Góralski Andrzej
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Góralski Andrzej
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
1990 - 1999
(2)
1970 - 1979
(3)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Heurystyka
(2)
Hurystyka
(1)
Psychologia
(1)
Statystyka
(1)
Twórczość
(1)
Wynalazki
(1)
badania eksperymentalne
(1)
metody obserwacyjne
(1)
pedagogika
(1)
pedagogika specjalna
(1)
trening twórczości
(1)
twórczość
(1)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36365 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Wiedza i sposoby jej osiągania; 2. Metody obserwacyjne; 2.1. Określenie, rodzaje i zasada opisu; 2.2. Metoda obserwacji bezpośredniej; 2.2.1. Pożytki z obserwowania bezpośredniego; 2.2.2. Definicja obserwacji bezpośredniej; 2.2.3. O dobrym stosowaniu obserwacji bezpośredniej; 2.2.4. Rodzaje obserwacji bezpośredniej; 2.2.5. Formy obserwacji; 2.2.6. Planowanie obserwacji; 2.2.7. Czynności przygotowawcze; 2.2.8. Sposób przeprowadzenia badań; 2.2.9. Opracowywanie wyników; 2.2.10. Możliwe trudności; 2.2.11. Zadania; 2.3. Badanie introspektywne; 2.3.1. Pożytki introspekcji; 2.3.2. Definicja introspekcji; 2.3.3. Rodzaje introspekcji; 2.3.4. Procedura i wyniki introspekcji; 2.3.5. Kilka uwag o realizacji introspekcji; 2.3.6. Przykład introspekcji; 2.3.7. Główne trudności; 2.3.8. Zadania; 2.4. Wywiad; 2.4.1. Możliwe pożytki wywiadu; 2.4.2. Opis metody; 2.4.3. Definicja wywiadu; 2.4.4. Sposoby realizacji wywiadu; 2.4.5. Sytuacje optymalne dla stosowania wywiadu; 2.4.6. Ograniczenia możliwości stosowania wywiadu; 2.4.7. Planowanie wywiadu; 2.4.8. Czynności przygotowawcze do prowadzenia wywiadu; 2.4.9. Sposób prowadzenia wywiadu i zadawania pytań; 2.4.10. Uzupełnianie wywiadu przez obserwację; 2.4.11. Weryfikacja odpowiedzi; 2.4.12. Lęk w trakcie wywiadu; 2.4.13. Rejestracja wyników wywiadu; 2.4.14. Opracowanie wyników wywiadu; 2.4.15. Możliwe problemy i ograniczenia w stosowaniu wywiadu; 2.4.16. Zadania; 2.5. Ankieta; 2.5.1. Możliwe pożytki ankiety; 2.5.2. Opis ankiety; 2.5.3. Definicja ankiety; 2.5.4. Sposoby realizacji badań ankietowych; 2.5.5. Sytuacja, w której korzystne jest stosowanie ankiety; 2.5.6. Cechy sytuacji ograniczającej możliwości stosowania ankiety; 2.5.7. Planowanie ankiety; 2.5.8. Czynności przygotowawcze; 2.5.9. Opracowanie wyników ankiety; 2.5.10. Możliwe ograniczenia w stosowaniu ankiety; 2.5.11. Zadania; 2.6. Socjometria; 2.6.1. Możliwe pożytki; 2.6.2. Krótki opis metody; 2.6.3. Warunki efektywności zastosowań; 2.6.4. Planowanie badań socjometrycznych; 2.6.5. Sposób przeprowadzenia badań; 2.6.6. Opracowanie wyników badania; 2.6.7. Możliwe ograniczenia w interpretacji wyników badań socjometrycznych; 2.6.8. Uwaga końcowa; 2.7. Sprawdziany osiągnięć szkolnych; 2.7.1. Jakie pożytki płyną z obiektywnego poznania treści opanowanej przez uczniów?; 2.7.2. Jaka droga prowadzi do obiektywnej ( tzn. zgodnej z wymaganiami programowymi ) oceny szkolnej?; 2.7.3. Jak konstruować sprawdzian osiągnięć szkolnych?; 2.7.4. Jak przeprowadzać sprawdzian osiągnięć szkolnych?; 2.7.5. Jakie rodzaje zadań testowych można wykorzystać w sprawdzianie?; 2.7.6. Jak łączyć wyniki sprawdzania osiągnięć szkolnych oceną?; 2.7.7. Jakie trudności można dostrzec w stosowaniu sprawdzianów osiągnięć szkolnych uczniów?; 2.7.8. Zadania; 2.8. Metoda analizy wytworów; 2.8.1. Pożytki z analizy wytworów; 2.8.2. Definicja i typy analizy wytworów; 2.8.3. Planowanie badania; 2.8.4. Realizacja badania; 2.8.5. Przykład; 2.8.6. Zadania; 2.9. Metoda przypadków kluczowych; 2.9.1. Sytuacje, w których warto sięgać do metody przypadków kluczowych; 2.9.2. Określenie metody; 2.9.3. Zarys procedury; 2.9.4. Przykład zastosowania; 2.9.5. Uwagi końcowe; 2.9.6. Zadania; 3. Metoda badania eksperymentalnego w pedagogice; 3.1. Określenie eksperymentu pedagogicznego; 3.2. Zmienne; 3.3. Hipoteza robocza; 3.4. Określenie procedury eksperymentalnej; 3.5. Plan eksperymentu; 3.6. Niebezpieczeństwa błędów w eksperymencie; 3.7. Przykład eksperymentu pedagogicznego; 3.8. Zadania; 4. Metody i środki opracowywania wyników badań; 4.1. Metody statystyczne; 4.1.1. Cechy i skale pomiarowe; 4.1.2. Wskaźniki opisu statystycznego; 4.1.3. Wnioskowanie statystyczne; 4.1.4. Schemat działania testów statystycznych; 4.1.5. Przykłady testów statystycznych; 4.1.6. Zadania; 5. Procedura badawcza pedagogiki specjalnej; 5.1. Podjęcie problematyki; 5.2. Sformułowanie problemu; 5.3. Uzasadnienie problemu; 5.4. Analiza problemu; 5.5. Planowanie badań; 5.6. Opracowanie metod badań i narzędzi badawczych; 5.7. Badania wstępne; 5.8. Przeprowadzenie badań właściwych; 5.9. Opracowanie wyników badania; 5.10. Krytyczna analiza wyników; 5.11. Synteza wyników; 5.12. Pisemne opracowanie całości; 5.13. Postawa badacza; Piśmiennictwo
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38808, W.38809 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28021 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; 1. Reguły twórczości; 1.1. twórczość, odkrywczość, nowatorstwo; 1.2. poznawanie fenomenu twórczości; 1.3. normy działania twórczego; 1.4. heurystyka, czyli metodologia twórczości; 1.5. heurystyka refleksyjna, heurystyka pragmatyczna, heurystyka informatyczna; 1.6. przykład urzeczywistniania nowatorstwa; 1.7. o metodzie konstruowania metod heurystycznych; 2. Trening twórczości; 2.1. założenia treningu, czyli twórczość to także próba kształtowania przyszłości; 2.2. organizacja zajęć; 2.3. etapy ćwiczeń i ćwiczenia; 1 ) poznajmy się; 2 ) tworzymy grupę; 3 ) postrzegamy różnorodność świata, czyli trening wrażliwości; 4 ) próbujemy inaczej, czyli trening nowatorstwa; 5 ) oswajamy inność, czyli o doskonaleniu władz poznawczych; 6 ) rozwijamy intuicję, czyli o doskonaleniu władz poznawczych; 7 ) doskonalimy język - środek do rzeczywistości, czyli prototrening zaradności; 8 ) przezwyciężamy niedostatek środków; 9 ) osiągamy wartości, czyli trening właściwy; 10 ) dokonanie twórcze ma być określone, zakorzenione i przynosić owoce - trening skuteczności; 2.4. kształcenie trenerów; 3. Sprawdzian oryginalności i produktywności myślenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39603, W.39602, W.39604 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Techniki Twórczego Myślenia ; zb. 2)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30024 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29492, 29493, 29494 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej