Dziecko
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(481)
Forma i typ
Książki
(467)
Pliki i bazy danych
(7)
Filmy i seriale
(5)
Audiobooki
(2)
Dostępność
dostępne
(439)
tylko na miejscu
(25)
nieokreślona
(17)
Placówka
Wypożyczalnia
(456)
Czytelnia
(1)
Pracownia cymeliów
(24)
Autor
Bogdanowicz Marta
(15)
Skorek Ewa Małgorzata
(8)
Szuman Stefan
(8)
Żebrowska Maria
(8)
Ames Louise Bates
(7)
Dryden Gordon
(7)
Jałowiec Magdalena
(7)
Nowak Izabela
(7)
Rose Colin
(7)
Piaget Jean
(6)
Olechnowicz Hanna
(5)
Piszczek Maria
(5)
Adamek Irena
(4)
Baluch Alicja
(4)
Barańska Małgorzata
(4)
Brzezińska Anna
(4)
Chmielewska Elżbieta
(4)
Ilg Frances Lillian
(4)
Jakacka Ewa
(4)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(4)
Makiełło-Jarża Grażyna
(4)
Obuchowska Irena
(4)
Portmann Rosemarie
(4)
Schaffer H. Rudolph
(4)
Siemek Danuta
(4)
Skorny Zbigniew
(4)
Spionek Halina
(4)
Waliś Robert
(4)
Baker Sidney M
(3)
Balejko Antoni
(3)
Bieńkowska Izabela
(3)
Ciechanowicz Anna
(3)
Cieślikowski Jerzy
(3)
Cytowska Beata
(3)
Dennison Gail E
(3)
Dennison Paul E
(3)
Dołęga Zofia
(3)
Faber Adele
(3)
Jaczewski Andrzej
(3)
Kaja Barbara
(3)
Korczak Janusz
(3)
Kułaga Paweł
(3)
Lewandowska Kinga
(3)
Makowska Aleksandra
(3)
Masgutowa Swietłana
(3)
Mazlish Elaine
(3)
Mihilewicz Stanisława
(3)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(3)
Pilecka Władysława
(3)
Przetacznik-Gierowska Maria
(3)
Przetacznikowa Maria
(3)
Soczomski Marcin
(3)
Stecko Elżbieta
(3)
Sujak Elżbieta
(3)
Szemalikowski Mieczysław
(3)
Tomczak Joanna
(3)
Winczura Barbara
(3)
Więznowska Mariola
(3)
Wojciechowski Aleksander
(3)
Wojnar Irena
(3)
Ziętara Renata
(3)
Zwoleńska Joanna
(3)
Baley Stefan
(2)
Baum Heike
(2)
Bettelheim Bruno
(2)
Bielicka Izabela
(2)
Bieluga Krystyna
(2)
Binet Alfred
(2)
Campbell Ross
(2)
Chłopkiewicz Maria
(2)
Czajkowska Irena
(2)
Danilewska Joanna
(2)
Debesse Maurice
(2)
Filipczuk Halina
(2)
Filipska Maria
(2)
Fleck-Bangert Rose
(2)
Florkiewicz Violetta
(2)
Fonfara Andrzej
(2)
Franczyk Anna
(2)
Gajdzińska Monika
(2)
Gawlik Maria
(2)
Gordon Thomas
(2)
Grabias Stanisław
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(2)
Guz Sabina
(2)
Górska M
(2)
Hajnicz Wanda
(2)
Herbert Martin
(2)
Herda Kazimierz
(2)
Horyński Marek
(2)
Hurlock Elizabeth B
(2)
Ilg Frances Lillain
(2)
Janiszewski Mirosław
(2)
Jodłowska Bogusława
(2)
Jurkowski Andrzej
(2)
Juszczyk Stanisław
(2)
Kielar-Turska Maria
(2)
Klimowicz Tadeusz
(2)
Knill Christopher
(2)
Kolankiewicz Maria
(2)
Rok wydania
2010 - 2019
(29)
2000 - 2009
(213)
1990 - 1999
(106)
1980 - 1989
(55)
1970 - 1979
(18)
1960 - 1969
(27)
1950 - 1959
(7)
1940 - 1949
(2)
1930 - 1939
(15)
1920 - 1929
(6)
1910 - 1919
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(481)
Język
polski
(481)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
Gatunek
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Psychologia
(2)
481 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40212 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.35972 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9938 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9939 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42428, W.42427, W.42426 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
DVD
W koszyku
Streszczenie: Film 1: Założenia i struktura zajęć Film 2: Zajęcia w grupach wiekowych Film 3: Specjalne potrzeby edukacyjne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/DVD/173, AV/DVD/148, AV/DVD/136, AV/DVD/147 (4 egz.)
Brak okładki
Film
Kaseta
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/V/82 (1 egz.)
Brak okładki
Film
Kaseta
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/V/83 (1 egz.)
Brak okładki
Film
Kaseta
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/V/84 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Wprowadzenie do psychologii klinicznej dziecka: 1.1. Zarys historii psychologii klinicznej; 1.2. Przedmiot, zadania i podstawowe pojęcia psychologii klinicznej; 1.3. Miejsce psychologii klinicznej dziecka wśród innych gałęzi psychologii i innych dyscyplin naukowych; 2. Problematyka zaburzeń rozwoju psychoruchowego: 2.1. Rozwój psychoruchowy dziecka - podstawowe pojęcia i modele rozwoju; 2.2. Zaburzenia rozwoju psychoruchowego; 2.3. Problemy diagnozy, terapii i profilaktyki w psychologii klinicznej dziecka; 2.4. Metody diagnostyczne w psychologii klinicznej dziecka; 3. Przyczyny zaburzeń rozwoju psychoruchowego dziecka: 3.1. Biologiczne przyczyny zaburzeń rozwoju psychoruchowego dziecka; 3.2. Społeczne przyczyny zaburzeń rozwoju psychoruchowego dziecka; 3.3. Patomechanizm zaburzeń rozwoju psychoruchowego; 4. Globalne zaburzenia rozwoju psychoruchowego dziecka: 4.1. Upośledzenie umysłowe; 4.2. Inteligencja niższa niż przeciętna; 4.3. Postępowanie korekcyjno-wychowawcze; 5. Parcjalne zaburzenia rozwoju ruchowego - procesów wykonawczych u dzieci: 5.1. Motoryka i jaj zaburzenia; 5.2. Lateralizacja i jej zaburzenia; 6. Parcjalne zaburzenia rozwoju niektórych procesów orientacyjno-poznawczych u dzieci: 6.1. Percepcja wzrokowa i zaburzenia jej rozwoju; 6.2. Percepcja słuchowa i zaburzenia jej rozwoju; 6.3. Mowa i jej zaburzenia; 6.4. Zaburzenia procesów instrumentalnych, a trudności w czytaniu; 7. Parcjalne zaburzenia procesów emocjonalno-motywacyjnych u dzieci: 7.1. Procesy emocjonalne i zaburzenia nerwicowe; 7.2. Procesy motywacyjne i zaburzenia motywacji; 7.3. Procesy neurodynamiczne i zaburzenia dynamiki procesów nerwowych; 8. Zaburzenia rozwoju osobowości dziecka: 8.1. Rozwój osobowości dziecka; 8.2. Zaburzenia rozwoju osobowości dziecka; 8.3. Metody badania osobowości dziecka; 8.4. Postępowanie korekcyjno-wychowawcze; Posłowie; Wyjaśnienie wybranych terminów; Opisy przypadków; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42595, W.38440, W.36965, W.38366, W.38439, W.36966, W.38938, W.38936, W.38305, W.38937, W.36964, W.38306, W.38441 (13 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Wprowadzenie do psychologii klinicznej dziecka: 1.1. Zarys historii psychologii klinicznej; 1.2. Przedmiot, zadania i podstawowe pojęcia psychologii klinicznej; 1.3. Miejsce psychologii klinicznej dziecka wśród innych gałęzi psychologii i innych dyscyplin naukowych; 2. Problematyka zaburzeń rozwoju psychoruchowego: 2.1. Rozwój psychoruchowy dziecka - podstawowe pojęcia i modele rozwoju; 2.2. Zaburzenia rozwoju psychoruchowego; 2.3. Problemy diagnozy, terapii i profilaktyki w psychologii klinicznej dziecka; 2.4. Metody diagnostyczne w psychologii klinicznej dziecka; 3. Przyczyny zaburzeń rozwoju psychoruchowego dziecka: 3.1. Biologiczne przyczyny zaburzeń rozwoju psychoruchowego dziecka; 3.2. Społeczne przyczyny zaburzeń rozwoju psychoruchowego dziecka; 3.3. Patomechanizm zaburzeń rozwoju psychoruchowego; 4. Globalne zaburzenia rozwoju psychoruchowego dziecka: 4.1. Upośledzenie umysłowe; 4.2. Inteligencja niższa niż przeciętna; 4.3. Postępowanie korekcyjno-wychowawcze; 5. Parcjalne zaburzenia rozwoju ruchowego - procesów wykonawczych u dzieci: 5.1. Motoryka i jaj zaburzenia; 5.2. Lateralizacja i jej zaburzenia; 6. Parcjalne zaburzenia rozwoju niektórych procesów orientacyjno-poznawczych u dzieci: 6.1. Percepcja wzrokowa i zaburzenia jej rozwoju; 6.2. Percepcja słuchowa i zaburzenia jej rozwoju; 6.3. Mowa i jej zaburzenia; 6.4. Zaburzenia procesów instrumentalnych, a trudności w czytaniu; 7. Parcjalne zaburzenia procesów emocjonalno-motywacyjnych u dzieci: 7.1. Procesy emocjonalne i zaburzenia nerwicowe; 7.2. Procesy motywacyjne i zaburzenia motywacji; 7.3. Procesy neurodynamiczne i zaburzenia dynamiki procesów nerwowych; 8. Zaburzenia rozwoju osobowości dziecka: 8.1. Rozwój osobowości dziecka; 8.2. Zaburzenia rozwoju osobowości dziecka; 8.3. Metody badania osobowości dziecka; 8.4. Postępowanie korekcyjno-wychowawcze; Posłowie; Wyjaśnienie wybranych terminów; Opisy przypadków; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36194, W.33378, W.33471, W.33380, W.36199, W.33377, W.33470, W.36196, W.36202, W.33381, W.43324, W.36198, W.36195, W.36200, W.33379, W.36201 (16 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne)
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Geneza Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne: 1.1. Weronika Sherborne - twórczyni Metody Ruchu Rozwijającego; 1.2. Kontynuatorzy dzieła Weroniki Sherborne; 1.3. Podstawy teoretyczne - teoria ruchu Rudolfa Labana; Rozdział 2. Metoda Ruchu Rozwijającego - od teorii do praktyki: 2.1. Założenia Metody ruchu Rozwijającego; 2.2. Struktura zajęć prowadzonych Metodą Ruchu Rozwijającego; 2.3. Zastosowanie Metody Ruchu Rozwijającego; Rozdział 3. Sposoby badania efektywności Metody Ruchu Rozwijającego: 3.1. Założenia metodologiczne badań nad skutecznością Metody Ruchu Rozwijającego; 3.2. Metody badania efektywności Metody Ruchu Rozwijającego; 3.2.1. Procedura Oceniania; 3.2.2. Skala Obserwacji Zachowania Dzieci (SOZ-D) M. Bogdanowicz; 3.2.3. Skala Obserwacji Zachowania Rodziców (SOZ-R) M. Bogdanowicz; 3.2.4. Ankiety dla rodziców M. Bogdanowicz i A. Puchalskiej; 3.3. Przegląd badań nad skutecznością Metody Ruchu Rozwijającego; Rozdział 4. Badania prowadzone w Wielkiej Brytanii: 4.1. Wpływ Metody Ruchu Rozwijającego na rozwój poznawczy dzieci w młodszym wieku szkolnym - badania P. Sharpe; 4.2. Efektywność Metody Ruchu Rozwijającego w ocenie nauczycieli i studentów zaangażowanych w terapię - badania M. Kirby; 4.3. Wpływ Metody Ruchu Rozwijającego na funkcjonowanie dzieci niepełnosprawnych intelektualnie (z głębszym upośledzeniem) w klasie - badania C. Hill; Rozdział 5. Zastosowanie Metody Ruchu Rozwijającego we wspomaganiu rozwoju dzieci z domu dziecka: 5.1. Badania Ewy Lubianiec; 5.2. Badania Małgorzaty Parzybok; Rozdział 6. Efektywność Metody Ruchu Rozwijającego w terapii dzieci z niepełnosprawnością intelektualną: 6.1. Badania Małgorzaty Lisieckiej w przedszkolu specjalnym; 6.2. Badania Małgorzaty Masalskiej w przedszkolu integracyjnym; 6.3. Badania Katarzyny Nowickiej-Pikuły w grupie przedszkolnej "szkoły życia"; 6.4. Badania Janiny Tłustochowicz w "szkole życia"; 6.5. Badania Agaty Winiarz w domu opieki społeczne; 6.6. Badania Dominiki Jarmołowicz w środowiskowym domu samopomocy; 6.7. Badania Aliny Czapigi w zakładzie leczniczo-wychowawczym dla osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym i głębokim; 6.8. Badania Marty Bogdanowicz i Alicji Kasicy w placówkach szkolno-wychowawczych dla dzieci z głębszym upośledzeniem umysłowym; Rozdział 7. Skuteczność Metody Ruchu Rozwijającego w pracy z dziećmi z innymi zaburzeniami rozwoju: 7.1. Badania Jacka Błeszczyńskiego w grupie dzieci z autyzmem; 7.2. Badania Urszuli Chudoby i Marianny Krawiec w grupie dzieci z wadą słuchu; 7.3. Badania Anny Kolasy w przedszkolu dla dzieci z porażeniem mózgowym; 7.4. Badania Aliny Zakrzewskiej w Ośrodku Wczesnej Interwencji; 7.5. Efektywność MRR w stymulowaniu rozwoju dzieci w kontekście wypowiedzi rodziców i terapeutów - badania Magdaleny Łapszów i Ewy Starzyk; Rozdział 8. Korzyści z udziału w zajęciach Metodą Ruchu Rozwijającego dla partnerów dzieci: 8.1. Badania Anny Puchalskiej i Grażyny Tarasewicz wśród rodziców dzieci z zaburzeniami rozwoju; 8.2. Badania Marty Bogdanowicz i Alicji Kasicy w placówkach szkolno-wychowawczych dla dzieci z głębszym upośledzeniem umysłowym; Rozdział 9. Doświadczenie z pracy Metodą Ruchu Rozwijającego - wypowiedzi praktyków: 9.1. Joanna Iwańska, Monika Karwacka: Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w terapii z zaburzeniami lękowymi i z nadpobudliwościami psychoruchową; 9.2. Magdalena Kołodzieczyk: Wykorzystywanie metody Weroniki Sherborna w pracy z niemowlętami i małymi dziećmi z zespołem Downa oraz ich rodzicami podczas turnusów terapeutycznych; 9.3. Beata Depczyńska: Metoda Ruchu Rozwijającego w szkole dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu znacznym i głębokim; 9.4. Marzena Konwińska: Doświadczenia z pracy metodą Weroniki Sherborne w zajęciach edukacyjno-terapeutycznych dla dzieci niepełnosprawnych; 9.5. Dariusz Okrzesik: Ruch Rozwijający także dla dorosłych; 9.6. Ewa Galeja, Franciszek Sosna: Metoda Ruchu Rozwijającego w przedszkolu integracyjnym - dzieci, rodzice i my; Refleksje końcowe; Załącznik 1. Procedura Oceniania rezultatów uczestnictwa w sesjach Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne - Fundacja Sherborne UK; Załącznik 2. Skala Obserwacji Zachowania Dzieci i Rodziców (SOZ-D i R) - Marta Bogdanowicz; Załącznik 3. Ankiety dla rodziców - Marta Bogdanowicz i Anna Puchalska; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41503, W.41502, W.41324 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ryzyko dysleksji : problem i diagnozowanie : Skala Ryzyka Dysleksji wraz z normami dla klas 0 i I / Marta Bogdanowicz. - Wyd. 5 przejrz. i uzup. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2005. - 148 s. : wykr., tab. ; 24 cm + [1] k. tabl. złoż. luz.
Luźny dodatek do książki: Arkusz wyników SR, Profil Wyników Ogólnych SRD, Profil Wyników Szczegółowych SRD, Skala Ryzyka Dysleksji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42743 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; I. Skala Obserwacji Zachowania Dzieci ( SOZ-D ) do oceny efektywności zajęć prowadzonych Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne; 1. Informacja o SOZ-D; 2. Ocenianie za pomocą SOZ-D: 2.1. Organizacja badań; 2.2. Ogólne zasady oceniania; 2.3. Kryteria i skala ocen; 3. Opis podskal i ocen; [ Aneks: Arkusz obserwacji SOZ-D; Profil wyników SOZ-D ]; II. Skala Obserwacji Zachowania Rodziców ( SOZ-R ) do oceny efektywności zajęć prowadzomych Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne: 1. Informacja o SOZ-R; 2. Ocenianie za pomocą SOZ-R: 2.1. Organizacja badań; 2.2. Ogólne zasady oceniania; 2.3. Kryteria i skala ocen; 3. Opis podskal i ocen; Bibliografia; [ Aneks: Arkusz obserwacji SOZ-R; Profil wyników SOZ-R ]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41776, W.41775 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Intencją, jaka przyświecała Autorce przy pisaniu książki było przybliżenie Czytelnikowi „niechcianych” uczuć, takich jak: smutek, złość, wstyd, lęk. Bohaterowie pięciu baśni zaprezentowanych w publikacji, których nazwała Czujątkami, mierzą się z trudnymi emocjami i odkrywają, jak bardzo są one potrzebne w życiu.Do każdej baśni Autorka opracowała propozycję scenariusza zajęć, który może być modyfikowany przez prowadzącego w zależności od czasu trwania warsztatu oraz specyficznych potrzeb danego dziecka czy grupy dzieci, a także wykorzystywany do indywidualnej pracy terapeutycznej. Książka może być także narzędziem dla rodziców do budowania z dzieckiem dialogu dotyczącego przeżywanych emocji i odkrywania oraz nazywania ukrytych w nich potrzeb.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44101 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Język - Poznanie - Komunikacja / red. serii Barbara Bokus ; T. 2)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38758, W.38757 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Sport. Zdrowie)
Streszczenie: 1. Wstęp; 2. Rola, organizacja i prowadzenie zabawy ruchowej w zajęciach korekcyjnych; 2.1. Rola zabaw i gier ruchowych w gimnastyce korekcyjnej; 2.2. Organizacja i zasady przeprowadzenia zabawy lub gry ruchowej w zajęciach gimnastyki korekcyjnej; 2.3. Pozycje wyjściowe i sposoby poruszania się w zabawach i grach ruchowych; 2.3.1. Pozycje wyjściowe i końcowe; 2.3.2. Sposoby poruszania się; 3. Plecy okrągłe; 3.1. Opis wady i schemat postępowania korekcyjnego; 3.2. Zabawy dla dzieci młodszych; 3.2.1. Zabawy ruchowe w grupie kilkuosobowej; 3.2.2. Zabawy ruchowe w większym zespole; 3.3. Zabawy i gry ruchowe dla dzieci starszych; 3.3.1. Zabawy ruchowe w grupie kilkuosobowej; 3.3.2. Zabawy ruchowe w większym zespole; 3.3.3. Gry ruchowe; 4. Boczne skrzywienie kręgosłupa (skolioza); 4.1. Opis wady i schemat z postępowania korekcyjnego; 4.2. Zabawy dla dzieci młodszych; 4.2.1. Zabawy ruchowe w grupie kilkuosobowej; 4.2.2. Zabawy ruchowe w większym zespole; 4.3. Zabawy i gry ruchowe dla dzieci starszych; 4.3.1. Zabawy ruchowe w grupie kilkuosobowej; 4.3.2. Zabawy ruchowe w większym zespole; 4.3.3. Gry ruchowe; 5. Plecy wklęsłe; 5.1. Opis wady i schemat postępowania korekcyjnego; 5.2. Zabawy dla dzieci młodszych; 5.2.1. Zabawy ruchowe w grupie kilkuosobowej; 5.2.2. Zabawy ruchowe w większym zespole; 5.3. Zabawy i gry ruchowe dla dzieci starszych; 5.3.1. Zabawy ruchowe w grupie kilkuosobowej; 5.3.2. Zabawy ruchowe w większym zespole; 5.3.3. Gry ruchowe; 6. Płaskostopie; 6.1. Opis wady i schemat postępowania korekcyjnego; 6.2. Zabawy dla dzieci młodszych; 6.2.1. Zabawy ruchowe w grupie kilkuosobowej; 6.2.2. Zabawy ruchowe w większym zespole; 6.3. Zabawy i gry ruchowe dla dzieci starszych; 6.3.1. Zabawy ruchowe w grupie kilkuosobowej; 6.3.2. Zabawy ruchowe w większym zespole; 6.3.3. Gry ruchowe; 7. Bibliografia; 8. Wykaz wszystkich zabaw i gier opisanych w podręczniku z zaznaczeniem wskazań i przeciwwskazań dla korekcji poszczególnych wad postawy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39455, W.39456, W.39457 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39648, W.39473 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Znaczenie języka w procesach czytania i pisania; 1.1 Związki czytania i pisania z procesami komunikacji; Rozdział 2. Analiza dyskursu w aspekcie rozwojowym; 2.1. Dyskurs jako zjawisko językowe społeczne; 2.2. Rozwój dyskurs narracyjnego u dzieci; 2.3. Polskie badania nad dyskursem narracyjnym u dzieci; Rozdział 3. Definicje i typologie dysleksji rozwojowej; 3.1. Definicja dysleksji rozwojowej; 3.2. Typologie dysleksji rozwojowej; Rozdział 4. Charakterystyka funkcjonowania językowego dzieci z dysleksją rozwojową; 4.1. Częstość występowania zaburzeń językowych u dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu; 4.2. Funkcjonowanie językowe na poziomie fonologicznym a dysleksja; 4.3. Funkcjonowanie językowe na poziomie morfologicznym i syntaktycznym a dysleksja; 4.4. Funkcjonowanie językowe na poziomie semantycznym a dysleksja; 4.5. Podsumowanie; Rozdział 5. Metodologia badań; 5.1. Założenia i cel badań; 5.2. Problemy i hipotezy badawcze; 5.3. Procedura badawcza, zmienne; 5.4. Metody badań; 5.5. Organizacja i przebieg badań; 5.6. Analiza danych; Rozdział 6. Wyniki badań Skalą Inteligencji dla Dzieci Weschlera; 6.1. Analiza Ilorazów Inteligencji; 6.2. Analiza wyników w poszczególnych podtestach; 6.3. Wyniki analizy czynnikowej; Rozdział 7. Wyniki analizy dyskursu narracyjnego; 7.1. Charakterystyka struktury formalnej dyskursu w sytuacji opisu obrazka tematycznego; 7.2. Charakterystyka struktury formalnej (superstruktury) opowiadania; 7.3. Charakterystyka struktury epizodycznej opowiadań; 7.4. Charakterystyka struktury diadycznej opowiadań; 7.5. Charakterystyka związków przyczynowo-skutkowych w opowiadaniach; 7.6. Analiza zależności pomiędzy długością dyskursu a jego złożonością semantyczną; Rozdział 8. Dyskusja wyników; Literatura; Aneks nr 1 (Ankieta dla wychowawców klas na temat dzieci dyslektycznych i dzieci bez trudności w nauce czytania i pisania); Aneks nr 2 (Instrukcja do badania monologowego dyskursu narracyjnego u dzieci); Aneks nr 3 (Analiza struktury formalnej opisu obrazka, opowiadania, struktury epizodycznej opowiadania, struktury diadycznej opowiadania, związków przyczynowo-skutkowych występujących w dyskursie); Aneks nr 4 (obrazek); Aneks nr 5 (obrazek)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39787, W.39788, W.39789, W.39786, W.40137 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pracownia cymeliów
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Sp.17618 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej