Uzdolnienia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
dostępne
(3)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Pracownia cymeliów
(1)
Autor
Baley Stefan
(1)
Claparede Ed
(1)
Eby Judy W
(1)
Goldstein Arnold P
(1)
Jastrzębska Justyna
(1)
Konarzewski Krzysztof tł
(1)
MacGinnis Ellen
(1)
Nakonieczna Danuta
(1)
Smutny Joan F
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
1930 - 1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Uzdolnienia
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Przekładów Dzieł Pedagogicznych / red. Zygmunt Ziembiński ; T. 17)
Publikacja dostępna w wersji elektronicznej - Biblioteka Cyfrowa Politechniki Śląskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pracownia cymeliów
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Sp.20251, Sp.17626 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Literatura Pedagogiczna)
Streszczenie: Słowo wstępne; Przedmowa; Rozdział 1. Kształcenie uzdolnień w perspektywie historycznej: 1. Co o tym myślisz?; 2. Czy możemy odróżnić dzieci zdolne od niezdolnych?; 3. Aktualny stan kształcenia uzdolnień; 4. Perspektywa historyczna; 5. Formułowanie definicji uzdolnień; 6. Problemy do dyskusji i działania; Bibliografia; Rozdział 2. Biologiczne i psychospołeczne aspekty uzdolnień: 1. Co o tym myślisz?; 2. Wprowadzenie; 3. Dziedziczenie zdolności; 4. Środowisko a rozwój zdolności; 5. Żywienie; 6. Mózg i system nerwowy; 7. Uzdolnienia w świetle teorii psychospołecznych; 8. Powody zaniżonych osiągnięć; 9. Wpływ etykietki " zdolny " na osiągnięcia; 10. Podsumowanie; 11. Problemy do dyskusji i działania; Bibliografia; Rozdział 3. Poglądy na naturę twórczości: 1. Co o tym myślisz?; 2. Wprowadzenie; 3. Twórcze uczucia - sposób życia; 4. Twórcze myślenie - sposób rozwiązywania problemów; 5. Twórcze procesy - sposób zachowania się; 6. Twórcze wytwory - sposób oceniania wyników; 7. Warunki, które wspomagają lub blokują rozwój twórczości; 8. Problemy do dyskusji i działania; Bibliografia; Rozdział 4. Narzędzia pomiarowe używane w kształceniu uzdolnień: 1. Co o tym myślisz?; 2. Wprowadzenie; 3. Pomiar inteligencji; 4. Pomiar osiągnięć szkolnych; 5. Pomiar twórczości; 6. Inne testy stosowane do rozpoznawania uzdolnień; 7. Mierzenie cech i zachowań znamionujących uzdolnienia; 8. Podsumowanie; 9. Problemy do dyskusji i działania; Bibliografia; Rozdział 5. Tworzenie praktycznego systemu rozpoznawania uzdolnień: 1. Dobieranie uczniów do programu; 2. Co o tym myślisz?; 3. Tworzenie okręgowej definicji uzdolnienia; 4. Modele rekrutacji; 5. Wybór narzędzi selekcyjnych; 6. Tradycyjne procedury selekcyjne; 7. Nietradycyjne procedury selekcyjne; 8. Problemy selekcji; 9. Problemy do dyskusji i działania; Bibliografia; Rozdział 6. Potrzeba utalentowanych dzieci z grup mniejszościowych: 1. Co o tym myślisz?; 2. Wprowadzenie; 3. Przegląd badań; 4. Nowe definicje i procedury oceny; 5. Nowy proces selekcji; 6. Programy dla uzdolnionych mniejszości - asymilacjoniści kontra pluraliści; 7. Siły kulturowe; 8. Otwarcie się na społeczność; 9. Uwaga końcowa; 10. Problemy do dyskusji i działania; Bibliografia; Rozdział 7. Potrzeby utalentowanych dziewcząt: 1. Co o tym myślisz?; 2. Wprowadzenie; 3. Utalentowane dziewczęta; 4. Zaniżone osiągnięcia uczennic; 5. Zaniżone osiągnięcia uzdolnionych kobiet; 6. Przyczyny zaniżenia osiągnięć; 7. Kobiety wybitne; 8. Utalentowane dziewczęta w klasie szkolnej; 9. Problemy do dyskusji i działania; Bibliografia; Rozdział 8. Projektowanie programów do edukacji początkowej: 1. Co o tym myślisz?; 2. Wprowadzenie; 3. Rola nauczyciela; 4. Projektowanie programu; 5. Modele organizacyjne; 6. Programy letnie i inne uzupełniające formy kształcenia; 7. Ewaluacja; 8. Kształcenie uzdolnień we wczesnym dzieciństwie; 9. Problemy do dyskusji i działania; Bibliografia; Rozdział 8. Modele programowe i treści kształcenia na szczeblu podstawowym i średnim: 1. Co o tym myślisz?; 2. Wprowadzenia; 3. Modele treści przyspieszających; 4. Modele treści wzbogacających; 5. Modele samodzielnego studiowania; 6. Różne modele treści w programie dostosowanym do potrzeb okręgu; 7. Problemy do dyskusji i działania; Bibliografia; Rozdział 10. Ewaluacja programu kształcenia uzdolnień: 1. Co o tym myślisz?; 2. Wprowadzenie; 3. Stosowanie badań ewaluacyjnych do kształcenia uzdolnień; 4. Ewaluacja formalna i nieformalna; 5. Pięcioletni plan ewaluacji; 6. Problemy do dyskusji i działania; Bibliografia; Rozdział 11. Bieżące problemy kształcenia uzdolnień: 1. Co o tym myślisz?;2. Wprowadzenie; 3. Przysposobienie do życia zawodowego a kształcenie zawodowe; 4. Wychowanie moralne; 5. Konkluzje i rekomendacje; 6. Problemy do dyskusji i działania; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40149, W.40003, W.40005, W.40004 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41107 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; I. W poszukiwaniu koncepcji dydaktyczno-wychowawczych na miarę teraźniejszoszych i przyszłych potrzeb; II. System klasowo-lekcyjny - ale jaki?; 1. Modernizacja systemu klasowo-lekcyjnego w świetle dotychczasowych badań; 2. System klasowo-lekcyjny na miarę potrzeb; III. Wybrane problemy teoretyczne i praktyczne z badań nad zdolnościami; 1. Czym są zdolności?; 2. Rozwój poglądów na genezę i istotę zdolności; 3. Definicja pojęcia " uczeń zdolny "; 4. Cechy charakteryzujące uczniów zdolnych; 5. Postawy a rozwój zdolności; 6. Pomiar zdolności; 7. Zdolności a zainteresowania; IV. Modernizacja systemu dydaktyczno-wychowawczego w świetle prowadzonego eksperymentu; 1. Założenia eksperymentu; 2. Organizacja, metody i narzędzia badań; V. Charakterystyka klas pierwszych liceum przed eksperymentem; 1. Charakterystyka ogóln klas i wyniki badań pedagogicznych; 2. Wyniki badań pedagogicznych; VI. Aktywizowanie i usamodzielnianie uczniów w procesie kształcenia; 1. Samorządność klasy; 2. Kultura współżycia i współdziałania; 3. Współudział uczniów w organizacji procesu nauczania; 4. Samokształcenie i samowychowanie w procesie nauczania; VII. Indywidualizowanie i różnicowanie procesu kształcenia; 1. Proces dydyaktyczny w przedmiotach objętych eksperymentem; 2. Proces dydaktyczny a proces badawczy; 3. Proces dydaktyczny w środowisku społecznym szkoły; 4. Proces dydaktyczny a wychowanie do aktywności twórczej; VIII. Nauczyciele i nieprofesjonalni wychowawcy; 1. Osobowość nauczyciela a atmosfera pracy i osiągnięcia klasy ekeprymentalnej; 2. Miejsce i funkcja rodziców w procesie dydaktyczno-wychowawczym klasy eksperymentalnej; IX. Charakterystyka klasy po czterech latach eksperymentu; 1. Poziom i rodzaj aktywności uczniów w procesie nauczania-uczenie się; 2. Poziom i rodzaj aktywności uczniów w organizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego; 3. Poziom i rodzaj aktywności uczniów w procesie samokształcenia i samowychowania; 4. Wyniki końcowych badań psychologicznych; 5. Wyniki końcowych badań pedagogicznych; 6. Wyniki uczniów na olimpiadach przedmiotowych; 7. Wyniki uzyskane przez uczniów na egzaminach wstępnych na wyższe uczelnie; X. Studium przypadków: uczniowie wybitni, bardzo dobrzy, dobrzy i przeciętni; XI. Wnioski końcowe z badań; XII. Kontynuacja eksperymentu w szkołach podstawowych gminnych i miejskich oraz liceach; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36608, 32811 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej