zajęcia przedszkolne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(1)
Jastrząb Jadwiga
(1)
Waszkiewicz Elżbieta
(1)
Zielińska Ewa
(1)
Śniecińska Kasia
(1)
Śnieciński Józef Marek
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
zajęcia przedszkolne
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp. Dlaczego warto wspomagać rozwój dzieci? Dla kogo przeznaczona jest ta książka? Kilka słów o " Zestawie zabawek edukacyjnych "; 1. Program intensywnego wspomagania rozwoju dzieci. Co trzeba kształtować w dziecięcych umysłach, o co zadbać, a czego unikać?; 2. Trzylatek zaczyna chodzić do przedszkola. Problem pozostawiania dziecka w obcym miejscu, pod opieką osób trzecich; 2.1. Dlaczego maluchy tak trudno przystosować do przedszkola?; 2.2. W jaki sposób można zmniejszyć dramat przystosowania się dziecka do przedszkola?; 2.3. O sposobach wczesnego przygotowania dzieci do przebywania w obcym miejscu pod opieką osób trzecich; 3. Jaki jestem? Poznaję samego siebie. Potrafię spełnić polecenia, wykonać zadanie i powstrzymać się od pokus; 3.1. Jak trzylatki tworzą swoje Ja i co z tego wynika?; 3.2. Ćwiczenia wspomagające rozwój wiedzy o samym sobie; 3.3. Rozróżnianie płci. Schemat ciała lalki, misia i różnych zwierząt; 3.4. Konstruowanie wizerunków ludzi i zwierząt. Dopasowywanie części i składanieich w sensowną całość; 3.5. W jaki sposób pomóc dzieciom w kształtowaniu swojego Ja na terenie przedszkola?; 4. Lepiej poznaję przestrzeń wokół mnie. Potrafię ustalić, co znajduje się za mną, z boku, przede mną. Wiem, co i gdzie powinno być. Chcę pomagać w sprzątaniu; 4.1. Jak kształtuje się orientacja przestrzenna małych dzieci?; 4.2. Ćwiczenia wspomagające dziecko w poznawaniu najbliższego otoczenia4.3. Jak pomóc dzieciom poznać przedszkole i wszystko, co znajduje się w Sali zabaw?; 5. Uczę się dobrych manier. Potrafię się ubrać i rozebrać. Umiem siedzieć przy stole i samodzielnie jeść. Wiem, jak się zachować w łazience; 5.1. Co potrafi roczne dziecko, co umie dwulatek, a co trzylatek?; 5.2. Jakie nawyki należy kształtować u trzylatków i jak sobie z tym radzić?; 5.3. Rozwijanie czynności samoobsługowych dzieci w przedszkolu; 6. Zgrabnie wykonuję różne czynności. Potrafię posługiwać się przedmiotami i nie niszczę ich. Lepię z plasteliny lub masy solnej. Lubię rysować i bawić się klockami; 6.1. Dlaczego należy zadbać o rozwój sprawności i koordynacji ruchowej dziecka?; 6.2. Ćwiczenia wspomagające sprawność fizyczną dziecka rozwijające współpracę ręki oraz oka; 6.3. Pierwsze portrety ważnych osób, czyli rysowanie głowonogów; 6.4. Jak zorganizować zajęcia rozwijające koordynację ruchową dzieci w przedszkolu?; 7. Rytmy pomagają mi zrozumieć i przewidywać. Potrafię ostrzec regularności i korzystam z nich w rozmaity sposób; 7.1. O roli rytmów w rozwoju dziecka; 7.2. Ćwiczenia rozwijające zdolność do skupienia się na tym, co się powtarza. Kontynuowanie rytmów; 7.3. Jak prowadzić zabawy z rytmami w przedszkolu?; 8. Potrafię łączyć, żeby mieć całość i rozdzielić na części. Lubię budować, układać obrazki i rozmawiać; 8.1. Jak dzieci tworzą całość ( synteza ) i wyróżniają w niej części ( analiza ); 8.2. Konstrukcje z klocków; 8.3. Układane obrazki; 8.4. Oglądanie obrazków, rozcinanie ich na części i składanie w sensowną całość; 8.5. Słuchaj i dokończ; 8.6. Jak wspomagać rozwój analizy i syntezy u dzieci w przedszkolu?; 9. Interesuję się liczeniem. Wskazuję przedmioty i liczę je tak, jak potrafię; 9.1. Jak małe dzieci uczą się liczyć?; 9.2. Liczenie przedmiotów: ćwiczenia wspomagające dziecko w opanowywaniu tej ważnej czynności; 9.3. Jak trzylatek dodaje i odejmuje? Kształtowanie tych umiejętności; 9.4. Wymiany: " jeden za jeden "; 9.5. Liczenie palców; 9.6. Jak małe dzieci uczyć liczyć w przedszkolu?; 10. Rozpoznaję kolory i nazywam je. Poznaję różne odcienie barw i bawię się nimi; 10.1. Jak małe dzieci rozpoznają barwy?; 10.2. Zabawy wspomagające dzieci w rozpoznawaniu i nazywaniu kolorów; 10.3. Jak uczyć dzieci rozpoznawania i nazywania kolorów w przedszkolu?; 11. Działam i zmieniam otoczenie, bo chcę wszystko rozumieć. Pomaga mi to łączyć przyczynę i przewidywać, co się może stać; 11.1. O myśleniu przyczynowo-skutkowym małych dzieci; 11.2. Poznawanie zmian typu: posolić - jest słone, dodać cukru - jest słodkie itp.; 11.3. Kontrasty: dostrzeganie ich i nazywanie; 11.4. Co trzeba zrobić, aby było dobrze?; 11.5. Historyjki obrazkowe; 11.6. Co trzeba, zrobić, żeby misiowi i lalce było lepiej?; 11.7. Jak wspomagać myślenie przyczynowo-skutkowe maluchów w przedszkolu?; 12. Klasyfikuję tak, jak potrafię. Lubię łączyć w całość i rozkładać na części, bo dowiaduję się, co do czego pasuje; 12.1. Jak rozwija się klasyfikacja u małych dzieci?; 12.2. Ćwiczenia wspomagające rozwój czynności myślowych potrzebnych dziecku do sensownego grupowania przedmiotów; 12.3. Klasyfikacja w przedszkolu na zajęciach z trzylatkami; 13. Układam przedmioty w szeregu. Gdy znam kolejność, potrafię przewidzieć, co będzie; 13.1. Jak małe dzieci uczą się przewidywać?; 13.2. Codzienne sytuacje sprzyjające dostrzeganiu konsekwentnych serii; 13.3. Zabawy, które prowokują do ustawiania po kolei i przewidywania następstwa; 13.4. Jak w przedszkolu układać z dziećmi serie?; 14. Mam wiele do powiedzenia. Lubię mówić i chcę przekazać to, co ważne. Mogę wypowiadać się malując palcami, pląsając i bawiąc się w teatr; 14.1. O potrzebie ćwiczeń rozbudzających dziecięcą wyobraźnię i prowokujących do swobodnego wypowiadania się; 14.2. Sytuacje i zabawy wyzwalające u dzieci chęć swobodnego wypowiadania się na różne sposoby; 14.3. Rozbudzenie wyobraźni dzieci w przedszkolu; 15. Bawię się długo i chętnie. Wiem, co można zbudować z klocków. Jak nakarmić lalkę i pojechać z misiem na spacer?; 15.1. Dlaczego niektóre dzieci bawią się zbyt krótko i jak to można zmienić?; 15.2. Zabawy klockami: ja buduję - ty mi pomagasz, ty budujesz - ja ci pomagam; 15.3. Coraz dłuższe i bardziej złożone zabawy lalką i misiem; 15.4. Podróże na niby; 15.5. Piaskowe baby, czyli o zabawach i konfliktach w piaskownicy; 15.6. Co zrobić, aby maluchy potrafiłyby bawić się w przedszkolu długo i pięknie?; 16. Dlaczego przedstawiony w tej książce program i metody można stosować do wspomagania rozwoju dzieci starszy wolniej rozwijających się?; 16.1. Ważniejsze problemy dzieci zagrożonych ryzykiem nieprawidłowego rozwoju; 16.2. Jak zorganizować proces uczenia się w sposób przyjazny dla dziecka i tak, aby przyspieszyć tempo rozwoju umysłowego?; 16.3. Praktyczne wskazówki dotyczące prowadzenia zajęć z dzieckiem zagrożonym ryzykiem nieprawidłowego rozwoju; 17. Zakończenie. Dlaczego należało napisać tę książkę i opracować Zestaw zabawek edukacyjnych do zajęć z dziećmi?; 18. Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40567, W.40763, W.41200, W.41201, W.40941, W.40942 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9862, W.p9863, W.p9736 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej