dziecko- interakcje społ
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Bokus Barbara
(1)
Rok wydania
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
dziecko- interakcje społ
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
1 wynik Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; Rozdział 1. Przegląd badań nad interakcjami z udziałem małych dzieci. Sformułowanie podstawowych pytań badawczych pracy: 1. Założenia badawczy w pracach nad rozwojem społecznym dzieci; 2. Wprowadzenie w problematykę interakcji społecznych dziecko-dorosły i dziecko-dziecko; 3. Problematyka interakcji dziecko-dziecko w świetle wybranej literatury. (Trzy kierunki poszukiwań badawczych w pracach nad interakcjami dziecko-dziecko); 3.1. Z badań nad kontaktami społecznymi dziecko-rówieśnicy; 3.2. Z badań nad zachowaniami społecznymi małych dzieci; 3.3. Aktualny stan badań nad interakcjami społecznymi dziecko-dziecko; 4. Podstawowe ramy pojęciowe pracy; 5. W jaki sposób małe dzieci nawiązują interakcje społeczne ze swoimi rówieśnikami? - otwarte pytanie badawcze; 6. Podstawowe pytania badawcze pracy; Rozdział 2. Badania eksploracyjne. (Obserwacja swobodnej aktywności dzieci w sytuacji potencjalnej interakcji dziecko-rówieśnik): 1. Opis badań. Osoby badane. Metoda organizacji badań; 2. Analiza strumień swobodnej aktywności dwojga dzieci - potencjalnych uczestników interakcji społecznej. (Opis metody analizy); 3. Ogólna charakterystyka relacji dziecko-dziecko w sytuacji swobodnej aktywności dzieci. (Ocena poziomu współzależności strumieni zachowań dzieci w diadzie); 4. Zachowania społecznie ukierunkowane pochodzące od dzieci w sytuacji swobodnej aktywności dziecko-rówieśnik; 5. Interakcje rówieśnicze dziecko-dziecko. Charakterystyka zachowań społecznie ukierunkowanych tworzących łańcuchy interakcyjne dziecko-dziecko; 6. Proces nawiązywania interakcji społecznych przez dzieci 3-5 letnie w sytuacji swobodnej aktywności dziecko-dziecko; 6.1. Zachowania społecznie ukierunkowane otwierające łańcuchy interakcyjne dziecko-dziecko; 6.2. Inicjowanie różnego typu interakcji rówieśniczych. Charakterystyka wypowiedzi otwierających interakcje dziecko-dziecko; 6.3. Analiza struktury procesu nawiązywania interakcji dziecko-dziecko; 6.4. Analiza sposobów włączania przez dziecko rówieśnika do własnej aktywności przedmiotowej; 6.4.1. Analiza wypowiedzi otwierających interakcje AWł; 6.4.2. Wypowiedzi wskazujące lub opisujące pole działania dziecka - inicjatora interakcji a przygotowania do zainicjowania interakcji AWł; Rozdział 3. Eksperyment. W jaki sposób małe dzieci radzą sobie z inicjowaniem interakcji typu AWł w sytuacji zadaniowej?; 1. Opis badań eksperymentalnych; 1.1. Hipotezy badawcze. Podstawowe zmienne; 1.2. Osoby badane; 1.3. Miejsce badania; 1.4. Przebieg badań; 2. Wyniki badań; 2.1. Pole działania przypisywane przez dziecko sobie i innym. (W jaki sposób małe dziecko postrzega własne pole aktywności i pole partnera w sytuacji dziecko-dziecko?); 2.1.1. Niewerbalna prezentacja przez dziecko pola działania (własnego, partnera, wspólnego pola dzieci); 2.1.2. Werbalna prezentacja przez dziecko pola działania (własnego, partnera, wspólnego pola dzieci); 2.2. Zróżnicowanie percepcji przez dziecko układu pól - własnego i partnera, jako pola wspólnego, jako dwóch pól izolowanych; 2.3. Inicjowanie interakcji AWł przez dzieci 3-5 letnie w sytuacji zadaniowej.(Użycie języka przez małe dziecko w procesie nawiązywania interakcji z rówieśnikami); Rozdział 4. Dyskusja i interpretacja wyników: 1. Podsumowanie ważniejszych wyników badań. Interakcje dziecko-dziecko: ich nawiązywanie (inicjowanie); 2. Próba wyjaśnienia ważniejszych wyników badań. Uwarunkowania użycia języka przez małe dziecko w procesie nawiązywania interakcji z rówieśnikiem; 2.1. Zróżnicowanie wypowiedzi otwierających interakcje typu AWł - analiza sytuacji zadaniowej dziecka - inicjatora interakcji; 2.1.1. Dziecko inicjujące interakcję AWł próbuje ukierunkować uwagę partnera na własną linię działania; 2.1.2. Dziecko inicjujące interakcję AWł próbuje zainteresować partnera własną linia działania; 2.1.3. Dziecko inicjujące interakcję AWł próbuje zapewnić dominację swej linii działania w przebiegu interakcji z rówieśnikiem; 2.2. Dlaczego partner przyłącza się do linii działania dziecka - inicjatora interakcji AWł?; 3. Hipotetyczny model nawiązywania się interakcji dziecko-dziecko; 3.1. Nawiązywanie interakcji społecznych przez małe dziecko - akt czy proces?; 3.2. Czasowo-przestrzenna struktura czynności nawiązywania interakcji dziecko-dziecko; 4. Percepcja przestrzeni przez dziecko w roli podmiotu działania; 5. Uwagi końcowe; Załączniki (Plan pokoju zabawowego z badań obserwacyjnych; Plan dużej Sali przedszkolnej i pokoju zabawowego z badań eksperymentalnych; Pozycje wyjściowe dzieci i kierunek ich przemieszczania się w przestrzeni w wyniku działań eksperymentatora w toku badań uzupełniających eksperyment podstawowy - MK); Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.32628, W.36790 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej