Opracowanie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(24)
Forma i typ
Książki
(24)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(24)
Placówka
Wypożyczalnia
(24)
Autor
Wolny Jerzy
(2)
Chojak Małgorzata
(1)
Czerw-Bajer Monika
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Duda Wioleta
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Garstka Tomasz
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Harari Yuval Noah
(1)
Kaczmarczyk Michał
(1)
Kaczmarzyk Marek
(1)
Karpińska-Szaj Katarzyna
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Kojder Andrzej
(1)
Kołsut Sławomira
(1)
Kukla Daniel
(1)
Kuleta-Hulboj Magdalena
(1)
Levčuk Pavlo
(1)
Maliszewski Krzysztof
(1)
Napiórkowski Marcin
(1)
Naumiuk Agnieszka
(1)
Nawracka Monika J
(1)
Nowak Anna
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Peplińska Aleksandra
(1)
Pituła Beata
(1)
Pomirska Zofia
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Romanek Michał
(1)
Rostowska Teresa
(1)
Skura Monika
(1)
Steinhagen Anna
(1)
Stępkowski Dariusz
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Wawrzała Paweł
(1)
Weremczuk Ewa
(1)
Wileczek Anna
(1)
Witkowski Tomasz
(1)
Śliwerski Andrzej
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Świeca Marek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(24)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
polski
(24)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Pedagodzy
(2)
Rodzice
(2)
Arteterapeuci
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Socjolodzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Wychowawcy
(1)
Temat
Osoby z niepełnosprawnością
(3)
Edukacja włączająca
(2)
Integracja społeczna
(2)
Język polski
(2)
Kultura
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
Szkolnictwo
(2)
Wychowanie
(2)
Aktywizacja zawodowa
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Bezrobocie
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cywilizacja
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Czytanie
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Dojrzewanie
(1)
Drugoroczność
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja teatralna
(1)
Folklor
(1)
Globalizacja
(1)
Indywidualizacja (pedagogika)
(1)
Inność
(1)
Jakość życia
(1)
Język polski jako obcy
(1)
Język rosyjski
(1)
Język ukraiński
(1)
Językoznawstwo
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt pokoleń
(1)
Krytycyzm
(1)
Kształcenie
(1)
Legendy miejskie
(1)
Liberalizm
(1)
Małżeństwo
(1)
Mit
(1)
Mitologia
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Muzykoterapia
(1)
Mózg
(1)
Młodzież
(1)
Nastolatki
(1)
Neuroedukacja
(1)
Neuropsychologia
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Odbiór społeczny
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Oszustwo szkolne
(1)
Ośrodkowy układ nerwowy
(1)
Pamięć
(1)
Partycypacja społeczna
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika muzyki
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pisanie
(1)
Plotka
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Praca
(1)
Projekt "Aurora znaczy jutrzenka"
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przemysły wysokiej techniki
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rodzina
(1)
Ryzyko dysleksji
(1)
Samodzielność
(1)
Samorealizacja
(1)
Schlegel, Friedrich von (1772-1829)
(1)
Socjologia
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Społeczeństwo
(1)
Strategia lizbońska
(1)
Studenci
(1)
Teatr
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Terminologia
(1)
Transkulturowość
(1)
Trauma
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Ukraińcy
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Wagary
(1)
Wielojęzyczność
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(4)
1801-1900
(2)
1701-1800
(1)
1989-2000
(1)
Gatunek
Opracowanie
(24)
Praca zbiorowa
(20)
Podręcznik
(19)
Monografia
(13)
Poradnik
(11)
Publikacje naukowe
(8)
Raport z badań
(7)
Scenariusz zajęć
(6)
Karty pracy ucznia
(3)
Debata
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Arkusz obserwacji
(1)
Komentarz
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Pamiętniki angielskie
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca dyplomowa
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(1)
Program nauczania
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(16)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Psychologia
(6)
Językoznawstwo
(4)
Kultura i sztuka
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Biologia
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
24 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ta książka pomaga nauczycielom i specjalistom w opiece nad uczniami z problemami rozwojowymi, utrudniającymi dobre radzenie sobie w szkole. Umożliwia praktyczne uporządkowanie wiedzy na temat specjalnych potrzeb edukacyjnych, a także zawiera sposoby pracy, które uwzględniają wymagania terapeutyczne. W tej książce znajdują się również procedury udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Autor omawia możliwości, jakie daje system oświatowy, żeby wyrównywać szanse dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Do książki dołączono również arkusze, które pomagają w opracowaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, a także indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego IPET, skierowanego do dzieci z orzeczeniem o potrzebie specjalnego podejścia do edukacji.
Spis treści : 1. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 1.1. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna 1.1.1. Istota pomocy — specjalne potrzeby edukacyjne 1.1.2. Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej 1.1.3. Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej — algorytm działań I . 1.4. Dokumentowanie udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej 1.1.5. Specjaliści 1.1.6. Współpraca z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi 1.2. Kształcenie specjalne 1.2.1. Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego 1.2.2. Zespoły — indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny 1.2.3. Kształcenie specjalne — dodatkowo zatrudniani pracownicy 1.2.4. Kształcenie specjalne a obowiązek szkolny i obowiązek nauki 1.2.5. Kształcenie specjalne a przedłużenie okresu nauki 1.2.6. Uczniowie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego — miejsce organizacji kształcenia, wychowania i opieki 1.3. Nauczanie indywidualne 1.4. Wczesne wspomaganie rozwoju 2. Dostosowanie wymagań edukacyjnych . 2.1. Uczeń z niepełnosprawnością 2.1.1. Uczeń słabosłyszący 2.1.2. Uczeń słabowidzący 2.1.3. Uczeń z niepełnosprawnością ruchową 2.1.4. Uczeń z afazją 2.1.5. Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną 2.1.6. Uczeń z autyzmem . 2.1.7. Uczeń z zespołem Aspergera 2.2. Uczeń niedostosowany społecznie lub zagrożony niedostosowaniem społecznym 2.3. Uczeń z zaburzeniami zachowania i emocji 2.3.1. Nadpobudliwość psychoruchowa z deficytem uwagi 2.4. Uczeń ze specyficznymi problemami w uczeniu się 2.5. Uczeń z niepowodzeniami edukacyjnymi 2.5.1. Uczeń z inteligencją niższą niż przeciętna . 2.6. Uczeń z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych 2.7. Uczeń przewlekle chory 2.8. Uczeń w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej 2.9. Uczeń zaniedbany środowiskowo 3 2.10. Uczeń z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanymi z wcześniejszym kształceniem za granicą 2.11. Uczeń szczególnie uzdolniony 2.12. Egzamin ósmoklasistów — dostosowania 2.12.1. Możliwe sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu do potrzeb poszczególnych grup uczniów Bibliografia . Aneks . Załącznik 1: Przykładowy wzór arkusza IPET z przykładowymi wpisami . Załącznik 2: Wzór arkusza do wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia (1) Załącznik 3: Wzór arkusza do wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia (2) Załącznik 4: Arkusz pomocniczy do wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia. Załącznik 5: Wniosek o skierowanie do kształcenia specjalnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44137 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce zostały opisane działania w zakresie edukacji teatralnej przez analizę narracji autobiograficznych i ich uczestników, co pozwoliło na stwierdzenie, że realizowane formy edukacji przez teatr kształtują postawy autokreacyjne u młodzieży i determinują jej późniejszą aktywność życiową i aktywność kulturalną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44177 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Język i komunikacja : wprowadzenie dla pedagogów / Anna Wileczek. - Warszawa : PWN, 2020. - 380, [2] strony : ilustracje, mapy ; 24 cm.
Aktualne i wyczerpujące kompendium z dziedziny kultury języka polskiego i poprawności językowej dla nauczycieli i studentów niepolonistów. Książka ma formę podręcznika syntetyzującego wiedzę z zakresu nauki o języku i kultury języka oraz komunikacji edukacyjnej dla studentów pedagogiki przygotowujących się do specjalizacji nauczycielskiej w zakresie wczesnej edukacji. Książka zawiera podstawy wiedzy o języku polskim oraz najważniejszych cechach współczesnej polszczyzny. Prezentuje podstawowe, najważniejsze kategorie językowe (język i jego specjalizacje, dzięki mowy, znaczenie w języku, zagadnienia składniowe, jakość, kultura i etyka słowa w dydaktyce, nowoczesne tendencje w komunikacji edukacyjnej, norma językowa, błędy językowe, kryteria poprawności językowej i inne). Umożliwia zdobycie wysokiego poziomu kompetencji lingwistycznej i komunikacyjnej. Kompendium jest istotną i niezbędną lekturą dla studentów pedagogiki oraz osób zdobywających kwalifikacje pedagogiczne w ramach centrów lub ośrodków kształcenia nauczycieli, działających lub powstających obecnie na uczelniach.
Spis treści : Od autorki 1. Język i mowa 1.1. Definicje języka i mowy 1.2. Cechy języka naturalnego 1.3. Pochodzenie i rozwój języka ludzkiego 1.4. Akwizycja języka naturalnego 1.5. Język w badaniach lingwistycznych 2. Język jako system znaków 2.1. Znak znaczący element rzeczywistości 2.2. Cechy znaków językowych 2.3. Specyfika systemu językowego 2.4. Podsystemy języka 2.5. Język a współczesne kody ikoniczne 3. Zewnętrzne i wewnętrzne zróżnicowanie języka 3.1. Różnorodność języków świata 3.2. Pochodzenie i specyfika polszczyzny 3.3. Język ogólny 3.4. Odmiana mówiona i pisana języka 3.5. Style funkcjonalne 4. Terytorialne, społeczne i biologiczne odmiany języka 4.1. Dialekty i gwary 4.2. Społeczne odmiany języka socjolekty 4.3. Biolekty 4.4. Idiolekt język osobniczy 5. Dźwięki mowy i elementy prozodii 5.1. Jak powstają dźwięki mowy? 5.2. Podstawowe pojęcia dotyczące podsystemu fonologicznego języka 5.3. Świadomość i sprawność fonologiczna 5.4. Typy głosek polskich 5.5. Klasyfikacja samogłosek polskich 5.6. Klasyfikacja spółgłosek polskich 5.7. Podział wyrazu na litery, głoski i sylaby 5.8. Upodobnienia i uproszczenia fonetyczne 5.9. Akcent w języku polskim 5.10. Intonacja 6. Wyrazić wyrazem, uchwycić frazeologizmem 6.1. Słowo, wyraz, leksem terminologiczne uściślenia 6.2. Podsystem leksykalny języka 6.3. Czym jest znaczenie wyrazu? 6.4. Relacje znaczeniowe 6.5. Skąd pochodzą wyrazy? 6.6. Skrótowce i skróty 6.7. Użyteczna frazeologia 7. W stronę morfologii. Struktura i odmiana wyrazów 7.1. Podsystem morfologiczny 7.2. Analiza morfologiczna wyrazu 7.3. Słowotwórstwo 7.4. Analiza słowotwórcza wyrazów 7.5. Derywacja i jej rodzaje 7.6. Typy derywatów i funkcje formantów 7.7. Kategorie i typy słowotwórcze 7.8. Fleksja 7.9. Kategorie gramatyczne, kategorie fleksyjne 7.10. Odmienne i nieodmienne części mowy 8. O łączeniu słów. Wybrane zagadnienia składniowe 8.1. Składniki syntaktyczne 8.2. Podrzędne związki składniowe 8.3. Wypowiedzenia i zdania 8.4. Konotacja składniowa 8.5. Składnia zdania pojedynczego 8.6. Analiza zdania pojedynczego 8.7. Składnia zdania pojedynczego wybrane zalecenia normatywne 8.8. Składnia zdania złożonego 8.9. Analiza zdania wielokrotnie złożonego 8.10. Składnia zdania złożonego wybrane zalecenia normatywne 8.11. Na (składniowe) skróty 9. Tekst i dyskurs 9.1. Czym jest tekst? Statyczna i dynamiczna koncepcja tekstu 9.2. Funkcje, typy i gatunki tekstu 9.3. Hipertekst 9.4. Kilka zasad opracowania tekstu językowego 9.5. Struktura artykułu naukowego 9.6. Dyskurs, czyli tekst w kontekście 9.7. Dyskurs edukacyjny jako przykład współczesnego dyskursu 10. Komunikacja: akcja i interakcja (nie tylko) językowa 10.1. Komunikacja i komunikowanie (się) 10.2. Komunikacja jako akcja, interakcja i transakcja 10.3. Pragmatyka współdziałanie za pomocą słów 10.4. Etykieta językowa 10.5. Etyka komunikacji 10.6. Estetyka komunikacji językowej 10.7. Komunikacja niewerbalna 10.8. Komunikacja w edukacji (wybrane aspekty) 11. Komunikacja językowa dziecka prawidłowości i odstępstwa 11.1. Specyfika mowy dziecka w wieku przedszkolnym 11.2. Język dziecka na progu szkolnej edukacji 11.3. Wybrane zaburzenia w rozwoju języka u dzieci 11.4. Kierunki rozwoju kompetencji językowo-komunikacyjnej dzieci w młodszym wieku szkolnym 11.5. Stymulacja rozwoju kompetencji językowo-komunikacyjnej 12. Kultura języka polskiego 12.1. Czym jest kultura języka? 12.2. Sprawność, poprawność i norma językowa 12.3. Kryteria poprawności językowej 12.4. Błędy językowe i ich typy 12.5. O kilku (sprawiających problemy) zasadach poprawności językowej 12.6. Poprawność stylistyczna.Cechy dobrego stylu 12.7. Działalność kulturalnojęzykowa Zakończenie O Autorce Przypisy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44139 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W pierwszej części pracy rozpatrywane są zagadnienia związane z teoretycznym ujmowaniem istoty niepełnosprawności intelektualnej. Dalej Jerzy Wolny analizuje najistotniejsze obszary życia osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną, takie jak: samodzielne mieszkanie, podejmowanie i wykonywanie przez nich pracy zawodowej czy tematyka rodzinna. Na podkreślenie zasługuje też podjęcie przez Autora kwestii podmiotowego traktowania omawianych osób, realizacji ich potrzeb (partnerstwo, seksualność) czy też wspierania ich w pełnieniu roli obywatela [...]. Zebrany materiał nie tylko dostarcza wiedzy, ale dowodzi jednocześnie, jak ważna i poznawczo interesująca jest to problematyka oraz jaki jest potencjał zainteresowanych nią osób – beneficjentów projektu „Aurora znaczy jutrzenka” [...]. Opracowanie stanowi przykład działania nauki w służbie człowiekowi niepełnosprawnemu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44092, W.44094, W.44093 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej