technika
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(20)
Forma i typ
Książki
(20)
Dostępność
dostępne
(17)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(18)
Czytelnia
(2)
Autor
Furmanek Waldemar
(5)
Nowak Aniela
(3)
Walat Wojciech
(2)
Widomska Teresa
(2)
Bober Witold
(1)
Dzieniarz Wiesława
(1)
Jarzębski Jerzy
(1)
Kaczmarczyk Andrzej
(1)
Klimczak Jan
(1)
Lem Stanisław
(1)
Mrożkiewicz Józef
(1)
Napiórkowski Jerzy
(1)
Stawińska Urszula
(1)
Słobodzian Zofia
(1)
Zarzecka Barbara
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(6)
1960 - 1969
(2)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
technika
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
20 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9211, W.p9210 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9097, W.p9096 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Streszczenie: Przedmowa; Wstęp; 1. Projektowanie i konstruowanie jako formy działalności technicznej; 1.1. Istota procesów projektowania technicznego; 1.2. Poglądy na proces projektowania; 1.3. Fazy procesu projektowo-konstrukcyjnego; 1.3.1. Formułowanie problemu; 1.3.2. Analiza problemu; 1.3.3. Poszukiwanie rozwiązań; 1.3.4. Etap decyzji; 1.3.5. Dokumentacja rozwiązania; 1.4. Wnioski; 2. Psychologiczne aspekty działalności projektowo-konstrukcyjnej; 2.1. Procesy poznawcze w działalności projektowo-konstrukcyjnej uczniów; 2.2. Praca nad projektem; 2.2.1. Podstawa wynalazcza; 2.2.2. Wytwarzanie pomysłów rozwiązania; 2.2.3. Proces weryfikacji i oceny; 2.3. Wnioski; 3. Istota, treść i proces kształcenia politechnicznego wzbogacanego działalnością projektowo-konstrukcyjną; 3.1. Wybrane zagadnienia teleologii kształcenia politechnicznego dotyczące projektowania i konstruowania; 3.1.1. Propozycja taksonomii celów kształcenia politechnicznego w zakresie działalności projektowo-konstrukcyjnej; 3.2. Proces uczenia się techniki w zakresie działalności projektowo-konstrukcyjnej; 3.2.1. Podstawowe prawidłowości procesu uczenia się; 3.2.2. Poznawanie obiektywnie istniejącej rzeczywistości; 3.2.3. Wiedza jako tworzywo myślowe procesu projektowo-konstrukcyjnego; 3.2.4. Droga wyznacza - model działalności projektowo-konstrukcyjnej uczniów; 3.3. Treści kształcenia politechnicznego w zakresie działalności projektowo-konstrukcyjnej - kryteria doboru; 3.4. Metody uczenia - nauczanie techniki; 3.4.1. Problemowe nauczanie konstruowania; 3.4.1.1. Technika wskazówek słownych; 3.4.1.2. Technika zadań pomocniczych; 3.4.1.3. Technika stymulacji pytań ucznia; 3.4.2. Metody innowacyjne poszukiwania rozwiązań; 3.4.2.1. Burza mózgów; 3.4.2.2. Porównania; 3.4.2.3. Analiza funkcji; 3.4.2.4. Morfologia Zwicky'ego; 3.4.2.5. Inne metody heurystyczne; 4. Zadania projektowo-konstrukcyjne jako elementy treści kształcenia politechnicznego; 4.1. Kryteria doboru zadań; 4.2. Rodzaje zadań projektowo-konstrukcyjnych; 4.3. Przykłady zadań; 4.3.1. Przykłady zadań na projektowanie akomodacyjne; 4.3.2. Przykłady zadań na projektowanie interpolacyjne; 4.3.3. Przykłady zadań na projektowanie globalne; 5. Opracowanie metodyczne; 5.1. Fragment scenariusza zajęć dydaktycznych na temat " Projektowanie instalacji elektrycznej umożliwiającej wygaszanie żarówek z dwóch miejsc "; 5.2. Fragment scenariusza zajęć dydaktycznych przeprowadzonych w kl. VIII na temat " Projektowanie schematu połączeń sygnalizatora ulicznego "; 5.3. Fragment scenariusza zajęć dydaktycznych przeprowadzonych w kl. VII na temat " Projektowanie dziurkownicy "; 5.4. Fragment scenariusza zajęć dydaktycznych przeprowadzonych w kl. VIII na temat " Hamulce "; 5.5. Fragment scenariusza zajęć dydaktycznych przeprowadzonych w kl. V na temat " Projektujemy formę rękawicy kuchennej "; 5.6. Fragment scenariusza zajęć dydaktycznych prowadzonych w kl. VI na temat " Projektowanie ulepszonej konstrukcji rzeczy użytecznej - racjonalizacja "; 5.7. Fragment scenariusza zajęć dydaktycznych przeprowadzonych w kl. VII na temat " Zasada budowy i działania ołówka mechanicznego z wymiennym grafitem "; Zakończenie; Bibliografia; Aneks ( Układ treści z zakresu zagadnień projektowo-konstrukcyjnych w programie nauczania " Pracy-Techniki " )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34497, 34496, 34495, 34498, W.34494 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Teoria wychowania technicznego jako subdyscyplina pedagogiczna: 1. Przedmiot badań teorii wychowania technicznego; 1.1. Uwagi wstępne; 1.2. Geneza wychowania technicznego; 1.3. Wnioski z dotychczasowych prób rozwiązania problemu wychowania technicznego; 1.4. Współczesna koncepcja wychowania technicznego; 1.5. Podstawowa konwencja terminologiczna teorii wychowania technicznego; 1.6. Uwagi końcowe; 2. Metodologiczna charakterystyka teorii wychowania technicznego; 2.1. Uwagi wstępne; 2.2. Ogólna charakterystyka teorii wychowania technicznego; 2.3. Zmienne i zależności stanowiące przedmiot badań teorii wychowania technicznego; 2.4. Podstawowe założenia przyjęte w pracy; 2.5. Charakterystyka funkcji i zadań teorii wychowania technicznego; 2.6. Gnoseologiczne podstawy teorii wychowania technicznego; 2.7. Psychologiczne podstawy teorii wychowania technicznego; 2.8. Strategie i metody badań stosowane w teorii wychowania technicznego; 2.9. Dyscypliny współdziałające z teorią wychowania technicznego; 2.10. Uwagi końcowe; 3. Podstawowe modele teorii wychowania technicznego; 3.1. Uwagi wstępne; 3.2. Działanie techniczne. Cechy konstytutywne; 3.3. Działalność techniczna; 3.4. Uproszczony model podmiotu działalności technicznej; 3.5. Modele wyników działalności technicznej; 3.6. Przemiany osobowości pod wpływem działalności technicznej; 3.7. Uwagi końcowe; Część 2. Główne problemy wychowania technicznego: 4. Teleologia wychowania technicznego; 4.1. Uwagi wstępne; 4.2. Podstawowe założenia; 4.3. Metodologiczne założenia teleologii wychowania technicznego; 4.4. Role społeczne a zadania wychowania technicznego; 4.5. Rozwój techniki a zadania wychowania technicznego; 4.6. Model naczelnych celów instrumentalnych wychowania technicznego; 4.7. Interpretacja celów naczelnych nauczania techniki; 4.8. Taksonomia celów wychowania technicznego; 5. Procesy wychowania technicznego; 5.1. Uwagi wstępne; 5.2. Psychologiczna analiza procesów wychowania technicznego; 5.3. Struktura procesów wychowania technicznego; 5.4. Uczenie się przez działanie techniczne; 5.5. Zasady wychowania przez technikę; 6. Treści wychowania technicznego; 6.1. Uwagi wstępne; 6.2. Uwarunkowania doboru, strukturalizacji i układu treści wychowania technicznego; 6.3. Cele a treści wychowania technicznego; 6.4. Kryteria doboru treści kształcenia ogólnotechnicznego; 6.5. Problemy oraz kryteria układu treści wychowania technicznego; 6.6. Umiejętności ogólnotechniczne integralnym składnikiem treści wychowania technicznego; 6.7. Uwagi końcowe; 7. Podstawy metodyki wychowania technicznego; 7.1. Uwagi wstępne; 7.2. Podstawowe założenia metodyki wychowania technicznego; 7.3. Niektóre założenia dydaktyki techniki; 7.4. Zadania techniczne jako kategoria metodyki wychowania technicznego; 7.5. Uwagi końcowe; Zakończenie; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34501, W.34500, 34503, 34502 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Program dopuszczony do użytku szkolnego przez MEN pod numerem DKW-4014-67/99
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Ep.222 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Umiejętności ogólnotechniczne jako kategoria wychowania technicznego: 1. Uwagi wstępne; 2. Pojęcie i cechy umiejętności ogólnotechnicznych; 3. Klasyfikacja umiejętności ogólnotechnicznych; 4. Struktura umiejętności ogólnotechnicznych; 5. Charakterystyka struktury wybranych umiejętności ogólnotechnicznych; 5.1. Struktura umiejętności pomiarowych; 5.2. Struktura umiejętności projektowo-konstrukcyjnych; 5.3. Struktura umiejętności posługiwania się metodami techniki ( na przykładzie umiejętności posługiwania się rysunkiem technicznym ); 5.4. Struktura umiejętności kształtowania materiałów; 5.5. Struktura umiejętności eksploatacji środków technicznych; 5.6. Struktura umiejętności diagnozowania technicznego; 5.7. Struktura umiejętności demontażowych i montażowych; 5.8. Struktura innych umiejętności ogólnotechnicznych; 6. Proces kształtowania umiejętności ogólnotechnicznych; 7. Ćwiczenia w procesie kształtowania umiejętności ogólnotechnicznych; 7.1. Pojęcie ćwiczenia; 7.2. Ćwiczenia w procesie kształtowania niektórych umiejętności; 8. Kryteria pomiaru umiejętności; 9. Uwagi końcowe; Rozdział 2. Metodologiczne podstawy badań umiejętności technologicznych: 1. Uwagi wstępne; 2. Problemy i hipotezy badań; 2.1. Problematyka pracy; 2.2. Hipotezy badań; 3. Podstawowe wskaźniki umiejętności technologicznych; 4. Propozycje narzędzi badań; 4.1. Uzasadnienie doboru treści zadań badających znajomość materiałów; 4.2. Uzasadnienie doboru zadań dydaktycznych wiadomości o narzędziach; 4.3. Uzasadnienie doboru zadań dotyczących znajomości podstaw technologicznych kształtowania materiałów; 4.4. Uzasadnienie doboru zadań badających umiejętność stosowania wiedzy w praktyce; 4.5. Uzasadnienie doboru zadań na wykonanie; 4.6. Omówienie konstrukcji testu i zadań testowych; 5. Opis badań własnych; 5.1. Krótka charakterystyka środowiska, w którym przeprowadzono badania; 5.2. Organizacja i przebieg badań; 5.3. Inne uwagi dotyczące organizacji i prowadzenia badań; Rozdział 3. Wyniki badań umiejętności kształtowania materiałów: 1. Uwagi wstępne; 2. Zestawienia wyników badań uczniów liceum ( klasa I ); 2.1. Przykład zestawień i obliczeń statystycznych; 3. Zestawienie statystyczne wyników badań; 4. Wstępna analiza wyników badań; 4.1. Znajomość materiałów w świetle wyników badań; 4.2. Znajomość narzędzi do ręcznej obróbki materiałów; 4.3. Znajomość technologicznych podstaw obróbki materiałów; 4.4. Wyniki badań praktycznych umiejętności kształtowania materiałów przez uczniów klas VI, VII, VIII oraz klas I liceum; 4.4.1. Ocena umiejętności technologicznych uczniów liceum; 4.4.2. Ocena umiejętności technologicznych uczniów klas VIII; 4.4.3. Ocena umiejętności technologicznych klas VII; 4.4.4. Ocena umiejętności technologicznych klas VI; 5. Hipotezy badań w świetle uzyskanych wyników; 6. Wnioski z przeprowadzonych badań; 6.1. Przydatność metod badań umiejętności kształtowania materiałów; 6.2. Wnioski dotyczące nauczania techniki w szkołach ogólnokształcących; Zakończenie; Bibliografia; Aneks ( Test do badań umiejętności kształtowania materiałów przeznaczonych dla uczniów szkół ogólnokształcących; Arkusz obserwacji i oceny; Ocena praktycznych umiejętności kształtowania materiałów; Zestawienie wyników testowania )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34508, 34505, 34506, 34504, W.34507 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9213 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Technika która Cię otacza / Andrzej Kaczmarczyk. - Warszawa : "Nasza Księgarnia", 1966. - 110 [2] s. : il. kol. ; 20 x 21 cm.
Forma i typ
Temat
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28317 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Od autora; 1. Wstęp; 2. Znaczenie pracy-techniki w kształtowaniu pozytywnych postaw uczniów; 3. Organizacja stanowiska pracy ucznia; 3.1. Bezpieczeństwo i higiena pracy na stanowisku roboczym; 3.2. Gotowość pracowni pracy-techniki; 3.3. Obowiązki nauczyciela; 3.4. Przykładowy regulamin porządku wewnętrznego pracowni pracy-techniki; 4. Środki dydaktyczne i sprzęt dla klas I-III; 4.1. Środki dydaktyczne z zakresu ogólnego zastosowania; 4.1.1. Podkładka robocza dla ucznia klasy I - wariant I; 4.1.2. Podkładka robocza - wariant II; 4.1.3. Zasobniki na narzędzia; 4.1.4. Statywy do wiertarki ręcznej korbkowej; 4.1.5. Urządzenia zaciskowe; 4.2. Środki dydaktyczne do kształtowania materiałów papierniczych; 4.2.1. Liniał L-300; 4.2.2. Taca na liniały L-300; 4.2.3. Liniał L-400; 4.2.4. Kolec; 4.2.5. Pojemnik na kolce; 4.2.6. Paleta na kolce; 4.2.7. Pojemnik na nożyczki; 4.2.8. Podkładka do prac nożycowych i nakłuwania kolcem; 4.2.9. Kostka introligatorska; 4.2.10. Nóż introligatorski; 4.2.11. Prasa introligatorska; 4.2.12. Przytnia do cięcia papieru, kartonu, tektury; 4.3. Środki dydaktyczne do kształtowania materiałów drzewnych; 4.3.1. Przyrząd do przerzynania listewek; 4.3.2. Piłka płatnica; 4.3.3. Przyrznia z dociskiem; 4.3.4. Przyrznia wielofunkcyjna; 4.3.5. Piłka do narzynania czopów; 4.3.6. Przyrznia skrzynkowa; 4.3.7. Piłka grzbietnica; 4.3.8. Pojemnik na piłki grzbietnice L-225; 4.3.9. Młotek drewniany - wariant I; 4.3.10. Taca na młotki wariant I; 4.3.11. Młotek drewniany - wariant II; 4.3.12. Wkrętaki; 4.3.13. Pojemniki na wkrętaki; 4.3.14. Paleta na wkrętaki; 4.3.15. Przyrządy do ścierania drewna; 4.3.16. Pilniki; 4.3.17. Taca na pilniki prostokątne; 4.3.18. Kątownik stolarski; 4.3.19. Pojemnik na kątowniki stolarskie; 4.3.20. Pojemnik na świderki ślimakowe; 4.3.21. Pojemnik na obcęgi obcęgi-125; 4.3.22. Tablica gatunków drewna; 4.4. Środki dydaktyczne do kształtowania materiałów metalowych; 4.4.1. Kowadełko; 4.4.2. Punktak - wariant I; 4.4.3. Przebijak; 4.4.4. Punktak - wariant II; 4.4.5. Podstawka do punktaków; 4.4.6. Pojemnik na szczypce uniwersalne; 4.4.7. Pojemnik na pilniki rownaki; 4.4.8. Przyrząd mocujący; 4.4.9 Pojemnik na młotki ślusarskie; 4.5. Środki dydaktyczne do kształtowania materiałów z tworzyw syntetycznych; 4.5.1. Klocek do wycinania otworów; 4.6. Środki dydaktyczne do kształtowania materiałów włókienniczych; 4.6.1. Ramka z okładkami do dziurkowania; 4.6.2. Szydełko; 4.6.3. Stojak do eksponowania; 4.6.4. Rama do demonstrowania ściegów; 4.7. Środki dydaktyczne z zakresu montażu i demontażu; 4.7.1. Zestawy części do układów elektrycznych; 4.7.2. Kaseta na części elektrotechniczne - wariant I; 4.7.3. Montowanie prostych układów elektrotechnicznych; 4.7.4. Zestaw ćwiczeń praktycznych z działu - Podstawy techniki ( z zakresu urządzeń technicznych ); 4.7.5. Kaseta na części elektrotechniczne - wariant I; 4.7.6. Kaseta na części elektrotechniczne - wariant II; 4.7.7. Przystosowanie gotowych zestawów; 5. Usprawnienie i pomysły; 5.1. Półka na czasopisma; 5.2. Przymiar kątowy; 5.3. Pojemniczki na drobiazgi; 6. Zakończenie; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.33728, W.36623, 33737, 33732, 33730, 33733, 33731, 33734, W.33729, 33736, 33735 (11 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 40669 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; Część 1. Walory kształcenia ogólnotechnicznego a możliwości psychofizyczne dzieci w wieku wczesnoszkolnym: Rozdział I. Kształcące i wychowawcze aspekty pracy-techniki jako przedmiotu nauczania w szkole ogólnokształcącej; 1. Analiza pojęć pracy i techniki; 2. Narodziny i rozwój koncpecji wychowania przez pracę; 3. Praca ręczna a kształcenie politychniczne; 4. Wartości pracy ręcznej w świetle współczesnej nauki; Rozdział II. Anatomiczno-fizjologiczne podstawy układu ruchowego kończyny górnej; 1. Pojęcie aparatu ruchowego; 2. Anatomia układu narządów ruchu kończyny górnej; 3. Fizjologiczne podstawy układu ruchowego; 4. Fizjologiczne podstawy ruchów naśladowczych; 5. Fizjologiczne podstawy kształtowania się ruchów nowych; 6. Koordynacja ruchów i jej mechanizm; 7. Wyrabianie nawyków ruchowych; Rozdział III. Charakterystyka rozwoju dzieci w wieku wczesnoszkolnym; 1. Rozwój fizyczny; 2. Rozwój motoryki dziecka; 3. Rozwój psychiczny; 4. Dojrzałość techniczna; Część 2. Materiałoznawstwo i technologia wytwarzania; Rozdział 1. Materiały i iektóre czynności technologiczne przy ich obróbce; 1. Technologia techniczna; 2. Rodzaje materiałów i czynności technologiczne związane z kształceniem ogólnotechnicznym; 3. Materiały papiernicze; 3.1. Papier; 3.2. Odmierzanie wymiarów na papierze; 3.3. Cięcie papieru nożycami; 3.4. Krojenie papieru nożem; 3.5. Karton; 3.6. Tektura; 3.7. Masa papierowa z gazet; 3.8. Masa papierowa z kawałków mocnego papieru; 3.9. Masa papierowo-kredowa; 3.10. Płótno introligatorskie; 4. Materiały drzewne; 4.1. Drzewo i drewno; 4.2. Charakterystyka drewna; 4.3. Rodzaje materiałów drzewnych; 4.4. Obróbka ręczna drewna; 4.5. Półfabrykanty drzewne; 5. Materiały metalowe; 5.1. Metale; 5.2. Technologia obróbki ręcznej metali; 6. Wyroby włókiennicze; 6.1. Tkanina i dzianina; 6.2. Nici i włóczka; 6.3. Narzędzia i przybory do obróbki wyrobów włókienniczych; 6.4. Niektóre czynności technologiczne przy obróbce wyrobów włókienniczych; 6.5. Roboty szydełkowe; 7. Tworzywa sztuczne; 7.1. Pojęcie i podział tworzyw sztucznych; 7.2. Rozpoznawanie i zastosowanie niektórych tworzyw sztucznych; 8. Urządzenia elektryczne i sprzęt instalacyjny; 8.1. Dozwolone napięcie prądu przy pracach z elektrycznością; 8.2. Źródła prądu elektrycznego; 8.3. Łączenie ogniw elektrycznych; 8.4. Łączenie kilku odbiorników prądu ( żarówek ); 8.5. Przewody elektroenergetyczne; 8.6. Wyłączniki; 8.7. Wtyczki i gniazda; 8.8. Sliniaczek elektryczny prądu stałego małej mocy; 8.9. Bezpieczniki instalacji elektrycznej; 8.10. Wtyczki i gniazda sieciowe w instalacji domowej; 9. Środki klejące; 9.1. Krochmal; 9.2. Klajster; 9.3. Klej stolarski kostny; 9.4. Klej kazeinowy; 9.5. Igol i PCW ( Ch ); 9.6. Uniwersal; 9.7. POV - Movilit; 9.8. Hermetyk; 9.9. Aceton; 9.10. Uniwersalny klej polistyrenowy własnej produkcji; 9.11. Klej do pleksi; 9.12. Klej do gumy; 9.13. Butapren; Część 3. Metodyka kształcenia ogólnotechnicznego w nauczaniu początkowym: Rozdział 1. Charakterystyka programu nauczania w klasach I-III; 1. Uwagi wstępne; 2. Cele kształcenia i wychowania; 3. Treści kształceia; Rozdział 2. Narzędzia pracu w procesie kształcenia ogólnotechnicznego w klasach I-III; 1. Pojęcie narzędzi i ich rozwój; 2. Maszyny a narzędzia proste; 3. Sposób wprowadzenia narzędzia w procesie nauki szkolnej; 4. Zaopatrzenie klas I-III w narzędzia do nauki pracy-techniki; Rozdział 3. Proces kształcenia ogólnotechnicznego; 1. Charakterystyka procesu dydaktycznego pracy-techniki; 2. Rozwijanie u uczniów samodzielności w działaniu; 3. Niektóre poglądy na rolę działania i możliwości ich wykorzystania w organizacji procesu nauczania pracy-techniki; Rozdział 4. Zasady dydaktyczne a proces kształcenia ogólnotechnicznego; 1. O potrzebie korelacji zasad dydaktycznych z zasadami prakseologii; 2. Zasada poglądowości; 3. Zasada świadomego i aktywnego działania uczniów w procesie kształcenia ogólnotechnicznego; 4. Zasada stopniowania trudności i wymagań; Rozdział 5. Metody kształcenia ogólnotechnicznego; 1. Dobór metody; 2. Metoda praktycznego działania; 3. Metoda problemowa; 4. Metoda upoglądowionej instrukcji; Rozdział 6. Formy pracy uczniów klas I-III w procesie kształcenia ogólnotechnicznego; 1. Pojęcie i rodzaje form pracy uczniów na lekcji; 2. Praca jednostkowa; 3. Praca zbiorowa; 4. Praca zbiorowa-jednostkowa; 5. Praca grupowa; 6. Praca w grupach a wiek uczniów; 7. Organizowanie grup uczniowskich; 8. Nauczanie problemowo-grupowe; 9. Tok lekcji problemowo-grupowej; Rozdział 7. Lekcja podtawową formą kształcenia ogólnotechnicznego; 1. Uwarunkowania dobrej lekcji; 2. Typy lekcji; 3. Podstawowy schemat budowy lekcji; 3.1. Przygotowanie samodzielnej pracy uczniów; 3.2. Samodzielna praca uczniów pod kierunkiem nauczyciela; 4. Formy kierowania efektywną pracą uczniów na lekcji; 4.1. Forma naprowadzająca; 4.2. Forma podająca; 4.3. Forma podająco-poszukująca; 5. Ocena wytworów pracy uczniów; 5.1. Walory dydaktyczne i wychowawcze oceny pracy uczniów; 5.2. Kryteria oceny wytworów pracy uczniów; 5.3. Ocena przebiegu działania technicznego; 5.4. Uzasadnienie dokonywanej oceny; Rozdział 8. Wycieczki do zakładów pracy a kształcenie politechniczne; 1. Rola wycieczki w kształceniu ogólnotechnicznym; 2. Organizacja wycieczki; 2.1. Przygotowanie wycieczki; 2.2. Przeprowadzenie wycieczki; 2.3. Opracowanie poczynionych obserwacji; Rozdział 9. Planowanie nauczania pracy-techniki; 1. Istota i potrzeby planowania pracy dydaktycznej; 2. Technika sporządzania planu dydaktycznego; 3. Przykład szczegółowego planu dydaktycznego; 4. Przygotowanie się nauczyciela do lekcji; Część 4. Przykłądy lekcji pracy-techniki w klasach I-III: 1. Klasa I; 1.1. Konspekt lekcji: Postacie ludzi i zwierząt z materiałów roślinnych i odpadów użytkowych; 1.2. Sprawozdanie z lekcji: Pasieka w kwitnącym sadzie - scena rodzajowa z różnych materiałów; 1.3. Stenogram lekcji: Zakładka do książki z pasków kolorowego papieru; 1.4. Konspekt lekcji na temat: Montaż i demontaż prostego obwodu elektrycznego; 1.5. Sprawozdanie z lekcji: Budowa makiety osiedla miejskiego z gotowych elementów; 1.6. Sprawozdanie z lekcji: Przygotowanie napoju mleczno-owocowego; 2. Klasa II; 2.1. Sprawozdanie z lekcji: Na dworcu kolejowym - scena rodzajowa; 2.2. Konspekt lekcji na temat wykonania wagonu - cysterny; 2.3. Sprawozdanie z lekcji: Oświetlenie makiety " Ośrodek kółka rolniczego "; 3. Klasa III; 3.1. Sprawozdanie z lekcji: Szycie woreczka płóciennego na pantofle gimnastyczne; 3.2. Konspekt lekcji: Czyszczenie i konserwacja łańcucha od roweru; 3.3. Sprawozdanie z cyklu wycieczek o charakterze ogólnotechnicznym na temat: Las - tartak - zakład stolarski; Część 5. Technologia wykonania niektórych zadań kształcenia ogólnotechnicznego w nauczaniu początkowym: Rozdizał 1. Prace z materiałów papierniczych; 1. Wydzieranki i wycinanki; 2. Przeplatanki z pasków papieru; 2.1. Koszyczek na choinkę; 2.2. Łańcuch choinkowy z papieru; 3. Prace z taśmy i z kartek papieru; 3.1. Doniczka z paieru do prac na działce szkolnej; 4. Okładanie zeszytów i książek papierem; 4.1. Okładanie zeszytu w papier; 4.2. Okładanie książki w papier; 5. Pakowanie i wiązanie paczek; 6. Składanki; 6.1. Strzała; 6.2. Model łódki; 6.3. Czapka tatarska; 6.4. Czapka holenderska; 6.5. Furażerka; 6.6. Kłapacz; 6.7. Pudełko bez nakrywki - wersja I; 6.8. Pudełko bez nakrywki - wersja II; 6.9. Pudełko nakrywane; 6.10. Koszyczek na choinkę; 7. Prace z papieru wykonane przy użyciu środków klejących; 7.1. Torebka na liczmany; 7.2. Koperta biurowa duża; 7.3. Koperta listowa; 7.4. Torebka na pokarm dla ptaków - wersja I; 7.5. Torebka na pokarm dla ptaków - wersja II; Torebka na artykuły spożywcze; 8. Prace z kartonu i tektury; 8.1. Domek parterowy dwuokapowy; 8.2. Remiza strażacka; 8.3. Makiety różnych modeli stylowych; 8.4. Łódź składana; 8.5. Ciągnik z elementów tekturpwych; 8.6. Pudełko z kartonu; 8.7. Teczka na wycinki z gazet; 8.8. Notesik jednostkowy; 8.9. Pudełko z kartonu łączone na skrzydełka; 8.10. Pudełko łączone na styk krawędzi; 8.11. Oklejanie płaszczyzny tektury; 8.12. Tabliczka pod tygodniowy rozkład lekcji; Rozdział 2. Prace z sitowia, rogożyny, słomy, sznurka i innych materiałów; 1. Postacie ludzi i zwierząt z różnych materiałów; 1.1. Postacie ludzi i zwierząt na szkielecie z drutu; 2. Siatka na piłkę; Rozdział 3. Prace z patyków i półfabrykantów drzewnych; 1. Prostopadłe ucinanie patyka nożem; 2. Praktyczna podpórka do kwiatów pnących; 3. Przybory do gry w klipę; 4. Wąż z patyków;5. Drabinka do kwiatów; 6. Etykietka do kluczy; 7. Etykietka do roślin; 9. Ciągnik z półfabrykantów drzewnych; 10. Karmnik dla ptaków; Rozdział 4. Prace z elektrotechniki; 1. Oprawka dla żarówki; 2. Najprostszy odbiornik detektorowy; Rozdział 5. Urządzenia techniczne i zabawki ruchome; 1. Waga dźwigniowa odważnikowa; 2. Studnia z żurawiem; 3. Żuraw budowlany z blokami i kołowrotem; 4. Latające śmigło - wersja I; 5. Latające śmigło - wersja II; 6. Samolocik o napędzie gumowym; 7. Statek płaskodenny o napedzie gumowym; 8. Kompas; 9. Sygnalizator świetlny; 10. Pacynki; 11. Łódź z papieru wykonana na formie z gliny;Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33361, 33360 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: 1. Wprowadzenie; 2. Układ dydaktyczny kl. IV; 3. Przykłady konspektów lekcji w klasie IV; 4. Układ dydaktyczny kl. V; 5. Przykłady konspektów lekcji w klasie V; 6. Układ dydaktyczny kl. VI; 7. Przykłady konspektów lekcji w klasie VI; 8. Układ dydaktyczny kl. VII; 9. Przykłady konspektów lekcji w klasie VII; 10. Układ dydaktyczny kl. VIII; 11. Przykłady konspektów lekcji w klasie VIII; 12. Bibliografia dla nauczycieli techniki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37642, W.37640, W.37550, W.37549, W.37641 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9046 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9047 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9048 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. sz18580, sz15964, sz3731, sz2854, sz2855, sz24641, sz3730, sz24642 (8 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Ep.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9796 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9797 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33971, 33967, 33969, 33970 (4 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej