glottodydaktyka
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Chodkiewicz Halina
(1)
Siek-Piskozub Teresa
(1)
Rok wydania
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
glottodydaktyka
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Od Autorki; Rozdział 1. Sprawność czytania w języku obcym - tradycja a tendencje współczesne: 1.1. Czytanie w metodzie gramatyczno-tłumaczeniowej; 1.2. Podejście ustne do rozwijania sprawności czytania; 1.2.1. Metoda naturalna; 1.2.2. Sweet, Jaspersen, West i inni; 1.2.3. Podejście audiolingwalne i jego krytyka; 1.3. Metoda czytania; 1.4. Sprawność czytania w świetle współczesnych koncepcji glottodydaktycznych; 1.4.1. Ku redefinicji czytania; 1.4.2. Czytanie głośne i czytanie ciche; 1.4.3. Tempo czytania; Rozdział 2. Czytanie jako jedna ze sprawności językowych; 2.1. Akt czytania a sprawność czytania; 2.2. Sprawnościowy model języka i jego znaczenie dla glottodydaktyki; 2.3. Korelacja sprawności językowych w nauczaniu języka obcego; 2.3.1. Mowa a pismo; 2.3.2. Czytanie jako interakcja; 2.3.3. Recepcja a produkcja; Rozdział 3. Rozwijanie sprawności czytania w języku obcym a uczenie się czytać w języku rodzimym: implikacje dla glottodydaktyki; 3.1. Uczenie się czytać w języku rodzimym: teoria i praktyka; 3.1.1. Ogólna charakterystyka czytania jako procesu rozwojowego; 3.1.2. Dydaktyka czytania: zarys problemu; 3.2. Badania nad sprawnością czytania w języku obcym; Rozdział 4. W poszukiwaniu lepszych rozwiązań praktycznych; 4.1. Kod językowy i rozumienie w czytaniu; 4.2. Czytanie intensywne i ekstensywne; 4.3. Koncepcja zadań w czytaniu; 4.3.1. Zadania w uczeniu się i w czytaniu w badaniach psychologicznych; 4.3.2. Zadania w czytaniu w podejściu komunikacyjnym; Rozdział 5. Techniki rozwijające sprawność czytania; 5.1. Trójetapowa praca nad tekstem; 5.1.1. Wprowadzenie tekstu; 5.1.2. Prezentacja tekstu; 5.1.3. Dyskusja nad tekstem i jego ocena; 5.2. Ćwiczenia rozwijające świadomość formy językowej; 5.2.1. Ćwiczenia kształcące umiejętność domyślania się nieznanych elementów leksykalnych na podstawie kontekstu; 5.2.2. Domyślanie się znaczenia nieznanych elementów leksykalnych na podstawie znajomości zasad słowotwórstwa; 5.2.3. Ćwiczenia w rozumieniu relacji w zdaniu; 5.2.4. Ćwiczenia w rozumieniu relacji pomiędzy zdaniami; 5.3. Ćwiczenia rozwijające różne style czytania; 5.3.1. Przewidywanie treści tekstu; 5.3.2. Ćwiczenia rozwijające antycypację treści; 5.3.3. Czytanie tekstu dla zrozumienia najważniejszych myśli; 5.3.4. Wyszukiwanie w tekście określonej informacji; 5.4. Ćwiczenia rozwijające świadomość organizacji tekstu; 5.4.1. Ćwiczenia w rozpoznawaniu najważniejszych myśli w tekście oraz szczegółów pomocniczych; 5.4.2. Ćwiczenia w ustalaniu chronologii wydarzeń; 5.4.3. Ćwiczenia w rozpoznawaniu różnych form organizacji opisu; 5.4.4. Ćwiczenia w interpretacji porównań, kontrastu i klasyfikacji; 5.4.5. Ćwiczenia w interpretacji argumentatywnej i logicznej organizacji tekstu; 5.5. Ćwiczenia rozwijające umiejętność rozumienia treści; 5.5.1. Ćwiczenia wymagające reakcji werbalnej; 5.5.2. Ćwiczenia wymagające reakcji niewerbalnej; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33714 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39209 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej