wycieczki szkolne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Frątczak Emilia
(1)
Frątczak Jan
(1)
Hakke Czesław
(1)
Nonas Narcyz
(1)
Łobożewicz Tadeusz
(1)
Rok wydania
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
wycieczki szkolne
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; I. Stan bezpieczeństwa dzieci w wieku 7-14 lat w Polsce i innych krajach; II. Psychiczne i fizyczne cechy i osobowości dziecka w wieku wczesnoszkolnym a jego uczestnictwo w ruchu drogowym; III. Podstawowe założenia edukacji komunikacyjno-drogowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym; 1. Podstawowe nazwy i ich pojęcia; 2. Przesłanki edukacji komunikacyjno-drogowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym; 3. Cele edukacji komunikacyjno-drogowej uczniów klas I-III; 4. Zasady edukacji; 5. Treści edukacji komunikacyjno-drogowej w programach nauczania klas I-III korelacja międzyprzedmiotowa; IV. Środki realizacji treści edukacji komunikacyjno-drogowej w klasach I-III; 1. Formy edukacji; 1.1. Formy pracy nauczyciela i ucznia; A. Zabawy; A1) Pojęcie, znaczenie, zasady i warunki stosowania; A2) Zabawy ruchowe przygotowujące dzieci do roli pieszego; A3) Zabawy ruchowe przygotowujące dzieci do roli pasażerów; A4) Zabawy ruchowe i ćwiczenia przygotowujące do jazdy rowerem; B. Spacer i wycieczka; B1) Pojęcie, znaczenie, zasady i warunki; B2) Tematyka wycieczki i spacerów; B3) Przykłady zadań do rozwiązywania na wycieczkach lub spacerach; B4) Bezpieczeństwo dzieci w czasie wycieczek i spacerów; C. Spotkania; D. Inscenizacja; E. Konkurs; 1.2. Formy organizacyjne; 2. Metody edukacji komunikacyjno-drogowej uczniów klas I-III; 3. Środki edukacji; 3.1. Pojęcie i klasyfikacja; 3.2. Tekst literacki; A. Wiersze - znaczenie i wykorzystanie; B1) Tematyka wierszy; a) Jakie są drogi?; b) Jak i gdzie bezpiecznie przechodzić przez jezdnię?; c) Jak przechodzić przez skrzyżowanie dróg?; d) Jak chodzić po drodze bez chodników ( szosa )?; e) Jak zachować się na przystanku tramwajowym lub autobusowym?; f) Jak zachować się na przejeździe kolejowym?; g) Jak zachować się na drodze wobec jej użytkowników?; h) Jak jeździć na rowerze?; i) Jakie są przyczyny wypadków drogowych i jak ich uniknąć?; B. Teksty i opisy; B1) Świetlny sygnalizator drogowy; B2) Policjant kierujący ruchem drogowym; B3) Zachowanie się w tramwaju i autobusie; C. Zagadki; C1) Znaczenie i wykorzystanie; C2) Typy zagadek i ich tematyka; a) Zagadki - teksty z lukami; a1) Pionowe znaki drogowe; a2) Sygnały świetlne i osoby regulacja ruchem; a3) Poziome znaki drogowe; a4) Zasady zachowania się pieszych; b) Zagadki - teksty bez luk; b1) Pionowe znaki drogowe; b2) Zasady zachowania się pieszych; b3) Droga i jej urządzenia; b4) Pojazdy; D. Testy; D1) Testy do badania sprawności psychicznej dziecka jako uczestnika ruchu drogowego; D2) Testy - doświadczenia sprawdzające sprawność psychofizyczną dziecka; D3) Testy do badania wiadomości uczniów z zakresu przepisów o ruchu drogowym; D4) Testy do badania postaw uczniów; V. Planowanie zajęć edukacji komunikacyjno-drogowej; 1. Planowanie roczne; 2. Planowanie zajęć lekcyjnych; 3. Przykłady konspektów lekcyjnych - klasa III; 3.1. Język polski; 3.2. Środowisko społeczno-przyrodnicze; 3.3. Technika; 3.4. Kultura fizyczna; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38685, W.38684 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Od Autorów; I. Charakter i zadania ćwiczeń terenowych jako jednego z działów programowych wychowania fizycznego - Narcyz Nonas; Tabela 1. Okresy rozwojowe dzieci i młodzieży; II. Metodyka i organizacja pracy w zakresie ćwiczeń terenowych - Narcyz Nonas; 1. Formy nauczania; 2. Organizacja pracy; 3. Teren do ćwiczeń; 4. Sprzęt i przybory; 5. Wskazanie dotyczące spraw higieniczno-zdrowotnych i bezpieczeństwa ćwiczących; 6. Korelacja między ćwiczeniami terenowymi i innymi przedmiotami nauki szkolnej; 7. Projektowanie i konstruowanie lekcji; III. Materiał nauczania ćwiczeń terenowych - Narcyz Nonas; 1. Atletyka terenowa; 1.1. Marsze, marszobiegi i biegi terenowe; 1.2. Skoki terenowe; 1.3. Rzuty; 1.4. Wspinanie i zwisy; 1.5. Pełzanie; 1.6. Dźwiganie i przenoszenie ciężarów; 1.7. Ćwiczenia równowagi; 1.8. Ćwiczenia i zawody na torach przeszkód naturalnych i sztucznych; 1.9. Sport terenowy; 1.9.1. Marsze, marszobiegi i biegi z pokonywaniem naturalnych przeszkód terenowych; 1.9.2. Biegi harcerskie na tzw. sprawności; 1.9.3. Zgadywanka terenowa; 1.9.4. Marsze na orientację; 1.9.5. Marsz patrolowy na orientację według szkicu; 2. Ćwiczenia, zabawy i gry terenowe; 2.1. Ćwiczenia; 2.2. Zabawy; 2.3. Gry; 2.3.1. Ćwiczenia wzroku; 2.3.2. Ćwiczenia słuchu; 2.3.3. Orientowanie się w terenie; 2.3.4. Biwakowanie i obozowanie; 2.3.5. Ćwiczenia doraźnej pomocy w polu; 2.3.6. Ćwiczenia utrzymywania łączności w terenie i przekazywania wiadomości; 2.3.7. Ćwiczenia umiejętnego krycia się oraz wyszukiwania ukrytych w terenie ludzi i przedmiotów; 2.3.8. Ćwiczenia pomiarów i oceny długości; 2.3.9. Terenoznawstwo; 2.3.10. Przeprowadzanie zwiadów; 3. Wycieczki; 4. Ścieżka zdrowia; 5. Bieg po zdrowie; 6. Zasób materiału ćwiczeń terenowych; IV. Osnowy zajęć terenowych - Czesław Hakke; 1. Przygotowanie osnowy lekcji ćwiczeń terenowych i przeprowadzenie zajęć; 2. Osnowy zajęć terenowych dla klas I-III ( wiek 7-10 lat ); Osnowa 1 ( na jesień i wiosnę ); Osnowa 2 ( wycieczka do lasu jesienią ); Osnowa 3 ( na jesień i wiosnę ); Osnowa 4 ( na zimę ); Osnowa 5 ( na zimę ); Osnowa 6 ( na jesień i wiosnę ); Osnowa 7 ( na wiosnę ); Osnowa 8 ( na jesień i wiosnę ); 3. Osnowa zajęć terenowych dla klas IV-V ( wiek 11-12 lat ); Osnowa 1 ( na jesień i wiosnę ); Osnowa 2 ( wycieczka we wrześniu ); Osnowa 3 ( na jesień ); Osnowa 4 ( lekcja na śniegu ); Osnowa 5 ( na zimę ); Osnowa 6 ( na jesień i wiosnę ); Osnowa 7 ( na wiosnę ); Osnowa 8 ( na jesień i wiosnę ); 4. Osnowa zajęć terenowych dla klas VI-VIII ( wiek 13-15 lat ); Osnowa 1 ( na jesień i wiosnę ); Osnowa 2 ( na jesień i wiosnę ); Osnowa 3 ( na jesień i wiosnę ); Osnowa 4 ( całodzienna wycieczka w klasie IV, poświecona wychowaniu fizycznemu i biologii ); Osnowa 5 ( na zimę ); Osnowa 6 ( na zimę ); Osnowa 7 ( na jesień i wiosnę ); Osnowa 8 ( na jesień i wiosnę ); 5. Osnowy zajęć terenowych dla młodzieży od lat 16; Osnowa 1 ( na jesień i wiosnę ); a) Kultura wycieczkowania; b) Karta Turysty; Osnowa 2 ( czerwiec lub wrzesień - całodniowa wycieczka z nocowaniem w stodole ); Osnowa 3 ( na jesień i zimę ); Osnowa 4 ( na zimę ); Osnowa 5 ( na jesień i wiosnę ); Osnowa 6 ( na jesień i wiosnę ); Osnowa 7 ( ćwiczenia z regulamin Młodzieżowej Odznaki Sprawności Obronnej [ MOSO ] ); Osnowa 8 ( czerwiec lub wrzesień ) - całodniowa wycieczka z nocowaniem w namiotach; V. Imprezy terenowe w szkole, na obozach i koloniach - Czesław Hakke; 1. Zgadywanka terenowa; 1.1. Instrukcja dla sędziów punktów kontrolnych; 2. Bieg patrolowy; 2.1. Instrukcja dla sędziów; 3. Marsz na orientację; 4. Bieg zwycięstwa ( wiosenne biegi przełajowe ); 5. Zuchowe harce; VI. Dodatkowe zasób materiału ćwiczebnego - Czesław Hakke; 1. Klasy I-III ( wiek 7-10 lat ); 2. Klasy IV-V ( wiek 11-12 lat ); 3. Klasy VI-VIII ( wiek 13-15 lat ); 4. Zasób materiału dla młodzieży od lat 16; 5. Ćwiczenia z regulaminu Młodzieżowej Odznaki Sprawności Obronnej ( MOSO ); 5.1. Wybrane ćwiczenia z regulaminu Młodzieżowej Odznaki Sprawności Obronnej na odznakę brązową ( wiek 12-15 lat ); 5.2. Wybrane ćwiczenia z regulaminu Młodzieżowej Odznaki Sprawności Obronnej na odznakę srebrną ( wiek 15-17 lat ); 5.3. Wybrane ćwiczenia z regulaminu Młodzieżowej Odznaki Sprawności Obronnej5.4. Na odznakę złotą ( wiek od 17 lat ); 6. Powszechna Odznaka Sportowa ( POS ); 7. Roczny plan pracy w zakresie ćwiczeń terenowych; 7.1. Tabele przykładowych rocznych rozkładów materiału ćwiczeń terenowych - Czesław Hakke; 7. Wesołe miasteczko - masowa impreza dla dzieci szkół podstawowych - Czesław HakkePodsumowanie; Bibliografia; Wykaz ćwiczeń, zabaw i gier zawartych w poradniku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.33525, W.33521, 33518, 33516, 33520, W.33523, 33519, W.33524, W.33522, 33517 (10 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Część pierwsza. Krajoznawstwo i turystyka w systemie dydaktyczno-wychowawczym szkoły ( Wanda i Tadeusz Łobożewiczowie ): Rozdział 1. Cele ogólne krajoznawstwa i turystyki; 1. Wprowadzenie; 2. Krajoznawstwo a turystyka; Rozdział 2. Zadania dydaktyczno-wychowawcze krajoznawstwa i turystyki; 1. Cele ruchu krajoznawczo-turystycznego dzieci i młodzieży; 2. Krajoznawstwo i turystyka w planie dydaktyczno-wychowawczym szkoły; 3. Zadania dyrektora szkoły w rozwijaniu krajoznawstwa i turystyki; Rozdział 3. Szkolny ruch krajoznawczo-turystyczny; 1. Historia krajoznawstwa i turystyki szkolnej - kalendarium; 2. Współczesny, szkolny ruch krajoznawczo-turystyczny, przegląd organizacyjnych form działalnościWycieczki szkolne; Imprezy krajoznawczo-turystyczne; Wędrówki wakacyjne; Odznaki turystyczne i krajoznawcze; Szkolne schroniska młodzieżowe; Szkolne wypożyczalnie sprzętu turystycznego; Praca krajoznawcza w ramach turystycznych akcji pobytowych; Kształcenie i doskonalenie kadry nauczycielskiej oraz aktywu młodzieżowego; 3. Sojusznicy szkolnego ruchu krajoznawczo-turystycznego; Rozdział 4. Szkolny klub krajoznawczo-turystyczny; 1. Szkolny klub krajoznawczo-turystyczny PTTK; 2. Jak założyć szkolny klub krajoznawczo-turystyczny?; 3. Jak pozyskać członków?; 4. Plany i programy działalności SKKT-PTTK; 5. Dokumentacja pracy SKKT ( Marian Dąbrowa ); 6. Zarys cech osobowościowych opiekuna SKKT-PTTK; 7. Młodzieżowy organizator turystyki PTTK; Rozdział 5. Formy pracy krajoznawczo-turystycznej; 1. Formy pracy krajoznawczo-turystycznej z dziećmi i młodzieżą szkolną; 2. Inwentaryzacja krajoznawcza podstawą planowanej działalności turystyczno-krajoznawczej w szkole; 3. Rozwijanie krajoznawczej aktywności kulturalnej; 4. Krajoznawstwo w mieście; 5. Wędrówki historycznymi szlakami - ważną formą pracy krajoznawczej; 6. Propaganda krajoznawstwa i turystyki w szkole i środowisku lokalnym; 7. Prace społecznie użyteczne na rzecz szkoły i środowiska lokalnego; 8. Sprawy wydawnicze; 9. Problemy ochrony środowiska naturalnego w pracy szkolnych klubów krajoznawczo-turystycznych; 10. Gry i zabawy w pracy krajoznawczo-turystycznej; 11. Marsze i biegi na orientację - usportowioną formą działalności rekreacyjnej krajoznawców; 12. Inne formy pracy krajoznawczej w szkole; 13. Czasopisma krajoznawczo-turystyczne w pracy młodzieży szkolnej; Rozdział 6. Wycieczka - podstawową formą pracy krajoznawczo-turystycznej w szkole; 1. Wycieczki szkolne; 2. Wycieczka jako organizacyjna forma procesu nauczania; 3. Wycieczki interdyscyplinarne ( wieloprzedmiotowe ); Z badań nad interdyscyplinarną rolą wycieczki szkolnej; 4. Wskazówki dla prawidłowego zorganizowania wycieczki; Geograficzny zakres penetracji krajoznawczej dla uczniów klas I-VIII; Planowanie i prace przygotowawcze; Program wycieczki; Propaganda akcji krajoznawczo-turystycznej; Realizacja programu; Przejazd środkami transportu; Normy dziennych etapów oraz obciążenie uczestników wycieczki bagażem turystycznym; Pobyt w schronisku; Obowiązki kierownika grupy wycieczkowej; Obowiązki uczestnika wycieczki; Przykładowe funkcje do rozdziału między uczestników wycieczki; Zakończenie wycieczki, opracowanie materiałów, podsumowanie; Kalkulacja oraz rozliczanie imprez krajoznawczo-turystycznych; Tematyka wycieczek przedmiotowych dla wszystkich przedmiotów nauczania; Rozdział 7. Wędrówki krajoznawcze młodzieży szkolnej - obozy wędrowne; 1. Kierownik obozu wędrownego; 2. Zakres i termin prac przygotowawczych; 3. Dobór uczestników; 4. Obowiązki uczestników - regulamin obozu; 5. Samorząd obozu wędrownego - podział funkcji; 6. Wybór regionu i trasy z uwzględnieniem tras typowych; 7. Zbiórka gotowości wyjazdowej; 8. Przejazd do wybranego regionu turystycznego; 9. Przebieg wędrówki; Rozdział 8. Związek Harcerstwa Polskiego współorganizatorem działalności krajoznawczo-turystycznej w szkole; 1. Zadania harcerstwa w krzewieniu krajoznawstwa i turystyki w szkole; 2. Metody realizacji zamierzeń programowych w zakresie krajoznawstwa i turystyki; 3. Sprawności ZHP ważną formą uatrakcyjniania pracy krajoznawczo-turystycznej dzieci i młodzieży; 4. Rajdy, alerty, zloty, złazy - ważnymi formami działalności krajoznawczo-turystycznej; Rozdział 9. Zagadnienia ochrony zdrowia w turystyce; 1. Problematyka ochrony zdrowia w zajęciach turystycznych; 2. Bezpieczeństwo i higiena w działalności krajoznawczo-turystycznej dzieci i młodzieży; 3. Obowiązki personelu pedagogicznego w zakresie bezpieczeństwa i higieny; 4. Sposoby zapobiegania nieszczęśliwym wypadkom, zasady odpowiedzialności; 5. Bezpieczeństwa i higiena autokarowych imprez turystycznych; Bibliografia; Część druga. Wybrane przykłady prac krajoznawczych młodych krajoznawców w przedmiotach nauczania: geografia, historia, biologia: Rozdział 1. Przykłady prac krajoznawczych młodzieży - " Geografia " ( Jan Kądziołka ); 1. Poznanie własnego środowiska geograficznego; 1.1. Podstawy terenoznawstwa. Orientowanie się w terenie bez pomocy mapy; 1.2. Marsz według azymutu; 1.3. Pomiar odległości i kąta prostego w terenie; 1.4. Pomiar wysokości; 1.5. Szkice terenu; 1.6. Szkic widokowy2. Orientowanie się w terenie za pomocą mapy; 2.1. Określenie miejsca stania; 2.2. Prace kameralne z mapą; 3. Skały i minerały; 3.1. Kolekcjonowanie skał; 3.2. Odkrywka; 3.3. Głazy narzutowe; 3.4. Otoczki; 4. Wydmy; 5. Młode formy erozyjo-denudacyjne; 6. Gleby; 7. Wody; 8. Obserwacja pogody; 9. Roślinność i zwierzęta; 10. Fotografie krajobrazu; 11. Życie gospodarcze; Bibliografia; Rozdział 2. Przykłady prac krajoznawczych młodzieży - " Historia " ( Marian Dąbrowa ); 1. W jaki sposób poznajemy historię środowiska zamieszkania; 2. Opowiadanie; 3. Spotkania; 4. Rajdy; 5. Obserwacja, opis; 6. Wywiad; 7. Badania ankietowe; 8. Reportaż; 9. Konkursy; 10. Zabytki sztuki w pracy nauczyciela z młodym krajoznawcą; 11. Zbiory muzealne w pracy krajoznawczej; 12. Praca nad monografią; 13. Środki i materiały potrzebne w pracy krajoznawczej; Przypisy; Bibliografia; Rozdział 3. Przykłady prac krajoznawczych młodzieży - " Biologia " ( Krystyna Białecka ); 1. Badania środowiska przyrodniczego. Uwagi wstępne; 2. Organizacja badań terenowych; 3. Terenowe badania florystyczne; 3.1. Przygotowanie się do badań; 3.2. Obserwacja roślin; 3.3. Oznaczanie roślin; 3.4. Zakładanie i -przechowywanie zielnika; 4. Terenowe badania faunistyczne; 4.1. Poszukiwanie i obserwacja zwierząt; 4.2. Zbiór i przechowywanie materiału zwierzęcego; 4.3. Oznaczanie zwierząt; 4.4. Sprzęt terenowy; 4.5. Zasady ochrony przyrody obowiązujące w faunistyce; 5. Obserwacje fitosocjologiczne; 5.1. Technika obserwacji i opisu fitocenozy; 6. Obserwacje fenologiczne; 6.1. Przygotowanie się do obserwacji; 6.2. Obserwacje fenologiczne roślin i zwierząt; 6.3. Obserwacje hydrologiczno-meteorologiczne; 6.4. Sporządzanie kalendarza przyrody; 7. Obserwacje dendrologiczne; 8. Terenowe prace sozologiczne; 8.1. Prace związane z nurtem konserwatorskim; 8.2. Prace związane z nurtem biocenotycznym; 8.3. Prace związane z nurtem planistycznym; 9. Dokumentacja w terenowych badaniach przyrodniczych; 10. Fotografowanie przyrody; 10.1. Fotografowanie zwierząt; 10.2. Fotografowanie roślin i szaty roślinnej; 11. Monografia przyrodnicza własnej okolicy - kwestionariusz problemowy; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.33459 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej