Kawula Stanisław
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Kawula Stanisław
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(3)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Rodzina
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
dewiacje
(2)
dzieci
(2)
młodzież
(2)
niedostosowanie społeczne
(2)
patologia społeczna
(2)
Pedagogika społeczna
(1)
Wychowanie
(1)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41432 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40630 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39725, W.39726 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41851 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42837 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Rodzina a rozwój jednostki; 2. Rodzina a społeczeństwo; 3. Dlaczego pedagogika rodziny?; Rozdział 1. Polimorficzność i komplementarność badań nad współczesną rodziną: 1. Wieloaspektowość życia rodziny i teorie analizy jej funkcjonowania; 2. Polimorfizm w pedagogicznym pojmowaniu rodziny; 3. Przesłanki i konsekwencje dl apedagogicznych analiz; 4. Komplementarność w analizie życia rodzinnego - ujęcie nauk społecznych; Rozdział 2. Rodzina jako grupa i instytucja opiekuńczo-wychowawcza: 1. Rodzina jako podmiot przemian społecznych; 2. Rodzina jako grupa pierwotna a wychowanie; 3. Rodzina jako instytucja wychowania naturalnego; 4. Funkcje rodziny a wychowanie; 5. Zagadnienie stosunku wychowawczego w rodzinie; 6. Rodzina jako składnik systemu wychowawczego; 7. Problematyka i składniki pomiaru środowiska rodzinnego; 8. Uwagi dyskusyjne; Rozdział 3. Wychowanie rodzinne przedmiotem pedagogicznej refleksji: 1. Potrzeba zwrotu ku człowiekowi i rodzinie; 2. Pedagogika rodziny kręgu nauk o rodzinie; 3. Wychowanie rodzinne - szeroki kontekst refleksji i badań pedagogicznych; 4. Wychowanie w rodzinie - między autokracją a wychowaniem, socjalizacją i enkulturacją; Rozdział 4. Więzi społeczne w rodzinie: 1. Pojęcie i typy więzi rodzinnej; 2. Przeobrażenia rodziny i więzi rodzinnych; 3. Rola więzi rodzinnej w życiu członków rodziny; Rozdział 5. Rodzina o skumulowanych czynnikach patogennych: 1. Zjawisko patologii i dewiacji w życiu rodziny; 2. Uwarunkowania społeczno-kulturowe dewiacyjnych i alternatywnych form życia rodzinnego; 3. Dziecko w rodzinie funkcjonalnej i dysfunkcjonalnej; 4. Subiektywne i obiektywne czynniki trwałości rodziny i małżeństwa; 5. Rodzina a promocja zdrowia; 6. Rodziny w kryzysie: typologie i terapia; Rozdział 6. Próba pedagogicznej typologizacji rodzin: 1. Podstawy określenia poziomu wychowania w rodzinie; 2. Rodziny o różnym poziomie funkcjonowania wychowawczego; 3. Przykład rodziny normalnej ( wychowawczo ); 4. Przykład rodziny niewydolnej; 5. Przykład rodziny patologicznej; 6. Przykład rodziny jeszcze wydolnej ( wychowawczo ); 7. Przykład rodziny wzorowej; 8. Uwagi końcowe; Rozdział 7. Rodzina a start społeczny i edukacyjny młodych pokoleń: 1. Społeczno-pedagogiczna problematyka startu życiowego dzieci i młodzieży; 2. Dynamika badanych ciągów rodzinnych a start oświatowy dzieci i młodzieży; 3. Bliskie i dalsze uwarunkowania startu edukacyjnego młodzieży; 4. Rodzina a osiągnięcia szkolne dzieci i młodzieży; 5. Rodzina a orientacje życiowe młodzieży; 6. Wnioski końcowe; Rozdział 8. Integracja i syntonia w relacji rodzina-szkoła: 1. Relacje rodzina-szkoła w kontekście oczekiwanych zmian edukacyjnych; 2. Potrzeba pedagogicznej refleksji; 3. Zagadnienie integracji oddziaływań pedagogicznych rodziny i szkoły - sprawy dyskusyjne; 4. Powiązania opiekuńczo-wychowawcze rodziny i szkoły; 5. Potrzeba przemian w stosunkach rodziny i szkoły; 6. Trójpodmiotowy model stosunków rodziny i szkoły; 7. Podstawowe poziomy współpracy trójpodmiotowo-partnerskiej; 8. Dodatek - Gogacz M., Podstawy i cechy relacji pedagogicznej między rodziną i szkołą; Rozdział 9. Funkcja opiekuńcza współczesnej rodziny polskiej: 1. Podstawowe i pochodne funkcje rodziny; 2. Funkcja opiekuńcza rodziny; 3. Zasadniczy sens opieki w rodzinie; 4. Zagadnienie opieki wychowawczej w rodzinie; 5. Problematyka badawcza w zakresie funkcji opiekuńczej; 6. Główne dyrektywy badań empirycznych; Rozdział 10. Zagadnienia przemocy wobec dziecka w rodzinie: 1. Przemoc i jej przejawy; 2. Przyczyny stosowania przemocy wobec dziecka; 3. Interwencja, terapia, profilaktyka; Rozdział 11. Warunki wychowawcze bliźniąt w rodzinie: 1. Wprowadzenie; 2. Dotychczasowe wyniki badań nad bliźniętami; 3. Problematyka i techniki własnych badań empirycznych; 4. Wynik badań; Rozdział 12. Dziecko w rodzinie ryzyka - zagrożenia socjalne: 1. Rodzina składnikiem społeczeństwa ryzyka; 2. Obszary wsparcia społecznego rodzin polskich; 3. Rodzina i społeczeństwo; 4. Program i formy wspomagania socjalnego; 5. Kierunki wspomagania pedagogicznego rodziny; 6. Pułapki w obszarze pomocy społecznej; 7. Co na to polityka rodzinna?; Rozdział 13. Kultura pedagogiczna rodziców jako czynnik stymulacji rozwoju i wychowania młodego pokolenia: 1. Wprowadzenie; 2. Pojęcie i elementy wzorca kultury pedagogicznej społeczeństwa; 3. Treści wzorca kultury pedagogicznej społeczeństwa; 4. Niektóre problemy dyskusyjne i badawcze; 5. Wzorzec stosunku opiekuńczo-wychowawczego w rodzinie - przesłanki teoretyczne; 6. Wzorce opieki i wychowania rodzinnego; 7. Formy kształtowania kultury pedagogicznej rodziców; Dodatek: A) Kluczowe terminy pedagogiki kultury; B) Portret rodziny w pigułce; Bibliografia; Indeks rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39747, W.39748 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Rodzina a rozwój jednostki; 2. Rodzina a społeczeństwo; 3. Dlaczego pedagogika rodziny?; Rozdział 1. Polimorficzność i komplementarność badań nad współczesną rodziną: 1. Wieloaspektowość życia rodziny i teorie analizy jej funkcjonowania; 2. Polimorfizm w pedagogicznym pojmowaniu rodziny; 3. Przesłanki i konsekwencje dl apedagogicznych analiz; 4. Komplementarność w analizie życia rodzinnego - ujęcie nauk społecznych; Rozdział 2. Rodzina jako grupa i instytucja opiekuńczo-wychowawcza: 1. Rodzina jako podmiot przemian społecznych; 2. Rodzina jako grupa pierwotna a wychowanie; 3. Rodzina jako instytucja wychowania naturalnego; 4. Funkcje rodziny a wychowanie; 5. Zagadnienie stosunku wychowawczego w rodzinie; 6. Rodzina jako składnik systemu wychowawczego; 7. Problematyka i składniki pomiaru środowiska rodzinnego; 8. Uwagi dyskusyjne; Rozdział 3. Wychowanie rodzinne przedmiotem pedagogicznej refleksji: 1. Potrzeba zwrotu ku człowiekowi i rodzinie; 2. Pedagogika rodziny kręgu nauk o rodzinie; 3. Wychowanie rodzinne - szeroki kontekst refleksji i badań pedagogicznych; 4. Wychowanie w rodzinie - między autokracją a wychowaniem, socjalizacją i enkulturacją; Rozdział 4. Więzi społeczne w rodzinie: 1. Pojęcie i typy więzi rodzinnej; 2. Przeobrażenia rodziny i więzi rodzinnych; 3. Rola więzi rodzinnej w życiu członków rodziny; Rozdział 5. Rodzina o skumulowanych czynnikach patogennych: 1. Zjawisko patologii i dewiacji w życiu rodziny; 2. Uwarunkowania społeczno-kulturowe dewiacyjnych i alternatywnych form życia rodzinnego; 3. Dziecko w rodzinie funkcjonalnej i dysfunkcjonalnej; 4. Subiektywne i obiektywne czynniki trwałości rodziny i małżeństwa; 5. Rodzina a promocja zdrowia; 6. Rodziny w kryzysie: typologie i terapia; Rozdział 6. Próba pedagogicznej typologizacji rodzin: 1. Podstawy określenia poziomu wychowania w rodzinie; 2. Rodziny o różnym poziomie funkcjonowania wychowawczego; 3. Przykład rodziny normalnej ( wychowawczo ); 4. Przykład rodziny niewydolnej; 5. Przykład rodziny patologicznej; 6. Przykład rodziny jeszcze wydolnej ( wychowawczo ); 7. Przykład rodziny wzorowej; 8. Uwagi końcowe; Rozdział 7. Rodzina a start społeczny i edukacyjny młodych pokoleń: 1. Społeczno-pedagogiczna problematyka startu życiowego dzieci i młodzieży; 2. Dynamika badanych ciągów rodzinnych a start oświatowy dzieci i młodzieży; 3. Bliskie i dalsze uwarunkowania startu edukacyjnego młodzieży; 4. Rodzina a osiągnięcia szkolne dzieci i młodzieży; 5. Rodzina a orientacje życiowe młodzieży; 6. Wnioski końcowe; Rozdział 8. Integracja i syntonia w relacji rodzina-szkoła: 1. Relacje rodzina-szkoła w kontekście oczekiwanych zmian edukacyjnych; 2. Potrzeba pedagogicznej refleksji; 3. Zagadnienie integracji oddziaływań pedagogicznych rodziny i szkoły - sprawy dyskusyjne; 4. Powiązania opiekuńczo-wychowawcze rodziny i szkoły; 5. Potrzeba przemian w stosunkach rodziny i szkoły; 6. Trójpodmiotowy model stosunków rodziny i szkoły; 7. Podstawowe poziomy współpracy trójpodmiotowo-partnerskiej; 8. Dodatek - Gogacz M., Podstawy i cechy relacji pedagogicznej między rodziną i szkołą; Rozdział 9. Funkcja opiekuńcza współczesnej rodziny polskiej: 1. Podstawowe i pochodne funkcje rodziny; 2. Funkcja opiekuńcza rodziny; 3. Zasadniczy sens opieki w rodzinie; 4. Zagadnienie opieki wychowawczej w rodzinie; 5. Problematyka badawcza w zakresie funkcji opiekuńczej; 6. Główne dyrektywy badań empirycznych; Rozdział 10. Zagadnienia przemocy wobec dziecka w rodzinie: 1. Przemoc i jej przejawy; 2. Przyczyny stosowania przemocy wobec dziecka; 3. Interwencja, terapia, profilaktyka; Rozdział 11. Warunki wychowawcze bliźniąt w rodzinie: 1. Wprowadzenie; 2. Dotychczasowe wyniki badań nad bliźniętami; 3. Problematyka i techniki własnych badań empirycznych; 4. Wynik badań; Rozdział 12. Dziecko w rodzinie ryzyka - zagrożenia socjalne: 1. Rodzina składnikiem społeczeństwa ryzyka; 2. Obszary wsparcia społecznego rodzin polskich; 3. Rodzina i społeczeństwo; 4. Program i formy wspomagania socjalnego; 5. Kierunki wspomagania pedagogicznego rodziny; 6. Pułapki w obszarze pomocy społecznej; 7. Co na to polityka rodzinna?; Rozdział 13. Kultura pedagogiczna rodziców jako czynnik stymulacji rozwoju i wychowania młodego pokolenia: 1. Wprowadzenie; 2. Pojęcie i elementy wzorca kultury pedagogicznej społeczeństwa; 3. Treści wzorca kultury pedagogicznej społeczeństwa; 4. Niektóre problemy dyskusyjne i badawcze; 5. Wzorzec stosunku opiekuńczo-wychowawczego w rodzinie - przesłanki teoretyczne; 6. Wzorce opieki i wychowania rodzinnego; 7. Formy kształtowania kultury pedagogicznej rodziców; Dodatek: A) Kluczowe terminy pedagogiki kultury; B) Portret rodziny w pigułce; Bibliografia; Indeks rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41165 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej