Aebli Hans
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Aebli Hans
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
1980 - 1989
(1)
1950 - 1959
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Nauczanie
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa do drugiego wydania polskiego; Słowo wstępne; Przedmowa; Wprowadzenie. Udział psychologii w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych; Część historyczna: Rozdział I. Dydaktyka tradycyjna i jej podstawy psychologiczne; 1. "Zasada poglądowości" jako podstawa dydaktyki tradycyjnej; 2. Psychologiczne podstawy dydaktyki tradycyjnej; 3. Krytyka dydaktyki tradycyjnej; Dzieła cytowane; Rozdział II. Dydaktyka szkoły aktywnej; 1. W. A. Lay: Dydaktyka oparta na "podstawowej reakcji psychologicznej" (wrażenie - opracowanie - wyrażenie); Dzieła cytowane; 2. J. Dewey i E. Clapárede: Dwie dydaktyki oparte na "instrumentalnej interpretacji myślenia"; Dzieła cytowane; 3. G. Kerchensteiner: Dydaktyka dyscypliny umysłowej; Dzieła cytowane; Część psychologiczna: Rozdział III. Obraz i operacja; 1. Co stanowi podstawowy element myślenia: obraz czy operacja?; 2. Funkcja obrazu w myśleniu operacyjnym; 3. Obrazy i operacje jako formy interioryzowania działań; 4. Aktywność umysłowa ucznia w szkole tradycyjnej rozpatrywana z punktu widzenia teorii interioryzacji; Rozdział IV. Nawyk i operacja; 1. Struktura reakcji nabywanych w szkole tradycyjnej; 2. Nawyk odnoszący się do działań na symbolach a operacja; 3. Operacja a współpraca uczniów; Rozdział V. Badanie, problemy i tworzenie operacji; 1. Badanie jako punkt wyjścia dla tworzenia operacji; 2. Kierowanie badaniami za pomocą problemu; Rozdział VI. Asymilacja; 1. Problem przyswajania sobie wiedzy a asymilacja sensoryczno-motoryczna; 2. Rozwój asymilacji; 3. Ogólna definicja procesu asymilacji; Dzieła cytowane; Część dydaktyczna: Rozdział VII. Tworzenie operacji poprzez badania prowadzone przez ucznia; 1. Nauczanie powinno umożliwiać uczniowi wykonywanie operacji; 2. Poglądowy wykład nauczyciela w nauczaniu tradycyjnym; 3. Tradycyjna maieutyka a badania prowadzone przez ucznia; Rozdział VIII. Problem jako projekt działania; 1. Problem jako projekt działania efektywnego; 2. Problem jako projekt działania praktycznego; 3. Działanie rzeczywiste i działanie fikcyjne; 4. Przebieg jednostki lekcyjnej uwzględniającej badania prowadzone przez ucznia; Rozdział IX. Kilka uwag na temat badań prowadzonych przez uczniów w zakresie nauczania przedmiotów przyrodniczych, geografii, historii i języka ojczystego; 1. Badanie procesów w naukach ścisłych; 2. Badanie w nauczaniu historii i geografii; 3. Kontrast jako środek dydaktyczny w nauczaniu języka ojczystego; Rozdział X. Współpraca uczniów i "ćwiczenie operacyjne"; 1. Dyskusja ogólna i praca zespołów uczniowskich; 2. Dydaktyczna funkcja "ćwiczenia operacyjnego"; 3. Ćwiczenie operacyjne wymaga powiązania operacji bezpośredniej z operacją odwrotną; 4. Ćwiczenie operacyjne wymaga powiązania z łącznością składania operacji; 5. Porównywanie operacji i pojęć bliskoznacznych; 6. Uwagi na temat asymilowania form przestrzennych oraz nauczania rysunku; 7. Proces stopniowego interioryzowania operacji; Dzieła cytowane; Część eksperymentalna: Rozdział XI. Eksperyment dydaktyczny nad wprowadzeniem obliczania obwodu i pola powierzchni prostokąta: myśli przewodnie; 1. Zasady dydaktyczne eksperymentu; 2. Materiał nauczania objęty eksperymentem; 3. Ogólna koncepcja eksperymentu; 4. Warunki szkolne w każdej z obu klas eksperymentalnych; 5. Badania wstępne; Rozdział XII. Lekcje prowadzone według zasad dydaktyki ("Klasa nowa"); 1. Lekcja pierwsza: Obwód prostokąta; 2. Lekcja druga: Porównywanie pól powierzchni za pomocą "kwadratu pomiarowego" (efektywne wykonywanie operacji mierzenia); 3. Lekcja trzecia: Podział prostokąta na pasy i kwadraty i mnożenie liczby kwadratów, zawartych w każdym pasie, przez liczbę pasów (wykrycie mnożenia, ćwiczenie operacyjne); 4. Lekcja czwarta: Obliczanie powierzchni prostokąta (przedstawienie graficzne operacji bezpośredniej); 5. Lekcja piąta: Konkretne przygotowanie asymetrycznego rozwiązywanie operacji odwrotnych); 6. Lekcja szósta: Graficzne przedstawienie operacji odwrotnej; 7. Lekcja siódma: Powtarzanie trzech operacji; Rozdział XIII. Lekcje przeprowadzane według zasad dydaktyki tradycyjnej; 1. Lekcja pierwsza: Obwód prostokąta; 2. Lekcja druga: Jednostki służące do mierzenia powierzchni; 3. Lekcja trzecia: Obliczanie pola powierzchni prostokąta; 4. Lekcja czwarta: Działanie odwrotne; 5. Lekcja piąta: Powtórzenie trzech operacji; Rozdział XIV. Wyniki i charakterystyka eksperymentu; 1. Badania końcowe i ocena prac; 2. Ogólne wyniki eksperymentu; 3. Szczegółowe porównanie i omówienie wyników eksperymentu; 4. Wnioski: Psychologiczna i pedagogiczna interpretacja eksperymentu; Dzieła cytowane
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.853, 227, 861, 855, 857 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa do drugiego wydania polskiego; Słowo wstępne; Przedmowa; Wprowadzenie. Udział psychologii w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych; Część historyczna: Rozdział I. Dydaktyka tradycyjna i jej podstawy psychologiczne; 1. "Zasada poglądowości" jako podstawa dydaktyki tradycyjnej; 2. Psychologiczne podstawy dydaktyki tradycyjnej; 3. Krytyka dydaktyki tradycyjnej; Dzieła cytowane; Rozdział II. Dydaktyka szkoły aktywnej; 1. W. A. Lay: Dydaktyka oparta na "podstawowej reakcji psychologicznej" (wrażenie - opracowanie - wyrażenie); Dzieła cytowane; 2. J. Dewey i E. Clapárede: Dwie dydaktyki oparte na "instrumentalnej interpretacji myślenia"; Dzieła cytowane; 3. G. Kerchensteiner: Dydaktyka dyscypliny umysłowej; Dzieła cytowane; Część psychologiczna: Rozdział III. Obraz i operacja; 1. Co stanowi podstawowy element myślenia: obraz czy operacja?; 2. Funkcja obrazu w myśleniu operacyjnym; 3. Obrazy i operacje jako formy interioryzowania działań; 4. Aktywność umysłowa ucznia w szkole tradycyjnej rozpatrywana z punktu widzenia teorii interioryzacji; Rozdział IV. Nawyk i operacja; 1. Struktura reakcji nabywanych w szkole tradycyjnej; 2. Nawyk odnoszący się do działań na symbolach a operacja; 3. Operacja a współpraca uczniów; Rozdział V. Badanie, problemy i tworzenie operacji; 1. Badanie jako punkt wyjścia dla tworzenia operacji; 2. Kierowanie badaniami za pomocą problemu; Rozdział VI. Asymilacja; 1. Problem przyswajania sobie wiedzy a asymilacja sensoryczno-motoryczna; 2. Rozwój asymilacji; 3. Ogólna definicja procesu asymilacji; Dzieła cytowane; Część dydaktyczna: Rozdział VII. Tworzenie operacji poprzez badania prowadzone przez ucznia; 1. Nauczanie powinno umożliwiać uczniowi wykonywanie operacji; 2. Poglądowy wykład nauczyciela w nauczaniu tradycyjnym; 3. Tradycyjna maieutyka a badania prowadzone przez ucznia; Rozdział VIII. Problem jako projekt działania; 1. Problem jako projekt działania efektywnego; 2. Problem jako projekt działania praktycznego; 3. Działanie rzeczywiste i działanie fikcyjne; 4. Przebieg jednostki lekcyjnej uwzględniającej badania prowadzone przez ucznia; Rozdział IX. Kilka uwag na temat badań prowadzonych przez uczniów w zakresie nauczania przedmiotów przyrodniczych, geografii, historii i języka ojczystego; 1. Badanie procesów w naukach ścisłych; 2. Badanie w nauczaniu historii i geografii; 3. Kontrast jako środek dydaktyczny w nauczaniu języka ojczystego; Rozdział X. Współpraca uczniów i "ćwiczenie operacyjne"; 1. Dyskusja ogólna i praca zespołów uczniowskich; 2. Dydaktyczna funkcja "ćwiczenia operacyjnego"; 3. Ćwiczenie operacyjne wymaga powiązania operacji bezpośredniej z operacją odwrotną; 4. Ćwiczenie operacyjne wymaga powiązania z łącznością składania operacji; 5. Porównywanie operacji i pojęć bliskoznacznych; 6. Uwagi na temat asymilowania form przestrzennych oraz nauczania rysunku; 7. Proces stopniowego interioryzowania operacji; Dzieła cytowane; Część eksperymentalna: Rozdział XI. Eksperyment dydaktyczny nad wprowadzeniem obliczania obwodu i pola powierzchni prostokąta: myśli przewodnie; 1. Zasady dydaktyczne eksperymentu; 2. Materiał nauczania objęty eksperymentem; 3. Ogólna koncepcja eksperymentu; 4. Warunki szkolne w każdej z obu klas eksperymentalnych; 5. Badania wstępne; Rozdział XII. Lekcje prowadzone według zasad dydaktyki ("Klasa nowa"); 1. Lekcja pierwsza: Obwód prostokąta; 2. Lekcja druga: Porównywanie pól powierzchni za pomocą "kwadratu pomiarowego" (efektywne wykonywanie operacji mierzenia); 3. Lekcja trzecia: Podział prostokąta na pasy i kwadraty i mnożenie liczby kwadratów, zawartych w każdym pasie, przez liczbę pasów (wykrycie mnożenia, ćwiczenie operacyjne); 4. Lekcja czwarta: Obliczanie powierzchni prostokąta (przedstawienie graficzne operacji bezpośredniej); 5. Lekcja piąta: Konkretne przygotowanie asymetrycznego rozwiązywanie operacji odwrotnych); 6. Lekcja szósta: Graficzne przedstawienie operacji odwrotnej; 7. Lekcja siódma: Powtarzanie trzech operacji; Rozdział XIII. Lekcje przeprowadzane według zasad dydaktyki tradycyjnej; 1. Lekcja pierwsza: Obwód prostokąta; 2. Lekcja druga: Jednostki służące do mierzenia powierzchni; 3. Lekcja trzecia: Obliczanie pola powierzchni prostokąta; 4. Lekcja czwarta: Działanie odwrotne; 5. Lekcja piąta: Powtórzenie trzech operacji; Rozdział XIV. Wyniki i charakterystyka eksperymentu; 1. Badania końcowe i ocena prac; 2. Ogólne wyniki eksperymentu; 3. Szczegółowe porównanie i omówienie wyników eksperymentu; 4. Wnioski: Psychologiczna i pedagogiczna interpretacja eksperymentu; Dzieła cytowane
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.31358, W.31359 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej