Chodkiewicz Halina
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Chodkiewicz Halina
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
czytanie
(1)
glottodydaktyka
(1)
język angielski
(1)
języki obce
(1)
1 wynik Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Od Autorki; Rozdział 1. Sprawność czytania w języku obcym - tradycja a tendencje współczesne: 1.1. Czytanie w metodzie gramatyczno-tłumaczeniowej; 1.2. Podejście ustne do rozwijania sprawności czytania; 1.2.1. Metoda naturalna; 1.2.2. Sweet, Jaspersen, West i inni; 1.2.3. Podejście audiolingwalne i jego krytyka; 1.3. Metoda czytania; 1.4. Sprawność czytania w świetle współczesnych koncepcji glottodydaktycznych; 1.4.1. Ku redefinicji czytania; 1.4.2. Czytanie głośne i czytanie ciche; 1.4.3. Tempo czytania; Rozdział 2. Czytanie jako jedna ze sprawności językowych; 2.1. Akt czytania a sprawność czytania; 2.2. Sprawnościowy model języka i jego znaczenie dla glottodydaktyki; 2.3. Korelacja sprawności językowych w nauczaniu języka obcego; 2.3.1. Mowa a pismo; 2.3.2. Czytanie jako interakcja; 2.3.3. Recepcja a produkcja; Rozdział 3. Rozwijanie sprawności czytania w języku obcym a uczenie się czytać w języku rodzimym: implikacje dla glottodydaktyki; 3.1. Uczenie się czytać w języku rodzimym: teoria i praktyka; 3.1.1. Ogólna charakterystyka czytania jako procesu rozwojowego; 3.1.2. Dydaktyka czytania: zarys problemu; 3.2. Badania nad sprawnością czytania w języku obcym; Rozdział 4. W poszukiwaniu lepszych rozwiązań praktycznych; 4.1. Kod językowy i rozumienie w czytaniu; 4.2. Czytanie intensywne i ekstensywne; 4.3. Koncepcja zadań w czytaniu; 4.3.1. Zadania w uczeniu się i w czytaniu w badaniach psychologicznych; 4.3.2. Zadania w czytaniu w podejściu komunikacyjnym; Rozdział 5. Techniki rozwijające sprawność czytania; 5.1. Trójetapowa praca nad tekstem; 5.1.1. Wprowadzenie tekstu; 5.1.2. Prezentacja tekstu; 5.1.3. Dyskusja nad tekstem i jego ocena; 5.2. Ćwiczenia rozwijające świadomość formy językowej; 5.2.1. Ćwiczenia kształcące umiejętność domyślania się nieznanych elementów leksykalnych na podstawie kontekstu; 5.2.2. Domyślanie się znaczenia nieznanych elementów leksykalnych na podstawie znajomości zasad słowotwórstwa; 5.2.3. Ćwiczenia w rozumieniu relacji w zdaniu; 5.2.4. Ćwiczenia w rozumieniu relacji pomiędzy zdaniami; 5.3. Ćwiczenia rozwijające różne style czytania; 5.3.1. Przewidywanie treści tekstu; 5.3.2. Ćwiczenia rozwijające antycypację treści; 5.3.3. Czytanie tekstu dla zrozumienia najważniejszych myśli; 5.3.4. Wyszukiwanie w tekście określonej informacji; 5.4. Ćwiczenia rozwijające świadomość organizacji tekstu; 5.4.1. Ćwiczenia w rozpoznawaniu najważniejszych myśli w tekście oraz szczegółów pomocniczych; 5.4.2. Ćwiczenia w ustalaniu chronologii wydarzeń; 5.4.3. Ćwiczenia w rozpoznawaniu różnych form organizacji opisu; 5.4.4. Ćwiczenia w interpretacji porównań, kontrastu i klasyfikacji; 5.4.5. Ćwiczenia w interpretacji argumentatywnej i logicznej organizacji tekstu; 5.5. Ćwiczenia rozwijające umiejętność rozumienia treści; 5.5.1. Ćwiczenia wymagające reakcji werbalnej; 5.5.2. Ćwiczenia wymagające reakcji niewerbalnej; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33714 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej