Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(84)
Forma i typ
Książki
(82)
Pliki i bazy danych
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(73)
nieokreślona
(6)
tylko na miejscu
(3)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(81)
Pracownia cymeliów
(3)
Autor
Włodek-Chronowska Jadwiga
(7)
Urban Bronisław
(5)
Adamski Franciszek
(4)
Barbaro Bogdan de
(4)
Gałdowa Anna
(4)
Palka Stanisław
(3)
Cierpisz Małgorzata
(2)
Estreicher Karol
(2)
Kocójowa Maria
(2)
Opoczyńska Małgorzata
(2)
Polak Krzysztof
(2)
Strutyński Janusz
(2)
Tobiasz-Adamczyk Beata
(2)
Wojciechowski Jacek
(2)
Ablon J. Stuart
(1)
Ambrosewicz-Jacobs Jolanta
(1)
Andreasen Nancy C
(1)
Badura-Madej Wanda
(1)
Bajka Jadwiga
(1)
Bar Irena
(1)
Barker Teresa
(1)
Barycz Henryk
(1)
Basco Monica Ramirez
(1)
Białecka-Pikul Marta
(1)
Bochniak Adam
(1)
Bogacz Józef
(1)
Bomba Jacek
(1)
Budzyna-Dawidowski Przemysław
(1)
Bętkowska-Korpała Barbara
(1)
Cecchin Gianfranco
(1)
Cechnicka Maria
(1)
Cechnicki Andrzej
(1)
Cichoń Władysław
(1)
Coleman Peter T
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Deissler Klaus G
(1)
Deutsch Morton
(1)
Dobrzyńska-Mesterhaza Agnieszka
(1)
Fast Julie A
(1)
Gawlina Bernard
(1)
Gawlina Zofia
(1)
Gierowski Józef Krzysztof
(1)
Greene Ross W
(1)
Górniak Lech
(1)
Głogowska Renata
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Hajdukiewicz Leszek
(1)
Hońdo Leszek
(1)
Instytut Europeistyki Uniwersytet Jagielloński
(1)
J. M
(1)
Jodłowska Bogusława
(1)
Józefik Barbara
(1)
Kautsch Marcin
(1)
Kazdin Alan E
(1)
Kindlon Dan
(1)
Klich Jacek
(1)
Klimasiński Krzysztof
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Kołodziejczyk Anna
(1)
Kubacka-Jasiecka Dorota
(1)
Kubicka Dorota
(1)
Lewicka-Kamińska Anna
(1)
Młynarz Miłosz
(1)
OSCE Office for Democratic Institutions and Human Rights
(1)
Pagaczewski Julian
(1)
Pawlik Rafał
(1)
Pilecka Barbara
(1)
Preston John D
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria
(1)
Rush A John
(1)
Sapeta-Czajka Katarzyna
(1)
Schaffer H. Rudolph
(1)
Sikora Katarzyna
(1)
Siuta Jerzy
(1)
Skucińska Anna
(1)
Skulicz Danuta
(1)
Stasińska Marta
(1)
Stypułkowski Cezary
(1)
Suskind Ron
(1)
Szafraniec Krystyna
(1)
Tchorzewski Andrzej M. de
(1)
Thompson Michael
(1)
Thulin J. G
(1)
Weiner January
(1)
Weisz John R
(1)
Whitfield Malcolm
(1)
Widajewicz Józef
(1)
Wolski Piotr
(1)
Wrońska Katarzyna
(1)
Wyspiański Stanisław
(1)
Zarębski Ignacy
(1)
Zathey Jerzy
(1)
Łuczak Mateusz
(1)
Łuczyńska Barbara
(1)
Łuczyński Jan
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(32)
1990 - 1999
(36)
1980 - 1989
(1)
1960 - 1969
(5)
1950 - 1959
(1)
1940 - 1949
(1)
1930 - 1939
(1)
1920 - 1929
(1)
1900 - 1909
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(84)
Język
polski
(84)
Temat
Wychowanie
(7)
Dziecko
(6)
przestępczość nieletnich
(5)
Pedagogika
(4)
Personalizm
(4)
Psychoterapia
(4)
Rodzina
(4)
psychoterapia
(4)
Chorzy
(3)
Stosunki interpersonalne
(3)
młodzież
(3)
nauczyciele
(3)
osobowość
(3)
Antropologia filozoficzna
(2)
Autyzm
(2)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Medycyna
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele
(2)
Samopoznanie
(2)
Uniwersytet Jagielloński (Kraków)
(2)
bibliotekarstwo
(2)
dziecko
(2)
jąkanie
(2)
pedagogika
(2)
psychologia osobowości
(2)
relaks
(2)
słuchowo
(2)
terapia
(2)
uzależnienia
(2)
wertykalna, metoda
(2)
zaburzenia zachowania
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Agresywność
(1)
Anoreksja
(1)
Bibliografia narodowa
(1)
Biblioteka Jagiellońska
(1)
Biblioteka Jagiellońska (Kraków)
(1)
Bibliotekoznawstwo
(1)
Bulimia
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Chłopcy
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dramat polski
(1)
Dydaktyka
(1)
Dysertacje i prace magisterskie
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko upośledzene umysłowo
(1)
Edukacja dzieci i młodzieży
(1)
Emocje
(1)
Estreicher, Karol
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Filozofia chrześcijańska
(1)
Gimnastyka
(1)
Gry i zabawy
(1)
Higiena szkolna
(1)
Historia
(1)
Holocaust
(1)
Informacja naukowa
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005 )
(1)
Jelito grube
(1)
Jordan, Henryk (1842-1907)
(1)
Koncentracja (psychol.)
(1)
Konflikt
(1)
Kultura
(1)
Lekarze
(1)
Małżeństwo
(1)
Mediacja
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Mózg
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciel
(1)
Neuropsychologia
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Ogrody jordanowskie
(1)
Opieka paliatywna
(1)
Osobowość
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Polski Czerwony Krzyż
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Psychiatria
(1)
Psychologia lekarska
(1)
Rak (med.)
(1)
Rzemiosło artystyczne
(1)
Schizofrenia
(1)
Serbia
(1)
Socjalizacja
(1)
Sport
(1)
Stres
(1)
Subkultura
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Służba zdrowia
(1)
Telewizja
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
84 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41483 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Varia ; 399)
Streszczenie: Słowo wstępne; Rozdział 1. Edukacja: dylematy i wyzwania: 1. U progu barier minionego okresu; 2. Edukacja wobec wyzwań aksjonormatywnego ładu społeczno-moralnego; 3. Personalistyczna wizja osoby jako podmiotu wychowania - jej prawa i wynikające stąd dyrektywy wychowawcze; 4. Prawda jako zasada życia społecznego i zadanie wychowania; 5. Wychowanie do demokracji i pluralizmu ideologiczno-politycznego; Rozdział 2. Rodzina: zagrożenia i wyzwania: 1. Proces sekularyzacji rodziny jako instytucji religijnej; 2. Rodzina na drogach odnajdywania wymiarów sacrum; 3. Znaczenie wychowania w rodzinie dla rozwoju osobowego dziecka; 4. Dziecko w zmieniającej się kulturze i w systemie wartości rodzinnych współczesnego świata; 5. Sytuacja społeczno-moralna rodziny polskiej u zarania Trzeciej Rzeczypospolitej; 6. Czasopisma młodzieżowe wobec chrześcijańskiej wizji ludzkiej płciowości; 7. Antywartości rodziny jako wyzwanie dla pedagogiki społecznej; Rozdział 3. Kultura: między sacrum i profanum: 1. Integralna wizja kultury u podstaw personalistycznego wychowania; 2. Kultura między sacrum i profanum; 3. Sekularyzacja kultury - interpretacje teoretyczne i konsekwencje praktyczne; 4. Drogi przenikania ateizmu do współczesnej kultury polskiej; 5. Przekonania religijne i kultura moralna Polaków; 6. Kultura masowa - komunikowanie masowe i jego oblicza; Nota bibliograficzna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40421, W.41481 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.41886 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40319, W.40320, W.41485, W.40321, W.41482 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41003 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. Pr.6577, 24192 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40838, W.41444 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Poprawione i rozszerzone wydanie drugie tego znakomitego podręcznika proponuje sprawdzone strategie służące poprawie długoterminowych skutków leczenia oraz jakości życia osób cierpiących na zaburzenia afektywne dwubiegunowe. Czerpiąc wiedzę z wielu badań i bogatego doświadczenia, autorzy opracowują pełne ramy zindywidualizowanej terapii poznawczo-behawioralnej. Podręcznik pełen jest przykładów i opisów przypadków. Został zaprojektowany tak, by uwzględnić złożoność procesu leczenia trudnych, przewlekłych zaburzeń. W tym wydaniu dawny protokół dwudziestu sesji terapii (w dodatku na końcu książki) został zastąpiony nowym, bardziej elastycznym modelem oceny i procesu leczenia. Format książki ułatwia przeprowadzenie skutecznych interwencji w pracy z pacjentami o różnych historiach choroby i profilach klinicznych – osobami z niedawno rozpoznanymi zaburzeniami, chorymi z objawami ustabilizowanymi oraz pacjentami codziennie zmagającymi się z objawami. Podręcznik zawiera jasne wskazówki dotyczące konceptualizacji indywidualnych potrzeb pacjentów oraz współpracy, która ma im pomóc w: lepszym zrozumieniu natury zaburzeń afektywnych dwubiegunowych, systematycznym przestrzeganiu sposobu i pór dawkowania leków, rozpoznawaniu wczesnych sygnałów ostrzegających o epizodach maniakalnych i depresyjnych, radzeniu sobie z objawami poznawczymi, behawioralnymi i afektywnymi, rozwijaniu umiejętności radzenia sobie i rozwiązywania problemów, wzmacnianiu relacji nadwątlonych zaburzeniem. Podręcznik ma charakter praktyczny i został napisany w przystępny sposób. Na końcu każdego rozdziału zamieszczono najważniejsze informacje, które terapeuta powinien zapamiętać oraz zagadnienia, które należy omówić z pacjentem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44171 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42432 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39065 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja i Reforma)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41667 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Klausa Deisslera sztuka dialogu terapeutycznego - Bogdan de Barbaro; Podziękowania; Wstęp; 1. Czy do konstruowania rzeczywistości międzyludzkiej potrzebna nam jest metafora władzy?; 2. Od systemowej terapii do systemowej konsultacji; 3. Odkrywcze prowadzenie wywiadu; 4. Współ-myślenie; 5. Terapia systemowa w kontekście psychiatrycznym; 6. Współpracujące moderowanie rozmowy; 7. "Odkryj samego siebie..." - terapeutyczna wyrocznia?; 8. Psychiatryczne gry językowe; 9. Szpital jako kontynuacja utraconej rodziny; Słownik
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39826, W.39827, W.39825 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42157 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43956 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Streszczenie: I. Wprowadzenie. Anna Gałdowa: 1. Osoba i osobowość jako przedmiot zainteresowań psychologii; 1.1. Filozoficzne problemy w psychologii osobowości; 1.2. Osobowość - konstrukt teoretyczny; 2. Podejście analityczne czy holistyczne; 3. Teorie czy koncepcje osobowości; 3.1. Struktura i funkcje teorii; 3.2. Przyczyny różnorodności teorii osobowości; 3.3. Klasyfikacja teorii; II. Pomiędzy przymusem a przypadkiem. Freuda teoria osobowości. Bartłomiej Dobroczyński: 1. Geografia umysłu; 2. Mieszkańcy umysłu; 3. Pomiędzy przymusem a przypadkiem; III. Psychologia analityczny C. G. Junga. Anna Gałdowa: 1. Szkic biograficzny; 2. Koncepcja psychiki; 3. Rozwój i konfrontacja z Cieniem; 4. Nieświadomość kolektywna: archetypy i symbole; IV. W stronę psychologii subiektywnej - Alfreda Adlera koncepcja człowieka. Małgorzata Opoczyńska: 1. Narodziny psychologii indywidualnej; 2. Założenia programowe psychologii indywidualnej; 3. Główne filary Adlera koncepcji człowieka; 3.1. Poczucie niepełnowartościowości; 3.2. Dążenie do kompensacji; 3.3. Cel życia; 3.4. Styl życia; V. Istota i rozwój tożsamości w koncepcji E. H. Eriksona. Jolanta Basistowa; VI. Moratorium psychospołeczne - szansa czy zagrożenia dla rozwoju. Małgorzata Opoczyńska: 1. Kryzys okresu dorastania; 2. Rozwojowy sens moratorium; 3. Niebezpieczeństwa czasu próby; 3.1. Zamęt tożsamościowy; 3.2. Tożsamość negatywna; VII. Psychologia jednostki Gordona W. Allporta. Aleksander Nielicki: 1. Definicja osobowości; 2. Kształtowanie się osobowości; 3. Centrum osobowości - proprium; 4. Osobowość dojrzała; VIII. " Organizmiczna " koncepcja Abrahama H. Maslowa. Aleksander Nielicki: 1. Syndromowi teoria osobowości; 2. Potrzeby podstawowe; 3. Natura jednostki; 4. Samoaktualizacja; IX. " Metakliniczna " koncepcja osoby V. E. Frankla. Aleksander Nielicki: 1. Struktura bytu ludzkiego; 2. Wola sensu; 3. Patologia woli sensu; 4. Osoba głęboka; 5. Istota rozwoju człowieka; X. Geneza, struktura i mechanizmy motywacyjne osobowości w ujęciu Alberta Bandery. Agnieszka Niedźwieńska: 1. Podstawowe założenia; 2. Struktura osobowości; 3. Geneza osobowości; 3.1. Uczenie przez obserwację; 3.2. Uczenie przez działanie; 4. Mechanizmy motywacyjne osobowości; 5. Uwagi końcowe; XI. Społeczno-uczeniowa teoria osobowości Juliana B. Rottera. Barbara Szmigielska: 1. Kilka danych biograficznych; 2. Podstawowe założenia teorii Rottera; 3. Podstawowe konstrukty pojęciowe teorii Rottera; 3.1. Główne zmienne pozwalające przewidywać rezultaty społecznego uczenia się; 3.1.1. Potencjał zachowania; 3.1.2. Oczekiwania; 3.1.3. Wartość wzmocnienia; 3.1.4. Sytuacja psychologiczna; 3.2. Poczucie kontroli wzmocnień; 3.2.1. Badania nad poczuciem kontroli; 3.2.2. Rozwój poczucia kontroli; 4. Znaczenie teorii Rottera; XII. Waltera Mischela interakcyjna teoria osobowości. Jacek Neckar: 1. Krytyka teorii osobowości; 2. Zmienne osobowe jako propozycja teoretyczna W. Mischela w konstruowaniu modelu osobowości; 2.1. Kompetencje; 2.2. Strategie kodowania; 2.3. Oczekiwania; 2.4. Subiektywna wartość bodźca; 2.5. Autoregulujące systemy plany; XIII. Czynnikowe ujęcie osobowości ( osobowość w świetle psychologii różnic indywidualnych ). Andrzej Beauvale: 1. Paradygmat psychologii różnic indywidualnych w badaniach nad osobowością; 2. Potoczne charakterystyki ludzi; 3. Powstanie i próby doskonalenia metody testów psychologicznych; 4. Struktura cech osobowości w ujęciu R. B. Cattella; 5. Struktura cech osobowości według H. J. Eysencka; 6. Model wielkiej piątki; XIV. Kategoria osobowości w psychologii transpersonalnej. Bartłomiej Dobroczyński: 1. Zastrzeżenia psychologów transpersonalnych wobec zachodniego rozumienia człowieka i jego psychiki; 2. Zasady psychologii transpersonalnej; 3. Miejsce kategorii osobowości w psychologii transpersonalnej; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40110, W.40111, W.40112 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40917 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38187 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40497 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41229 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41625 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej