turystyka
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Autor
Borowiecki Stanisław
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Klimowa Maria
(1)
Mazur Sławomir
(1)
Wojtycza Janusz
(1)
Ziarkowski Jan
(1)
Łobożewicz Tadeusz
(1)
Rok wydania
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(3)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
turystyka
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
4 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Kolonie; 1.1. Wskazówki dla organizatorów kolonii; 1.2. Gry i zabawy ruchowe; 1.3. Gry sportowe; 1.4. W wodzie i nad wodą; 1.4.1. Zabawy na płytkiej wodzie; 1.4.2. Zabawy na głębokiej wodzie1.5. Zabawy nad wodą; 1.6. Gry i ćwiczenia terenowe; 1.6.1. Gry dla młodszych dzieci; 1.6.2. Zabawy dla starszych dzieci; 1.7. Konkursy i quizy; 1.8. Turystyka uczy i wychowuje; 1.9. Każdy drobiazg nam się przyda; 1.10. Prace społeczne; 1.11. Wspólnie z całą kolonią; 2. Zimowiska; 2.1. Kilka uwag o organizacji zimowiska; 2.2. Zimowe gry i zabawy; 2.2.1. Gry i zabawy na śniegu; 2.2.2. Gry i zabawy na sankach; 2.2.3. Gry i zabawy na lodowisku; 2.2.4. Gry i zabawy na nartach; 3. Letnie i zimowe wieczory; 3.1. Wieczór pierwszy kosmiczny; 3.1.1. Gwiazda Polarna; 3.2. Wieczór drugi czarodziejski; 3.3. Wieczór trzeci artystyczny; 3.4. Wieczór czwarty detektywistyczny; 3.5. Wieczór piąty olimpijski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33307 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36860 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Część pierwsza. Krajoznawstwo i turystyka w systemie dydaktyczno-wychowawczym szkoły ( Wanda i Tadeusz Łobożewiczowie ): Rozdział 1. Cele ogólne krajoznawstwa i turystyki; 1. Wprowadzenie; 2. Krajoznawstwo a turystyka; Rozdział 2. Zadania dydaktyczno-wychowawcze krajoznawstwa i turystyki; 1. Cele ruchu krajoznawczo-turystycznego dzieci i młodzieży; 2. Krajoznawstwo i turystyka w planie dydaktyczno-wychowawczym szkoły; 3. Zadania dyrektora szkoły w rozwijaniu krajoznawstwa i turystyki; Rozdział 3. Szkolny ruch krajoznawczo-turystyczny; 1. Historia krajoznawstwa i turystyki szkolnej - kalendarium; 2. Współczesny, szkolny ruch krajoznawczo-turystyczny, przegląd organizacyjnych form działalnościWycieczki szkolne; Imprezy krajoznawczo-turystyczne; Wędrówki wakacyjne; Odznaki turystyczne i krajoznawcze; Szkolne schroniska młodzieżowe; Szkolne wypożyczalnie sprzętu turystycznego; Praca krajoznawcza w ramach turystycznych akcji pobytowych; Kształcenie i doskonalenie kadry nauczycielskiej oraz aktywu młodzieżowego; 3. Sojusznicy szkolnego ruchu krajoznawczo-turystycznego; Rozdział 4. Szkolny klub krajoznawczo-turystyczny; 1. Szkolny klub krajoznawczo-turystyczny PTTK; 2. Jak założyć szkolny klub krajoznawczo-turystyczny?; 3. Jak pozyskać członków?; 4. Plany i programy działalności SKKT-PTTK; 5. Dokumentacja pracy SKKT ( Marian Dąbrowa ); 6. Zarys cech osobowościowych opiekuna SKKT-PTTK; 7. Młodzieżowy organizator turystyki PTTK; Rozdział 5. Formy pracy krajoznawczo-turystycznej; 1. Formy pracy krajoznawczo-turystycznej z dziećmi i młodzieżą szkolną; 2. Inwentaryzacja krajoznawcza podstawą planowanej działalności turystyczno-krajoznawczej w szkole; 3. Rozwijanie krajoznawczej aktywności kulturalnej; 4. Krajoznawstwo w mieście; 5. Wędrówki historycznymi szlakami - ważną formą pracy krajoznawczej; 6. Propaganda krajoznawstwa i turystyki w szkole i środowisku lokalnym; 7. Prace społecznie użyteczne na rzecz szkoły i środowiska lokalnego; 8. Sprawy wydawnicze; 9. Problemy ochrony środowiska naturalnego w pracy szkolnych klubów krajoznawczo-turystycznych; 10. Gry i zabawy w pracy krajoznawczo-turystycznej; 11. Marsze i biegi na orientację - usportowioną formą działalności rekreacyjnej krajoznawców; 12. Inne formy pracy krajoznawczej w szkole; 13. Czasopisma krajoznawczo-turystyczne w pracy młodzieży szkolnej; Rozdział 6. Wycieczka - podstawową formą pracy krajoznawczo-turystycznej w szkole; 1. Wycieczki szkolne; 2. Wycieczka jako organizacyjna forma procesu nauczania; 3. Wycieczki interdyscyplinarne ( wieloprzedmiotowe ); Z badań nad interdyscyplinarną rolą wycieczki szkolnej; 4. Wskazówki dla prawidłowego zorganizowania wycieczki; Geograficzny zakres penetracji krajoznawczej dla uczniów klas I-VIII; Planowanie i prace przygotowawcze; Program wycieczki; Propaganda akcji krajoznawczo-turystycznej; Realizacja programu; Przejazd środkami transportu; Normy dziennych etapów oraz obciążenie uczestników wycieczki bagażem turystycznym; Pobyt w schronisku; Obowiązki kierownika grupy wycieczkowej; Obowiązki uczestnika wycieczki; Przykładowe funkcje do rozdziału między uczestników wycieczki; Zakończenie wycieczki, opracowanie materiałów, podsumowanie; Kalkulacja oraz rozliczanie imprez krajoznawczo-turystycznych; Tematyka wycieczek przedmiotowych dla wszystkich przedmiotów nauczania; Rozdział 7. Wędrówki krajoznawcze młodzieży szkolnej - obozy wędrowne; 1. Kierownik obozu wędrownego; 2. Zakres i termin prac przygotowawczych; 3. Dobór uczestników; 4. Obowiązki uczestników - regulamin obozu; 5. Samorząd obozu wędrownego - podział funkcji; 6. Wybór regionu i trasy z uwzględnieniem tras typowych; 7. Zbiórka gotowości wyjazdowej; 8. Przejazd do wybranego regionu turystycznego; 9. Przebieg wędrówki; Rozdział 8. Związek Harcerstwa Polskiego współorganizatorem działalności krajoznawczo-turystycznej w szkole; 1. Zadania harcerstwa w krzewieniu krajoznawstwa i turystyki w szkole; 2. Metody realizacji zamierzeń programowych w zakresie krajoznawstwa i turystyki; 3. Sprawności ZHP ważną formą uatrakcyjniania pracy krajoznawczo-turystycznej dzieci i młodzieży; 4. Rajdy, alerty, zloty, złazy - ważnymi formami działalności krajoznawczo-turystycznej; Rozdział 9. Zagadnienia ochrony zdrowia w turystyce; 1. Problematyka ochrony zdrowia w zajęciach turystycznych; 2. Bezpieczeństwo i higiena w działalności krajoznawczo-turystycznej dzieci i młodzieży; 3. Obowiązki personelu pedagogicznego w zakresie bezpieczeństwa i higieny; 4. Sposoby zapobiegania nieszczęśliwym wypadkom, zasady odpowiedzialności; 5. Bezpieczeństwa i higiena autokarowych imprez turystycznych; Bibliografia; Część druga. Wybrane przykłady prac krajoznawczych młodych krajoznawców w przedmiotach nauczania: geografia, historia, biologia: Rozdział 1. Przykłady prac krajoznawczych młodzieży - " Geografia " ( Jan Kądziołka ); 1. Poznanie własnego środowiska geograficznego; 1.1. Podstawy terenoznawstwa. Orientowanie się w terenie bez pomocy mapy; 1.2. Marsz według azymutu; 1.3. Pomiar odległości i kąta prostego w terenie; 1.4. Pomiar wysokości; 1.5. Szkice terenu; 1.6. Szkic widokowy2. Orientowanie się w terenie za pomocą mapy; 2.1. Określenie miejsca stania; 2.2. Prace kameralne z mapą; 3. Skały i minerały; 3.1. Kolekcjonowanie skał; 3.2. Odkrywka; 3.3. Głazy narzutowe; 3.4. Otoczki; 4. Wydmy; 5. Młode formy erozyjo-denudacyjne; 6. Gleby; 7. Wody; 8. Obserwacja pogody; 9. Roślinność i zwierzęta; 10. Fotografie krajobrazu; 11. Życie gospodarcze; Bibliografia; Rozdział 2. Przykłady prac krajoznawczych młodzieży - " Historia " ( Marian Dąbrowa ); 1. W jaki sposób poznajemy historię środowiska zamieszkania; 2. Opowiadanie; 3. Spotkania; 4. Rajdy; 5. Obserwacja, opis; 6. Wywiad; 7. Badania ankietowe; 8. Reportaż; 9. Konkursy; 10. Zabytki sztuki w pracy nauczyciela z młodym krajoznawcą; 11. Zbiory muzealne w pracy krajoznawczej; 12. Praca nad monografią; 13. Środki i materiały potrzebne w pracy krajoznawczej; Przypisy; Bibliografia; Rozdział 3. Przykłady prac krajoznawczych młodzieży - " Biologia " ( Krystyna Białecka ); 1. Badania środowiska przyrodniczego. Uwagi wstępne; 2. Organizacja badań terenowych; 3. Terenowe badania florystyczne; 3.1. Przygotowanie się do badań; 3.2. Obserwacja roślin; 3.3. Oznaczanie roślin; 3.4. Zakładanie i -przechowywanie zielnika; 4. Terenowe badania faunistyczne; 4.1. Poszukiwanie i obserwacja zwierząt; 4.2. Zbiór i przechowywanie materiału zwierzęcego; 4.3. Oznaczanie zwierząt; 4.4. Sprzęt terenowy; 4.5. Zasady ochrony przyrody obowiązujące w faunistyce; 5. Obserwacje fitosocjologiczne; 5.1. Technika obserwacji i opisu fitocenozy; 6. Obserwacje fenologiczne; 6.1. Przygotowanie się do obserwacji; 6.2. Obserwacje fenologiczne roślin i zwierząt; 6.3. Obserwacje hydrologiczno-meteorologiczne; 6.4. Sporządzanie kalendarza przyrody; 7. Obserwacje dendrologiczne; 8. Terenowe prace sozologiczne; 8.1. Prace związane z nurtem konserwatorskim; 8.2. Prace związane z nurtem biocenotycznym; 8.3. Prace związane z nurtem planistycznym; 9. Dokumentacja w terenowych badaniach przyrodniczych; 10. Fotografowanie przyrody; 10.1. Fotografowanie zwierząt; 10.2. Fotografowanie roślin i szaty roślinnej; 11. Monografia przyrodnicza własnej okolicy - kwestionariusz problemowy; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.33459 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Rozdział 1. Szkolny system wychowania obronnego młodzieży. Sławomir Mazur, Jan Ziarkowski: 1. Geneza i rozwój; 2. Szkoła jako ogniwo systemu wychowania obronnego; 3. Przysposobienie obronne; 4. Sojusznicy szkoły w wychowaniu obronnym młodzieży; 5. Wychowanie patriotyczne w szkole; 6. Organizacja działalności pozalekcyjnej nauczyciela PO; Rozdział 2. Organizacja zawodów na orientację. Sławomir Mazur, współpraca: Jacek Kozieł: 1. Zadania i cele imprez na orientację; 2. Krótki rys historyczny zawodów na orientację; 3. Klasyfikacja zawodów; 4. Zasady uczestników w zawodach sportowych; 5. Przebieg i zakończenie organizowanych imprez; 6. Obowiązujące przepisy dyscyplinarne; 7. Specyfika nocnych, długodystansowych i sztafetowych biegów na orientację; 8. Zasady organizowania zawodów ćwiczebnych; 9. Zawody azymutowi według danych liczbowych; 10. Zasady organizowania zawodów turystycznych; 11. Zasady bezpieczeństwa podczas organizowanych imprez; 12. Odznaki zdobywane podczas imprez na orientację; 13. Zasady punktacji, weryfikacji i przyznawania odznak; 14. Uprawnienia nadawane w biegach na orientację; 15. Przydatność imprez na orientację w działalności dydaktycznej nauczyciela PO; 16. Kilka porad dla organizatorów imprez; Aneks 1 ( Mapki używane do biegów na orientację; Ulotka propagandowa BnO; Przykładowa karta zgłoszenia ekipy na zawody na orientację; Mapka do zawodów warstwicowych ); Rozdział 3. Organizacja turystyki. Janusz Wojtycza: 1. Cele i funkcje turystyki młodzieży; 2. Krótki rys historii turystyki; 3. Organizacja turystyki w Polsce; 4. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze; 5. Szkolne Koło Krajoznawczo-Turystyczne; 6. Działalność krajoznawczo-turystyczna w planie dydaktyczno-wychowawczym szkoły; 7. Formy pracy turystyczno-krajoznawczej z młodzieżą; 8. Wycieczka - podstawową formą działalności turystycznej; 9. Organizacja wycieczek; 10. Walory krajoznawcze i regiony turystyczne Polski; 11. Wybrane odznaki turystyczne; 12. Kadra programowa PTTK. Organizatorzy turystyki; 13. Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży, odpowiedzialność kierownika wycieczki; 14. Ochrona przyrody; Aneks 2 ( Zarządzenie ministra Oświaty i Wychowania z dnia 12 maja 1983 r. w sprawie szkolnego ruchu krajoznawczego; Załącznik do zarządzenia Ministra Oświaty i Wychowania z dnia 12 maja 1983 r. w sprawie szkolnego ruchu krajoznawczo-turystycznego - wytyczne w sprawie szkolnego ruchu krajoznawczo-turystycznego; Karta wycieczki; Program szkolenia organizatorów turystyki; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39298, W.39297, W.p9444 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej