Pawlak-Rogala Marzenna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Pawlak-Rogala Marzenna
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Dziecko chore
(2)
Zespół Downa
(2)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Od tłumacza; Podziękowanie zamieszczone w pierwszym wydaniu; Wstęp do drugiego wydania; Drodzy rodzice; Wprowadzenie: "Zwykłam myśleć o mym dziecku, jak o kimś obcym"; 1. "Czy poradzimy sobie wychowując dziecko z zespołem Downa? Jakie są to dzieci?"; 1.1. "Czy poradzimy sobie?"; 1.2. "Jakie są te dzieci?"; 2. Uczucia i reakcja; 2.1. Zbliżanie się do pogodzenia z upośledzeniem; 2.2. Pierwsze reakcje i uczucia; 2.3. Szok i niedowierzanie; 2.4. Reakcje instynktowne; 2.5. Poczucie nieszczęścia; 2.6. Poczucie niesprawdzenia się; 2.7. Uczucie niepewności; 2.8. Uczucie złości i wrogości; 2.9. Uczucie skrępowania; 2.10. Zmiany w czasie; 2.11. Podsumowanie; 3. Wpływ dziecka z zespołem Downa na rodzinę; 3.1. "Jak ja to powiem moim dzieciom?"; 3.2. "Czy powiadomić rodzinę?"; 3.3. Reakcje dziadków; 3.4. Czy obecność dziecka z zespołem Downa wprowadza rozdźwięk w małżeństwie?; 3.5. Konflikty między małżonkami; 3.6. Czy rodziny z dziećmi z zespołem Downa cierpią częściej z powodu chorób?; 3.7. Czy matki mogą podjąć pracę?; 3.8. Podsumowanie; 4. Jakie są przyczyny zespołu Downa?; 4.1. Co wpływa na stan ogólny dziecka?; 4.1.1. Co to są chromosomy? Gdzie się znajdują?; 4.1.2. Jaka jest funkcja chromosomów?; 4.1.3. Prawidłowy zestaw chromosomów (kariotyp); 4.1.4. W jaki sposób dodatkowy chromosom pojawia się w komórce?; 4.1.5. Zespół Downa: trisomia 21; 4.1.6. Czy istnieją różne odmiany zespołu Downa?; 4.1.7. Zwykła trisomia 21; 4.1.8. Mozaikowa postać trisomii 21; 4.1.9. Trisomia 21 z translokacją; 4.2. Jakie jest ryzyko przyjścia na świat następnego dziecka z zespołem Downa?; 4.2.1. Czy zespół Downa jest dziedziczny?; 4.2.2. Czy istnieje skłonność rodzinna występowania zespołu Downa?; 4.2.3. Jakie jest ryzyko urodzenia jeszcze jednego dziecka z zespołem Downa?; 4.3. Dlaczego nam się to zdarzyło? Co było przyczyną?; 4.3.1. Czy prawdopodobieństwo urodzenia dziecka z zespołem Downa jest różne w zależności od rasy, warunków socjalnych, poziomu ekonomicznego, kraju i szerokości geograficznej?; 4.3.2. Czy jest prawdą, że matki starsze częściej rodzą dzieci z zespołem Downa?; 4.3.3. Dlaczego starsze matki częściej rodzą dzieci z zespołem Downa?; 4.3.4. Czy wystąpienie zespołu Downa zależy od wieku ojca?; 4.35. Dlaczego tak wiele młodych matek ma dzieci z zespołem Downa? Czy młodych matek mających te dzieci jest więcej niż starszych?; 4.4. Jak często występuje zespół Downa?; 4.4.1. Jak często dochodzi do poczęcia dziecka z trisomią 21?; 4.4.2. Jak często rodzą się dzieci z zespołem Downa?; 4.4.3. Jak wiele jest dzieci i dorosłych z zespołem Downa? Jaka jest chorobowość?; 4.4.4. Podsumowanie; 4.4.5. Poradnictwo gospodarcze; 5. Charakterystyka zespołu Downa; 5.1. Charakterystyka cech fizycznych (somatycznych); 5.1.1. Czy wygląd dziecka może świadczyć o stopniu upośledzenia w przyszłości?; 5.1.2. Czy "wiotkość" noworodka może określić stopień upośledzenia dziecka?; 5.2. Fizyczna i medyczna charakterystyka w okresie dzieciństwa i w wieku dojrzałym; 5.3. Czaszka i twarz; 5.4. Blokada górnych dróg oddechowych; 5.5. Słuch; 5.6. Wzrost i waga; 5.7. Postawa; 5.8. Układ kostno-stawowy; 5.9. Podwichnięcia szczytowo-obrotowe; 5.10. Skóra; 5.11. Chirurgia plastyczna twarzy; 5.12. Układ trawienny; 5.13. Serce; 5.14. Układ krążenia; 5.15. Białaczka; 5.16. Wzrok; 5.17. Czucie i stymulacja; 5.18. Koordynacja zmysłowa; 5.19. Szybkość reakcji; 5.20. Starzenie się, padaczka i pogarszanie się stanu zdrowia; 5.21. Różnice "biochemiczne"; 5.22. Terapia witaminowa i mineralna; 5.23. Terapia 5-hydroksytryntofanem; 5.24. Terapia komórkowa; 5.25. Leczenie hormonami tarczycy; 5.26. Wnioski dotyczące leczenia; 5.27. Płuca i układ oddechowy; 5.28. Układ rozrodczy; 6. Osobowość i temperament; 6.1. Co wpływa na osobowość i temperament?; 6.2. Informacje pochodzące z wczesnych badań; 6.3. Badania najnowsze; 6.3.1. Niemowlę; 6.3.2. Małe dziecko; 6.3.4. Dzieci starsze i dorośli; 6.4. Wychowanie; 6.5. Podsumowanie; 7. Rozwój umysłowy, motoryczny i społeczny; 7.1. Zmiany w rozumowaniu i traktowaniu ludzi z zespołem Downa; 7.2. Terminologia i testy; 7.1.1. Testy dotyczące zdolności umysłowych; 7.1.2. Ocena zachowań; 7.1.3.Współpraca rodziców i profesjonalistów; 7.1.4. Wiek umysłowo: oczekiwania i opiekuńczość; 7.3. Rozwój w zespole Downa; 7.3.1. "Jakie są korzyści wczesnej interwencji i stymulacji?"; 7.3.2. "Czy dziecko może nie zaliczyć testu na inteligencję?" "Czy dziecięce możliwości umysłowe pogarszają się w czasie?"; 7.3.3. Okresy rozwojowe; 7.3.4. "Jeśli dzieci rozwijają się wolniej, to czy ich rozwój umysłowy trwa dłużej?"; 7.3.5. "Czy istnieje różnica pomiędzy zdolnościami społecznymi i umysłowymi?"; 7.3.6. Wnioski; 7.4. Osiągnięcia wczesnego rozwoju; 7.4.1. Wybór placówek przedszkolnych; 7.4.2. Późniejsze osiągnięcia rozwojowe; 7.4.3. Uwagi; 7.4.4. "Co można zrobić, jeśli rodzice nie mają dostępu do programów wczesnej interwencji?"; 7.4.5. "Jak wiele powinni zrobić rodzice?"; 7.4.6. Wnioski; Uwagi końcowe; Dodatek: Badania prenatalne wykrywające niektóre postacie upośledzenia; Dzieci uczą się w zależności od środowiska, w którym żyją; Wykaz lektur; Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38228, W.38362 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Od tłumacza; Podziękowanie zamieszczone w pierwszym wydaniu; Wstęp do drugiego wydania; Drodzy rodzice; Wprowadzenie: "Zwykłam myśleć o mym dziecku, jak o kimś obcym"; 1. "Czy poradzimy sobie wychowując dziecko z zespołem Downa? Jakie są to dzieci?"; 1.1. "Czy poradzimy sobie?"; 1.2. "Jakie są te dzieci?"; 2. Uczucia i reakcja; 2.1. Zbliżanie się do pogodzenia z upośledzeniem; 2.2. Pierwsze reakcje i uczucia; 2.3. Szok i niedowierzanie; 2.4. Reakcje instynktowne; 2.5. Poczucie nieszczęścia; 2.6. Poczucie niesprawdzenia się; 2.7. Uczucie niepewności; 2.8. Uczucie złości i wrogości; 2.9. Uczucie skrępowania; 2.10. Zmiany w czasie; 2.11. Podsumowanie; 3. Wpływ dziecka z zespołem Downa na rodzinę; 3.1. "Jak ja to powiem moim dzieciom?"; 3.2. "Czy powiadomić rodzinę?"; 3.3. Reakcje dziadków; 3.4. Czy obecność dziecka z zespołem Downa wprowadza rozdźwięk w małżeństwie?; 3.5. Konflikty między małżonkami; 3.6. Czy rodziny z dziećmi z zespołem Downa cierpią częściej z powodu chorób?; 3.7. Czy matki mogą podjąć pracę?; 3.8. Podsumowanie; 4. Jakie są przyczyny zespołu Downa?; 4.1. Co wpływa na stan ogólny dziecka?; 4.1.1. Co to są chromosomy? Gdzie się znajdują?; 4.1.2. Jaka jest funkcja chromosomów?; 4.1.3. Prawidłowy zestaw chromosomów (kariotyp); 4.1.4. W jaki sposób dodatkowy chromosom pojawia się w komórce?; 4.1.5. Zespół Downa: trisomia 21; 4.1.6. Czy istnieją różne odmiany zespołu Downa?; 4.1.7. Zwykła trisomia 21; 4.1.8. Mozaikowa postać trisomii 21; 4.1.9. Trisomia 21 z translokacją; 4.2. Jakie jest ryzyko przyjścia na świat następnego dziecka z zespołem Downa?; 4.2.1. Czy zespół Downa jest dziedziczny?; 4.2.2. Czy istnieje skłonność rodzinna występowania zespołu Downa?; 4.2.3. Jakie jest ryzyko urodzenia jeszcze jednego dziecka z zespołem Downa?; 4.3. Dlaczego nam się to zdarzyło? Co było przyczyną?; 4.3.1. Czy prawdopodobieństwo urodzenia dziecka z zespołem Downa jest różne w zależności od rasy, warunków socjalnych, poziomu ekonomicznego, kraju i szerokości geograficznej?; 4.3.2. Czy jest prawdą, że matki starsze częściej rodzą dzieci z zespołem Downa?; 4.3.3. Dlaczego starsze matki częściej rodzą dzieci z zespołem Downa?; 4.3.4. Czy wystąpienie zespołu Downa zależy od wieku ojca?; 4.35. Dlaczego tak wiele młodych matek ma dzieci z zespołem Downa? Czy młodych matek mających te dzieci jest więcej niż starszych?; 4.4. Jak często występuje zespół Downa?; 4.4.1. Jak często dochodzi do poczęcia dziecka z trisomią 21?; 4.4.2. Jak często rodzą się dzieci z zespołem Downa?; 4.4.3. Jak wiele jest dzieci i dorosłych z zespołem Downa? Jaka jest chorobowość?; 4.4.4. Podsumowanie; 4.4.5. Poradnictwo gospodarcze; 5. Charakterystyka zespołu Downa; 5.1. Charakterystyka cech fizycznych (somatycznych); 5.1.1. Czy wygląd dziecka może świadczyć o stopniu upośledzenia w przyszłości?; 5.1.2. Czy "wiotkość" noworodka może określić stopień upośledzenia dziecka?; 5.2. Fizyczna i medyczna charakterystyka w okresie dzieciństwa i w wieku dojrzałym; 5.3. Czaszka i twarz; 5.4. Blokada górnych dróg oddechowych; 5.5. Słuch; 5.6. Wzrost i waga; 5.7. Postawa; 5.8. Układ kostno-stawowy; 5.9. Podwichnięcia szczytowo-obrotowe; 5.10. Skóra; 5.11. Chirurgia plastyczna twarzy; 5.12. Układ trawienny; 5.13. Serce; 5.14. Układ krążenia; 5.15. Białaczka; 5.16. Wzrok; 5.17. Czucie i stymulacja; 5.18. Koordynacja zmysłowa; 5.19. Szybkość reakcji; 5.20. Starzenie się, padaczka i pogarszanie się stanu zdrowia; 5.21. Różnice "biochemiczne"; 5.22. Terapia witaminowa i mineralna; 5.23. Terapia 5-hydroksytryntofanem; 5.24. Terapia komórkowa; 5.25. Leczenie hormonami tarczycy; 5.26. Wnioski dotyczące leczenia; 5.27. Płuca i układ oddechowy; 5.28. Układ rozrodczy; 6. Osobowość i temperament; 6.1. Co wpływa na osobowość i temperament?; 6.2. Informacje pochodzące z wczesnych badań; 6.3. Badania najnowsze; 6.3.1. Niemowlę; 6.3.2. Małe dziecko; 6.3.4. Dzieci starsze i dorośli; 6.4. Wychowanie; 6.5. Podsumowanie; 7. Rozwój umysłowy, motoryczny i społeczny; 7.1. Zmiany w rozumowaniu i traktowaniu ludzi z zespołem Downa; 7.2. Terminologia i testy; 7.1.1. Testy dotyczące zdolności umysłowych; 7.1.2. Ocena zachowań; 7.1.3.Współpraca rodziców i profesjonalistów; 7.1.4. Wiek umysłowo: oczekiwania i opiekuńczość; 7.3. Rozwój w zespole Downa; 7.3.1. "Jakie są korzyści wczesnej interwencji i stymulacji?"; 7.3.2. "Czy dziecko może nie zaliczyć testu na inteligencję?" "Czy dziecięce możliwości umysłowe pogarszają się w czasie?"; 7.3.3. Okresy rozwojowe; 7.3.4. "Jeśli dzieci rozwijają się wolniej, to czy ich rozwój umysłowy trwa dłużej?"; 7.3.5. "Czy istnieje różnica pomiędzy zdolnościami społecznymi i umysłowymi?"; 7.3.6. Wnioski; 7.4. Osiągnięcia wczesnego rozwoju; 7.4.1. Wybór placówek przedszkolnych; 7.4.2. Późniejsze osiągnięcia rozwojowe; 7.4.3. Uwagi; 7.4.4. "Co można zrobić, jeśli rodzice nie mają dostępu do programów wczesnej interwencji?"; 7.4.5. "Jak wiele powinni zrobić rodzice?"; 7.4.6. Wnioski; Uwagi końcowe; Dodatek: Badania prenatalne wykrywające niektóre postacie upośledzenia; Dzieci uczą się w zależności od środowiska, w którym żyją; Wykaz lektur; Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37154, W.37153, W.36831 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej