74. Osobowość a zaburzenia psychosomatyczne; 75. Znaczenie psychosomatycznego podejścia do pacjenta i do patologii klinicznej; XII. Psychoterapia. Helena Sęk i Marek Jarosz; 76. Rola psychoterapii w praktyce ogólnolekarskiej; 77. Pojęcie psychoterapii i uwagi o kierunkach psychoterapii; 78. Psychoterapeutyczny aspekt stosunku lekarz-pacjent; znaczenie postawy psychoterapeutycznej; 79. Podstawowe informacje o metodach psychoterapii; 80. Psychoterapia grupowa; 81. Udział czynników psychicznych w farmakoterapii; 82. Specyfika kształcenia w zakresie psychoterapii; Część szczegółowa: XIII. Wpływ choroby na stan psychiczny pacjenta; 83. Jakie są główne przyczyny zmian stanu psychicznego człowieka chorego?; 84. Zmiany stanu psychicznego, jako cechy obrazu klinicznego niektórych chorób somatycznych; 85. Wpływ choroby, jako przyczyny dolegliwości i ograniczeń, na samopoczucie chorego; 86. Oddziaływanie choroby, w drodze psychologicznej, na stan psychiczny; 87. Jak człowiek reaguje na chorobę ( charakterystyka typów reakcji ); 88. Zależności wzajemne: somatopsychiczne i psychosomatyczne oraz biograficzno-kliniczne i środowiskowo-kliniczne; XIV. Charakterystyka sytuacji pacjenta w lecznictwie otwartym. Marian Kulczyki; 89. Kształtowanie się motywacji szukania pomocy w placówkach lecznictwa otwartego; 90. Zasadnicze cele wizyty w przychodni; 91. Zachowanie się pacjentów, jako próba realizacji celów w konkretnych warunkach przychodni; XV. Pacjent w szpitalu. Marian Kulczyki; 92. Zasadnicze czynniki wyznaczające zachowanie się pacjenta; 93. Sytuacja przybycia do szpitala; 94. Uczenie się roli pacjenta; 95. Trudności pobytu w szpitalu; 96. Zasadnicze warunki ustosunkowania się pacjentów do leczenia w szpitalu; XVI. Stosunek lekarz-pacjent; zespół diagnostyczno-terapeutyczny. Irena Heszen-Klemens i Marek Jarosz; 97. Zespół diagnostyczno-terapeutyczny; 98. Uwarunkowania stosunku lekarz-pacjent; 99.Całościowe podejście do pacjenta; 100. Rodzaje stosunku do pacjenta; 101. Jak lekarz kształtuje i przekształca swój stosunek do pacjenta; 102. Informowanie pacjenta; 103. Jak pomagać pacjentowi w nawiązaniu współdziałania z lekarzem; 104. Zakłócenia stosunku lekarz-pacjent; 105. Lekarz wobec rodziny pacjenta; XVII. Błędy jatrogenne: rodzaje, przyczyny, następstwa; 106. Wyjaśnienia terminologiczne; 107. Rodzaje; 108. Przyczyny; 109. Następstwa; XVIII. Psychologiczne aspekty chorób przewlekłych, trwałego upośledzenia zdrowia oraz chorób nieuleczalnych i zagrażających życiu. Maria Teresa Nowakowska; 110. Sytuacja życiowa człowieka przewlekle chorego; 111. Uwagi o psychoterapii w przypadku chorób przewlekłych; 112. Psychologiczne aspekty inwalidztwa; 113. Psychologiczne oddziaływanie lekarza w przypadku chorób nieuleczalnych i zagrażających życiu; 114. Pacjent umierający; XIX. Psychologia w zastosowaniu do niektórych dziedzin medycyny klinicznej ( I ); 115. Dobór zagadnień; 116. Psychologia w zastosowaniu do pediatrii; a) Psychoprofilaktyczne, psychoterapeutyczne i wychowawcze aspekty postępowania lekarza pediatry; b) Niektóre błędy jatrogenne popełniane wobec dzieci; c) Wpływ choroby i leczenia na stan psychiczny dziecka; d) O stosunku pediatra-dziecko; 117. Znaczenie czynników psychicznych w niektórych chorobach wewnętrznych a postępowanie lekarza internisty. Krzysztof Czubalski; a) Niektóre czynnościowe zaburzenia psychosomatyczne a postępowanie lekarza; b) Choroba wrzodowa jako typowa choroba psychosomatyczna; c) Psychologiczne problemy otyłości; d) Wybrane zagadnienia psychologiczne w postępowaniu z chorym na zawał mięśnia sercowego; 118. Psychologiczne problemy ftyzjatrii; a) Zdobycze ftyzjatrii a obiegowe opinie o gruźlicy; b) Reakcje emocjonalne chorych na gruźlicę; c) Niewłaściwe postawy chorych na gruźlicę; d) Oświata zdrowotna jako czynnik oddziaływania na postawy pacjentów; e) Kształtowanie przez lekarza pożądanych zachowań pacjenta w bezpośrednim, indywidualnym kontakcie; 119. Psychologiczne problemy ginekologii i położnictwa. Helena Sęk; a) Specyfika psychologiczna badania ginekologicznego; b) Znaczenie mechanizmów psychologicznych dla prawidłowego i zaburzonego funkcjonowania narządów płciowych kobiety; c) Udział czynników psychicznych w czynnościach rozrodczych kobiety i ich zaburzeniach; d) Psychoprofilaktyka porodu; e) Specyfika psychologicznych problemów w chirurgii ginekologicznej; XX. Psychologia w zastosowaniu do niektórych dziedzin medycyny klinicznej ( II ); 120. Psychologiczne problemy chirurgii. Irena Heszen-Klemens; a) Specyfika psychologiczna leczenia chirurgicznego; b) Zwłoka i skwapliwość w decyzji poddania się operacji; c) Reakcje pacjentów wobec obciążeń związanych z pobytem na oddziale chirurgicznym; d) Psychologiczne aspekty przygotowania chorego do operacji i okresu rekonwalescencji; e) Wybrane zagadnienia psychologiczne chirurgii plastycznej; 121. Psychologiczne problemy stomatologii. Marian Łysiał; a) Wyjaśnienia wstępne; b) Oczekiwania pacjentów stomatologicznych i czynniki je kształtujące; c) Problem strachu i lęku u pacjentów stomatologicznych; d) Ból i sposoby jego zwalczania; e) Nawiązanie i pogłębianie przez stomatologa kontaktu z pacjentem; 122. Psychologiczne i psychosomatyczne aspekty chorób skóry a postępowanie lekarza dermatologa. Krzysztof Czubalski; a) Psychologiczne znaczenie skóry; b) Niektóre psychologiczne problemy i ogólne zasady postępowania lekarza w chorobach skóry; c) Świąd w ujęciu psychosomatycznym; d) Znaczenie czynników psychicznych w niektórych chorobach skóry a postępowanie lekarza; 123. Psychologiczne problemy neurologii i neurochirurgii. Maria Teresa Nowakowska; a) Psychologiczne aspekty postępowania diagnostycznego; b) Specyfika diagnozy neuropsychologicznej; c) Przygotowanie pacjenta do operacji neurochirurgicznej; d) Psychologiczne aspekty terapii; 124. Psychologia w zastosowaniu do psychiatrii; a) Psychologia lekarska a psychiatria; b) Potrzeba rozumienia człowieka psychicznie chorego a jakościowa odrębność objawów psychotycznych; c) Diagnoza psychologiczna w klinice psychiatrycznej; d) Społeczność lecznicza; e) O lekarzach psychiatrach i o stosunku lekarz-pacjent; Piśmiennictwo; Skorowidz nazwisk; Skorowidz rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.32004, W.32002, W.32001 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Część pierwsza. Psychopatologia: 1.1. Zagadnienia ogólne; teoretyczne problemy psychopatologii i psychologii klinicznej; a ) Norma a patologia; 1.2. Klasyfikacja zaburzeń zachowania; etiologia; diagnoza nozologiczna i psychologiczna; 1.3. Etiologia nieograniczonych zaburzeń zachowania; 1.3.1. Uczenie ( się ), warunkowanie; 1.3.2. Mechanizmy obronne; 1.4. Zaburzenia zachowania, w których uczenie ( się ) jest ważnym czynnikiem etiologicznym; 1.4.1. Nerwice i zaburzenia odpowiadające nerwicom w klasyfikacjach DSM-III-R i DSM-IV; a ) Nerwicy; b ) Zaburzenia odpowiadające nerwicom w klasyfikacjach DSM-III-R i DSM-IV; c ) Terminy używane w ogólnych rozważaniach psychologicznych, związane z pojęciem nerwicy, na przykład " osobowość neurotyczna ", " nerwicowy styl życia ", " rozwój nerwicowy "; 1.4.2. Zaburzenia psychosomatyczne i psychoeuroimmunologia; a ) Zaburzenia psychosomatyczne; b ) Psychoeuroimmunologia; 1.4.3. Zaburzenia seksualne; a ) Zagadnienia ogólne; b ) Dysfunkcje ( zakłócenia zachowań seksualnych ); c ) Patologiczne formy życia seksualnego; 1.4.4. Uzależnienia; a ) Zagadnienia ogólne; psychologiczne i fizjologiczne mechanizmy uzależnień; b ) Nikotyna; c ) Alkohol; d ) Zaburzenia wywołane przewlekłym alkoholizmem ( psychozy alkoholowe ); e ) Narkotyki ( opiaty ); f ) Inne środki psychoaktywne; g ) " Słabe " środki psychoaktywne - kofeina, teina; h ) Pracohollizm i inne zachowania określane jako " uzależnienia "; 1.4.5. Nieorganiczne ( wyuczone ) obniżenie sprawności poznawczej ( kulturowo-rodzinne upośledzenie umysłowe ); 1.4.6. Zaburzenia odżywiania się ( eating disorders ); a ) Jadłowstręt psychiczny ( anorexia nervosa ); b ) Bulimia; 1.5. Zaburzenie organiczne; 1.5.1. Zespół psychoorganiczny; 1.5.2. Psychozy organiczne; 1.5.3. Ogniskowe uszkodzenia CSN; 1.5.4. Upośledzenie umysłowe o etiologii organicznej ( oligofrenia ); 1.5.5. Padaczki ( epilepsja ); 1.6. Schizofrenie, paranoje i zaburzenia afektywne ( depresje ); 1.6.1. Zagadnienia ogólne; 1.6.2. Schizofrenie; 1.6.3. Paranoje; 1.6.4. Zaburzenia afektywne ( depresje ); 1.7. Zaburzenia osobowości; 1.7.1. Zagadnienia ogólne; 1.7.2. Socjopatie i psychopatie; 1.7.3. Inne zaburzenia osobowości; 1.8. Rozwojowe zaburzenia zachowania ( u dzieci i młodzieży ); 1.8.1. Zagadnienia ogólne; 1.8.2. Zaburzenia nabywania umiejętności szkolnych; 1.8.3. Zaburzenia rozwoju mowy i języka; 1.8.4. Nadpobudliwość psychoruchowa; 1.8.5. Zaburzenia emocjonalne ( nerwice szkolne ); 1.8.6. Autyzm dziecięcy; Część druga. Praktyczna psychologia kliniczna: Wprowadzenie; 2.1. Somatoterapia zaburzeń zachowania; 2.2. Diagnoza psychologiczna; badania psychologiczne; 2.3. Niepsychometryczne metody badania pacjentów; 2.3.1. Wywiad kliniczny; 2.3.2. Metody projekcyjne; 2.3.3. Inne niepsychometryczne metody uzyskiwania informacji o pacjentach ( eksperyment patopsychologiczny, obserwacja ); 2.4. Metody psychometryczne w psychologii klinicznej; 2.4.1. Testy sprawności poznawczej ( testy inteligencji ); 2.4.2. Testy osobowości; 2.5. Psychoterapia; 2.5.1. Zagadnienia ogólne; podstawy teoretyczne; szkolenie psychoterapeutów; 2.5.2. Szkoły psychoterapeutyczne i ujęcie eklektyczne; a ) Uwagi ogólne; b ) Terapia psychoanalityczna; c ) Terapia behawioralna i terapia poznawcza; d ) Terapia humanistyczna; e ) Terapia systemowa; f ) Inne kierunki psychoterapii; 2.5.3. Psychoterapia grupowa; 2.5.4. Badania nad psychoterapią; 2.6. Inne ( oprócz psychoterapii ) działania zawodowe psychologa-klinicysty; 2.6.1. Poradnictwo; 2.6.2. Rehabilitacja osób niepełnosprawnych; Bibliografia; Słownik
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40767, W.40766, W.40893 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: O autorki; 1. Subiektywny obraz upośledzenia; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Upośledzenie jako uzależnienie; 1.2.1. Przypadek Heleny; 1.3. Upośledzenie jako udaremnienie; 1.3.1. Przypadek Jarka; 1.4. Upośledzenie jako cierpienie; 1.4.1. Przypadek Kazimiery; 1.5. Upośledzone Ja. Upośledzony umysł. Upośledzone życie; 2. Rodzinny obraz upośledzenia; 2.1. Wprowadzenie; 2.2. Uczucie rodziców dzieci upośledzonych i ich ewolucja; 2.2.1. Lęk. Żałoba. Wrogość. Miłość; 2.3. Problemy wybranych członków rodzin; 2.3.1.Ojcowie. Rodzeństwo. Babcie i dziadkowie; 2.4. Strategie radzenia sobie i nieradzenia przez rodziców z traumą upośledzenia; 2.4.1. Bezpośrednie reakcje na traumę. Strategie długofalowe; 2.5. Czego potrzeba rodzinie; 3. Właściwości rozwoju dzieci z upośledzeniem umysłowym; 3.1. Wprowadzenie; 3.2. Decentracja poznawcza; 3.2.1. Decentracja poznawcza: cecha umysłu, osobowości czy wychowania. Charakterystyka badań. Wyniki badań. Interpretacja; 3.3. Umiejętności językowe; 3.3.1. Mowa a myślenie czy mowa a doświadczenie. Charakterystyka badań. Wyniki badań. Interpretacja; 3.4. Aktywność zabawowa; 3.4.1. Zabawa dziecka - w jakim stopniu zależy od dorosłego. Charakterystyka badań. Wyniki badań. Interpretacja; 3.5. Gotowość komunikacyjna; 3.5.1. Komunikowanie się - czy wyraża patologię więzi. Charakterystyka badań. Wyniki badań i interpretacje kliniczne. Wnioski; 3.6. Reprezentacja Ja - poczucie tożsamości; 3.6.1. Rozpoznanie siebie a stosunek do siebie. Charakterystyka badań. Wyniki badań. Wnioski; 3.7. Obraz własnego ciała a aktywność ruchowa; 3.7.1. Charakterystyka badań. Wyniki badań. Wnioski; 3.8. Poczucie własności; 3.8.1. Poczucie własności w przebiegu prawidłowego rozwoju. Podstawowe pojęcia i założenia badań. Poczucie własności u dzieci z upośledzeniem umysłowym. Modele rozwoju; 3.9. Podsumowanie; 4. Drogi dojścia i drogi wyjścia z upośledzenia. Próba syntezy; 4.1. Czynniki upośledzenia; 4.1.1. Czynniki biologiczne. Czynniki społeczne. Czynniki psychologiczne; 4.2. Etapy patologizacji rozwoju; 4.2.1. Etap wstępny - predykatory zaburzeń. Etap I - powstanie uszkodzenia. Etap II - negatywne sprzężenie zwrotne. Etap III - usztywnienie procesów patologicznych; 4.3. Pomóc w rozwoju osobom z upośledzeniem umysłowym i problem profilaktyki; 4.4. Terapia dzieci i rodzin; 4.4.1. Koncepcja tworzenia się upośledzenia a zasady terapii. Zależność oddziaływania terapeutycznego od fazy rozwoju dziecka i etapu patologizacji. Ukierunkowanie terapii na rozwijanie Ja. Włączenie do terapii otoczenia społecznego; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40551, W.40552, W.40553 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: O autorki; 1. Subiektywny obraz upośledzenia; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Upośledzenie jako uzależnienie; 1.2.1. Przypadek Heleny; 1.3. Upośledzenie jako udaremnienie; 1.3.1. Przypadek Jarka; 1.4. Upośledzenie jako cierpienie; 1.4.1. Przypadek Kazimiery; 1.5. Upośledzone Ja. Upośledzony umysł. Upośledzone życie; 2. Rodzinny obraz upośledzenia; 2.1. Wprowadzenie; 2.2. Uczucie rodziców dzieci upośledzonych i ich ewolucja; 2.2.1. Lęk. Żałoba. Wrogość. Miłość; 2.3. Problemy wybranych członków rodzin; 2.3.1.Ojcowie. Rodzeństwo. Babcie i dziadkowie; 2.4. Strategie radzenia sobie i nieradzenia przez rodziców z traumą upośledzenia; 2.4.1. Bezpośrednie reakcje na traumę. Strategie długofalowe; 2.5. Czego potrzeba rodzinie; 3. Właściwości rozwoju dzieci z upośledzeniem umysłowym; 3.1. Wprowadzenie; 3.2. Decentracja poznawcza; 3.2.1. Decentracja poznawcza: cecha umysłu, osobowości czy wychowania. Charakterystyka badań. Wyniki badań. Interpretacja; 3.3. Umiejętności językowe; 3.3.1. Mowa a myślenie czy mowa a doświadczenie. Charakterystyka badań. Wyniki badań. Interpretacja; 3.4. Aktywność zabawowa; 3.4.1. Zabawa dziecka - w jakim stopniu zależy od dorosłego. Charakterystyka badań. Wyniki badań. Interpretacja; 3.5. Gotowość komunikacyjna; 3.5.1. Komunikowanie się - czy wyraża patologię więzi. Charakterystyka badań. Wyniki badań i interpretacje kliniczne. Wnioski; 3.6. Reprezentacja Ja - poczucie tożsamości; 3.6.1. Rozpoznanie siebie a stosunek do siebie. Charakterystyka badań. Wyniki badań. Wnioski; 3.7. Obraz własnego ciała a aktywność ruchowa; 3.7.1. Charakterystyka badań. Wyniki badań. Wnioski; 3.8. Poczucie własności; 3.8.1. Poczucie własności w przebiegu prawidłowego rozwoju. Podstawowe pojęcia i założenia badań. Poczucie własności u dzieci z upośledzeniem umysłowym. Modele rozwoju; 3.9. Podsumowanie; 4. Drogi dojścia i drogi wyjścia z upośledzenia. Próba syntezy; 4.1. Czynniki upośledzenia; 4.1.1. Czynniki biologiczne. Czynniki społeczne. Czynniki psychologiczne; 4.2. Etapy patologizacji rozwoju; 4.2.1. Etap wstępny - predykatory zaburzeń. Etap I - powstanie uszkodzenia. Etap II - negatywne sprzężenie zwrotne. Etap III - usztywnienie procesów patologicznych; 4.3. Pomóc w rozwoju osobom z upośledzeniem umysłowym i problem profilaktyki; 4.4. Terapia dzieci i rodzin; 4.4.1. Koncepcja tworzenia się upośledzenia a zasady terapii. Zależność oddziaływania terapeutycznego od fazy rozwoju dziecka i etapu patologizacji. Ukierunkowanie terapii na rozwijanie Ja. Włączenie do terapii otoczenia społecznego; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39902, W.40021 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: O autorki; 1. Subiektywny obraz upośledzenia; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Upośledzenie jako uzależnienie; 1.2.1. Przypadek Heleny; 1.3. Upośledzenie jako udaremnienie; 1.3.1. Przypadek Jarka; 1.4. Upośledzenie jako cierpienie; 1.4.1. Przypadek Kazimiery; 1.5. Upośledzone Ja. Upośledzony umysł. Upośledzone życie; 2. Rodzinny obraz upośledzenia; 2.1. Wprowadzenie; 2.2. Uczucie rodziców dzieci upośledzonych i ich ewolucja; 2.2.1. Lęk. Żałoba. Wrogość. Miłość; 2.3. Problemy wybranych członków rodzin; 2.3.1.Ojcowie. Rodzeństwo. Babcie i dziadkowie; 2.4. Strategie radzenia sobie i nieradzenia przez rodziców z traumą upośledzenia; 2.4.1. Bezpośrednie reakcje na traumę. Strategie długofalowe; 2.5. Czego potrzeba rodzinie; 3. Właściwości rozwoju dzieci z upośledzeniem umysłowym; 3.1. Wprowadzenie; 3.2. Decentracja poznawcza; 3.2.1. Decentracja poznawcza: cecha umysłu, osobowości czy wychowania. Charakterystyka badań. Wyniki badań. Interpretacja; 3.3. Umiejętności językowe; 3.3.1. Mowa a myślenie czy mowa a doświadczenie. Charakterystyka badań. Wyniki badań. Interpretacja; 3.4. Aktywność zabawowa; 3.4.1. Zabawa dziecka - w jakim stopniu zależy od dorosłego. Charakterystyka badań. Wyniki badań. Interpretacja; 3.5. Gotowość komunikacyjna; 3.5.1. Komunikowanie się - czy wyraża patologię więzi. Charakterystyka badań. Wyniki badań i interpretacje kliniczne. Wnioski; 3.6. Reprezentacja Ja - poczucie tożsamości; 3.6.1. Rozpoznanie siebie a stosunek do siebie. Charakterystyka badań. Wyniki badań. Wnioski; 3.7. Obraz własnego ciała a aktywność ruchowa; 3.7.1. Charakterystyka badań. Wyniki badań. Wnioski; 3.8. Poczucie własności; 3.8.1. Poczucie własności w przebiegu prawidłowego rozwoju. Podstawowe pojęcia i założenia badań. Poczucie własności u dzieci z upośledzeniem umysłowym. Modele rozwoju; 3.9. Podsumowanie; 4. Drogi dojścia i drogi wyjścia z upośledzenia. Próba syntezy; 4.1. Czynniki upośledzenia; 4.1.1. Czynniki biologiczne. Czynniki społeczne. Czynniki psychologiczne; 4.2. Etapy patologizacji rozwoju; 4.2.1. Etap wstępny - predykatory zaburzeń. Etap I - powstanie uszkodzenia. Etap II - negatywne sprzężenie zwrotne. Etap III - usztywnienie procesów patologicznych; 4.3. Pomóc w rozwoju osobom z upośledzeniem umysłowym i problem profilaktyki; 4.4. Terapia dzieci i rodzin; 4.4.1. Koncepcja tworzenia się upośledzenia a zasady terapii. Zależność oddziaływania terapeutycznego od fazy rozwoju dziecka i etapu patologizacji. Ukierunkowanie terapii na rozwijanie Ja. Włączenie do terapii otoczenia społecznego; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38198, W.38196, W.38470, W.38438, W.38197 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38609, W.38610 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40590 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39759, W.39758 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39857, W.40737 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.35907 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Materiały do nauczania psychologii / red. Lidia Wołoszynowa ; S.IVPsychologia kliniczna i psychopedagogika specjalna ; S.IV, T. 2)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.23731, W.43345 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Materiały do nauczania psychologii / red. Lidia Wołoszynowa ; S.IVPsychologia kliniczna i psychopedagogika specjalna ; S.IV, T. 1)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9092, 9091, W.23730 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej