Nakonieczna Danuta
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Nakonieczna Danuta
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Nauczanie
(1)
Uzdolnienia
(1)
klasy autorskie
(1)
młodzież szkolna
(1)
szkolnictwo ogólnokształcące
(1)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: I. Przedmowa; II. Wprowadzenie: Klasy autorskie próbą odpowiedzi na oczekiwania ucznió, nauczycieli, rodziców; III. Badania nad klasą szkolną; 1. Psychpedagogika klas autorskich; 2. Praktyka prowadzenia klasy; 3. Realizacja zasady indywidualizacji oraz aktywizacji uczniów w procesie kształcenia; 4. Wdrażanie do samopoznania i kierowania własnym rozwojem; IV. Współpraca szkoły i domu rodzinnego ucznia - warunkiem efektywnego wychowania; 1. Poszukiwanie dróg dialogu z dorastającymi dziećmi; 2. Kształtowanie postaw alternatywnych do pasywno-konsumpcyjnego stylu życia; V. Założenia programowo-organizacyjne oraz wychowawczo-dydaktyczne klas autorskich; 1. Wzbogacanie programów o profilu podstawowym i humanistycznym: klasy teatralne, kulturoznawcze, folklorystyczne, regionalne, dziennikarskie, językowe, wspólnoty europejskiej, cywilizacji globalnej , inne; 2. Wzbogacanie programów o profilu matematyczno-fizycznym: klasy przyrodniczo-informatyczne, matematyczno-przyrodnicze, fizyczno-chemiczne, politychniczne, menadżerskie, inne; 3. Wzbogacenie programów o profilu biologiczno-chemicznym: klasy przyrodniczo-turystyczne, ekologiczne, przyrodniczo-matematyczne, filozofii przyrody, służby medycznej, zintegrowanego nauczania przyrodoznawstwa, inne; 4. Wzbogacanie programów kształcenia w aspekcie wychowania społeczno-moralnego: klasy współpracy koleżeńskiej, służby społecznej, wszechstronnej aktywności społeczno-użytecznej, wychowania opartego o metodykę zuchową, o motedykę harcerską, o ruch Światło-Życie, o wartości wychowania rodzinnego, wychowania obywatelskiego, inne; VI. Klasy autorskie i ich wychowawcy; 1. Pragnę ich wyposażyć w korzenie i skrzydła. Teresa Kasprzyk. II Liceum Ogólnokształcące im. Króla Jana Sobieskiego w Krakowie; 2. Zainspirowana pedagogiką Tadeusza Łopuszańskiego... Aleksandra Wojciechowska. I Liceum Ogólnokształcące w Lesznie; 3. Trzeba umieć czekać na efekty wychowania... Krystyna Chałas. II Liceum Ogólnokształcące w Puławach; 4. Teatr - jako formuła wychowania i samowychowania. Krzysztof Stróżański. XIV Liceum Ogólnokształcące im. Polonii Belgijskiej we Wrocławiu; 5. Moje credo pedagogiczne. Krzysztof Karulak. I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Płońsku; VII. Prasa: O Szkołach Twórczych i klasach autorskich; VIII. Literatura cytowana i wykorzystywana
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37528, W.37529 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; I. W poszukiwaniu koncepcji dydaktyczno-wychowawczych na miarę teraźniejszoszych i przyszłych potrzeb; II. System klasowo-lekcyjny - ale jaki?; 1. Modernizacja systemu klasowo-lekcyjnego w świetle dotychczasowych badań; 2. System klasowo-lekcyjny na miarę potrzeb; III. Wybrane problemy teoretyczne i praktyczne z badań nad zdolnościami; 1. Czym są zdolności?; 2. Rozwój poglądów na genezę i istotę zdolności; 3. Definicja pojęcia " uczeń zdolny "; 4. Cechy charakteryzujące uczniów zdolnych; 5. Postawy a rozwój zdolności; 6. Pomiar zdolności; 7. Zdolności a zainteresowania; IV. Modernizacja systemu dydaktyczno-wychowawczego w świetle prowadzonego eksperymentu; 1. Założenia eksperymentu; 2. Organizacja, metody i narzędzia badań; V. Charakterystyka klas pierwszych liceum przed eksperymentem; 1. Charakterystyka ogóln klas i wyniki badań pedagogicznych; 2. Wyniki badań pedagogicznych; VI. Aktywizowanie i usamodzielnianie uczniów w procesie kształcenia; 1. Samorządność klasy; 2. Kultura współżycia i współdziałania; 3. Współudział uczniów w organizacji procesu nauczania; 4. Samokształcenie i samowychowanie w procesie nauczania; VII. Indywidualizowanie i różnicowanie procesu kształcenia; 1. Proces dydyaktyczny w przedmiotach objętych eksperymentem; 2. Proces dydaktyczny a proces badawczy; 3. Proces dydaktyczny w środowisku społecznym szkoły; 4. Proces dydaktyczny a wychowanie do aktywności twórczej; VIII. Nauczyciele i nieprofesjonalni wychowawcy; 1. Osobowość nauczyciela a atmosfera pracy i osiągnięcia klasy ekeprymentalnej; 2. Miejsce i funkcja rodziców w procesie dydaktyczno-wychowawczym klasy eksperymentalnej; IX. Charakterystyka klasy po czterech latach eksperymentu; 1. Poziom i rodzaj aktywności uczniów w procesie nauczania-uczenie się; 2. Poziom i rodzaj aktywności uczniów w organizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego; 3. Poziom i rodzaj aktywności uczniów w procesie samokształcenia i samowychowania; 4. Wyniki końcowych badań psychologicznych; 5. Wyniki końcowych badań pedagogicznych; 6. Wyniki uczniów na olimpiadach przedmiotowych; 7. Wyniki uzyskane przez uczniów na egzaminach wstępnych na wyższe uczelnie; X. Studium przypadków: uczniowie wybitni, bardzo dobrzy, dobrzy i przeciętni; XI. Wnioski końcowe z badań; XII. Kontynuacja eksperymentu w szkołach podstawowych gminnych i miejskich oraz liceach; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32811, W.36608 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej