Resocjalizacja
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Autor
Lipkowski Otton
(2)
Jedlewski Stanisław
(1)
Mihilewicz Stanisława
(1)
Sakowicz Tadeusz
(1)
Sołowiej Józefa
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(2)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Resocjalizacja
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Od autora; Część 1: Rozdział 1. Zadania i funkcja społeczna instytucji resocjalizującej młodzież społecznie niedostosowaną ( uwagi wstępne ); 1. Znaczenie pedagogiczne i społeczne efektywności pracy instytucji resocjalizującej; 2. System wychowawczy czynnikiem decydującym o funkcji społecznej zakładu; 3. Uwagi metodologiczne; 4. Analiza systemu dyscyplinarno-izolującego podstawowym zadaniem pracy; Rozdział 2. O istocie systemu dyscyplinarno-izolacyjnego; 1. Brak selekcji, izolacja, stłoczenie i nieodpowiednia kadra wychowawcza jako czynniki prowadzące do opanowania zakładu przez reżim dyscyplinarny; 2. Pojęcie systemu dyscyplinarno-izolacyjnego; 3. System dyscyplinarno-izolacyjny w zakładzie unicestwia pozytywną integrację osobowości nieletnich; Rozdział 3. Negatywna funkcja kar i dyscypliny narzuconej w procesie resocjalizacji nieletnich wychowanków; 1. Kara i dyscyplina narzucona atrybutem systemu dyscyplinarno-izolacyjnego; 2. O stosowaniu kar nieregulaminowych; 3. Zasada " pereat mundus - fiat iustitia! " i wynikające stąd szkody wychowawcze - upór i agresja; Rozdział 4. Wychowawca autokratyczny atrybutem systemu dyscyplinarno-izolacyjnego; 1. Kilka słów na temat opinii niektórych wychowawców o tzw. niepoprawności wychowanków; 2. Znaczenie statusu wychowawcy w procesie resocjalizacji; 3. Ostracyzm społeczny jako źródło uprzedzenia nieletniego do zakładu i wychowawców; 4. Szkodliwość postępowania autokratycznego w wychowaniu; 5. Konkluzje; Rozdział 5. Uwarunkowanie postaw nieletnich w stosunku do siebie oraz w stosunku do dorosłych przez środowisko zakładu zamkniętego; A) Nieletni w stosunku do siebie; A1. O linii demarkacyjnej rozdzielającej społeczeństwo młodzieży od społeczeństwa dorosłych i parytecie siły panującej w stosunkach międzyludzkich w zakładzie zamkniętym; A2. Konformizm i pryncypializm solidarnościowy wyrazem integracji destruktywnej nieletnich; A3. Konflikt ról i zróżnicowanie pozycji na tle układu drugiego życia; A4. Trzy kategorie stosunków interakcji personalnej wśród nieletnich; B) Nieletni a dorośli; B1. Niezgodność wymagań dorosłych z dążeniami nieletnich; B2. Znieczulica wychowawcy źródłem frustracji wychowanka; B3. Konflikty w zakładzie w świetle teorii Kurta Lewina; C) Reżim dyscyplinarno-izolacyjny w zakładzie źródłem dezintegrującej atmosfery agresji; C1. Agresja i jej przyczyny; C2. Przyczyny, przejawy, rodzaje i aspekty konfliktów w zakładach o systemie dyscyplinarno-izolacyjnym; Rozdział 6. Ucieczki nieletnich manifestacją przeciwko panującemu reżimowi; 1. Wymowa statystyki; 2. Analiza przyczyn ucieczek z punktu widzenia intencji wychowanków; 3. Zakłady, z których nieletni nie uciekają; Rozdział 7. Bunty wyrazem integracji destruktywnej nieletnich; 1. Ocena agresji nieletnich jako nieuzasadnionych wybryków wyrazem pedagogicznej ignorancji; 2. Bunt szczytowym punktem wzrastającej agresji zbiorowej; 3. Próba ustalenia faz buntu i ich charakterystyka; 4. Bunt druzgocącą klęską systemu dyscyplinarno-izolacyjnego w resocjalizacji nieletnich; 5. Konkluzja i wnioski; Rozdział 8. Podsumowujący rejestr ocen stanu rzeczy zakładu o systemie dyscyplinarno-izolacyjnego; Część 2: Rozdział 9. Charakterystyka stanu psychiki nieletnich jako punktu wyjścia działania resocjalizującego w odmiennych warunkach wychowawczych od panujących w systemie dyscyplinarno-izolacyjnego; 1. Ogólna charakterystyka psychiki nieletnich; 2. Problem podstawowych potrzeb wychowanków oraz konieczność ich zrozumienia i zaspokojenia; 3. Trudne warunki przystosowania się a integracja; Rozdział 10. O reedukacji intelektualnej nieletniego w warunkach zakładu zamkniętego; 1. Egocentryzm myślenia i niezdolność do samokrytyki jako czynniki hamujące reedukację nieletnich; 2. Walka ze złymi nawykami myślowymi; 3. Aktywizacja procesów myślenia i poszukującej postawy nieletniego; 4. O żywą, zreformowaną i na wysokim poziomie dydaktycznym szkołę dla młodzieży społecznie niedostosowanej; 5. Trzy podstawowe inspiracje zmian systemu reedukacji; Rozdział 11. Pedagogiczno-terapeutyczna działalność integracyjna jako warunek efektywności resocjalizacyjnej; 1. O podstawowych warunkach psychologicznych zabezpieczających proces resocjalizacji; 2. Kryteria resocjalizacji; 3. Integracja istota wychowania; 4. Psychoterapia i przezwyciężenie frustracji nieletniego jako postępowanie jednającego go we współdziałaniu z wychowawcą; 5. Odpowiednie ukierunkowanie życiowej działalności wychowanka; 6. Nadmiar wymagań od wychowawcy; 7. Czesław Babinki, Antoni Makarenko, Maria Grzegorzewska i Jean Chazal o istocie wychowania resocjalizacyjnego, opartego na rozwoju sumienia wychowanka jego wewnętrznej dyscypliny; Rozdział 12. Zarys reformy organizacji działalności resocjalizującej niedostosowaną społecznie młodzież; 1. Selekcja nieletnich elementarnym nakazem pedagogicznym; 2. Środki wolności generalną metodą resocjalizacji; 3. Pięciopunktowy zarys reorganizacji procesu resocjalizacyjnego; 4. Interpretacja i analityczne omówienie podstawowych tez reformy; 5. Twórcza rola eksperymentowania; 6. Od czego należy uzależnić dobór wychowanków, wychowawców i zakładów pracy w resocjalizacji metodą środków wolności; 7. Status wychowanka w zakładzie; 8. Inne możliwości działań profilaktycznych poza zakłademRozdział 13. Genealogia pedagogicznego humanizmu w resocjalizacji niedostosowanych społecznie; 1. Walter Crofton propagatorem idei pedagogicznych w myśli penitencjarnej połowy XIX w.; 2. Epigoni reformatorskich eksperymentów Croftona; 3. System self-government Williama Georgesa zyskuje entuzjastów; 4. Szwajcarskie post-cure I francuskie ogniska semi-liberté; 5. Początek i rozwój opieki kuratorów sądowych - probation; Aneksy ( przykłady zastosowania metody wolności; regulaminy; badania nad temperamentem dziecka; " karta mierzenia uspołecznienia się dziecka "; schemat organizacji instytucji resocjalizacyjnej ); Bibliografia; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40385 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.32347, W.30819 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40380 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41337 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41734 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40378 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej