20256
Brak okładki
Książka
W koszyku
Moje metody pracy w klasie pierwszej / Maria Kościowa. - Wyd.4 rozszerzone. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1991. - 269 s. : rys. ; 21 cm.
([Seria "Z Chłopkiem"])
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37471, W.37468, W.37470, W.37469, W.37467, W.37466 (6 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Przedmowa do wydania czwartego; Przedmowa do wydania pierwszego; I. Zagadnienia wstępne; 1. Wprowadzenie; 2. Ogólna charakterystyka mojej pracy w klasie I; 3. Organizacja zajęć w ośrodku twórczej działalności dziecka; 4. Wyposażenie ucznia do nauczania przez działanie; 5. Przykłady ośrodków twórczej działalności dziecka; 6. Urządzenie klasy-pracowni przystosowanej do nauczania przez ośrodki twórczej działalności dziecka; II. Planowanie pracy i przykłady realizacji planu dydaktyczno-wychowawczego; 1. Ramowy plan dydaktyczno-wychowawczy obejmujący materiał nauczania na cały rok z podziałem na etapy; 2. Szczegółowy rozkład materiału w okresie przygotowawczym i przykłady realizacji zajęć w ośrodku twórczej działalności dziecka; 3. Przykłady zajęć w ośrodkach twórczej działalności dziecka w okresie systematycznej nauki czytania i pisania; 4. Przykład ośrodka twórczej działalności dziecka o tematyce złożonej; 5. Wykaz ośrodków twórczej działalności dziecka w skali rocznej; III. Rola niektórych środków dydaktycznych stosowanych w nauczaniu przez ośrodki twórczej działalności; 1. Konspekty w ujęciu graficznym; 2. Książeczka redagowana przez uczniów; 3. Rola notatek w procesie nauczania przez działanie; 4. Znaczenie właściwie dobranych wyrazów podstawowych; 5. Wartość pomocy naukowych i sposoby posługiwania się nimi; IV. Zakończenie; 1. Wyniki nauczania; 2. Podsumowanie; V. Świadome uczenie się czytania i pisania przez działanie; 1. Konstrukcja mojego nowego elementarza; 2. Wyrazy podstawowe; 3. Metoda świadomego uczenia się czytania i pisania przez działanie; 4. Stopniowanie trudności w ćwiczeniach na suwaku, których celem jest wskazanie sposobów tworzenia i czytania sylab otwartych; 5. Stopniowanie trudności ( w ćwiczeniach na suwaku ) podczas przekształcania sylaby otwartej w zamkniętą; 6. Stopniowanie trudności podczas ćwiczeń wstępnych, których celem jest przekształcenie sylaby otwartej w zamkniętą, a następnie w sylabę ze zbiegiem spółgłosek; 7. Kiedy wprowadzić druk?; 8. Nauka pisania; 9. Świadome uczenie się ortografii przez działanie
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej