psychika
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Autor
Jaczewski Andrzej
(2)
Dobrołowicz Witold
(1)
Dąbrowski Kazimierz
(1)
Leontiev A.N
(1)
Maruszewski Mariusz
(1)
Suchodolski Bogdan
(1)
Rok wydania
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
1960 - 1969
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
psychika
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
5 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Logos)
Streszczenie: Przedmowa; 1. Co to jest zdrowie psychiczne?; 1.1. Zdrowie psychiczne jako brak zaburzeń psychicznych; 1.2. Zdrowie psychiczne jako struktury i funkcje zintegrowane; 1.3. Zdrowie psychiczne jako hierarchiczne działanie zespołów funkcji pod kontrolą funkcji rzeczywistości; 1.4. Zdrowie psychiczne jako stan równowagi psychicznej ( homeostaza ); 1.5. Zdrowie psychiczne jako zdolność do działań produktywnych i efektywnych; 1.6. Zdrowie psychiczne jako wyraz sprawności zespołowej podstawowych funkcji psychicznych; 1.7. Zdrowie psychiczne jako zdolność do harmonijnego współżycia z otoczeniem i do przekształcania tego otoczenia; 1.8. Zdrowie psychiczne jako zdolność przystosowania się do zmieniających się warunków życia; 1.9. Zdrowie psychiczne jako pełny dobrostan fizyczny, umysłowy i społeczny, a nie tylko nieobecność choroby czy kalectwa; 1.10. Zdrowie psychiczne w świetle poglądów autora; 1.11. Zdrowie psychiczne a wzmożona pobudliwość psychiczna ( nerwowość ); 1.12. Zdrowie psychiczne i frustracja; 1.13. Przegląd określeń zdrowia psychicznego; 2. Higiena psychiczna i jej stosunek do nauk pokrewnych; 2.1. Stosunek do psychologii; 2.2. Stosunek do socjologii; 2.3. Stosunek do pedagogiki; 2.4. Stosunek do psychopatologii; 2.5. Stosunek do filozofii; 2.6. Stosunek do sztuki; 3. Fazy i poziomy rozwoju psychicznego i trzy kształtujące go czynniki; 3.1. Różnice między pojęciami: faza rozwojowa i poziom rozwoju; 3.2. Poziom rozwoju; 3.3. Rozwój środowiska wewnętrznego jako wyraz przechodzenia od rozwoju fazowego do wielopoziomowego; 3.4. Czynniki autonomiczne i autentyczne; 3.5. Przykłady obserwacji rozwoju czynników autonomicznych i autentycznych; 3.6. Powiązanie i współdziałanie trzech czynników; 3.7. Trzy czynniki kształtujące człowieka a jego zdrowie psychiczne; 3.8. O filozofii rozwoju; 4. Higiena psychiczna uczuć, popędów i myślenia; 4.1. Wielopoziomowość funkcji uczuciowych i popędowych; 4.2. Stosunek uczuć do czynności intelektualnych a zdrowie psychiczne; 4.3. Zdrowie psychiczne i dezintegracja uczuć i popędów; 4.4. Kontrola przez uczucia czy kontrola przez "rozum"; 4.5. Zaburzenia rozwoju uczuć przy braku większych zaburzeń w zakresie czynności intelektu; 4.6. Zdrowie psychiczne i rola sprzęgu obiektywno-subiektywnego; 4.7. Zdrowie psychiczne, uczucia wyższe oraz nerwowość i psychonerwice; 4.8. Charakter uczuciowy niektórych dynamizmów rozwojowych; 5. Zdrowie psychiczne ludzi przeciętnych, wybitnych, o ukształtowanej osobowości oraz problem psychopatii; 5.1. Norma idealna i statystyczna; 5.2. Poglądy na to, co jest normą; 5.3. Ludzie wybitni a ludzie o ukształtowanej osobowości; 5.4. Psychopatia i struktury zbliżone do psychopatycznych; 5.5. Psychopatia i psychonerwica; 6. Czy nerwowość, nerwice i psychonerwice są przejawami choroby czy zdrowia psychicznego; 6.1. Charakterystyka nerwowości, nerwic i psychonerwic; 6.2. Ilustracja teoretycznego stanowiska; 6.3. Psychonerwica a twórczość; 7. Czy nerwowość, nerwica i psychonerwice są przejawami życia codziennego; 7.1. Kto jest człowiekiem psychicznie zdrowym, a kto chorym; 7.2. Psychoterapia a rozwój; 7.3. Metody psychoterapii przez rozwój przeznaczone dla ludzi zdrowych; 7.3.1. Psychoterapia przez diagnozę; 7.3.2. Psychoterapia przez uwrażliwienie psychiczne; 7.4. Higiena psychiczna w życiu codziennym; 8. Leczenie czy zapobieganie; 9. Zdrowie psychiczne i problem śmierci; 10. Teoria dezintegracji pozytywnej w świetle psychologii Wschodu; 10.1. Uczucia i inteligencja; 10.2. Indywidualność i osobowość; 10.3. Świadomość; 10.4. Przywiązanie; 10.5. Ja, ja i inny, ja i świat zewnętrzny; 10.6. Ciało i dusza; 10.7. Przyjaźń i miłość; 10.8. Wyrzeczenie; 10.9. Przemiana i trawienie; 10.10. Wielopłaszczyznowość, wielopoziomowość i trwałość; 10.11. Czynnik trzeci i jego odpowiedniki; 10.12. Zdrowie i choroba; 10.13. Najważniejsze wartości i najważniejsza rzeczywistość; 10.14. Śmierć, istnienie czy nieistnienie po śmierci, nirwana; 10.15. Wieczny niepowrót zmarłych, wieczyste rozstanie czy świętych obcowanie; 10.16. Upadek człowieka; 10.17. Pojęcie bóstwa i stosunek do bóstwa; 11. Obraz poszukiwania esencji w egzystencji; 11.1. Sens życia; 11.2. Sens istnienia świata i wszechświata; 11.3. Sens rozwoju; 11.4. Istnienie Boga; 11.5. Antynomia dobra i zła; 11.6. Antynomia miłości i nienawiści; 11.7. Antynomia życia i śmierci; 11.8. Antynomia przedmiotu i podmiotu; 11.9. Antynomia wolności i przymusu; 11.10. Antynomia rozwoju i niezmienności; 11.11. Rekapitulacja esencji ludzkich; 11.12. Implikacje filozoficzne; Nota biograficzna; Bibliografia prac Kazimierza Dąbrowskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.35994, W.35993 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; Informacje ogólne; 1. Dlaczego tak niewiele?; 2. Pojęcie barier psychicznych; 1.1. Pierwsze przybliżenie barier psychicznych; 1.2. Dalsze przykłady barier; 1.2.1. Doświadczenia ujawniające bariery; a) Przykłady zadań; b) Czego nauczyły nas powyższe łamigłówki; 1.2.2. Spojrzenie wstecz i w dal; a) Opóźnienia historyczne; b) Na przykład gramofon; c) Dziecinnie proste; 3. Rodzaje barier psychicznych; 3.1. Bariery percepcyjne; 3.2. Bariery umysłowe; 3.2.1. Oskarżenia o brak wyobraźni; 3.2.2. O głupocie; 3.2.3. Sztywność procesów umysłowych; 3.2.4. Niedoceniane formy myślenia; 3.2.5. Aby język giętki; 3.3. O barierach emocjonalno-motywacyjnych; 3.4. Osobowość spętana barierami; 3.5. Wybrane aspekty; 3.5.1. Potrzeba poznania i obawa poznania; 3.5.2. O niedocenianych stanach świadomości; 3.6. Dwa oblicza wiedzy; 4. O barierach psychospołecznych; 4.1. Głupota jako zjawisko społeczne; 5. O następstwach barier psychicznych; 5.1. Zwiększone koszty psychologiczne; 5.2. Nie wykorzystane możliwości; 5.2.1. Niektóre dane z "Księgi rekordów Guinnessa"; 5.2.2. Autoeksperyment Alaina Bombarda; 5.2.3. Za młody, za stary; 5.3. O tragicznych następstwach; 5.3.1. Śmierć voodoo; 5.3.2 Następstwa utraty nadziei; 5.3.3. Samobójstwa; 6. Geneza barier psychicznych; 6.1. Pierwotna i wtórna natura człowieka; 6.1.1. O pierwotnej naturze człowieka; 6.2. Transgresyjna natura człowieka; 6.3. Ewolucja poglądów o twórczej naturze człowieka; 6.4. Osoby, które osiągnęły samorealizację; 6.4.1. O drugiej naturze człowieka; 6.5. O niektórych przyczynach "niedopuszczenia do głosu" pierwotnej natury człowieka; 6.6. Zadziwiające osiągnięcia; 7. Bariery w wybranych dziedzinach życia; 7.1. Bariery w kształceniu; 7.1.1. Bariery psychospołeczne w strukturach oświatowych; 7.1.2. O osobowości nauczycieli negatywnie; 7.1.3. Barierogenny charakter kształcenia szkolnego; 7.1.4. Wbrew prognozom; 7.2. Bariery w twórczości naukowej; 7.2.1. Niewystarczalność metodologii; 7.2.2. Nie samą logiką; 7.2.3. O zabawach uczonych; 7.2.4. Nieporozumienie wokół "faz"; 7.2.5. Tajemnica Johanna Gregora Mendla; 7.2.6. Przykład Cyryla Burta; 7.2.7. O roli przypadków w odkryciach naukowych; 7.2.8. Nie uzbrojonym okiem; 7.2.9. Przykład postawy abarietycznej w nauce; 7.2.10. Nie zawsze wiedza i mądrość bywają bronią skuteczną; 7.3. Bariery związane z techniką; 7.3.1. Kontrowersje wokół techniki; 7.3.2. Etyczna strona postępu technicznego; 7.3.3. Technofobia; 7.3.4. Pomniejszanie roli wynalazców; 7.3.5. Fiksacja funkcjonalna; 7.3.6. Perpetuum mobile; 7.3.7. Tylko dla mężczyzn?; 7.3.8. O barierach psychospołecznych utrudniających wykorzystywanie wynalazków; a) Topór dobry, ale; b) Potrzeba jedzenia, ale nie za każdą cenę; c) Dobra gospodyni krząta się; d) Gęsie pióro kontra stalówka; e) Na przykład korba; f) Sprzeczności interesów; 7.3.9. Człowiek twórca czy barbarzyńca?; 7.4. Menadżerem być; 7.3.10. Thomas Alva Edison jako menadżer; a) Fonograf jako przedmiot zabiegów menadżerskich; b) Żarówka i oświetlenie elektryczne; 7.3.11. O postawie abarietycznej menadżera; a) Nastawienie na sukces; b) Twórcza praca; c) Dywergencyjne podejście; d) Zorientowanie na potrzeby ludzkie; e) Przeszkody mogą być źródłem sukcesu; f) Współpraca; 7.3.12. Inspiracja pomysłów; 7.3.13. Inwestować w siebie; 8. Przezwyciężanie barier psychicznych; 8.1. O dotychczasowych osiągnięciach; 8.1.1. Zasady, metody, techniki; a) Pojęcie i przykłady zasad czynności twórczych; 8.1.2. Pojęcie metody oraz przykłady technik i środków; 8.1.3. Brainstorming; 8.1.4. Synektyka; 8.1.5. Analiza morfologiczna; 8.1.6. O metodzie ARIZ ( ARZW ); 8.2. W stronę abarietyki; 8.2.1. Jak dostrzegać i formułować problemy?; a) Wytwarzanie pomysłów rozwiązywania problemu twórczego; Uwagi końcowe; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37850, W.37849 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37779 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38743 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.3254 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej