Dziecko upośledzone
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(30)
Forma i typ
Książki
(25)
Audiobooki
(4)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
dostępne
(25)
nieokreślona
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(30)
Autor
Piszczek Maria
(6)
Knill Christopher
(5)
Lewandowska Kinga
(3)
Mihilewicz Stanisława
(3)
Grochmal-Bach Bożena
(2)
Buczyńska Joanna
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Haring Norris G
(1)
Huszcz Mirosław
(1)
Kościelska Małgorzata
(1)
Leppert Leon
(1)
Michalik Mirosław
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Młynarska Małgorzata
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Osik Danuta
(1)
Pach Daniel
(1)
Palak Zofia
(1)
Rola Jarosław
(1)
Rozenbajgier Małgorzata
(1)
Samaluk Andrzej
(1)
Schiefelbusch Richard L
(1)
Siemieniecki Bronisław
(1)
Smereka Tomasz
(1)
Szabelski Wojtek
(1)
Tuleya Arleta
(1)
Twardowski Andrzej
(1)
Wojnarska Anna
(1)
Zalewska Marina
(1)
Zasępa Ewa
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(20)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(30)
Język
polski
(30)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Dziecko upośledzone
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
30 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Słowo wstępne; Część 1. Wewnętrzne uwarunkowania funkcjonalności rodzin wychowujących dzieci z ograniczeniami sprawności fizycznej bądź umysłowej: 1. Sękowska Z.: Znaczenie rodziny w rewalidacji dziecka niepełnosprawnego; 2. Pilecka W.: Choroba przewlekła dziecka, jego rozwój i interakcje rodzinne - model transakcyjny; 3. Rola J.: Niepełnosprawność dziecka jako czynniki ryzyka depresji u matki - uwarunkowania osobowe i środowiskowe; 4. Kozubska A.: Realizacja funkcji opiekuńczo-wychowawczej przez rodzinę z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim; 5. Minczakiewicz E.: Dziecko upośledzone umysłowo i jego pozycja w rodzinie; 6. Kornas-Biela D.: Retrospektywny obraz własnej sytuacji życiowej rodziców i ich stosunku do dziecka z upośledzeniem umysłowym; 7. Olszak A.: Rola rodziny w życiu dziecka głębiej upośledzonego umysłowo; 8. Łaś H.: Udział ojców w rewalidacji dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; 9. Łęczycka J., Bracha A.: Efekty terapii rodzinnej dziecka autystycznego; 10. Pilecki A.: Wiedza o starości i stosunek do osób starych dzieci lekko upośledzonych umysłowo; 11. Tkaczyk G.: Nauka czytania metodą Domana ze szczególnym uwzględnieniem roli rodziców; 12. Karwowska M., Sudar-Malukiewicz J.: Rodzinne uwarunkowania umieszczeń dzieci upośledzonych w internacie Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Pile; 13. Kawka J., Kazanowski.: Postawy wychowawcze rodziców z inwalidztwem wzroku. Komunikat z badań; 14. Palak Z.: Percepcja rodziców przez młodzież niewidomą; 15. Skrzetuska E., Pilecki A.: Rola rodziców w przygotowaniu dziecka niedowidzącego do szkoły; 16. Osik D.: Więzi uczuciowe w rodzinach dzieci niedowidzących; 17. Zubrzycka R., Szymczyk K.: Samorealizacja niewidomej i szczątkowowidzącej młodzieży a wychowanie w rodzinie; 18. Gindrich P.: Różnice w stanie zdrowia sześcioletnich dzieci niedowidzących i widzących wychowywanych w rodzinach miejskich i wiejskich; 19. Wojnarska A.: Poczucie kontroli dzieci z zezem; 20. Gunia G.: Wpływ postaw rodzicielskich na proces adaptacji dzieci z wadą słuchu do warunków szkoły; 21. Kirenko J.: Psychospołeczne wyznaczniki rehabilitacji domowej młodych osób z ciężkim inwalidztwem narządu ruchu; Część 2. Środowiskowe i instytucjonalne wspomaganie rodzin wychowujących niepełnosprawne dzieci. Potrzeby i stan faktyczny: 22. Borzyszkowska H.: Izolacja społeczna rodzin dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 23. Wojciechowski A.: Odrzucony niepełnosprawny, odrzucona rodzina; 24. Sołtysiak T., Łabuć-Kryska I., Budrewicz I.: Postawy młodzieży szkół ponadpodstawowych wyrażana w opiniach i poglądach wobec dzieci odbiegających od normy; 25. Ossowski R.: Szkoła uspołeczniona a sytuacja dziecka niepełnosprawnego w rodzinie i szkole; 26. Kwaśniewska G.: Zaniedbania diagnostyczne i terapeutyczne wobec dzieci z grup podwyższonego ryzyka; 27. Pilecki J., Kościółek M., Gruntkowski Z.: Czynniki determinujące postawy nauczycieli wobec integracji szkolnej dzieci specjalnej troski; 28. Pasternak E.: Interakcje pomiędzy rodziną dziecka upośledzonego umysłowo a placówkami specjalnymi i ich znaczenie w procesie rewalidacji; 29. Walczak G.: Czynniki warunkujące wczesną rehabilitację dzieci słabowidzących z udziałem rodziny; 30. Nowak S.: Hipoterapia w programie rewalidacji dzieci głuchoniewidomych; 31. Targańska J.: Intensyfikacja procesu rehabilitacji dziecka upośledzonego umysłowo w aspekcie współpracy z jego rodziną; 32. Bartkowicz Z.: Konfliktowość upośledzonych umysłowo jako przedmiot oddziaływań terapeutycznych; 33. Markiewicz K.: Znaczenie pokonywania kryzysu w terapii rodziny dziecka autystycznego; 34. Lizoń-Szłapowska D., Kucyper K., Dziuba D.: Stan informacji na temat rehabilitacji i socjalizacji dzieci niepełnosprawnych a oczekiwania rodziców ( doniesienie z badań ); 35. Maurer A.: Problemy rodziców dzieci o różnych specyficznych potrzebach rozwojowych i sposoby radzenia sobie z nimi - implikacje dla poradnictwa rodzinnego; 36. Zuberek-Moskal U.: Rodzina w sytuacji zagrożenia śmiercią dziecka; 37. Gennep van A.: Opieka nad osobami upośledzonymi umysłowo w Holandii; 38. Kawczyńska-Butrym Z.: Pomoc dzieciom niepełnosprawnym i ich rodzinom; 39. Chodkowska M.: Funkcje metody pamiętnikarskiej w zwiększaniu efektywności rehabilitacji i integracji osób niepełnosprawnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38681, W.38678, W.38677, W.38680, W.38679 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Płyta CD: Wspomaganie rozwoju i rehabilitacji dzieci z genetycznie uwarunkowanymi zespołami zaburzeń
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41593 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41400 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; 1. Cele rewalidacji; 2. Logoteoria i logoterapia jako działanie twórcze; 3. Wychowanie a psychoterapia; 4. Trening kreatywności; 5. Adaptacja człowieka do sytuacji i do środowiska; 6. Znaczenie rewalidacji na różnych poziomach adaptacji; 7. " Wzmacnianie " zdrowia dzieci i młodzieży; Zakończenie; Bibliografia; Aneks ( Załącznik 1: Model liniowy regresji wielokrotnej dotyczący poziomu adaptacji u młodzieży studiującej; Załącznik 2: Tabele danych i analiza statystyczna dzieci z chorobami układu oddechowego )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40533, W.40664, W.40665, W.40602 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.31304, W.41904 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41072 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42129, W.39568 (2 egz.)
Brak okładki
Audiobook
Kaseta
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/T/34 (1 egz.)
Brak okładki
Audiobook
Kaseta
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/T/35 (1 egz.)
Brak okładki
Audiobook
Kaseta
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/T/36 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej