Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(34)
Forma i typ
Książki
(34)
Dostępność
dostępne
(33)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(34)
Autor
Tomasik Ewa
(3)
Karwot Izydor
(2)
Pańczyk Jan
(2)
Atys Paulina
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Dobrołowicz Witold
(1)
Eckert Urszula
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Grzegorzewska Maria
(1)
Góralski Andrzej
(1)
Górny Jerzy
(1)
Huszcz Mirosław
(1)
Jankowska Dorota
(1)
Kalinowski Marian
(1)
Kott Tadeusz
(1)
Leonhardt Merce
(1)
Lewandowska-Tarasiuk Ewa
(1)
Marek-Ruka Marianna
(1)
Mierzejewska Halina
(1)
Misiewicz Halina
(1)
Nowicka-Kozioł
(1)
Nowicka-Kozioł Maria
(1)
Pełka Jerzy
(1)
Rola Jarosław
(1)
Rudowski Tomasz
(1)
Siedlecka Hanna
(1)
Stupin-Rzońca Agnieszka
(1)
Stąsiek Kazimierz
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Sękowska Zofia
(1)
Walczak Grażyna
(1)
Walkiewicz Małgorzata
(1)
Zięcina-Banek Maria
(1)
Łaszczyk Jan
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(32)
Kraj wydania
Polska
(34)
Język
polski
(34)
Temat
Pedagogika specjalna
(3)
nauczanie
(3)
pedagogika specjalna
(3)
twórczość
(3)
Biblioterapia
(2)
Niepełnosprawni
(2)
dziecko
(2)
dziecko upośledzone umysłowo
(2)
matematyka
(2)
młodzież
(2)
młodzież szkolna
(2)
niewidomi
(2)
upośledzeni umysłowo
(2)
zdolności
(2)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Grzegorzewska, Maria
(1)
Grzegorzewska, Maria (1888-1967)
(1)
Górski, Andrzej
(1)
Hulek, Aleksander (1916-1993)
(1)
Kształcenia specjalne
(1)
Listy polskie
(1)
Literatura
(1)
Literatura polska
(1)
Młodzież
(1)
Niedostosowani społecznie
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Poezja polska
(1)
Przestępczość nieletnich
(1)
Skala Leonhardt
(1)
Socjologia
(1)
Uczeń zdolny
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej
(1)
Wzrok
(1)
Zespół Ushera
(1)
Znaniecki, Florian
(1)
badania eksperymentalne
(1)
czytanie
(1)
depresja
(1)
dzieci upośledzone umysłowo
(1)
dziecko upośledzone
(1)
dziecko uzdolnione
(1)
edukacja literacka
(1)
głuchoniewidomi
(1)
kalkulatory elektroniczne
(1)
kultura literacka
(1)
logopedia
(1)
metody obserwacyjne
(1)
mowa
(1)
muzykoterapia
(1)
narkomania
(1)
nauczyciele
(1)
niepełnosprawni fizycznie
(1)
odpowiedzialność moralna
(1)
odpowiedzialność- psychologia
(1)
osobowość
(1)
osoby uzależnione
(1)
pedagodzy specjalni
(1)
pedagogika
(1)
pedagogika humanistyczna
(1)
pedagogika resocjalizacyjna
(1)
pedagogika twórczości
(1)
penitencjarystyka
(1)
poradnictwo zawodowe
(1)
psychodydaktyka kreatywności
(1)
rehabilitacja
(1)
resocjalizacja
(1)
samoocena
(1)
samopoznanie
(1)
stosunki interpersonalne
(1)
sztuka
(1)
słuch
(1)
uczenie się
(1)
uczniowie
(1)
wychowanie
(1)
wychowanie pozaszkolne
(1)
zaburzenia mowy
(1)
34 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40325, W.39282, W.39281, W.38952, W.38951 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41072 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Uwagi szczegółowe; 2. Działania w zbiorze liczb naturalnych w zakresie miliona; 2.1. Zadania oznaczone; 2.2. Zadania oznaczone " z szumami "; 2.3. Zadania nieoznaczone; 2.4. Zadania nieoznaczone " z szumami "; 2.5. Zadania sprzeczne; 2.6. Mnożenie liczb naturalnych; 3. Ułamki; 4. Geometria; 5. Projekt rozkładu materiału nauczania matematyki w klasie VII; 6. Sprawdzanie umiejętności matematycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9367, W.p9368, W.p9369 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. d39610, d39611, d39609 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Słowo wstępne; Część 1. Wprowadzenie w kierunku twórczości: Uwagi wstępne; Rozdział 1. Rozczarowania; 1.1. Kryzys; Tekst uzupełniający 1 - Antypedagogika; 1.2. O brakach dotychczasowej pedagogiki; Tekst uzupełniający 2 - O nową psychologię; Rozdział 2. Potrzeba twórczości i ograniczenia; 2.1. Nowa epoka; 2.2. Potrzeba wiedzy o twórczości; 2.3. Ewolucja poglądów; 2.4. Dysonans; 2.5. Bariery psychiczne i psychospołeczne; 2.5.1. Informacje wstępne. Pojęcie barier; 2.5.2. Rodzaje barier psychicznych; 2.6. Skąd brać ludzi twórczych?; Tekst uzupełniający 3 - O pierwotnej i wtórnej naturze człowieka; Rozdział 3. Krytyka szkoły; Uwagi wstępne; 3.1. Bariery psychospołeczne w strukturach oświatowych; 3.2. Barierogenny charakter kształcenia szkolnego; 3.3. Paradoksy; Tekst uzupełniający 4 - Wyuczona bezradność; Tekst uzupełniający 5 - Pranie mózgów; Rozdział 4. W kierunku psychodydaktyki kreatywności; Uwagi wstępne; 4.1. Dydaktyka odtwórczości; 4.2. Psychodydaktyka kreatywności; 4.3. O istocie twórczości; 4.4. O postawach twórczych; Część 2. Zarys psychodydaktyki kreatywności: Uwagi wstępne; Rozdział 1. O celach kształcenia; 1.1. Informacje ogólne; 1.2. Przykłady nie wykorzystanych możliwości; 1.3. Cele nadrzędne; Tekst uzupełniający 6 - Osoby samorealizujące się; 1.4. Cele etapowe; Rozdział 2. Problemy doboru treści kształcenia; 2.1. Uwagi wstępne; 2.2. Problem roli wiedzy; 2.3. Jaka wiedza?; Tekst uzupełniający 7 - Potrzeba i obawa poznania; Rozdział 3. O nowe spojrzenie na proces kształcenia; 3.1. Uwagi krytyczne; Tekst uzupełniający 8 - O wyobraźni; Tekst uzupełniający 9 - Myślenie konwergencyjne i dywergencyjne; Tekst uzupełniający 10 - O myśleniu intuicyjnym; Tekst uzupełniający 11 - Metafora w myśleniu. O znaczeniu denotacyjnym i konotacyjnym słów; Rozdział 4. O potrzebie nowych zasad dydaktycznych; 4.1. O zasadach dydaktyki klasycznej; 4.2. O dotychczasowych propozycjach; Tekst uzupełniający 12 - Przykład zasad H. Altszullera; 4.3. Propozycja nowych zasad; 4.3.1. Informacje wstępne; 4.3.2. Primum non nocere; 4.3.3. Zasada prognostyczności; 4.3.4. Zasada podmiotowości; 4.3.5. Zasada twórczej aktywności obu podmiotów; Tekst uzupełniający 13 - O możliwościach twórczych dzieci i młodzieży; 4.3.6. Zasada "dopuszczania do głosu niekonwencjonalnych form świadomości"; Tekst uzupełniający 14 - O zmiennych stanach świadomości; Tekst uzupełniający 15 - Wykorzystać inkubację; 4.4. O sprzyjający klimat; Tekst uzupełniający 16 - O klimacie psychospołecznym; Uwagi końcowe; Rozdział 5. Problem metod kształcenia; 5.1. O metodach tradycyjnych; 5.2. O dotychczasowych próbach modernizacji metod nauczania i uczenia się; 5.3. O metody kształcenia kreatywnego; Rozdział 6. O środkach dydaktycznych; 6.1. Uwagi ogólne; 6.2. O podręcznik nowego typu; 6.3. Nieokreśloność zaletą; Rozdział 7. Nauczyciel w nowym systemie; 7.1. Uwagi ogólne; 7.2. Postulaty; Tekst uzupełniający 17 - O twórczości pedagogicznej nauczycieli; Część 3. Aspekty realizacyjne: Wprowadzenie; Rozdział 1. O uczniach kreatywnych; 1.1. Wstęp; 1.2. O tzw. dzieciach cudownych; 1.3. Dzieci uzdolnione; 1.4. Uczniowie kreatywni; Tekst uzupełniający 18 - O niektórych cechach dzieci zdolnych; Rozdział 2. Diagnozowanie zdolności i postaw twórczych uczniów; 2.1. Wprowadzenie; 2.2. O wartości obserwacji; Tekst uzupełniający 19 - Jaka szkoła?; 2.3. O badaniach testowych; 2.3.1. Prezentacja wybranych zadań testowych; 2.3.1.1. Zadania do badania wyobraźni i myślenia dywergencyjnego; 2.3.1.2. O sposobach oceniania; 2.4. O innych metodach i technikach diagnozowania zdolności i postaw twórczych; 2.5. Uwagi końcowe; Rozdział 3. Problemy kształtowania umiejętności i postaw twórczych; 3.1. Wprowadzenie; 3.1.1. Uwagi wstępne; 3.1.2. Ogólne pojęcie i rodzaje treningów twórczości; 3.2. Trening instrumentalny; 3.2.1. Informacje ogólne; 3.3. Opanowywanie sposobów rozwiązywania problemów twórczych; 3.3.1. Zasady, metody i techniki czynności kreatywnych; 3.3.2. Brainstorming; 3.3.3. Synektyka; 3.3.4. Analiza morfologiczna; 3.4. Trening osobowości; 3.5. W kierunku abarietyki; 3.5.1. Informacje wprowadzające; 3.5.2. O treningu z pozycji abarietyki; 3.5.2.1. Zasady ogólne; 3.5.2.2. Doświadczenia ujawniające bariery; 3.5.2.3. Ćwiczenia w rozwiązywaniu problemów fantastycznych; 3.6. Propozycja metody nauczania czytania i pisania; 3.6.1. Krytycznie o dotychczasowych metodach nauczania i pisania; 3.6.2. Prezentacja podstawowych zasad nowego modelu nauczania czytania i pisania; 3.6.3. Problemy realizacyjne; Tekst uzupełniające 20 - Mity na temat szkodliwości wczesnego uczenia dzieci czytania; 3.7. Problemy form organizacyjnych oraz efektów kształcenia; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38636, W.38632, W.38634, W.38633 (4 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej